XXL Nutrition

Quest Jaap naar 200kg bankdrukken + verre kogelstoot

Vanavond wedstrijd in wageningen, ben je er bij?

Nee niet goed :evil2:

Het lijkt me dat jij de afstand zo groot mogelijk wil hebben, ik wil hem zo klein mogelijk ;)

Overigens zijn Tom en Rene er ook bij, zij gaan ook naar de playoffs.

• Topic Starter Topic Starter
Nee niet goed :evil2:

Het lijkt me dat jij de afstand zo groot mogelijk wil hebben, ik wil hem zo klein mogelijk ;)

Overigens zijn Tom en Rene er ook bij, zij gaan ook naar de playoffs.

Doe maar een voorstel voor het verschil tussen onze worpen op 21 september ;)
Jij hebt het voordeel dat er nog erg veel ruimte voor progressie in zit. Ik heb het voordeel (hoop ik) dat mijn lichaam weer in de vorm van vroeger terug kan komen.

Jaap

Ik ben so ie so nieuwsgierig naar wat mijn prestaties kunnen zijn in september. Ik heb nog nooit een wedstrijd rond die periode gedaan.

Jaap, ik heb je zondag zien stoten ....euuhhh...... gooien. Wat een jammerlijke wanprestatie.

Nee hoor, ik waardeer je poging om weer terug te komen. Kracht lijkt geen probleem, maar techniek is matig. Slecht blokkeren en kogel veel te vroeg uit de nek, waardoor je gaat gooien. Er zit nog heel veel meer in....

Jaap, ik heb je zondag zien stoten ....euuhhh...... gooien. Wat een jammerlijke wanprestatie.

Nee hoor, ik waardeer je poging om weer terug te komen. Kracht lijkt geen probleem, maar techniek is matig. Slecht blokkeren en kogel veel te vroeg uit de nek, waardoor je gaat gooien. Er zit nog heel veel meer in....

Bedankt voor de postieve input :p Met wie heb ik de eer? Ik weet dat het dramatisch ging. Ik heb dan ook in 2008 welgeteld 20 x een aanglij gedaan. Ik heb er minstens 200 nodig om technisch weer normaal te stoten. Al met al met al ben ik dus blij dat ik met bagger over de 15 meter kom. Kracht is ook het enige waar ik aan gewerkt heb. En zoals ik vaker zeg: Met een berg kracht kan je per ongeluk technisch goed stoten, en dan dus ver. Met een goede techniek kan je niet per ongeluk heel sterk zijn, dus nooit echt ver komen.
Maar goed, ik doe het stapje voor stapje, nu komt de techniek, daarna komt de snelheid en daarna het fingerspitzengefühl. Pas dan maar op... :rolleyes:

Jaap

En de afstand is zojuist 2.14 geworden :D

Deadlift: 18x 125kg & 18x 110kg

Shrugs: 12x 110kg

Leg Extensions: 12x/12x/12x 40kg

... kotsmisselijk na de deadlift. Nu anderhalf uur later nog aan aan het bijkomen. Moet dan maar :p Helaas geen 20 reps gehaald, viel een beetje tegen.

armomvang: 44,6cm morgen even aan werken ;)

Jaap

Vandaag was borst dag. Aangezien ik nog steeds ASO spierpijn heb van het dippen van afgelopen dinsdag heb ik de borst in zijn geheel niet getraind vandaag.

One arm standing dumbbell press: 12x/12x/12x 17,5kg

Lying triceps extensions: 12x/12x/12x 50kg

Pull over: 12x/12x/12x 40kg

Nekdrukken: 20x 20kg & 20x 30kg

Standing military press: 12x/10x 40kg

Push down: 12x 40kg

Het doel was hier om morgen die 45cm armomvang te halen :D
Ben erg content met die 12 reps in de cyclus, het voelt wel eens lekker om even met lichte gewichten te trainen.

Jaap

Competitie update:

Ilion heeft een halve ploeg in september..

Jongens,, ik zou aanvankelijk ook naar Wageningen komen.. maar mijn blessures gooide roet in het eten!

Succes nog jaap .. op naar je verre stoot

Jongens,, ik zou aanvankelijk ook naar Wageningen komen.. maar mijn blessures gooide roet in het eten!

Succes nog jaap .. op naar je verre stoot

Ik neem lange aanlopen naar wedstrijden, ik hou er niet van om steeds een paar cm minder of meer te stoten... :p

Training van vandaag:

Squatten: 20x/20x/20x 70kg

Leg extensions: 12x/12x/12x 45kg

De eerste set van het squatten nog (weer) last van m'n rechterknie, daarna was het (na wat uitgebreid stretchen) weg. Lijkt dat het aan een wat verkorte quadriceps ligt.
Na de vorige training was er ineens allerlij definitie in mijn benen verschenen, erg apart dat dat na 1 training kan. :rolleyes:

Over 2 uurtjes ga ik discuswerpen (weiland bij ouders) en eventueel wat kikkersprongen trainen.

Jaap

Hoe zit het dan met competitie ritme?

Hoe kan het eigenlijk dat jullie de competitie niet gewoon winnen? Jullie hebben toch aardig wat knallers in de ploeg. Die doen in september toch ook wel weer mee?

Hoe kan het eigenlijk dat jullie de competitie niet gewoon winnen? Jullie hebben toch aardig wat knallers in de ploeg. Die doen in september toch ook wel weer mee?

De knallers knallen meestel niet mee :rolleyes:

Training van vandaag na eindeloos piekeren, zal ik wel, zal ik niet:

Deadlift: 20x 125kg

Squatten: 12x 75kg
-> stop door knie

Leg extensions: 12x/12x/9x 50kg -> laatste set gestopt, er knakte wat. Heel irritant.

Best tevreden over de deadlift, ik had er nog wel wat gekund.

Biceps: 44,8cm :p Bijna wedstrijdje met Kris gewonnen :D

Jaap

Vanochtend:

Smal bankdrukken: 12x/12x/10½x 115kg :D

One arm standing dumbbell press: 12x/12x 20kg

Inmiddels helemaal gaar.

Lying triceps extensions: 12x/10x 55kg
(last van linker onderarm + elleboog)

Pull over: 12x/12x 45kg

Lateral raises en nog wat standing military presses.

Dinsdag gaan we weer over op de 5 x 8 herhalingen en dan worden het leuke gewichten :p

Jaap

Misschien raar vraagje hoe krijg je 10 en een halve rep?:P dus failure met spotter ofzo?

Trouwens zeer nette gewichten en leuke log ;)
Succes verder! K'zal vaker even een kijkje nemen hier.

Misschien raar vraagje hoe krijg je 10 en een halve rep?:P dus failure met spotter ofzo?

Trouwens zeer nette gewichten en leuke log ;)
Succes verder! K'zal vaker even een kijkje nemen hier.

Bedankt! Ik doe mijn smal-bankdruktrainingen altijd met Kris mijn broer (geweldige spotter, blijft tenminste van de stang af) in Arnhem. Zonder spotter durf ik nooit echt ver te gaan. De halve rep van vanochtend kreeg ik tot 15cm onder gestrekt, toen knalde de verzuring erin :p

Deadlift, Squatten en Rug/biceps doe ik in mijn woonplaats. Daar heb ik geen spotters nodig, vandaar de indeling.

Jaap

t*ring, wat doe jij veel herhalingen, word al moe als ik er naar kijk:D

Terug
Naar boven