AndroidHealthClinic

Cutting with Zeenius 🤰🏻 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Omdat het een negert is.
CKTt-snVEAAqVhi.jpg


GettyImages-481705077.jpg
 
Wat is het punt? Ik kan ook wel een foto van een pro BB'er of PL'er posten.
 
hallo en welkom in deze slowchat, waar er goeie discussies gevoerd worden en ik soms ertussendoor glip met een activiteit.

21/5/2020 - corona times - week 6 cardio (wandelen)
2020-05-21 at 19.58.22.jpeg


bewust wat 'rustiger' gewandeld om niet te zweten. was wel lekker zo!
Gespierdere benen van hardlopen, wou dat ik dat ook had.
mja jij deed duurloop toch? korte afstanden ftw. heb nu serieus gespierdere quads dan toen ik aan het powerliften was iig :o

+ ligt sowieso aan m’n genen, thanks to my mommy :heart:
Omdat het een negert is
en ik zandneger, dus mijn theorie klopt!
 
hallo en welkom in deze slowchat, waar er goeie discussies gevoerd worden en ik soms ertussendoor glip met een activiteit.
Gelieve dit te beperken, dank u...
 
mja jij deed duurloop toch? korte afstanden ftw. heb nu serieus gespierdere quads dan toen ik aan het powerliften was iig :o

+ ligt sowieso aan m’n genen, thanks to my mommy :heart:
Veel intervaltrainingen; die gingen toch op redelijk tempo met intervallen varierend van 1-5 minuten. Daarnaas ook wel viaduct- en heuveltrainingen gedaan. Ook genoeg HIIT op de crosstrainer en spinninglessen.
Korte afstanden is trouwens nog steeds een vorm van duurloop, tenzij je echt tempowisselingen hanteert of intervallen toepast.

Ow, en mijn mommy is de meest skinny ecto, weegt echt nog geen 50 kg en is zo mager als wat.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Van hardlopen kreeg ik mega ecto benen :roflol:

Ik krijg nog steeds tips dat ik duursport moet gaan doen voor goeie kuiten.. noouu niet dus :treuren:
 
Van hardlopen kreeg ik mega ecto benen :roflol:

Ik krijg nog steeds tips dat ik duursport moet gaan doen voor goeie kuiten.. noouu niet dus :treuren:
Kuiten is voornamelijk genetisch. Natuurlijk zal hardlopen met voorvoetlanding wel iets helpen (ik heb er wel kuiten van gekregen), maar er zijn genoeg hardlopers die geen kuiten hebben; zelfde geldt voor wielrenners, sommigen hebben flinke kuiten, sommigen bijna niets.
 
Veel intervaltrainingen; die gingen toch op redelijk tempo met intervallen varierend van 1-5 minuten. Daarnaas ook wel viaduct- en heuveltrainingen gedaan. Ook genoeg HIIT op de crosstrainer en spinninglessen.
Korte afstanden is trouwens nog steeds een vorm van duurloop, tenzij je echt tempowisselingen hanteert of intervallen toepast.

Ow, en mijn mommy is de meest skinny ecto, weegt echt nog geen 50 kg en is zo mager als wat.
oke, dan had ik het mis. ik was in de veronderstelling dat wanneer men korte sprints maakt, je wel degelijk spieren aanmaakt. daarom dus ook de benen van sprinters die imo best mooi gespierd zijn :) maar het zal wel iets te maken hebben met fast-twitch muscle fibers. misschien heb ik dan wel het geluk om meer van die soort te hebben en jij niet ;)

mijn mommy is zeer atletisch gebouwd, was prof basketbalster en deed ook nog eens aan handbal en volleybal, dus dat is nogal een verschil ja ;) nu ben ik degene die haar voetsporen mag treden wat sport betreft :)
Van hardlopen kreeg ik mega ecto benen :roflol:

Ik krijg nog steeds tips dat ik duursport moet gaan doen voor goeie kuiten.. noouu niet dus :treuren:
nou je ben niet de enige zoals je hier kan lezen :p
 
Kuiten is voornamelijk genetisch. Natuurlijk zal hardlopen met voorvoetlanding wel iets helpen (ik heb er wel kuiten van gekregen), maar er zijn genoeg hardlopers die geen kuiten hebben; zelfde geldt voor wielrenners, sommigen hebben flinke kuiten, sommigen bijna niets.
Helaas wel! Mijn moeder heeft echt mega kuiten die nog extremer werden toen ze ging hardlopen... Helaas pindakaas voor mij moet ik het doen met de ecto-indo-kuitjes die ik van mijn vader heb geërfd:p

Mijn vriend net zo. Die krijgt wel dikkere benen en kuiten van duursport:p
 
oke, dan had ik het mis. ik was in de veronderstelling dat wanneer men korte sprints maakt, je wel degelijk spieren aanmaakt. daarom dus ook de benen van sprinters die imo best mooi gespierd zijn :) maar het zal wel iets te maken hebben met fast-twitch muscle fibers. misschien heb ik dan wel het geluk om meer van die soort te hebben en jij niet ;)
:p
Ja dat zeg ik toch ook. Sprinten is zeker goed voor spiermassa, maar ik dacht dus dat jij korte duurloopjes deed. Sprinten is alles tot 400 meter max.
 
Ja dat zeg ik toch ook. Sprinten is zeker goed voor spiermassa, maar ik dacht dus dat jij korte duurloopjes deed. Sprinten is alles tot 400 meter max.
En dat sprinters vaak nogal wat zware krachttraining doen helpt ook.

Toen Daphne Schippers die Amerikaanse trainer had was ze veel gespierder dan ervoor en erna.

Een 5k geldt idd al als een lange afstand, maar wat mij betreft begint het leven pas bij 10k. Zowel over dat eerste als dat laatste is de perceptie vaak anders.

Afstand heeft ook invloed of je je rugnummer op je rug draagt of aan de voorzijde.
 
En dat sprinters vaak nogal wat zware krachttraining doen helpt ook.

Toen Daphne Schippers die Amerikaanse trainer had was ze veel gespierder dan ervoor en erna.

Een 5k geldt idd al als een lange afstand, maar wat mij betreft begint het leven pas bij 10k. Zowel over dat eerste als dat laatste is de perceptie vaak anders.

Afstand heeft ook invloed of je je rugnummer op je rug draagt of aan de voorzijde.
800 meter tot 3 km is volgens mij middellange afstand, maar pin mij er niet op vast. Echt sprinten is volgens mij enkel de 100/200 meter. Qua vezels en bouw zie je dat verschil ook al gauw.
 
dag liefjes

motivatie was weg, tentamens kwamen op gang, ik ging even offline
tentamens zijn voorbij, gym gaat weer open dus ik ben er weer :)

even met de coach besproken hoe en wat en besloten om voor een LB/UB split te gaan en dus 4x pw te trainen
eerst rustig beginnen dus volume en gewichten zijn laag. zal het wel snel genoeg opschroeven :)

LOWER A
sumo deadlift 2x5
squat 2x5
leg extension 2x10-12
hip abduction (licht) 2x20
abs 2x15

UPPER A
benchpress 2x5
lat pulldown 2x10-12
shoulder press 2x8-10
facepull 2x10-12

LOWER B
squat 2x7
glute bridge 2x10-12
leg curl 2x10-12
step up 2x8-10
abs 2x15

UPPER B
benchpress 2x7
barbell row 2x10-12
cable lateral raise 2x10-12
bicep curl 2x8-10
tricep extension 2x10-12

:wave:
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven