Fitness Seller

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
inderdaad leuk (en interessant) om te zien dat jullie niet zomaar alles aanbieden.

Maar die Whey Isolaat van jullie werkt wel goed? Hoe zijn de ervaringen daarvan?(ook van DBB-ers hier)

Creatine ethyl ester gaan wij ook niet aanbieden. Terwijl er al vrij veel onderzoek is gedaan naar de toxiciteit van arginine (zou geen blijvende bijwerkingen moeten hebben), ontbreekt deze informatie voor CEE.

Creatine als ethylester kan waarschijnlijk celmembranen passeren zonder gebruik te maken van creatinetransporters. Het lichaam heeft daarom geen controle over deze stof. CEE kan misschien komen op plaatsen waar het lichaam geen creatine wil hebben. Voor ons reden om deze stof vooralsnog op het lijstje 'verdacht' te zetten.

hoezo?

de FDA heeft toch onderzoek gedaan en de FDA heeft in dit geval zeer strikt gekeken naar de toelating van CEE en is tot de conclusie gekomen dat de verbinding tussen creatine en ethanol (want dat is het eigenlijk) geen enkel bezwaar vormt voor de gezondheid op korte termijn...

• Topic Starter Topic Starter
Maar die Whey Isolaat van jullie werkt wel goed? Hoe zijn de ervaringen daarvan?(ook van DBB-ers hier)

We krijgen goede reacties wat betreft werking. Over de smaak verschillen de meningen. De meeste zijn ook daarover tevreden maar sommigen vinden de smaak minder. Tja over smaak valt niet te twisten.

hoezo?

de FDA heeft toch onderzoek gedaan en de FDA heeft in dit geval zeer strikt gekeken naar de toelating van CEE en is tot de conclusie gekomen dat de verbinding tussen creatine en ethanol (want dat is het eigenlijk) geen enkel bezwaar vormt voor de gezondheid op korte termijn...

Ik zal binnekort de documenten van de FDA eens nakijken om te zien wat ze ervan zeggen. Ik heb er nu helaas geen tijd voor.

Kris

Ik wil even terugkomen op die toevoeging van sojalecithine in jullie Whey Isolaat.. Kan je aangeven hoeveel sojalecithine erin zit in een percentage of gram/kg?

Ik kan niet opmaken uit je antwoord of het nou een miniscule toevoeging is of dat ik het daadwerkelijk als een ingredient moet zien...

Ik wil even terugkomen op die toevoeging van sojalecithine in jullie Whey Isolaat.. Kan je aangeven hoeveel sojalecithine erin zit in een percentage of gram/kg?

Ik kan niet opmaken uit je antwoord of het nou een miniscule toevoeging is of dat ik het daadwerkelijk als een ingredient moet zien...

Het gaat om minder dan 1 procent sojalecithine. Het vetgehalte van het poeder is 1%. Die 1% is de sojalecithine en het melkvet opgeteld.

Inderdaad een dikke chappeau voor PowerSupplements wegens hun veiligheidsmaatregelen. Klasse hoor mannen.

Overigens wil ik benadrukken dat ik de smaak van de whey van Power Supplements prefereer boven de smaak van de whey van een M Double You bijv. De whey vanille van Power Supplements ruikt naar heerlijke vanille ijs, zonder dat je bewust denkt dat er een chemisch luchtje/smaakje aan zit, hetgeen wel het geval is bij bijv. M Double You mijns inziens.

Inderdaad een dikke chappeau voor PowerSupplements wegens hun veiligheidsmaatregelen. Klasse hoor mannen.

Overigens wil ik benadrukken dat ik de smaak van de whey van Power Supplements prefereer boven de smaak van de whey van een M Double You bijv. De whey vanille van Power Supplements ruikt naar heerlijke vanille ijs, zonder dat je bewust denkt dat er een chemisch luchtje/smaakje aan zit, hetgeen wel het geval is bij bijv. M Double You mijns inziens.

Ik heb ook gisteren mn Whey binnen gekregen van Powersupplements, en inderdaad, de smaak en geur is heerlijk, vele malen beter dan van M Double You! (aardbeien)

Ik heb nog wel een tip voor het productieproces: vul eerst de pot met whey en drop dan pas de maatlepel erin. Ik kwam 'm onderop de pot tegen, toen die intussen zo goed als leeg was ;)

Ik heb de Whey Isolaat bij jullie besteld en ben er zeeeeer over te spreken!

Superkwaliteit voor die prijs en zeer goed te drinken. Het is in feite de eerste whey die ik met water gewoon lekker vind!

Ga zo door en whey isolaat voor 44,50 euro mag voor mij een blijvertje zijn! ;)

Zit er een maatschep in dan??? Dan zit die bij mij ook onderin denk! :D

Goede vraag Chunky.

Creatine ethyl ester gaan wij ook niet aanbieden. Terwijl er al vrij veel onderzoek is gedaan naar de toxiciteit van arginine (zou geen blijvende bijwerkingen moeten hebben), ontbreekt deze informatie voor CEE.

Creatine als ethylester kan waarschijnlijk celmembranen passeren zonder gebruik te maken van creatinetransporters. Het lichaam heeft daarom geen controle over deze stof. CEE kan misschien komen op plaatsen waar het lichaam geen creatine wil hebben. Voor ons reden om deze stof vooralsnog op het lijstje 'verdacht' te zetten.
Kris :)

Hmm Kris

Ik snap hem niet helemaal.

Waar baseer jij je bevindingen op? "creatine kan misschien op plaatsen komen waar het lichaam geen creatine wil hebben."

Ik heb in Wageningen (WUR) en Utrecht (UU) eens nagevraagd, maar ik heb niets gevonden wat jouw angst hier ten opzichte rechtvaardigt. Je zou eerder moeten oppassen met het toevoegen van bepaalde ingredienten aan creatine ethyl ester of in jullie geval good ol creatine monohydraat. Bijvoorbeeld
Guanidinopropionic Acid (GPA) of guanidinopropionzuur en glycocyamine.

Deze zorgen juist voor creatine fosfaat depletie en daar zou je je zorgen over moeten maken, denk je niet?

Creatine + Ethanol maken samen Creatine Ethyl Ester... en als dat zo enorm gevaarlijk is dan wil je misschien ook geen resveratrol + ethanol combineren.. want stel. je lichaam wil op bepaalde plaatsten geen resveratrol. Dus rode wijn is op die gronden ook verdacht?

Geraadpleegde literatuur:

Boehm E, Chan S, Monfared M, Wallimann T, Clarke K, Neubauer S.
Creatine transporter activity and content in the rat heart supplemented by and depleted of creatine.
Am J Physiol Endocrinol Metab. 2003 Feb;284(2):E399-406.

Horn M, Remkes H, Stromer H, Dienesch C, Neubauer S.
Chronic phosphocreatine depletion by the creatine analogue beta-guanidinopropionate is associated with increased mortality and loss of ATP in rats after myocardial infarction.
Circulation. 2001 Oct 9;104(15):1844-9.Click here to read

Laatst bewerkt:
Tuurlijk wordt zo'n maatschep er pas na het vullen van zo'n pot ingedaan. Maar bij het vervoer zal de pot natuurlijk flink door elkaar worden gehusseld en dan zakt zo'n schepje naar onderen. Mijn ervaring: even met een lepel roeren en je hebt hem zo gevonden.

Hmm Kris

Ik snap hem niet helemaal.

Waar baseer jij je bevindingen op? "creatine kan misschien op plaatsen komen waar het lichaam geen creatine wil hebben."

Ik heb in Wageningen (WUR) en Utrecht (UU) eens nagevraagd, maar ik heb niets gevonden wat jouw angst hier ten opzichte rechtvaardigt. Je zou eerder moeten oppassen met het toevoegen van bepaalde ingredienten aan creatine ethyl ester of in jullie geval good ol creatine monohydraat. Bijvoorbeeld
Guanidinopropionic Acid (GPA) of guanidinopropionzuur en glycocyamine.

Deze zorgen juist voor creatine fosfaat depletie en daar zou je je zorgen over moeten maken, denk je niet?

Creatine + Ethanol maken samen Creatine Ethyl Ester... en als dat zo enorm gevaarlijk is dan wil je misschien ook geen resveratrol + ethanol combineren.. want stel. je lichaam wil op bepaalde plaatsten geen resveratrol. Dus rode wijn is op die gronden ook verdacht?

Geraadpleegde literatuur:

Boehm E, Chan S, Monfared M, Wallimann T, Clarke K, Neubauer S.
Creatine transporter activity and content in the rat heart supplemented by and depleted of creatine.
Am J Physiol Endocrinol Metab. 2003 Feb;284(2):E399-406.

Horn M, Remkes H, Stromer H, Dienesch C, Neubauer S.
Chronic phosphocreatine depletion by the creatine analogue beta-guanidinopropionate is associated with increased mortality and loss of ATP in rats after myocardial infarction.
Circulation. 2001 Oct 9;104(15):1844-9.Click here to read

Hoi Anthony

Stoffen samen innemen (creatine/resveratrol + alcohol) is iets anders dan ze chemisch met elkaar verbinden en dan innemen. Het effect zal in de meeste gevallen verschillend zijn.

Ik heb een stuk gelezen waarin werd gesteld dat CEE de creatine transporters kon omzeilen. De auteur beredeneerde (zonder bewijzen hiervoor te hebben) dat het niet ondenkbaar was dat dit kon leiden tot creatine op de verkeerde plaatsen in het lichaam. Misschien is dit in de verte enigszins vergelijkbaar met het eveneens 'on-natuurlijke' chroom picolinaat dat te goed in de cellen blijft zitten.

Maar goed. Het artikel was niet peer reviewed. En nu las ik eergisteren een stukje op de site van de fda dat de bedenker van CEE beweert dat de alcohol en creatine al in de darmen splitsen! Als dat zo is, is er natuurlijk weinig aan de hand.
De vraag is echter of dit bevestigd is door betrouwbaar onderzoek (dus niet van de patentaanvrager ;) ). Zodra ik tijd heb kijk ik verder. Maar als jij uit je hoofd weet waar ik die info kan vinden houd ik me natuurlijk aanbevolen. :)

Kris

Tuurlijk wordt zo'n maatschep er pas na het vullen van zo'n pot ingedaan. Maar bij het vervoer zal de pot natuurlijk flink door elkaar worden gehusseld en dan zakt zo'n schepje naar onderen. Mijn ervaring: even met een lepel roeren en je hebt hem zo gevonden.

Dan heb je toch een flinke lepel nodig voor een pot met 2,5 kg whey :rolleyes:
Betere tip: bewaar je lepel van de vorige pot en gebruik die:thumbup:

Zo, ik heb de maatschep gevonden, hij lag idd op de bodem. :D

Keukenweegschaal gebruiken, dan heb je geen maatschepje nodig :)

Ik heb ook 2500gr Whey Isolaat besteld, ben benieuwd, ga over 1½ week weer beginnen!

Is die creatine monohydraat die ze verkopen enigszins te betrouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven