MuscleMeat

prijzen fitnesscentrum

Jezus, dat is echt heel duur! Vandaag ook even het sportschoolevaluatietopic doorgebladerd en het viel mij op dat het lijkt of de prijzen van abbo's in Belgie duurder zijn dan in Nederland ... klopt dit? Daarnaast heb je natuurlijk de healthcentres of de welness centres en daar betaal je natuurlijk voor alle luxe, personeel en overbodige accesoires als marmeren muren in de kleedkamer, sauna, 200 cardioapparaten en veelal onwetende adviseurs ...... :)

Grtz,

Aad ~ Doix

Ik merk echt dat de Nederlandse prijzen veel lager liggen dan die van ons in België...
Heb onlangs een infotocht gedaan langs Brusselse centra en ongelofelijk hoe onwetend het personeel hier is.
Overal hangt een bord: al onze personeelsleden zijn universitairen richting lichamelijke opvoeding en in eenzelfde club spreken ze elkaar allemaal tegen.

Vaak eerst cardio en dan kracht, als je voor spierontwikkeling gaat, meer cardio dan kracht...

24,2 euro per maand!
Als je totaal van +640kg heb in de -82,5 kg of lager krijg je 1 jaar gratis abonnement (uiteraard geldt dit niet voor iedereen, maar als je eigenaar goed kent dan wel :) )

Ik betaal 30euro P/m, Onbeperkt.

16 euro per maand, onbeperkt.

Ik merk echt dat de Nederlandse prijzen veel lager liggen dan die van ons in België...
Heb onlangs een infotocht gedaan langs Brusselse centra en ongelofelijk hoe onwetend het personeel hier is.
Overal hangt een bord: al onze personeelsleden zijn universitairen richting lichamelijke opvoeding en in eenzelfde club spreken ze elkaar allemaal tegen.

Vaak eerst cardio en dan kracht, als je voor spierontwikkeling gaat, meer cardio dan kracht...

Hehe, ik weet wat je bedoelt. Ik train in Leuven en die personeelsleden (universiteit Sportkot afgestudeerd) hebben nog nooit van hun leven iets geweten over fitness. Het is dat ze enkel uit boeken en cursussen wat kennen, maar de praktische kennis van dezen is gewoon om te huilen. Ze geven je een standaardschema en zeggen dat het enkel voor je gemaakt is. Ze laten meestal 15 reps doen en beweren dat dit kracht is. Indien ze een oefening moeten laten zien, dan is het 95% verkeerd. Ze verafschuwen losse gewichten omdat op de gewichten geen instructies te vinden zijn (vergeleken met toestellen), ...

Het is eigenlijk vrij grappig want die mensen die dan deze personeelsleden volgen zie je binnen een maand niet meer terug in de gym :D

Mja aan de andere kant... Ik doe ook wel is moeite een beginner te helpen met oefeningen leren. Squatten/deadliften etc.. Maar dat vinden ze allemaal te zwaar en te pijnlijk en trekken ze psychisch niet.
Mensen die het echt willen komen toch wel terecht want die zoeken hun eigen info op. Dat volk wat achter zo'n instructeur aanloopt wil best wel breder worden, mits ze er niet te veel voor hoeven te doen.

27,5/maand
studenten 160 euro/jaar :)

15.95 per maand
sommige lui vragen 50 per maand, afzetters

Oei, ik zit ook in de hogere prijsklasse: € 56,80 per maand (onbeperkt) ;)

http://www.fitnesscentrum.com/

Hahaha niet echt een hardcore sportschool als ik dat zo lees? Dit staat op de homepage van hun website:
Over fitness bestaan nog de vreemdste en hardnekkigste misverstanden, dit is te verklaren uit het ontstaan van fitness.
De voorloper van fitness is body-building. Begin jaren tachtig sloeg de body-building gekte toe. Een ware spierencultus verspreidde zich: opgeblazen mannen en overdreven "fraai" gebouwde vrouwen bepaalden het beeld. Met alle randverschijnselen van dien. Rondslingerende "medicamenten", overdreven macho-gedrag etcetera.
Uit de body-building onstond eind jaren tachtig de fitness, maar de toon was gezet. het ging voornamelijk om het uiterlijk. Of het ideaalbeeld op een gezonde of ongezonde manier bereikt werd deed absoluut niet terzake. Fitness en doping waren haast onlosmakelijk met elkaar verbonden.
In de jaren negentig begint uit de fitnesswereld langzamerhand een gezonde manier van bewegen te ontstaan. In de tweede helft van de jaren negentig komt ook de cardiofitness van de grond: het trainen van hart-longen-bloedvaten.
Rond de eeuwwisseling dient een nieuwe groep aanbieders zich aan: de fysiotherapeut ontdekt fitness als middel voor revalidatie.

:roflol:

Omg

''De voorloper van fitness is body-building. Begin jaren tachtig sloeg de body-building gekte toe. Een ware spierencultus verspreidde zich: opgeblazen mannen en overdreven "fraai" gebouwde vrouwen bepaalden het beeld. Met alle randverschijnselen van dien. Rondslingerende "medicamenten", overdreven macho-gedrag etcetera.''

:stfu:

Ik heb een onbeperkt abo, kan momenteel ff niet uit voor mij maar goed...

Sporten onbeperkt dwz “GOLDCARD”: alle sporten die zij in huis hebben, gratis koffie/thee of 1 glas sport energy gratis + gebruik van de zonnebank, infrarood cabine en sauna € 45,00 per maand.

2009-animatie.jpg

fightclub.jpg

Laatst bewerkt:
Club sportive Haarlem
50 eu per maand onbeperkt , met hele gunstige openingstijden (07.00/23.00) en alllllllle ruimte om je heen. Groot cardio en KT gedeelte. Ook een:rolleyes::rolleyes:gemenge:rolleyes::rolleyes: sauna, turks stoombad etc etc etc. ben er erg over te spreken.

Terug
Naar boven