AndroidHealthClinic

Powerlifting topsport

Jij reageert niet echt gepast hoor.

Eis van topsporter zijn in Powerlifting is gepast reageren

Helaas

• Topic Starter Topic Starter
Geinponems

---------- Toegevoegd om 16:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:35 ----------

Dus je wilt meedoen aan een EK/WK zodat je tegen andere kan zeggen dat je aan topsport doet?

Ik ben zelf gekwalificeerd voor het WK raw in Juni en ga daar hoogstwaarschijnlijk ook aan meedoen, maar ik zie mijzelf nou niet echt als een topsporter.

Verder moet je, om jezelf te kwalificeren, een X aantal totaal halen op een kwalificatie wedstrijd(Altijd een NK). Geen idee wat de precieze getallen zijn voor jouw gewichts en leeftijdklasse, evenals het verschil tussen raw en geared.

Thanks voor je reactie succes op het WK waarom zie je jezelf niet als topsporter? Ik zat gewoon met de vraag wanneer men in powerlifting van topsport spreekt. Mijn hart ligt bij Powerliften daarom wil ik dit.

Ben gewoon benieuwd wanneer je powerliften topsport mag noemen dat is alles.

Powerliften is gewoon geen topsport, accepteer dit gewoon er zijn al genoeg goede argumenten gegeven. Om top powerlifter te worden is gewoon minder nodig dan top schaatser worden bijvoorbeeld. Wielrenners, schaatsers, lange afstand lopers, etc. zijn sporten waar je zoveel meer voor moet trainen. Dit zijn sporten waar je meerdere keren op een dag voor moet presteren in training en 's middags even moet slapen.
Vergelijk dit eens met powerliften waar je 4 keer in de week voor moet liften om proberen zo sterk mogelijk te worden (om niet eens te spreken over de genetische bepalingen van het menselijk lichaam in deze sport en het gebruik AAS). Don't get my wrong, ik heb veel respect voor top powerlifters. En heb zeker ook ooit geambieerd om hier goed in te zijn, maar ja soms moet je nou eenmaal dingen accepteren die hem niet worden.

Je mag het noemen wat je wilt. Of het dan daadwerkelijk zo is, is een tweede.

Geachte lezers,

Omdat ik gestoord wordt van het solliciteren wil ik weten wanneer powerlifting topsport is (heb verder geen bestuursjaartje gehad oid). De NPB minima zijn dat normen voor topsport of wat? In mijn geval masters 1 man 93+kg: kniebuige 210, deadlift 220, banken 160 (ben btw 92kg). Ik heb deze stats nog niet zit op 150 (160 zit er in) skwat, deadlift 210, banken 120.

Maar vraag is eigenlijk wanneer is powerliften topsport te noemen en mag je ermee 'adverteren'? Als je de Nederlandse wedstrijden pakt in de 1e tot 5e plaats in je klasse?

Daarvoor hoef je enkel mee te doen in bepaalde gewichtsklassen hehehe en dan eindig je nog geen 5e maar 4e zonder te liften..

Powerliften is gewoon geen topsport, accepteer dit gewoon er zijn al genoeg goede argumenten gegeven. Om top powerlifter te worden is gewoon minder nodig dan top schaatser worden bijvoorbeeld. Wielrenners, schaatsers, lange afstand lopers, etc. zijn sporten waar je zoveel meer voor moet trainen. Dit zijn sporten waar je meerdere keren op een dag voor moet presteren in training en 's middags even moet slapen.
Vergelijk dit eens met powerliften waar je 4 keer in de week voor moet liften om proberen zo sterk mogelijk te worden (om niet eens te spreken over de genetische bepalingen van het menselijk lichaam in deze sport en het gebruik AAS). Don't get my wrong, ik heb veel respect voor top powerlifters. En heb zeker ook ooit geambieerd om hier goed in te zijn, maar ja soms moet je nou eenmaal dingen accepteren die hem niet worden.

Mee eens powerlifting is geen topsport!;

Dat wat betreft wielrenners, schaatser etc zoveel meer moeten trainen vind ik een niet een geheel correct argument. Ik heb zo het idee dat powerlifting in Rusland er anders aan toe gaat dan hier in NL qua trainingsfrequentie/intensiteit;

Genetische bepalingen komen is alle sporten voor en niet zozeer alleen bij het liften (wat ik uit jouw post opmaak);

AAS wordt in (bijna) elke topsport gebruikt!

Powerlifting is te saai om erna te kijken daarom zal het wel geen olympische sport (meer) zijn.
Olyliften is net zo saai maar dat zijn maar 2 soorten lifts en is daarom nog verdraagzaam om naar te loeren.

Dit is in elk geval hoe ik erover denk

Mee eens powerlifting is geen topsport!; Dat wat betreft wielrenners, schaatser etc zoveel meer moeten trainen vind ik een niet een geheel correct argument. Ik heb zo het idee dat powerlifting in Rusland er anders aan toe gaat dan hier in NL qua trainingsfrequentie/intensiteit; Genetische bepalingen komen is alle sporten voor en niet zozeer alleen bij het liften (wat ik uit jouw post opmaak); AAS wordt in (bijna) elke topsport gebruikt! Powerlifting is te saai om erna te kijken daarom zal het wel geen olympische sport (meer) zijn. Olyliften is net zo saai maar dat zijn maar 2 soorten lifts en is daarom nog verdraagzaam om naar te loeren. Dit is in elk geval hoe ik erover denk

Nou is AAS gebruik in Rusland van een ander niveau, dan in andere landen. Recent is er onderzoek gedaan naar doping gebruik in de Russische atletiek. Uit dit onderzoek kwam dat alle Russische atleten doping toegediend krijgen! Dan dunkt mij dat AAS gebruik in powerlifting groter is bij de Russen dan andere powerlifters van andere nationaliteiten. Dit heeft er na mijn mening mee te maken dat de Russen een krankzinnig trainingsfrequentie hebben in powerlifting.

Zeker eens met je argument over genetische bepalingen. Maar wat ik bedoelde dat dit sterker van invloed is in de krachtsport. Bij andere sporten kan je nog weg komen met inzet en een extreme wil tot presteren. Bij krachtsport ligt dit toch anders naar mijn mening.

Powerliften zullen we inderdaad nooit zien op de Olympische spelen. Het zou ook veel te lang duren voor het publiek een winnaar krijgt te zien, wat in andere sporten een stukje sneller gaat.

Powerlifting 'kan' toch een topsport worden, mits er voldoende populariteit voor is?

Het is niet zo dat powerlifting een verloren zaak is, het groeit ieder jaar (ook binnen NL).

Geachte lezers,

Omdat ik gestoord wordt van het solliciteren wil ik weten wanneer powerlifting topsport is (heb verder geen bestuursjaartje gehad oid). De NPB minima zijn dat normen voor topsport of wat? In mijn geval masters 1 man 93+kg: kniebuige 210, deadlift 220, banken 160 (ben btw 92kg). Ik heb deze stats nog niet zit op 150 (160 zit er in) skwat, deadlift 210, banken 120.

Maar vraag is eigenlijk wanneer is powerliften topsport te noemen en mag je ermee 'adverteren'? Als je de Nederlandse wedstrijden pakt in de 1e tot 5e plaats in je klasse?

De vraag is eerder wanneer jij jezelf topsporter mag/kan noemen.

Wanneer ben je topsporter?
Binnen de sport in Nederland wordt de volgende definitie van topsporter gehanteerd:

"Je bent topsporter als je internationaal op het hoogste seniorenniveau (EK's, WK's en Olympische Spelen) meedoet, binnen een erkend topsportprogramma."

De topsporters worden op basis van afgesproken prestatienormen door NOC*NSF ingedeeld in topsporters met de A-, HP- en B-status. Je kunt alleen de A-, HP- of B-status verkrijgen als je uitkomt in erkende topsportdisciplines (groepen 1, 2, 3, 4.a en 4.b).

Wil je weten in welke groep jouw topsportdiscipline is ingedeeld? Klik dan hier.

(zie link: http://www.nocnsf.nl/athleteservices/topsportstatus
Zie ook link daaronder voor regelement )

nee

ik ken wat mensen die 'topsport' deden of doen en die leefde verre van voor hun sport

Ligt aan wat voor sport. Maar als je echt jezelf topsporter wilt noemen met een krachtsport zou je
die uren wel moeten maken. Bedoel overigens niet 20 uur per week onder de halter.

Ik heb zelf op de uni topsportstatus (puur zodat ik geen aanwezigheidsplicht heb) en heb hele shit moeten verklaren, uitleggen etc om eraan te komen. Uiteindelijk heb ik er weinig aan en poch(te) ik er niet mee omdat ik mezelf geen topsporter beschouwde.

Er zijn wel een paar andere lui die studeren en topsporter zijn die echt 30+ uur per week trainen. Een hockeyster uit nl team, een wereldkampioen karten en nog meer.

Fijn voor Eddine moet ie niet zo reageren. Ik hoef er overigens geen geld mee te verdienen.

Lees jij met je ogen of met je kont?

Ligt aan wat voor sport. Maar als je echt jezelf topsporter wilt noemen met een krachtsport zou je
die uren wel moeten maken. Bedoel overigens niet 20 uur per week onder de halter.

Ik heb zelf op de uni topsportstatus (puur zodat ik geen aanwezigheidsplicht heb) en heb hele shit moeten verklaren, uitleggen etc om eraan te komen. Uiteindelijk heb ik er weinig aan en poch(te) ik er niet mee omdat ik mezelf geen topsporter beschouwde.

Er zijn wel een paar andere lui die studeren en topsporter zijn die echt 30+ uur per week trainen. Een hockeyster uit nl team, een wereldkampioen karten en nog meer.

Lees jij met je ogen of met je kont?

Ben jij nou gestoord in je sociale vermogens of gewoon een arrogante hond? Bedankt voor de inhoudelijke reactie overigens, als je nou gewoon gelijk normaal reageert krijg je niet dit gelul de hele tijd.

Topsport regeling geeft de optie om flexibeler te wezen rond de sport die men beoefent wat veel tijd in neemt (20+)
Ik snap je punt dat je dedicated bent etc maar zelfs al zou je een elite lifter zijn zou dit niks veranderen aan de geschiktheid voor deze regeling.

Topsport regeling geeft de optie om flexibeler te wezen rond de sport die men beoefent wat veel tijd in neemt (20+)
Ik snap je punt dat je dedicated bent etc maar zelfs al zou je een elite lifter zijn zou dit niks veranderen aan de geschiktheid voor deze regeling.

Oke helaas ik begrijp het inmiddels. Tis wel een topsport genoemd door NOC NSF je krijgt er alleen geen beurs voor oid. M.a.w. hier moet iets veranderen :d

Terug
Naar boven