marz02
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
bedankt voor de snelle service en de samples.
top service weer

Een vraag over de caseine,
ik maak al een tijdje gebruik van de naturel whey en dit bevalt me meer dan prima
met water/melk vind ik dit goed te drinken
komt de smaak van caseine overeen met de naturel whey of is dit totaal niet te vergelijken?

Ik ga nu voor het eerst beginnen met supplementen en ik ga Pure Whey Protein Isolate kopen, ik ben pas 16 jaar maar ik heb van veel mensen gehoord dat het niet erg is om dit dan te gebruiken. Maar wou hier nog graag even wat duidelijkheid over.
Whey is een eiwit uit melk, alleen neem je het dan geconcentreerd. Ik geloof dat ze 50 liter melk gebruiken om een kilo whey te maken. Het is een makkelijkere manier om aan je eiwitten te komen.Het is niet 'erg'.Whey is een eiwit uit melk, alleen neem je het dan geconcentreerd. Ik geloof dat ze 50 liter melk gebruiken om een kilo whey te maken. Het is een makkelijkere manier om aan je eiwitten te komen.
Jaap

Nou dan hebben jullie er 2 nieuwe klanten bij, een vriend van me is nu waarschijnelijk ook wel overtuigd
Hoe zit het met creatine, is dat erg om nu al te gebruiken ? en zijn er producten die je juist wel aanraad ?
Ik heb al een redelijk eetschema dus dat zit wel goed![]()
Creatine heeft inmiddels lange termijn onderzoeken gehad (4 gram per dag) en is daarbij veilig bevonden. Ik gebruik het zelf vanaf mijn 18e (nu al 14 jaar dus) en kan er flink zwaarder door trainen. Als je net begonnen bent ga je zowiezo al erg hard vooruit dus je zou best nog even kunnen wachten met creatine.ik zat te denken om 4/6kg te bestellen maar het zou erg fijn zijn als ik eerst een sample kon proberen!
Ik vraag me eigenlijk af of het geen kwaad kan als je 2 scheppen in de ochtend neemt en na training ook 2 scheppen Whey Isolaat. Dat kan geen kwaad toch? Aangezien ik in de cut zit met me 304 eiwitten 153 carbs en 60 gram vetten. Hoop niet dat het téveel eiwitten zijn dan...
Zó, dat is idd -zoals gedacht- veelste veel eiwitten. Ik zit nu op 270 en ben al 3 maanden in de cut en gaat super. Ik heb wel langere tijd hoger gestaan maar merkte er helemaal niets van, nergens last van, drink per dag 3 a 4 liter water. Maar teveel is inderdaad niet gezond.
Thnx Kris.
Gelukkig heb je er geen last van gekregen. Ik hoop dat de cut verder nog net zo goed blijft gaan als je de verhoudingen eiwit/KG/vet aangepast hebt.
Er is gesuggereerd dat 35% van calorieën uit eiwit de limiet is. Daarboven kan eiwit giftig worden!
Als veilige grens wordt zelfs 25% gesuggereerd en 2 tot 2,5 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht per dag. Dat is waarschijnlijk om een algemene aanbeveling te kunnen doen die rekening houdt met individuele variaties. De grens van wat iemand goed kan verwerken kan behoorlijk verschillen.
............
Zó, dat is idd -zoals gedacht- veelste veel eiwitten. Ik zit nu op 270 en ben al 3 maanden in de cut en gaat super. Ik heb wel langere tijd hoger gestaan maar merkte er helemaal niets van, nergens last van, drink per dag 3 a 4 liter water. Maar teveel is inderdaad niet gezond.
Thnx Kris.

Ik heb nu de nieuwe smaak whey: café latte. Ik zie daar bruine korreltjes inzitten, is dat echte gemalen koffie? Dus zit er caffeïne in deze whey? Of is het gewoon een aroma?
Het smaakt trouwens niet slecht maar mijn favoriete smaken blijven cassis en tropische vruchten.![]()
Rectificatie!
Ik heb alleen de abstract van het onderzoek tot mijn beschikking. Maar ik heb er nog eens over nagedacht en besef nu het volgende:
Tijdens de cut-fase gaat je energie-inname omlaag. Als je je eiwitinname gelijk houdt (veel mensen gooien hem zelfs omhoog in de cut), dan stijgt de procentuele eiwitinname.
Het is vreemd dat een normaliter acceptabele eiwitinname daardoor ineens giftig zou worden!
Deze stelling klopt dan waarschijnlijk ook niet. Ook al neem je minder energie in, je energieverbruik gaat lang niet zo sterk omlaag. Je lichaam zal het tekort aanvullen met vetten uit de vetcellen (en in eerste instantie ook koolhydraten uit de glycogeen voorraad).
De 'voeding' die je organen krijgen bestaat dus niet alleen uit wat je eet, maar ook wat je uit reserves vrijmaakt. Je moet de hoeveelheid eiwitten zien in die ruimere definitie van 'voeding'.
Wat wil dit zeggen?
Als je als veilige grens 35% van je energie als eiwit mag gebruiken, dan moet je uitgaan van zowel de energie die je binnenkrijgt uit de voeding als de energie die je verbruikt uit je vetreserves. Simpeler gezegd: je gaat uit van het geschatte energieverbruik in plaats van de energieinname. Daar zijn simpele formules voor die helaas een gemiddelde weergeven en dus vaak niet erg accuraat zijn.
Kortom het advies op basis van procenten van de energie-inname is waarschijnlijk niet valide als je op een calorisch beperkt dieet bent.
Het advies m.b.t. de veilige eiwitinname dat vastgesteld is in gram per kg lichaamsgewicht is een handiger uitgangspunt. Als je de energie-inname verlaagt, blijft die aanbeveling ongewijzigd.
Die aanbeveling ligt (met een veiligheidsmarge) volgens de studie die ik las op 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht. Ik weet dat veel mensen op DBB een beduidend hogere inname hebben. Waarschijnlijk is een hogere inname helemaal niet nodig. Maar als er een uitzondering hierop is, dan is het juist tijdens de cut-fase!
Hoever je kan gaan weet ik niet. Het lijkt me in ieder geval beter om niet van de procentuele aanbeveling uit te gaan als je een calorisch beperkt dieet volgt.
Kris![]()
...... Maar blijkbaar kan je in de cut gewoon veel eiwitten tot je nemen? ........