Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Huidplooimeter die ik heb, moet je op 3 plaatsen meten.
Buik,Borst en Bovenkant been, die 3 getallen tel je op bij elkaar.
Kijkt in het tabel die bij de huidplooimeter zit en leest zo je vet% af.
Doe zelf het gemiddelde van 3 metingen omdat je ene keer meer pakt dan andere keer.
Huidplooimeter die ik heb, moet je op 3 plaatsen meten.
Buik,Borst en Bovenkant been, die 3 getallen tel je op bij elkaar.
Kijkt in het tabel die bij de huidplooimeter zit en leest zo je vet% af.
Doe zelf het gemiddelde van 3 metingen omdat je ene keer meer pakt dan andere keer.
Zo meet je accurater op 4 plaatsen: tel alles op en kijk op de megeleverde tabel .
BICEPSHUIDPLOOI
Arm ontspannen laten afhangen en licht naar buiten laten draaien ('pink naar de broeknaad'). De meting vindt plaats aan de voorzijde van de bovenarm. De plaats van meting ligt halverwege de bovenarm over de m.biceps brachii.
TRICEPSHUIDPLOOI
Arm ontspannen laten afhangen. De meting vindt plaats aan de achterzijde van de bovenarm. De plaats van meting ligt halverwege de bovenarm over de m.triceps brachii.
SUBSCAPULAIRE HUIDPLOOI (onder schouderblad)
De meting vindt plaats aan de achterzijde van de romp, juist onder het onderste punt van het schouderblad. Pak de huidplooi schuin, evenwijdig aan de richting van het schouderblad. Dus in een hoek van * 45°, van links onder naar rechtsboven.
Het juiste meetpunt is bij ongetrainde personen met een wat grotere vetmassa, vaak moeilijk te vinden. Vraag de testdeelnemer de schouders enige malen naar voren en naar achteren te bewegen. Het schouderblad is dan meestal goed waarneembaar.
SUPRA-ILIACALE HUIDPLOOI (zijkant buik)
De meting vindt plaats aan de zijkant van de romp, juist boven de voorste uitstekende punt van de bekkenkam. De huidplooi wordt opgepakt onder een hoek van 45 graden.
Ach ik houd het op de plekken die aangegeven staan.
Daarnaast is het vrij lastig om bij mezelf rond bij schouderblad te meten.
En denk dat ik vrij accuraat zit met deze wijze
Ach ik houd het op de plekken die aangegeven staan.
Daarnaast is het vrij lastig om bij mezelf rond bij schouderblad te meten.
En denk dat ik vrij accuraat zit met deze wijze
ok hartstikke bedankt ik ga er ff foto's bij zoeken dat ik zeker weet dat ik niet verkeerd meet
ik ga eerst ff een aantal weken Cutten dan maak ik een Update van me stats