XXL Nutrition

Quest Jaap naar 200kg bankdrukken + verre kogelstoot

Heb jij nog wedstrijden binnenkort?

• Topic Starter Topic Starter
t*ring, wat doe jij veel herhalingen, word al moe als ik er naar kijk:D

:D ik ook!

Over wedstrijden gesproken, vandaag een onaangekondigde wedstrijd gedaan, helemaal in Zoetermeer!

Kogel: 14,82 15,52 15,11 14,59 X 14,34
Discus: 38,92 38,64 41,44 - - -

Zo zie je maar weer dat je jezelf niet moet voorbereiden, gewoon de dag vantevoren je te pletter moet trainen en niet teveel waarde moet hechten aan de wedstrijd waar je aan mee gaat doen. ;)

2 beste jaar prestaties, dus ik ben blij!

Jaap

ps: 27 deelnemers bij discus dus na 3 pogingen had ik het wel gezien.

Misschien had er nog wel wat meer ingezeten bij discus?

Of bewaar je dat voor de volgende wedstrijd

Misschien had er nog wel wat meer ingezeten bij discus?

Of bewaar je dat voor de volgende wedstrijd

De wind stond goed maar die was bij al mijn pogingen weggevallen. Verder heb ik nul ritme doordat ik er echt niet op train. De eerste 2 worpen waren achterover en kon ik niet afmaken. De worp van 41,44m was wel hard maar echt super superlaag, zo'n 3 of 4 meter hoog. Het verbaasde me dat ie nog over de 40 meter ging. Er zat wel ruim 45 meter in maar ik denk niet dat dat er dit jaar uit zal komen.
Verder erg tevreden over de kogelafstand, ik stond namelijk stijf van de spierpijn in borst, triceps en schouders. :p

21 september werk ik naartoe!

Jaap

Laatst bewerkt:
Zo, goed bezig. Ik zal die ijzeren bal dan ook maar binnenkort ff over de 15 duwen, dan hebben we weer een leuke strijd tussen, ik geloof bijna, de enige glijders van Nederland.

Zo, goed bezig. Ik zal die ijzeren bal dan ook maar binnenkort ff over de 15 duwen, dan hebben we weer een leuke strijd tussen, ik geloof bijna, de enige glijders van Nederland.

Dat lijkt me een strak plan!

Vandaag heb ik me voorgenomen om wat aan de snelheid te werken door met een lichtere kogel te gaan stoten.

5kg stand: 16,06m (pr = 19,87m)

Dit is dus abominabel slecht. Die kogel voelt echt als een tennisbal maar ik krijg hem gewoon niet weg. Ik verwacht wel wat decimeters progressie met dat ding de komende weken.

Jaap

Training van vanochtend:

Na meerdere keren teveel gewicht te hebben ingeschat besloot ik vanochtend om maar eens een gewicht te kiezen waarmee ik het aantal herhalingen zou halen:

Weighted dips: 8x/8x/8x/8x/8x +50kg

Pull over: 8x/8x/8x/8x/8x 50kg

Standing military press: 7x/8x 50kg

Het is geen super fantastische vooruitgang maar alles beter dan zoals het vroeger vaak ging (achteruit). Verder zat m'n schouder weer eens te irriteren en kreeg ik stroom in m'n elleboog tijdens de 4e en 5e set dippen. Beetje extra stretchen dus.

Bodyweight nu stabiel op 116kg

Jaap

Hoi Jaap,

Net je hele dagboek in 1 adem zitten doorlezen en ik moet zeggen dat ik heel veel respect heb voor de manier waarop je het aanpakt.

Het inspireert me ook nog aangezien ik sinds begin van dit jaar de boel ook weer probeer op te pakken.
Ik zet mijn doelen alleen iets lager:D

Ik ga ook eens je "globale" richtlijnen uit proberen die je in het begin had geschreven. Het lijkt mij een aardige manier om nooit hetzelfde te doen, iets wat ik nu wel een beetje heb.

Ik zal je blijven volgen want ik heb nu al een hoop respect voor wat je in een relatief korte tijd hebt bereikt.

Groeten
Robin

Dude, vandaag bij RA geweest.. Je krijgt de groeten van Dhr. Suvaal :D... Ik hoorde dat je een poging hebt gedaan om de zwaarste werper van Nederland te worden..

Bedankt Robin. Ik neem aan dat jij ook een werper bent? Ik denk dat je zo binnen een half jaar bijna al je oude kracht terug hebt, en dat ga je merken in de afstanden! Succes en als je een log start, laat het even weten!

@Ari de zwaarste werper van Nederland, ik weet niet meer of dat mijn echte doel wat maar ik ben een redelijk eind gekomen (122kg). Ik ken alleen zo een stuk of 4 werpers die zwaarder zijn geweest.
Als het spieren zijn mag ik wat mij betreft 180kg wegen :p

Jaap

Nee Jaap, ik ben geen werper, maar een oude BB'er met een vechtsport achtergrond.
Echter de manier waarop je het aanpakt, de comeback zeg maar, ligt parallel aan dat van mij.
Ik ben een hele tijd door een nekhernia niet meer in staat geweest te trainen.
Daarna was ook de motivatie weg om nog wat te doen en om dan weer echt aan de gang te gaan is een stap die ik niet snel zette.

Vorig jaar november dus wel weer begonnen met trainen, in 1e instantie om weer wat kracht op te bouwen en weer wat aan mijn lichaam te doen. Het ziet er niet meer uit, maar ja....wat wil je als je meer dan 6 jaar echt niets meer hebt gedaan en toch door gaat eten.

Mijn krachtstats lopen echter heel ver achter op jou ik bench nu nog maar 5 keer 70 kilo bijv waar dat vroeger een leuke 10x 100 is geweest.

Toen ik je log doorlas kwam ik steeds wat overeenkomsten tegen.... pijntjes hier en daar, je spiergeheugen die nog wat meewerkt...dat soort dingen.

Je maten kwamen ook wel overeen met mij (nu 110 kilo @17%, arm nu 44,5,buik 98cm op de navel, borst ingeademt 127cm 191 lang) dus ook dat was inspirerent.

Jij hebt echter op je smalle bp alweer 50 kilo te pakken en ik nog niet eens 20. Dus daarom ga ik proberen jou "schema" over te nemen. Misschien helpt mij dat ook de weg omhoog weer te vinden aangezien juist mijn borst aardig achter loopt.

Ik ben nu 38 en wil gewoon kijken hoe ver ik nog kan komen en ik merk dat ik met de meer gemotiveerd raak ... ook door hier te lezen wat anderen doen en kunnen. Ik moet dat ook kunnen....dat idee.

Maar ik ga jou log hier niet verpesten met mijn verhaal....
Ga zo door man ik blijf je volgen...het helpt mij ook verder:D

Een nekhernia... da's niet echt lekker voor een vechtsporter...
Ik hoop dat het schema wat voor je doet, laat het vooral even weten Robin!

training van vandaag na enkele uren in de hete tuin spitten....

Deadlift: 18x 130kg

Barbell row: 15x 60kg 12x 80kg 10x 90kg

Dumbbell concentration curl: 10x/10x/10x/10x 12kg

Ik was helemaal kapot voordat ik begon dus volgende week wel die 20 reps halen hoop ik!

Vanochtend 45,0cm armomvang. Die wil ik graag behouden. ;)

Jaap

Nice job;)

Op een aardig tegenspartelende linkertricep na heb ik er (nu) geen nadelige gevolgen meer van. Vechtsporten zijn zowiezo niet meer van toepasing.

Groeten
Robin

Die dips zijn erg goed. MP in verhouding wel laag.

Barbell row: 15x 60kg 12x 80kg 10x 90kg Wow man dat voelde je nogal zeker :D?

Die dips zijn erg goed. MP in verhouding wel laag.

Military press werk ik aan, is gewoon lastig met mijn schouders. Ik heb binnenkort een afspraak bij een orthopaed. Mijn rotator cuff is gewoon verrot. Ik heb wel 10 x 85kg met nekdrukken als pr, maar die oefening kan ik echt niet meer.

Barbell row: 15x 60kg 12x 80kg 10x 90kg Wow man dat voelde je nogal zeker :D?

Vergeleken met het deadliften ervoor was het eigenlijk niet zo heel zwaar. Soort cooling down :p

Zojuist heb ik me weer op de 5kg kogel gestort. Afgezien van het feit dat ik bijna al mijn buikspieren afscheur heb ik nu toch weer een beetje het gevoel gekregen hoe ik een lichte kogel weg moet zwiepen. Resultaat ietsje verder dan afgelopen keer.

Kogel 5kg stand: 16,42m

Het stelt uiteraard nog steeds niks voor. Ik denk dat ik hiermee bijna 18 meter :eek: uit de stand moet stoten voordat ik 16 meter met de 7,26kg in de wedstrijd haal (aanglij).

Jaap

edit: beetje kramp in rechterborst van het dippen van dinsdag. Zit te twijfelen over een wedstrijdje morgen in Utrecht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Military press werk ik aan, is gewoon lastig met mijn schouders. Ik heb binnenkort een afspraak bij een orthopaed. Mijn rotator cuff is gewoon verrot. Ik heb wel 10 x 85kg met nekdrukken als pr, maar die oefening kan ik echt niet meer.

Vergeleken met het deadliften ervoor was het eigenlijk niet zo heel zwaar. Soort cooling down :p

Zojuist heb ik me weer op de 5kg kogel gestort. Afgezien van het feit dat ik bijna al mijn buikspieren afscheur heb ik nu toch weer een beetje het gevoel gekregen hoe ik een lichte kogel weg moet zwiepen. Resultaat ietsje verder dan afgelopen keer.

Kogel 5kg stand: 16,42m

Het stelt uiteraard nog steeds niks voor. Ik denk dat ik hiermee bijna 18 meter :eek: uit de stand moet stoten voordat ik 16 meter met de 7,26kg in de wedstrijd haal (aanglij).

Jaap

edit: beetje kramp in rechterborst van het dippen van dinsdag. Zit te twijfelen over een wedstrijdje morgen in Utrecht.
Hoe laat en waar is die wedstrijd?

Hoe laat en waar is die wedstrijd?

7 uur begint het in Utrecht overvecht. Op de Vechtsebanen, misissippiedreef 155 geloof ik. Er bestaat wel 70% kans op regen maar ik pak mijn tas alvast wel in. Beetje wedstrijdritme opdoen is altijd goed plus dat die wedstrijden de enige keren zijn dat ik daadwerkelijk een aanglij doe.... :o

Jaap

hey,
ff een vraagje hoeze ga je niet over op draaitechniek?

stoot jij daar niet verder mee of vind je het geen fijne techniek?
mijn trainingsmaat gooit met draaitechniek 18.72 met 6kg kogel en met aanglij maar iets van 15 of 16

hey,
ff een vraagje hoeze ga je niet over op draaitechniek?

stoot jij daar niet verder mee of vind je het geen fijne techniek?
mijn trainingsmaat gooit met draaitechniek 18.72 met 6kg kogel en met aanglij maar iets van 15 of 16

Patrick Cronie bedoel je?
Tsja ik heb al eens geprobeerd te draaien, het moet je maar liggen. Ik kom er minder ver mee dan een standstoot. Ik heb het 3 maanden 'geprobeerd' maar de vooruitgang was nul.
Jeroen van der Meer heeft ook nog eens staan kijken. Hij zei: als je zonder het ooit te hebben gedaan met de draai gelijk een meter verder stoot dan je standstoot dan moet je overstappen want dan heb je er wel degelijk baat bij. Nou bij mij was het al gauw 3 meter MINDER. :p

Mijn discuswerpen is ook belabberd, zegt al genoeg eigenlijk. ;)

Aanglijen rules :D

Jaap (*pakt nu zijn tas in voor een wedstrijdje morgen)

Terug
Naar boven