XXL Nutrition

Quest Jaap naar 200kg bankdrukken + verre kogelstoot

ergens in september gooien we in doetinchem en ook Almelo, dan kun je het zien !

check onze agenda op de website

• Topic Starter Topic Starter
Het was weer een enerverende training, zowel positief als negatief.

Smal bankdrukken: 6x/6x 135kg :hedbang: :woot:

ter info. Mijn 4e training sinds dit schema ging zo: 28-12-2007 smal bank 3 x 6 x 85kg
Dit is een dik record, zeker gezien 3x 140kg al een pr was... De 3e set heb ik niet gedaan, ik wilde wat energie sparen voor de triceps extensions. Had ik dat nou maar niet gedaan...

Bij het opwarmen met 40kg was ik iets te ontspannen. Ik deed wat pull overs en liet de stang op sleutelbeenhoogte zakken. Aangezien mijn triceps al aardig vol zaten kon mijn arm helemaal niet zo ver buigen. Gevolg is dat ik nu ergens binnen mijn linker elleboog iets heb verrekt. Hopen dat het weer weg gaat. Ik heb niet verder kunnen trainen helaas.. :grumble:

Jaap

Laatst bewerkt:
Vandaag geprobeerd om te kogelstoten. Mijn linker elleboog lijkt zich redelijk te herstellen.

Na een paar worpen met de wedstrijdkogel besloot ik eens te gaan indraaien met mijn heup. Een belangerijk (gemis) punt in mijn techniek.
Na een goed afgezette (sprong) indraai verloor ik mijn evenwicht en donderde ik op mijn (pijnlijke) schouder tegen de vlakte.. Ik weet niet wat er aan de hand is met mij, maar ik lijk alles aan mezelf te slopen :o
Ik heb nu een brakke rechterschouder, linker elleboog, linkerknie en mijn rechter lies zit op slot. Tijd voor wat rust?

Na mijn val nog 3 worpen gedaan die uiteindelijk zelfs nog wat verder waren. Door de verlamde schouder ben ik toch maar gestopt. :mad:

Kogel 7,26kg stand: 14,26m

Nog een week te gaan...

Jaap

effe rust kan geen kwaad denkik. Veel sterkte en herstel met je schouder en mooie stats heb je!!!

15.28 is dus de afstand waar over heen gegooid moet worden. Ik ga mijn best doen:D
Maar waarom wil je nou zo sterk worden met bankdrukken? Ik top nu 140, maar ik vind 160 wel een mooie top. Ik krijg ook overal last van als ik steeds zo zwaar ga. En ik had nog ff je filmpje bekeken, zag er wel aardig uit, vooral je enorme omsprong:D. Je kan wel zijn dat je inderdaad een romp werper bent ja. Maar waar is de eerst volgende wedstrijd van je? Het zou leuk zijn als we een keer tegen elkaar gooien in het echt ipv op internet:D
Veel succes en hou alles heel he!

15.28 is dus de afstand waar over heen gegooid moet worden. Ik ga mijn best doen:D
Maar waarom wil je nou zo sterk worden met bankdrukken? Ik top nu 140, maar ik vind 160 wel een mooie top. Ik krijg ook overal last van als ik steeds zo zwaar ga. En ik had nog ff je filmpje bekeken, zag er wel aardig uit, vooral je enorme omsprong:D. Je kan wel zijn dat je inderdaad een romp werper bent ja. Maar waar is de eerst volgende wedstrijd van je? Het zou leuk zijn als we een keer tegen elkaar gooien in het echt ipv op internet:D
Veel succes en hou alles heel he!

Mijn eerstvolgende wedstrijd is volgende week zondag, competitie eredivisie. Dan kom ik uit voor Rotterdam Atletiek.
Waarom wil ik sterk worden met bankdrukken? Meerdere redenen, het er naartoe werken alleen al is leuk. Maar de voordelen bij het kogelstoten zijn erorm. Alle 20+ stoters kunnen 200kg en meer bankdrukken, ook mensen die zeggen dat het puur uit de benen moet komen kunnen meestal ook asociaal veel bankdrukken.
Ik krijg wel wat klachten maar ik wil na de wedstrijd volgende week weer even wat rustiger aan doen, even wennen aan deze gewichten en dan soepeltjes weer verder gaan.

We kunnen in juli of begin augustus wel een wedstrijd opzoeken.
Wat dacht je van:
27-06-2008 Run2Day Track Meeting 3 Utrecht
of
18-07-2008 Run2Day Track Meeting 4 Utrecht
of
08-08-2008 Run2Day Track Meeting 5 Utrecht
;)

Ik herinner me van een aantal jaren geleden dat de wedstrijden in Utrecht soms wel pokke druk zijn (40+ kogelstoters) dus misschien is een andere locatie ook handig.

Jaap

Terror Jaap!!! succes op de competitie volgende week!

Klopt ja, ik ben vorig jaar nog geweest in Utrecht, toen was het zo druk dat de groep in tweeen moest worden gesplitst. Waren inderdaad ruim 40 man. We zien wel wat er nog gaat komen. Groet en tot misschien tot ziens.

Training van vandaag.

Deadlift: 20x 120kg (90% ?)

Barbell row: 12x/12x/12x 75kg

Wrist curl: 15x/13x 20kg schijf

Daarnaast nog wat close grip pull down en een kogelstoot buikspieroefening gedaan. Het was bloody HOT. :nut:

Dinsdag nog een (lichte?) training en dan rust, rust, rust..

Jaap

20 reppers op deadlift en squat roeleren :D

Vandaag een lichte training, tenminste dat was het doel.

Lying triceps extensions: 10x 40kg / 5x 45kg / 5x 50kg / 3x 55kg / 3x 60kg / 3x 65kg / 6x 70kg (al de 3e keer!!)

Explosief bankdrukken, smal, medium & bijna breed: XXx 90kg & 5x5x70kg

Nog wat rotator cuff gedaan. Morgen naar de manueel die hopelijk mijn schouder wat uit de verdrukking kan trekken/kraken.

Zondag de wedstrijd. Waarschijnlijk doe ik nu niks meer. Ik ga er in ieder geval over nadenken :p

Jaap

Het goede nieuws is dat de manueel therapeut de rotte plek in mijn schouder niet kon traceren. (Zou het tussen mijn oren zitten :p )
Het slechte nieuws is dat ik wel degelijk last heb van mijn schouder, ik kan namelijk geen gewone lateral raise doen (met rechts) en ik heb er vooral 's nachts last van.
Ik krijg nu een briefje voor de huisarts en bij de huisarts een briefje voor de orthopeed. Als het goed is komt er dan een echo en eventueel een spuitje wat waarschijnlijk kalk moet oplossen. Dat schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.
Als dat het niet is dan zit er waarschijnlijk een scheurtje in mijn rotator cuff o.i.d.
Anyway, met m'n PR smal bankdrukken ga ik alsnog voor een verre kogelstoot aanstaande zondag. We zullen eenst testen of een beetje extra kracht mijn gebrekkige techniek kan compenseren. :o

Ik begin nu al hyper te worden omdat ik dinsdag nauwelijks heb getraind en woensdag NIET heb getraind. Die rust is best leuk en aardig maar mijn lichaam wil gewoon onder die gewichten hangen. Wordt nog leuk komende dagen... Ik stuiter nu al, maar dat zijn ook een beetje de zenuwen. Ik wil natuurlijk wel wat punten scoren voor Rotterdam Atletiek.
Zondag laat ik weer van me horen.

Jaap

Mijn arm is vandaag voor het eerst pijnloos, dus ik heb morgen geen excuus, behalve dat ik twee weken niet heb gestoten. Dus we zien wel wat het word morgen, succes!!

Mijn arm is vandaag voor het eerst pijnloos, dus ik heb morgen geen excuus, behalve dat ik twee weken niet heb gestoten. Dus we zien wel wat het word morgen, succes!!

Ik ben zeer benieuwd! Ben nu net terug van de wedstrijd. Even een overzichtje van de dag:

07:45u opgestaan

08:00u 1km ingelopen

08:30u Vooraf met 8kg even checken hoe het er voor staat.
Na 7 standworpen met 8kg kwam ik tot 14,05m zonder veel moeite! Dat biedt perspectief!

10:30u aanwezig op de baan en begonnen met loswerken. Het is inmiddels al flink heet aan het worden.

10:45u Instoten. Verste standstoot 14,20m zonder echt kracht te zetten. Verste aanglij (3 stuks) 15,00m met zo min mogelijk moeite. Er zit veel in.

12:10u line up van de kogelstoters en start wedstrijd.

1e worp: 14,03m (ik vergat dat je je been ook bij moet trekken dus ik stond daar zowat in een spagaat, worp niet af kunnen maken)

2e worp: 15,17m (mijn been stond al iets verder maar weer kon ik de worp niet afmaken waardoor het een hele lage prutworp werd)

3e worp: 13,50m? (Ik brak bijna al mijn vingers op deze worp)

4e worp: 15,02m (Ik had geen energie meer op het belachelijk hete veld. Pap in mijn benen, helaas pindakaas kwam het er niet uit)

3e plaats in het veld. Erik van Vreumingen had 18,50m en Ben Vet 15,74m (master 40+ record)

Daarna heb ik nog een paar uur in de zon staan branden en zijn we naar huis gegaan. Ik ben nu zo stijf als een hark maar ik heb toch nog even een 6,5kg kogel opgepakt voor een 5-tal standworpen.
Ondanks alle vermoeidheid toch wel 15,39m uit de stand weten te gooien. Al met al was het een suck wedstrijd maar ik heb goede moed om de kogel een keertje hard te raken dit seizoen, wellicht richting 16 meter.

Jaap

Jaap, we hebben een date in september ;)

Jaap, we hebben een date in september ;)

Cool! Daar ga ik voor trainen.

Bij dezen:

vandaag
Squatten: 20x/20x 50kg & 20x/20x 60kg

1e set moeite met mijn knie. 2e ging wat beter, veel gestretched tussendoor, 3e en 4e set gingen zonder pijn!!!!!!

Nu ben ik LAM! Ik ga maar eens kijken wat die nederlanders er van bakken. :D

Jaap

Cool! Daar ga ik voor trainen.

Bij dezen:

vandaag
Squatten: 20x/20x 50kg & 20x/20x 60kg

1e set moeite met mijn knie. 2e ging wat beter, veel gestretched tussendoor, 3e en 4e set gingen zonder pijn!!!!!!

Nu ben ik LAM! Ik ga maar eens kijken wat die nederlanders er van bakken. :D

Jaap

aiaiai :o

;)

Verzuurdag

Vanochtend begon de 12 reps cyclus.

Weighted dips: 12x/12x 40kg & 11x 35kg & 12x 20kg

Oké dit liep een beetje fout. Ik baseerde de 40kg op mijn vorige 5x 10x 45kg, die ik toen overigens niet haalde. Achteraf had ik het beter kunnen baseren op de laatste keer dat ik 5x 12x deed, namelijk met 25kg (!).
Uiteindelijk dus maar 4 sets gedaan ipv 5 want de 1e, 2e, 3e èn 4e set waren stuk voor stuk te zwaar. Normaal moeten de eerste 2 à 3 sets relatief makkelijk gaan.

Pull over: 12x/12x/12x/12x 35kg
Lying triceps extensions: 12x 45kg
One arm seated dumbbell press: 12x/12x 15kg
(voorzichtig met schouder)

Ik scheur nu bijna uit mijn t-shirt maar da's alleen maar lachen :p
Deze week wil ik 45cm armomvang halen, ik denk dat die pull overs daar wel bij helpen.. :D

Jaap

Terug
Naar boven