- Waardering
- 15.482
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 125kg
Fijn voor Eddine moet ie niet zo reageren. Ik hoef er overigens geen geld mee te verdienen.
Hij heeft toch gewoon gelijk, je zou beter zelf een beetje normaler reageren
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Fijn voor Eddine moet ie niet zo reageren. Ik hoef er overigens geen geld mee te verdienen.
Hij heeft toch gewoon gelijk, je zou beter zelf een beetje normaler reageren
Dus je wilt meedoen aan een EK/WK zodat je tegen andere kan zeggen dat je aan topsport doet?
Ik ben zelf gekwalificeerd voor het WK raw in Juni en ga daar hoogstwaarschijnlijk ook aan meedoen, maar ik zie mijzelf nou niet echt als een topsporter.
Verder moet je, om jezelf te kwalificeren, een X aantal totaal halen op een kwalificatie wedstrijd(Altijd een NK). Geen idee wat de precieze getallen zijn voor jouw gewichts en leeftijdklasse, evenals het verschil tussen raw en geared.
Geachte lezers,
Omdat ik gestoord wordt van het solliciteren wil ik weten wanneer powerlifting topsport is (heb verder geen bestuursjaartje gehad oid). De NPB minima zijn dat normen voor topsport of wat? In mijn geval masters 1 man 93+kg: kniebuige 210, deadlift 220, banken 160 (ben btw 92kg). Ik heb deze stats nog niet zit op 150 (160 zit er in) skwat, deadlift 210, banken 120.
Maar vraag is eigenlijk wanneer is powerliften topsport te noemen en mag je ermee 'adverteren'? Als je de Nederlandse wedstrijden pakt in de 1e tot 5e plaats in je klasse?
Powerliften is gewoon geen topsport, accepteer dit gewoon er zijn al genoeg goede argumenten gegeven. Om top powerlifter te worden is gewoon minder nodig dan top schaatser worden bijvoorbeeld. Wielrenners, schaatsers, lange afstand lopers, etc. zijn sporten waar je zoveel meer voor moet trainen. Dit zijn sporten waar je meerdere keren op een dag voor moet presteren in training en 's middags even moet slapen.
Vergelijk dit eens met powerliften waar je 4 keer in de week voor moet liften om proberen zo sterk mogelijk te worden (om niet eens te spreken over de genetische bepalingen van het menselijk lichaam in deze sport en het gebruik AAS). Don't get my wrong, ik heb veel respect voor top powerlifters. En heb zeker ook ooit geambieerd om hier goed in te zijn, maar ja soms moet je nou eenmaal dingen accepteren die hem niet worden.
Mee eens powerlifting is geen topsport!; Dat wat betreft wielrenners, schaatser etc zoveel meer moeten trainen vind ik een niet een geheel correct argument. Ik heb zo het idee dat powerlifting in Rusland er anders aan toe gaat dan hier in NL qua trainingsfrequentie/intensiteit; Genetische bepalingen komen is alle sporten voor en niet zozeer alleen bij het liften (wat ik uit jouw post opmaak); AAS wordt in (bijna) elke topsport gebruikt! Powerlifting is te saai om erna te kijken daarom zal het wel geen olympische sport (meer) zijn. Olyliften is net zo saai maar dat zijn maar 2 soorten lifts en is daarom nog verdraagzaam om naar te loeren. Dit is in elk geval hoe ik erover denk
Geachte lezers,
Omdat ik gestoord wordt van het solliciteren wil ik weten wanneer powerlifting topsport is (heb verder geen bestuursjaartje gehad oid). De NPB minima zijn dat normen voor topsport of wat? In mijn geval masters 1 man 93+kg: kniebuige 210, deadlift 220, banken 160 (ben btw 92kg). Ik heb deze stats nog niet zit op 150 (160 zit er in) skwat, deadlift 210, banken 120.
Maar vraag is eigenlijk wanneer is powerliften topsport te noemen en mag je ermee 'adverteren'? Als je de Nederlandse wedstrijden pakt in de 1e tot 5e plaats in je klasse?
Wanneer ben je topsporter?
Binnen de sport in Nederland wordt de volgende definitie van topsporter gehanteerd:
"Je bent topsporter als je internationaal op het hoogste seniorenniveau (EK's, WK's en Olympische Spelen) meedoet, binnen een erkend topsportprogramma."
De topsporters worden op basis van afgesproken prestatienormen door NOC*NSF ingedeeld in topsporters met de A-, HP- en B-status. Je kunt alleen de A-, HP- of B-status verkrijgen als je uitkomt in erkende topsportdisciplines (groepen 1, 2, 3, 4.a en 4.b).
Wil je weten in welke groep jouw topsportdiscipline is ingedeeld? Klik dan hier.
nee
ik ken wat mensen die 'topsport' deden of doen en die leefde verre van voor hun sport
Ligt aan wat voor sport. Maar als je echt jezelf topsporter wilt noemen met een krachtsport zou je
die uren wel moeten maken. Bedoel overigens niet 20 uur per week onder de halter.
Ik heb zelf op de uni topsportstatus (puur zodat ik geen aanwezigheidsplicht heb) en heb hele shit moeten verklaren, uitleggen etc om eraan te komen. Uiteindelijk heb ik er weinig aan en poch(te) ik er niet mee omdat ik mezelf geen topsporter beschouwde.
Er zijn wel een paar andere lui die studeren en topsporter zijn die echt 30+ uur per week trainen. Een hockeyster uit nl team, een wereldkampioen karten en nog meer.
Lees jij met je ogen of met je kont?
Jij bent je echt immens populair aan het maken of niet?Ben jij nou gestoord in je sociale vermogens of gewoon een hond?
Ben jij nou gestoord in je sociale vermogens of gewoon een hond? Bedankt voor de inhoudelijke reactie overigens.
.Jij bent je echt immens populair aan het maken of niet?
Topsport regeling geeft de optie om flexibeler te wezen rond de sport die men beoefent wat veel tijd in neemt (20+)
Ik snap je punt dat je dedicated bent etc maar zelfs al zou je een elite lifter zijn zou dit niks veranderen aan de geschiktheid voor deze regeling.
Oke helaas ik begrijp het inmiddels. Tis wel een topsport genoemd door NOC NSF je krijgt er alleen geen beurs voor oid. M.a.w. hier moet iets veranderen :d