XXL Nutrition

Progressie Na 7 Maanden Sporten (Update BuLLiTTT)

• Topic Starter Topic Starter
ok, zand erover mijn reactie was ms te fel :-)

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

ok, zand erover mijn reactie was ms te fel :-)
Ok geen probleem maar heb Je dan geen Goeie tip voor mij
Ik wil droog worden ik let eigelijk nou pas zinds 4 weken echt op me voeding
Maar moet ik nu ook meer reps gaan doen
Of verlies ik dan massa ?

meer reps maakt je kt minder effectief, als je overdrijft zou je zelf spiermassa kunnen verliezen. gewoon kt blijven doen dus, voor grotere energy verbruik moet je cardio doen.

misschien proberen volgende bulk iets lager in vet% te blijven. je hebt goeie gains gemaakt maar dat % blijft lastig om eraf te cutten na de winter.

Het was niet echt opzettelijk een bulk
Haha ik begon te sporten en gewoon
Veel te eten in mijn hoofd zat eten anders groei ik niet
Dus ik at gewoon elke x als ik honger had maar kel de verkeerde dingen
Nu heb ik een beter beeld van wat Goeie voeding is
Ben in een maandje VIA die weegschaal bijna 2-3 % in vet gezakt en 2 +kilo aangekomen en na deze cut ga
Ik goed letten op me volgende bulk

---------- Toegevoegd om 14:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:18 ----------

meer reps maakt je kt minder effectief, als je overdrijft zou je zelf spiermassa kunnen verliezen. gewoon kt blijven doen dus, voor grotere energy verbruik moet je cardio doen.

Ok Thnx dan zal ik maar moeten fietsen en rennen
maar verlies Je daar geen massa van ?

Het was niet echt opzettelijk een bulk
Haha ik begon te sporten en gewoon
Veel te eten in mijn hoofd zat eten anders groei ik niet
Dus ik at gewoon elke x als ik honger had maar kel de verkeerde dingen
Nu heb ik een beter beeld van wat Goeie voeding is
Ben in een maandje VIA die weegschaal bijna 2-3 % in vet gezakt en 2 +kilo aangekomen en na deze cut ga
Ik goed letten op me volgende bulk

---------- Toegevoegd om 14:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:18 ----------

Ok Thnx dan zal ik maar moeten fietsen en rennen
maar verlies Je daar geen massa van ?
beperk het tot 45 minuuten en je verliest zeker geen spiermassa. na kt training cardio (hiit) is ideal trouwens.

Veel cardio doen(verlies je toch vlug 500 cal bij 45min. fietsen op de rollen bij een hs van 145 in jouw geval ik ben ouder dus mijn hs is veel lager :-) en maken dat je onder je iets onderhoud zit qua voeding:-) Eerst uirekenen wat je onderhoud is , en dan kan je zelf een voedingsschemaopstellen ....

cutten en massa winnen gaan niet samen.... het is heteen of het ander bulken of cutten .....je kan wel cutten en praktisch geen massa verliezen als je het goed doet....

Hopelijk heb je hier iets aan :-) en 30 kg bij in 7 maand is niet goed vind ik ... ik ging van 75 naar nu 92 a 93 is dus 17 a 18kg erbij in 18maanden (wat 1 kg per maand is ) jij zit aan 4.5 kg per maand , dus gaat het dan moeilijker worden om te cutten .....maar ja je hebt je leeftijd mee , hoe ouder je wordt hoe moeilijker de cut vind ik .....:D:)

ik ben van het princiepe trainen en iets boven onderhoud eten , dan ga je wel gestaag omhoog dus bijv 1 kg per maand heb je minder bf en als je dan iets cut moet je zoveel niet af en je massa kan je makkelijker behouden .....je moet dan ook niet zo lang cutten....

Hopelijk gaat de cut goed , je gaat er veel beter uitzien :-)

Laatst bewerkt:
Best wel apart.
Normaal zie je nooit een hoger vp met blokjes? Lijkt wel of het alleen niet in je abs gaat zitten? Goede progressie bovendien!

Maar ik las net dat je 'gewoon' wat at, maar zou toch een voedingsschema aanraden. Zonder schema ga je te hard in vp omhoog en niet alleen in spiermassa, heb ik nu dus ook.
En je vetpercentage zou ik laten meten met een huidplooimeter (die kun je ook zelf kopen als je sportschool die niet heeft). Want die klopt volgens mij voor geen meter. Ik stond 2 maanden terug ook voor de 'grap' op zon weegschaal, en hij gaf me 10% vp :S dat ben ik dus noooit.

Laterss

Nette Progressie! Wat is je voedingsschema?

Veel cardio doen(verlies je toch vlug 500 cal bij 45min. fietsen op de rollen bij een hs van 145 in jouw geval ik ben ouder dus mijn hs is veel lager :-) en maken dat je onder je iets onderhoud zit qua voeding:-) Eerst uirekenen wat je onderhoud is , en dan kan je zelf een voedingsschemaopstellen ....

cutten en massa winnen gaan niet samen.... het is heteen of het ander bulken of cutten .....je kan wel cutten en praktisch geen massa verliezen als je het goed doet....

Hopelijk heb je hier iets aan :-) en 30 kg bij in 7 maand is niet goed vind ik ... ik ging van 75 naar nu 92 a 93 is dus 17 a 18kg erbij in 18maanden (wat 1 kg per maand is ) jij zit aan 4.5 kg per maand , dus gaat het dan moeilijker worden om te cutten .....maar ja je hebt je leeftijd mee , hoe ouder je wordt hoe moeilijker de cut vind ik .....:D:)

ik ben van het princiepe trainen en iets boven onderhoud eten , dan ga je wel gestaag omhoog dus bijv 1 kg per maand heb je minder bf en als je dan iets cut moet je zoveel niet af en je massa kan je makkelijker behouden .....je moet dan ook niet zo lang cutten....

Hopelijk gaat de cut goed , je gaat er veel beter uitzien :-)

Ok Thnx man . En hoelang moet ik ong in de cut gaan dan en wat is te lang ?
En is 3 x in de week na me krachttraining 45 min cardio goed of is dat teveel of te weinig?

---------- Toegevoegd om 15:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:18 ----------

Best wel apart.
Normaal zie je nooit een hoger vp met blokjes? Lijkt wel of het alleen niet in je abs gaat zitten? Goede progressie bovendien!

Maar ik las net dat je 'gewoon' wat at, maar zou toch een voedingsschema aanraden. Zonder schema ga je te hard in vp omhoog en niet alleen in spiermassa, heb ik nu dus ook.
En je vetpercentage zou ik laten meten met een huidplooimeter (die kun je ook zelf kopen als je sportschool die niet heeft). Want die klopt volgens mij voor geen meter. Ik stond 2 maanden terug ook voor de 'grap' op zon weegschaal, en hij gaf me 10% vp :S dat ben ik dus noooit.

Laterss

Haha indd ja ik heb ze van mezelf ik train ze ook niet me moeder zeg dat ik ermee geboren ben haha en ik zal ff in de sportschool vragen naar zo huidplooi meter ;)

En is 3 x in de week na me krachttraining 45 min cardio goed of is dat teveel of te weinig?
je kan ook 1 kwartiertje hiit doen na kt, oh en cardio moet niets precies 45 mag je wat aan sleutelen. cuttje dat moet totdat je een gewenst % behaald hebt.

Laatst bewerkt:
Nette Progressie! Wat is je voedingsschema?

Als ik wakker word neem ik brinta en een eiwit shake met 1 schep inplaats van 2
Half uur Daarna banaan appel en 1 musliereep

Dan in me pauze 2 tot max 3 uur later
Eet ik 4 boterhammen met tonijn of kip en cervelaat
En meestal een pak smoothies of Goeie morgen erbij

Weer 2 tot 3 uur later 4 boterhammen met zelfde beleg. En een stuk kipfile ( haal er elke week 5 die bak ik en vries ik in )
En tussen me werk door af toe musliereep of iets anders wm chocomel drinken

Dan kom ik thuis maak ik meestal yoghurt met ananas of banaan

Dan avond eten en een shake dan sporten
Klaar met sporten shake en Nog een appel en meestal 2 boterhammen

Ik doe dit nu 1 maand daarvoor geen schema

Laatst bewerkt:

---------- Toegevoegd om 15:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:18 ----------

ik zou na iedere training cardio doen en je moet cutten tot je je gewenste bf% hebt:-)

met te lang bedoelde ik iemand die 21% bf heeft zal langer moeten cutten(normaal gezien want ieder lichaam is anders en oudeerrdom speelt ook een rol) dan iemand met 16% om bijv aan 12% te komen , daarom ben ik meer voor een geleidelijke bulk :-)

Laatst bewerkt:
Voor 7 maanden is het een aardige progressie. Maar als je realistisch kijkt naar zijn BF zal hij bij 12% weinig overhouden. Nu LIJKT het massa maar het is relatief veel vet.

TIP: Eiwit hoog, carbs verlagen. Cardio 4-5x per week OF 15-20min HITT OF langdurig (*45min) op 80% van Maximaal hartslag (ga uit van 150). Trek er 12-16weken voor uit zodat je niet teveel spiermassa verliest.

voor de rest natuurlijk niet slecht, maar voeding moet absoluut aangepast worden.

Laatst bewerkt:

voeding is de sleutel !!!

een dag heeft 7 maaltijden.

eerste 4 maaltijden zorg je dat het khoolydraden zijn met eiwitten met geen vet of super weinig, de andere 3 combinatie van vet en eiwit maar ook niet overdrijven met de vet. de eiwitten wel verhogen ik zelf raad aan +35gr eiwit per maaltijd, ikzelf doe 45+gr eiwit per maaltijd, kijk maar wat voor jou werkt

ga je eerst op 300gr kh zitten, word je daardoor droger hou je het aan, word je niet droger voer je de cardio op of ga je lager in kh zitten. nothing to it als het alleen doen !!!!!

Ok en hoe kan het dan dat alles hard is en niet zacht zoals vet ? En iedereen in me omgeving denkt dat ik aas heb gebruikt en me vet zal stuk minder zijn als wat hier staat ik heb het nooit goed gemeten

---------- Toegevoegd om 19:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:19 ----------

voeding is de sleutel !!!

een dag heeft 7 maaltijden.

eerste 4 maaltijden zorg je dat het khoolydraden zijn met eiwitten met geen vet of super weinig, de andere 3 combinatie van vet en eiwit maar ook niet overdrijven met de vet. de eiwitten wel verhogen ik zelf raad aan +35gr eiwit per maaltijd, ikzelf doe 45+gr eiwit per maaltijd, kijk maar wat voor jou werkt

ga je eerst op 300gr kh zitten, word je daardoor droger hou je het aan, word je niet droger voer je de cardio op of ga je lager in kh zitten. nothing to it als het alleen doen !!!!!

Ok Thnx wat is jou voedingsschema ?

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

Voor 7 maanden is het een aardige progressie. Maar als je realistisch kijkt naar zijn BF zal hij bij 12% weinig overhouden. Nu LIJKT het massa maar het is relatief veel vet.

TIP: Eiwit hoog, carbs verlagen. Cardio 4-5x per week OF 15-20min HITT OF langdurig (*45min) op 80% van Maximaal hartslag (ga uit van 150). Trek er 12-16weken voor uit zodat je niet teveel spiermassa verliest.

voor de rest natuurlijk niet slecht, maar voeding moet absoluut aangepast worden.

Wat is jou schema ? Dan kan ik beetje vergelijken

Ok en hoe kan het dan dat alles hard is en niet zacht zoals vet ? En iedereen in me omgeving denkt dat ik aas heb gebruikt en me vet zal stuk minder zijn als wat hier staat ik heb het nooit goed gemeten

---------- Toegevoegd om 19:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:19 ----------

Ok Thnx wat is jou voedingsschema ?

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:20 ----------

Wat is jou schema ? Dan kan ik beetje vergelijken
zit atm in kuur, heeft totaal anderen stats, is niet bezig met cutten en jij wilt dat vergelijken ?

Nou gewoon kijken wat jullie eten op een dag

daar heb ik allang tussen gekeken

waarom dan die van iemand anders over pakken??? er is heus geen super voeding gewoon gezonde. en anders kijk je toch gewoon bij het subforum voeding daar zitten genoeg schema's.;)

Terug
Naar boven