chunky
Huge Freak
- Waardering
- 52
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 118kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Creatine ethyl ester gaan wij ook niet aanbieden. Terwijl er al vrij veel onderzoek is gedaan naar de toxiciteit van arginine (zou geen blijvende bijwerkingen moeten hebben), ontbreekt deze informatie voor CEE.
Creatine als ethylester kan waarschijnlijk celmembranen passeren zonder gebruik te maken van creatinetransporters. Het lichaam heeft daarom geen controle over deze stof. CEE kan misschien komen op plaatsen waar het lichaam geen creatine wil hebben. Voor ons reden om deze stof vooralsnog op het lijstje 'verdacht' te zetten.
Maar die Whey Isolaat van jullie werkt wel goed? Hoe zijn de ervaringen daarvan?(ook van DBB-ers hier)
hoezo?
de FDA heeft toch onderzoek gedaan en de FDA heeft in dit geval zeer strikt gekeken naar de toelating van CEE en is tot de conclusie gekomen dat de verbinding tussen creatine en ethanol (want dat is het eigenlijk) geen enkel bezwaar vormt voor de gezondheid op korte termijn...
Ik wil even terugkomen op die toevoeging van sojalecithine in jullie Whey Isolaat.. Kan je aangeven hoeveel sojalecithine erin zit in een percentage of gram/kg?
Ik kan niet opmaken uit je antwoord of het nou een miniscule toevoeging is of dat ik het daadwerkelijk als een ingredient moet zien...
Inderdaad een dikke chappeau voor PowerSupplements wegens hun veiligheidsmaatregelen. Klasse hoor mannen.
Overigens wil ik benadrukken dat ik de smaak van de whey van Power Supplements prefereer boven de smaak van de whey van een M Double You bijv. De whey vanille van Power Supplements ruikt naar heerlijke vanille ijs, zonder dat je bewust denkt dat er een chemisch luchtje/smaakje aan zit, hetgeen wel het geval is bij bijv. M Double You mijns inziens.
Goede vraag Chunky.
Creatine ethyl ester gaan wij ook niet aanbieden. Terwijl er al vrij veel onderzoek is gedaan naar de toxiciteit van arginine (zou geen blijvende bijwerkingen moeten hebben), ontbreekt deze informatie voor CEE.
Creatine als ethylester kan waarschijnlijk celmembranen passeren zonder gebruik te maken van creatinetransporters. Het lichaam heeft daarom geen controle over deze stof. CEE kan misschien komen op plaatsen waar het lichaam geen creatine wil hebben. Voor ons reden om deze stof vooralsnog op het lijstje 'verdacht' te zetten.
Kris![]()
Hmm Kris
Ik snap hem niet helemaal.
Waar baseer jij je bevindingen op? "creatine kan misschien op plaatsen komen waar het lichaam geen creatine wil hebben."
Ik heb in Wageningen (WUR) en Utrecht (UU) eens nagevraagd, maar ik heb niets gevonden wat jouw angst hier ten opzichte rechtvaardigt. Je zou eerder moeten oppassen met het toevoegen van bepaalde ingredienten aan creatine ethyl ester of in jullie geval good ol creatine monohydraat. Bijvoorbeeld
Guanidinopropionic Acid (GPA) of guanidinopropionzuur en glycocyamine.
Deze zorgen juist voor creatine fosfaat depletie en daar zou je je zorgen over moeten maken, denk je niet?
Creatine + Ethanol maken samen Creatine Ethyl Ester... en als dat zo enorm gevaarlijk is dan wil je misschien ook geen resveratrol + ethanol combineren.. want stel. je lichaam wil op bepaalde plaatsten geen resveratrol. Dus rode wijn is op die gronden ook verdacht?
Geraadpleegde literatuur:
Boehm E, Chan S, Monfared M, Wallimann T, Clarke K, Neubauer S.
Creatine transporter activity and content in the rat heart supplemented by and depleted of creatine.
Am J Physiol Endocrinol Metab. 2003 Feb;284(2):E399-406.
Horn M, Remkes H, Stromer H, Dienesch C, Neubauer S.
Chronic phosphocreatine depletion by the creatine analogue beta-guanidinopropionate is associated with increased mortality and loss of ATP in rats after myocardial infarction.
Circulation. 2001 Oct 9;104(15):1844-9.Click here to read
). Zodra ik tijd heb kijk ik verder. Maar als jij uit je hoofd weet waar ik die info kan vinden houd ik me natuurlijk aanbevolen. 
Tuurlijk wordt zo'n maatschep er pas na het vullen van zo'n pot ingedaan. Maar bij het vervoer zal de pot natuurlijk flink door elkaar worden gehusseld en dan zakt zo'n schepje naar onderen. Mijn ervaring: even met een lepel roeren en je hebt hem zo gevonden.
Dan heb je toch een flinke lepel nodig voor een pot met 2,5 kg whey![]()
Betere tip: bewaar je lepel van de vorige pot en gebruik die![]()