MuscleMeat

Powerlifter worden

  • Topic starter Tielie
  • Startdatum
  • Reacties 196
  • Weergaven 7K
  • Volgers 9

Bezoekers in dit topic

Teveel bullshit, is ook. Gaat wel goedkomen mannen. Voor nu ben ik een paar dagen gebroken door een geniaal Rowwen Heze concert. Heeft me een pijnlijke schouder // elleboog // wenkbrouw en knie opgeleverd, maar het was het waard.

Denk dat ik de komende weken / maanden weer ub - lb ga doen en dan dus elke lb training beginnen met een squat. Lettend op techniek zo vaak mogelijk kg's toevoegen en speedwerk erin bouwen. Ub veel reps en vooral rug.
 
Ik heb de illusie een man van mijn woord te zijn al lang opgegeven. Die 120 squat moet niet ál te lang meer duren (2009!) maar ik ga gewoon weer loggen. Vervelende schouderblessure die maar blijft zeuren dus voorlopig niet zwaar benchen en vooral veel rug trainen. En natuurlijk deads en squats.

Heb in de laatste training van 2008 m'n stats getest: Squat gebombed op 105 (had moeten lukken!) en deadlift na een fail, toch 1*150 sumo.

Doelen voor 2009 zijn een 130 squat en 170 deadlift, liefst meer natuurlijk. De laatste tijd gaat trainen wel goed, heb motivatie genoeg en good mornings ontdekt.

Vandaag:

Squat

5*40
3*60
3*70
3*80

Box (hoog)

3*120
3*130
3*140
2*150
1*160 (moeizaam)

Pin goodmorning

5*50
5*70
3*80
2*90
1*100 (PR, niet erg strict)

Legcurl

10*
8*
8*

****

Naar omstandigheden wel okay. Zwaar slecht gegeten en weinig geslapen de laatste dagen.
 
Goeie training. Squat en daarna box-squat is best pittig.
Het is goed om doelen te stellen. :D
 
Thanks Mike. Vandaag ging heel wat minder lekker. Alles voelde veel te zwaar maar het resultaat voelt alsof ik een geweldige training heb gehad. Dat is ook wat waard.

Squat

tot 3*80

Box

tot 3*140

GM

tot 5*80

Legcurl

4 ongenadige pompsets

***

Voelde goed aan de hams. Gewichten waren niet relaxed maar ik moet weer even op gang komen. Beter eten, beter rusten, etc.
 
Deadlift van blokken

8 cm ofzo minder ROM

tot 3*140 (PR, breathing style)

Box squat

5*3*50 (easy, effe geleden)

Pin GM

één gaatje hoger dan normaal,

tot 3*110, met ruimte voor meer.
PR pinsquat van die hoogte lag denk ik niet heel veel hoger, dit was dus goed.

Tussendoor vier sets legcurls gedaan

***

Enorme pomp in hams, gare onderrug. Ben benieuwd of ik morgen kan lopen.
 
gisteren armpjes gepompt voor het eerst in weken. Leek nergens op maar voelde wel okay.
 
Gisteren gebasketballd, straks weer trainen, vandaag dus licht gehouden qua kracht.

powerclean tot 1*65 (en 1 fail)
boxsquat 6*3*55, tussendoor abs in sets van 5
legpress één set van 5. Qua gewicht easy, gewoon k*toefening.
hack squat 3*5 met PR-gewichten die nog altijd faggy zijn. Was effe terug, en vooruitgang is nice.
legcurl 4*5

***

nice 'n easy. Donderdag van plan vertyfd hard te gaan op een squat en GM.
 
rustig weer terug naar niveau

MP
tot 3*45 // 3*40

Bench

3*3*60 (wijde grip, voor het eerst)

triceps & biceps

gruwelijk gepompt, en pec deck gedaan.

***

Great
 
safety squat tot 2*90. PR, maar de derde (fail) had ik ook gewoon moeten hebben.

high box squat tot 1*160. Fail op 170, techniek.

pin GM tot 120 en ik denk dat ik meerdere reps heb gemaakt, dunno. Hoe dan ook PR.

Hack squat + legcurl, met PR op de hacksquat

abs.
 
safety squat: tot 3*90 (pr'etje)
deadlift: tot 3*130 (breathing, heel erg)
legcurl + abs: 3*10//10
 
gisteren:

deadlift voor speed + abs

8*2 (80 kg) // 5

Pinsquat

gaatje 8, safety bar (is zo'n 4 of 5 cm boven navel)

3*140 touch n go,
1*150 (pr? zwaar iig)

GM

2*3*90

Legcurl

4*10

***

8 sets abs is een record. Monster spierpijn in mi buikie nu. Straks effe ub licht pompen, heb morgen darttoernooi.
 
Ik heb geleerd van de enige ijzeren tsaar om zo lang mogelijk bij de basics te blijven. Zolang je nog progressie hebt op 5x5 met alleen conv squat/deadlift etc, stick to it. Je verdoet je long-term progressie als je meteen al met pinsquats, rackpulls en dergelijke begint.

En ik denk dat je te snel naar andere middelen grijpt om het tekort aan balls te compenseren met al die redelijk gevorderde oefeningen. Knallen met de squat en conv deadlift, gooi er gewicht op, begin te vreten en zie dan een half jaar later maar weer.
 
voor jou dan Dushi:

Deadlift

touch n go

5*70
5*100
5*110
5*120
5*130 (PR)

had ooit iets van locust gelezen geloof ik dat je met touch n go flink reps kon maken op een gewicht dat dicht bij je max ligt. Klopt dus :)

Safety squat

5*50
3*70
5*80 (PR)

telt niet echt, heb al ooit 3*90 gedaan. Wil zo snel mogelijk 5*90 hebben.

Legcurl

4*5

***

relaxte deadlift
 
Deadlift 4*135 (PR, grip hield het niet) & 4*130 (wederom grip)
Boxsquat laag 3*65 en 2*70 (PR)
Pinsquat safety 5*140 (PR) en 2*150 (PR)
Legcurl & abs vier sets
 
Wat is je 1RM op Deadlift?
 
Denk dat ik er wel een lelijke 155 uit kan hitchen. Ga wel kijken zodra ik 3*150 doe ofzo.
 
Safety bar squat 1*100 (PR)
Squat tot 3*75
Military Press met safety bar, 2*55 (PR)
Pushups 1*46
 
Ik heb net je log doorgelezen en vind net zoals anderen (Mathieu, Emile) dat je het veel en veel te moeilijk maakt...

Squat, dead, ohp, bench, row, pull up
Eat like there's no tomorrow
Repeat

laten we heel eerlijk zijn : je stats zijn nog niets bijzonder dus zal alle gedoe met safety bars, goodmornings, pin squats, high box squats etc je vooruitgang eerder in de weg staan dan bewerkstelligen !

Bij Joe en mij zijn in september 2 absolute beginners begonnen trainen.
Deadliften nu beiden rond de 180kg...
basics only gecombineerd met veel geschreeuw en veel klappen
nothing more, nothing less

Ik heb geleerd van de enige ijzeren tsaar om zo lang mogelijk bij de basics te blijven. Zolang je nog progressie hebt op 5x5 met alleen conv squat/deadlift etc, stick to it. Je verdoet je long-term progressie als je meteen al met pinsquats, rackpulls en dergelijke begint.

En ik denk dat je te snel naar andere middelen grijpt om het tekort aan balls te compenseren met al die redelijk gevorderde oefeningen. Knallen met de squat en conv deadlift, gooi er gewicht op, begin te vreten en zie dan een half jaar later maar weer.

+1
 
Ja denk dat ik dat inmiddels ook wel door heb. Probeer de laatste tijd vooral zwaar te gaan op volledige bewegingen, deadlifts en squats dus, en meestal op volume. Safety squats bevallen enorm eigenlijk, merk dat ik m'n buik bijvoorbeeld ook 'train', iets waar ik normaal geen zin in heb, en het voelt comfortabeler dan low bar squaten. Low bar is één rep prima te doen maar gaat irriteren aan m'n polsen en rug als ik sets moet maken.

Maar het is voorlopig wel afgelopen met pinsquats etc. als belangrijkste oefening, denk dat dat wel voornaam is.

Thanks voor de input mannen
 
Back
Naar boven