MuscleMeat

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is er geen mogelijkheid tot zenden onder rembours naar België?

• Topic Starter Topic Starter
Thund3rb33 zei:
Ik heb een potje Whey aardbei van jullie. Alleen als ik het in een shakebeker doe en shake (met melk), dan gaat al het spul door het roostertje heen en klontert het zich daar op. Kan ik daar iets aan doen?

Hoi Thund3rb33, er zijn een aantal taktieken om probleemloos te kunnen shaken, wat ik zelf doe is eerst de melk, dan de whey en vervolgens druppel ik de whey nat (met melk weer). Dit werkt voor mij heel goed! :rolleyes:
Een 2e optie is om de whey even te laten bezinken (of even heen en weer klotsen) alvorens te schudden. :beerbang: En de 3e optie is om de eerst schudbeweging zeer krachtig te maken.

MonsterStrength zei:
Is er geen mogelijkheid tot zenden onder rembours naar België?

Bij navraag bij TPG post is helaas gebleken dat de rembours zendingen naar België er niet doorheen gekomen zijn. Het was wel de bedoeling dat deze toegevoegd werden aan de internationale zendingen... helaas helaas, ik had hem graag als optie toegevoegd..

Jaap

Ik heb eens op jullie site gekeken, ziet er goed uit :thumbs:

Maar dit stukje over vis heb ik toch een vraagje over..
Ik eet elke dag toch wel een stuk vis, tonijn, forel, zalm, heilbot...
Dus ik ben mijn lichaam eigenlijk aan het vergiftigen??

Visolie

‘Eet meer vis, want vis is gezond’. Helaas geldt dit niet zonder meer! Eén portie zalm per maand kan je al aan de maximale inname van giftige PCB’s helpen. Ook veel andere vissoorten zijn bovenmatig vervuild met PCB’s, dioxine en zware metalen. En als je nou zalmolie supplementen gebruikt? Dan bestaat de kans dat je jezelf aan het vergiftigen bent!
Gelukkig zijn er visolie supplementen die de nadruk leggen op zuiverheid. Power Supplements biedt je zo’n zuivere visolie. Geconcentreerde Visolie van zusterbedrijf Glucosamine.com bevat per capsule 1000mg Marinol C-38 visolieconcentraat. Dit concentraat wordt gewonnen uit de minst vervuilde vissoorten. Door toepassing van een aanvullend grondig zuiveringsprocédé wordt het laagst mogelijke niveau aan vervuilende stoffen gerealiseerd. Deze olie is veilig te gebruiken in doseringen die resultaat geven!

Rebel_x zei:
Ik heb eens op jullie site gekeken, ziet er goed uit :thumbs:

Maar dit stukje over vis heb ik toch een vraagje over..
Ik eet elke dag toch wel een stuk vis, tonijn, forel, zalm, heilbot...
Dus ik ben mijn lichaam eigenlijk aan het vergiftigen??

..............

De grotere vissoorten staan hoog in de voedselketen. Ze eten kleinere dieren die op hun beurt weer dieren of plantaardig voedsel eten. Vanaf onderaan de voedselketen worden gifstoffen zoals PCB's, dioxinen en broomhoudende vlamvertragers opgenomen. Deze gifstoffen worden opgeslagen in vet.

Dioxinen en PCB's verlaten het lichaam niet meer. De beesten hoog in de voedselketen zamelen daarom al die gifstoffen op. Dat kan leiden tot gevaarlijk hoge concentraties. Dit is voor zalm al aangetoond.

Voor tonijn waar het vet nog aan zit geldt dit misschien waarschijnlijk nog sterker. Het is immers een grotere vis die naar mijn idee nog langer leeft (dit heb ik niet nagezocht).
Tonijn uit blik bevat meestal geen vet van de vis en is dus wat betreft deze verontreinigingen geen probleem. Aan de ander kant schijnt de binnenbekleding van het blik weer rotzooi te bevatten.

Het is bekend dat orka's ziek kunnen worden van de PCB's. De orka is een nog grotere vis die nog hoger in de voedselketen staat en leeft van een carnivoor menu.
Een mens leeft langer dan een orka. Als de mens een dieet volgt met veel vette vis, dan is het niet onwaarschijnlijk dat tot problemen zal leiden.

Er zijn limieten ingesteld wat een mens maximaal mag binnenkrijgen aan dioxinen. Een portie zalm kan in het ergste geval al zoveel dioxinen bevatten dat je anderhalve maand niets meer mag binnenkrijgen (ook eidooiers zijn berucht).

Ik eet zelf af en toe een stukje vis. Makreel is de enige vette vissoort die ik regelmatig eet. Als ik een stukje zalm zou kopen dan kies ik zalm die afkomstig is uit Alaska. Verder eet ik magere vissoorten (tilapia en pangasius).

Mijn omega3-vetzuren haal ik echter met name uit capsules. Dat lijkt me de beste keuze.

Kris

Ik heb gister ook besteld (rond 12 uur), gelukkig ben ik vandaag thuis, want rond 11 uur ging de bel en kon ik mijn bestelling (dextrose, creatine, whey en visolie) in ontvangst nemen.

Nu heb ik alleen niet goed opgelet, want ondanks dat er op de Pure Whey Protein wordt gesproken over een 70 cc scoop (neem aan dat dat een maatschepje is) zit deze niet bij mijn bestelling :S
Moet ik deze samen met de shaker extra bij bestellen?

Ik ga nu met passen en meten op de weegschaal mijn eerste shake uitproberen....

EDIT: De shake was prima te drinken. Heb netjes 30 gram afgewogen en de blender maar gebruikt om te mixen. Beetje veel werk, maar super resultaat ;)

Ik las ergens dat je de creatine ook kunt mixen met whey, klopt dit?
Of kan ik beter de creatine mixen met dextrose en deze na de training in nemen?

Dus eigenlijk is de vraag:
Wat is de beste verdeling om creatine en whey in te nemen?
Ik doe 4 keer per week (ma, di, do, vr) kracht en 1 a 2 keer (wo en in het weekend) cardio.

Ik zat zelf te denken aan:
's ochtends: Pure Whey Protein Isolate (elke dag, dus ook op trainingsdag)
na het trainen: Pure Whey Protein Isolate + creatine
bij avondeten: creatine (op niet trainingsdagen)

Laatst bewerkt:
Prikprak zei:
Ik heb gister ook besteld (rond 12 uur), gelukkig ben ik vandaag thuis, want rond 11 uur ging de bel en kon ik mijn bestelling (dextrose, creatine, whey en visolie) in ontvangst nemen.

Nu heb ik alleen niet goed opgelet, want ondanks dat er op de Pure Whey Protein wordt gesproken over een 70 cc scoop (neem aan dat dat een maatschepje is) zit deze niet bij mijn bestelling :S
Moet ik deze samen met de shaker extra bij bestellen?

Ik ga nu met passen en meten op de weegschaal mijn eerste shake uitproberen....

Hallo Prikprak :rolleyes:
De scoop is wellicht ondergesneeuwd tijdens transport. Als je even met een lepel door de pot heen roert kom je hem waarschijnlijk tegen. Mocht ie toch niet aanwezig zijn dan sturen we er een na. ;)
Laat het maar even weten!

Jaap

tumtedum... Ik ben een sufferd :o

Het was even flink mijn best doen in die pot, maar... de scoop is gevonden :D

Bedankt voor de snelle reactie.

Prikprak zei:
EDIT: De shake was prima te drinken. Heb netjes 30 gram afgewogen en de blender maar gebruikt om te mixen. Beetje veel werk, maar super resultaat ;)

Ik las ergens dat je de creatine ook kunt mixen met whey, klopt dit?
Of kan ik beter de creatine mixen met dextrose en deze na de training in nemen?

Dus eigenlijk is de vraag:
Wat is de beste verdeling om creatine en whey in te nemen?
Ik doe 4 keer per week (ma, di, do, vr) kracht en 1 a 2 keer (wo en in het weekend) cardio.

Ik zat zelf te denken aan:
's ochtends: Pure Whey Protein Isolate (elke dag, dus ook op trainingsdag)
na het trainen: Pure Whey Protein Isolate + creatine
bij avondeten: creatine (op niet trainingsdagen)

Zoals je het voorstelt te doen is heel goed. :)

Was je van plan steeds 1 schep whey te nemen? Zonder extra whey te gebruiken kan je nog een verbetering aanbrengen. Het volgende inname schema zal je waarschijnlijk nog betere resultaten geven:

• 's ochtends: halve schep whey (met fruit en/of ontbijt)
  • half tot heel uur voor de start van de krachttraining: hele schep whey
  • direct na het krachttrainen: halve schep whey met creatine en dextrose (of diksap of honing i.p.v. de dextrose).
Je mag de creatine mengen met dextrose maar ook met whey. Beter is het nog als je het met beide mengt.
Ongeveer een half uur na je postworkout shake zou je alweer een stevige maaltijd moeten eten.

Creatine bij het avondeten op rustdagen is prima. Vooraf aan de cardio geen whey nemen of slechts een halve schep whey lijkt me ook goed. De whey vooraf aan cardio wordt belangrijker wanneer je een caloriebeperkt dieet volgt en/of de intensiteit van de cardio hoog is.

Kris

hmmm, dat klinkt eigenlijk nog wel beter ja.
Ik volg niet zo zeer een caloriebeperkt dieet maar de intensiteit van de cardio is behoorlijk hoog ;)
Dit aangezien ik nogal een liefhebber ben van fietsen (zowel wielrennen als mountainbiken), daarnaast is het ook de bedoeling om binnen niet al te lange tijd ook weer te gaan spinnen ;)

Is het bij jouw schema de cardio en kracht training gelijk?
Neem ik alleen whey voor en na de training als dit kracht training is of doe ik dit ook als ik cardio ga doen, bijvoorbveeld ga fietsen?

Prikprak zei:
hmmm, dat klinkt eigenlijk nog wel beter ja.
Ik volg niet zo zeer een caloriebeperkt dieet maar de intensiteit van de cardio is behoorlijk hoog ;)
Dit aangezien ik nogal een liefhebber ben van fietsen (zowel wielrennen als mountainbiken), daarnaast is het ook de bedoeling om binnen niet al te lange tijd ook weer te gaan spinnen ;)

Is het bij jouw schema de cardio en kracht training gelijk?
Neem ik alleen whey voor en na de training als dit kracht training is of doe ik dit ook als ik cardio ga doen, bijvoorbveeld ga fietsen?

Als de intensiteit erg hoog is zou ik vooraf een halve schep whey gebruiken en tijdens het fietsen wat koolhydraten. Als je achteraf niet direct eet kan je op dat moment nog een half schepje whey nemen met wat koolhydraten.

Cardio en kracht behandel ik niet gelijk. Er is echter een verschil tussen de ene cardio training en de andere.

Bij een hoge intensiteit cardio is whey meer op zijn plaats dan bij een lage intensiteit (er is dan een hoger verbruik van met name vertakte keten aminozuren).

Koolhydraten tijdens de training verminderen de behoefte aan whey.
Maar als vetverbranding een subdoel is neem je geen koolhydraten tijdens de training. Dat zorgt er echter weer voor dat je extra eiwitten nodig hebt als je de spieren tegen teveel afbraak wilt beschermen.

Neem je geen koolhydraten tijdens je cardio workout dan kan je eens kijken hoe een hele schep whey vooraf aan je training werkt.

Bij een cardio workout van een uur neem je de whey ongeveer een half uur van tevoren in. Maar als dit tijdstip van inname jou in je training belemmert, maak er dan maar een uur van tevoren van.

Succes!

PowerSupplements zei:
Mijn omega3-vetzuren haal ik echter met name uit capsules. Dat lijkt me de beste keuze.
Krijg je zo niet erg weinig omega-3 binnen? Ter vergelijking: een capsule omega-3 bevat ca. 1 ml omega-3, met een eetlepel lijnzaadolie zit je op 15 ml.

Black Knight zei:
Krijg je zo niet erg weinig omega-3 binnen? Ter vergelijking: een capsule omega-3 bevat ca. 1 ml omega-3, met een eetlepel lijnzaadolie zit je op 15 ml.

Lijnzaadolie bevat 50% Alfalinoleenzuur. Als ik me niet vergis heeft dit omega-3 vetzuur op zichzelf geen functie in het menselijk lichaam. Het is wel de grondstof waaruit het lichaam andere omega-3 vetzuren maakt zoals EPA en DHA.

Men vermoedt dat de mate omzetting naar EPA en DHA niet zo hoog is (ongeveer 15%). Een overschot aan omega-6 vetzuren kan de beschikbaarheid van enzymen voor deze omzetting nog verder beperken. En zoals je misschien weet hebben veel mensen in de wetserse samenleving een flink overschot aan omega-6.
Visolie innemen met daarin EPA en DHA werkt veel directer. Ik neem zelf 6 caps per dag. Soms vul ik aan met lijnzaadolie.

Kris,

Weet jij misschien hoe snel de opname van isolaat tov van whey precies is?
(dus hoeveel min naar inname piekt het en wanneer valt het weer terug naar de baseline en daarna er iets onder?)

Dat snelle opnamen is na de training natuurlijk erg fijn, maar aangezien ik genoeg gelezen heb over cortisol om te weten dat ik lekker lang kan trainen, wil ik graag weten waneer piek en terugval zijn, zodat ik bijvoorbeeld halverwege mijn workout ook nog een schepje kan nemen :)

Kris,

Weet jij misschien hoe snel de opname van isolaat tov van whey precies is?
(dus hoeveel min naar inname piekt het en wanneer valt het weer terug naar de baseline en daarna er iets onder?)

Dat snelle opnamen is na de training natuurlijk erg fijn, maar aangezien ik genoeg gelezen heb over cortisol om te weten dat ik lekker lang kan trainen, wil ik graag weten waneer piek en terugval zijn, zodat ik bijvoorbeeld halverwege mijn workout ook nog een schepje kan nemen :)

Ik ken geen vergelijkende studies tussen whey isolaat en whey concentraat.
In deze studie spreekt men van een whey proteine die verkregen is door micro- en ultrafiltratie. Vermoedelijk gaat het om een isolaat.

De studie toont onder andere de 'rate of appearance' van leucine in de bloedbaan. Ik denk dat dat de meest nuttige informatie is die je uit dit artikel kan halen mbt de opnamesnelheid van whey.

De piek ligt ongeveer bij 90 minuten. Zie figuur 1B de zwarte bolletjes.
Tussen 40 en 100 minuten is de hoeveelheid leucine (uit de whey) die in de bloedbaan komt heel hoog.

Ik denk dat de hoeveelheid vet in gewone whey niet dermate groot is, dat het de passagesnelheid heel veel vertraagd ten opzichte van een isolaat. Wat belangrijker zal zijn, is of je de whey inneemt met melk of met water. Maar in hoeverre dat invloed heeft durf ik niet te zeggen. De caseine in melk zal eerst moeten stremmen in de maag. Ik denk dat de whey in het mengsel tot die tijd ook (grotendeels) vasthouden wordt.

Overigens geeft deze studie het verloop van de opname voor de gemiddelde proefpersoon weer. Voor jou persoonlijk zegt het dus niet alles. Er kunnen (sterke) individuele verschillen zijn. Helaas geeft deze studie niet weer hoe groot die interindividuele verschillen kunnen zijn.

Kris :)

Ik ga misschien een domme vraag stellen, maar in de gewone sectie over voeding vond ik het antwoord niet meteen...

Ben een beginnend fitnesser en vraag dus raad aan mensen die er iets van kennen...

Als ik nu de whey als voedingssupplement zou gebruiken, lees ik altijd dat de spieren sneller herstellen e.d., maar zorgt de whey ook effectief voor een spiermassatoename en vetverlies? (ik heb in een artikel gelezen dat het zorgt voor 47% spiermassatoename en 223% vetmassaverlies, hoewel het hier wel gaat over de Whey Pro XL en niet deze van Powersupplements).

Kom je in spiermassa bij? Verlies je vet? Ga je in totaliteit meer gaan wegen (zonder nog andere supplementen te gebruiken)? Dit zijn een beetje vragen waar ik antwoord op zoek...

Kortom: ik ben op zoek naar (eerlijke) tips die me kunnen overhalen om echt whey te gaan gebruiken!

Ik weet dat jullie deze vragen veel krijgen en wil me daar ook voor excuseren, maar ik wil echt zeker zijn dat ik iets deftig koop he;)

.........
Kortom: ik ben op zoek naar (eerlijke) tips die me kunnen overhalen om echt whey te gaan gebruiken!..........

Hallo Kiki84

Ik zal je eerlijke informatie geven. Het is wel informatie die gebaseerd is op wat ik aan kennis in huis heb. En ik wil niet pretenderen alles te weten. Daarnaast weet ik ook niet of je hiermee zal worden overgehaald om whey te gebruiken. Maar dat is naar mijn idee niet belangrijk. Wat belangrijk is, is dat je een idee krijgt wat je van whey kan verwachten.

Om te beginnen is het niet mogelijk om zomaar een percentage aan te geven waarmee iemand zal groeien in spiermassa of afvallen in vetmassa. Sowieso moet je altijd op je hoede zijn als er percentages genoemd worden.
Het kan zijn dat voor sommige supplementen, in een bepaald onderzoek en bij een bepaalde dosering de gemiddelde proefpersoon een bepaald effect behaalt (dat dan uitgedrukt wordt in een percentage). Maar in reclameteksten worden regelmatig de beste percentages in plaats van de gemiddelde percentages genoemd. Dat is dus geen goede indicatie wat jij kan verwachten.

Verder is het zo dat whey niet te vergelijken is met de meeste andere supplementen. In feite is het 'gewoon' geconcentreerde voeding met een paar bijzondere eigenschappen. Je kan het effect van whey nooit los zien van de rest van de voeding.
Als je al veel eiwitten eet, dan kan de extra whey teveel zijn. Als je op een caloriebeperkt dieet bent, dan is je eiwitbehoefte juist hoger.
Wat whey voor je kan betekenen is in grote mate afhankelijk van jouw specifieke situatie.

Over spieropbouw:
Whey kan inderdaad helpen met de spieropbouw. Maar dat kunnen de eiwitten in je voeding ook. Whey beschikt echter over enkele bijzondere eigenschappen die je in jouw voordeel kan laten werken: Het wordt zeer snel opgenomen en het bevat veel essentiële aminozuren waaronder ook BCAA’s.

Als je whey ongeveer een uur voor je training inneemt (liefst met water) dan krijg je tijdens je training een stortvloed aan aminozuren. De combinatie van training met een hoge concentratie aminozuren in de bloedbaan is zeer gunstig voor de netto opbouw van spiereiwitten.

Je kan die hoge concentratie aminozuren misschien ook via je dieet bereiken met andere eiwitbronnen. Maar daarvan moet je dan veel meer eten. Zoveel dat je er misschien wel dik van wordt. Of zoveel dat je niet meer lekker kan trainen. De vraag is ook of die andere eiwitten evenveel BCAA’s (vertakte keten aminozuren) bevatten die je spieren beschermen tegen afbraak.

De kracht van whey ligt dus vooral bij de inname vooraf aan de training. Maar ook na de training kan het nuttig zijn. Een klein beetje na de workout in combinatie met snelle koolhydraten (fruit, honing of dextrose) verhoogt de insuline spiegel optimaal.
Enkele side notes:
Misschien vertraagt de whey wel de opname van de suikers. Dat zou mogelijk negatief kunnen werken.
Suikers kan je ook tijdens de training al nemen. Dan is het bovenstaande probleem er niet.
Suikers tijdens de training kunnen echter je vetverbranding weer verminderen.

Op andere momenten van de dag (niet rondom trainingstijd) kan whey in kleine hoeveelheden (halve maatschep) gebruikt worden als aanvulling op het dieet. Maar dat hoeft alleen als je anders te weinig eiwitten binnen zou krijgen. Neem whey in die gevallen bij de maaltijd. De afgifte wordt dan vertraagd.

Over afvallen:
Whey op zichzelf zorgt er NIET voor dat je afvalt. Het kan wel bijdragen aan behoud van spiermassa als je op een een dieet bent (om af te vallen). Ook bij afvallen kan je de whey het beste vooraf aan je training gebruiken. Het zal je spieren enige bescherming bieden tegen de spierafbrekende eigenschappen van de training.

Omdat je eiwitbehoefte bij een caloriebeperkt dieet omhoog gaat, kan je de hele dag door aanvullen met hele kleine beetjes whey (kwart maatschep). Andere eiwitbronnen zijn dan wellicht handiger. Omdat andere eiwitten trager opgenomen worden hoeven ze minder frequent gedoseerd worden (in grotere hoeveelheden).

Nog een tip om af te vallen en spiermassa te winnen:
Probeer ervoor te zorgen dat je voldoende slaap krijgt en ook een goede regelmaat in je leven hebt. Gezien het tijdstip van je post valt daar misschien wat winst te halen ;)

Succes :thumbup:

Kris

Overschrijving vooraf?
U kunt het totaalbedrag rechtstreeks overschrijven naar onze Postbankrekening: 4815058
Of voor klanten uit België de KBC bank: 733-0332850-73
t.n.v Power Supplements BV o.v.v. uw bestelnummer!
Na ontvangst van uw overschrijving gaan wij direct over tot verzending. Via een overschrijvingskaart of via een andere bank dan de Postbank kan dit meerdere dagen duren.

Stel dat ik op een willekeurige maandag om 11:00 uur het geld overschrijf naar jullie rekening, via de RaboBank. Heb ik mijn bestelling dan tot en met vrijdag al binnen? Want de vlieger dat het de volgende morgen al binnen is gaat dus niet op als je 't geld overmaakt via de RaboBank, begrijp ik uit 't citaat hierboven. Ik wil trouwens Whey 2500 gram + Creatine bestellen.

Ik woon overigens in Nederland.

Stel dat ik op een willekeurige maandag om 11:00 uur het geld overschrijf naar jullie rekening, via de RaboBank. Heb ik mijn bestelling dan tot en met vrijdag al binnen? Want de vlieger dat het de volgende morgen al binnen is gaat dus niet op als je 't geld overmaakt via de RaboBank, begrijp ik uit 't citaat hierboven. Ik wil trouwens Whey 2500 gram + Creatine bestellen.

Ik woon overigens in Nederland.

Hoi Persian
Voor alle betaalmethoden, behalve voor vooraf overmaken, geldt dat de bestelling diezelfde dag nog wordt verstuurd. Als je het vooraf overmaakt gaat er meestal een dag langer overheen (internetbankieren).

Rabobank is overigens een van de banken die iDEAL ondersteunt. Met iDEAL is de betaling direct binnen en wordt je bestelling gelijk verstuurd.
Of de bestelling de volgende dag bezorgd wordt is verder afhankelijk van TPG :rolleyes: maar dat is in 99% van de gevallen zo.. ;)

Jaap

Ik heb vandaag Pure Whey Isolate 2500 gram, Creatine en Visolie Omega3 besteld. Ben benieuwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven