XXL Nutrition

QGirls nieuwe start!

• Topic Starter Topic Starter
Training stronglifts.

Squad

5x5 lege bar. Spier duidelijk verrokken.

Bench
1x5 lege bar
1x5 2,5kg
1x5 5kg
1x5 7,5kg
1x5 10kg

Row
1x5 lege bar
1x5 2,5kg
3x5 5kg

Cardio 20min loopband 6km/u basis met interval versnellen.
Helling 2%.

Met het eerste stuk was ik wel snel klaar....

Als je stronglifts doet wordt het elke week zwaarder en moet je wel steeds langer rusten wil je je targets halen ;)

Als je stronglifts doet wordt het elke week zwaarder en moet je wel steeds langer rusten wil je je targets halen ;)

Gewicht stelt niks voor in vgl met vroeger helaas... Maar na veel blessureleed ben ik hier al blij mee ;)

Ik kende het systeem niet, dus ben wat gaan googlen. Het lijkt me gewoon zo weinig om te doen, 3 oefeningen per keer. Ik las er wat over en dacht al van "wat? Maar 5 dingen?!". Maar bleken er maar drie te zijn. Ik ben echt benieuwd wat dit gaat opleveren!!

Laatst bewerkt:
Ik weet niets van zgn strongliftst, maar wat is het nut van maar drie oefeningen? Ik zou er zelf ook deadlifts, lat pull en militairy press bij pakken. Dan heb je meer een full body training.

Ik weet niets van zgn strongliftst, maar wat is het nut van maar drie oefeningen? Ik zou er zelf ook deadlifts, lat pull en militairy press bij pakken. Dan heb je meer een full body training.

Dat zit er ook bij maar niet in dezelfde training....

Zelf vind ik het prettig om 5 x 5 als uitgangspunt te nemen en assistance oefening om de compounds heen te plannen.

Zelf vind ik het prettig om 5 x 5 als uitgangspunt te nemen en assistance oefening om de compounds heen te plannen.

yeps, maar volgens dit schema zou je echt maar 3 compounds moeten doen en that's it.
Nog cardio na, maar ja.... Ik ga nog wat zoeken naar ervaringen ivm dit schema.

Gewoon kijken hoe het bevalt. Nieuwe schema's is toch proberen en voelen hoe het gaat.

Je bent op weg en dat is wat telt!

Gewoon kijken hoe het bevalt. Nieuwe schema's is toch proberen en voelen hoe het gaat.

Je bent op weg en dat is wat telt!

Yeps... Nog heel wat gelezen intussen en effectief, je doet dus maar drie oefeningen. Evt kan je aanvullen met extra armen (bi+triceps) en core.

Week twee is begonnen. Zit nu ook in een week in de cut en de weegschaal is gezakt. Zegt natuurlijk niet veel, is ook voornamelijk vocht maar het is toch leuk om vooruitgang te maken. :cool:

Vandaag staat er cardio op het programma en daarna even heerlijk laten masseren op de powerplate :D

Vooruitgang, in welke vorm dan ook, is beter dan stilstand of zelfs achteruitgang ;).
Wat programma's betreft: ik heb zelf enkele programma's geprobeerd, maar na ongeveer 2 weken gaf ik er toch weer een eigen draai aan.. Ik zou bepaalde pogramma's vooral als richtlijn nemen. Vooral onderzoeken wat de uitgangspunten van het betreffende programma is en daar je voordeel mee halen :).
Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat!

Vooruitgang, in welke vorm dan ook, is beter dan stilstand of zelfs achteruitgang ;).
Wat programma's betreft: ik heb zelf enkele programma's geprobeerd, maar na ongeveer 2 weken gaf ik er toch weer een eigen draai aan.. Ik zou bepaalde pogramma's vooral als richtlijn nemen. Vooral onderzoeken wat de uitgangspunten van het betreffende programma is en daar je voordeel mee halen :).
Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat!

De evaluaties over Stronglifts zijn echt wel lovend hoor, en het wordt heel snel zwaarder. Donderdag doe ik hem opnieuw. Dan staat er Squat, overhead press en deadlift op het programma. Als ik dat nog aanvul met core dan heb je idd wel een full body gehad. Maar het voelt niet zo "af" omdat het maar zo weinig is. Ik wil dit nu echt wel gedurende 12 weken doen om te zien wat het geeft.

Die weegschaal en ik... Haat-liefde verhouding ;-). Maar we houden vol, blijven clean eten. Komt goed!

In het weekend vertrek ik wel op vakantie, maar daar ga ik gewoon wat opletten op wat ik eet, en elke dag zwemmen, wat squatten, opdrukken... Zodat ik toch niet té veel verlies ;)

Week twee is begonnen. Zit nu ook in een week in de cut en de weegschaal is gezakt. Zegt natuurlijk niet veel, is ook voornamelijk vocht maar het is toch leuk om vooruitgang te maken. :cool:

Vandaag staat er cardio op het programma en daarna even heerlijk laten masseren op de powerplate :D

Op 1m75 aan 65kg kan je toch al niet zo heel veel vlees teveel hebben lijkt me?

Op 1m75 aan 65kg kan je toch al niet zo heel veel vlees teveel hebben lijkt me?

Proest :D. Toch wel. Ik ben vooral heel zwaar van de heup af. Heb normale schouders, normale borsten, smalle taille, brede heupen en naar mijn gevoel erg zware onderbenen. Die onder een goed laagje spek zitten :D

Veel vrouwen willen heel graag een zandloperfiguur, ik wil wat strakker en gespierder worden :cool:

Proest :D. Toch wel. Ik ben vooral heel zwaar van de heup af. Heb normale schouders, normale borsten, smalle taille, brede heupen en naar mijn gevoel erg zware onderbenen. Die onder een goed laagje spek zitten :D

Veel vrouwen willen heel graag een zandloperfiguur, ik wil wat strakker en gespierder worden :cool:

Haha. Ja, het zal wel zoals bij alle vrouwen zijn, overdreven :p

Haha. Ja, het zal wel zoals bij alle vrouwen zijn, overdreven :p

Goh nee, ik kan dat zelf wel vrij goed inschatten. Ik heb ook niet de ambitie om mee te doen in de bikini klasse hoor. En ik wil nog wel iets van mijn boezem overhouden. Die was vorig gekrompen tot een zielig B-cupje.
Maar wel strakker, duidelijke abs, strakke billen, afgelijnde armen, mooie rug...

Goh nee, ik kan dat zelf wel vrij goed inschatten. Ik heb ook niet de ambitie om mee te doen in de bikini klasse hoor. En ik wil nog wel iets van mijn boezem overhouden. Die was vorig gekrompen tot een zielig B-cupje.
Maar wel strakker, duidelijke abs, strakke billen, afgelijnde armen, mooie rug...

Zo seg... nu is iedereen hier wel nieuwsgierig lijkt me :p

I know how you feel ;) Heb je geen foto van na je vorige cut dan?

I know how you feel ;) Heb je geen foto van na je vorige cut dan?

Niet meer. Stond op pc van mijn lieftallige ex-partner. Gewist na de scheiding. Zonde. Had hem beter met mijn foon gemaakt. :(

Vandaag cardio en core gedaan. Dit omdat ik tussen de stronglifts telkens een dag rust moet laten, en ik de cardio nodig heb om dat vet te verbranden :D

30 minuten interval op loopband met helling van 1.5%

Daarna core: Russian Twist, Back Hyperextension (muffin tops, ieeeuw!), Plank, Sit ups recht en schuin, en dan zo eentje voor de obliques: rechtstaan, gewicht in de ene hand, en met rechte heupen en benen uitzakken naar de tegenovergestelde kant vanuit de heup.. (als iemand snapt wat ik bedoel?).
Aanvulling: blijkbaar noemt het gewoon "side bends" :)

Morgen heb ik rustdag en donderdag de volgende Stronglifts. Vrijdag cardio, zaterdag stronglifts. Zondag rustdag, want vanaf dan ben ik op vakantie. Hoe ik dat ga overbruggen moet ik nog eventjes uitzoeken. Wat meer cardio al sowieso.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven