MuscleMeat

Quest Jaap naar 200kg bankdrukken + verre kogelstoot

• Topic Starter Topic Starter
Wat bedoel je met "onmogelijke oefening" met MP?

Omdat de startpositie bij mij zo in de knel zit. De halter rust dus op mijn borst net onder mijn sleutelbeen. Mijn polsen zitten in een enorme hoek tov de halter en de ellebogen in de zij. Ik krijg dus ook mijn duim niet om de halter heen want dat heeft extra druk op mijn pols.

Ik heb een keer die Samoa-Koning sterkste man 200kg zo zien drukken. Kan het nog steeds niet geloven...

Jaap

En als je dan PP doet ipv MP? Heb je dan hetzelfde gevoel?

En als je dan PP doet ipv MP? Heb je dan hetzelfde gevoel?

Nog niet geprobeerd, maar aangezien ik dan m'n benen mag gebruiken gaat het gewicht op de halter dan ook een stuk omhoog. Ik denk dat mijn polsen dat nog minder leuk vinden, vooral het gedeelte waarbij het gewicht beneden weer tot stilstand moet komen..

Jaap

lekker weer!

Zojuist even het braak liggende terrein achter ons pand uitgeprobeerd, vanaf de parkeerplaats.

Kogelstoten, stand met 7,26kg:
(Geen warming up o.i.d. en in gewone schoenen en spijkerbroek)

1e worp 11,00m
2e worp 11,50m
3e worp 12,00m
4e worp 12,50m
5e worp 13,00m
6e worp 13,10m
7e worp 13,20m
8e worp 13,82m

Ik moet meer m'n benen gebruiken dus binnenkort neem ik wat zware kogels mee naar Elst, dan wordt het wat anders dan een veredelde bankdrukoefening ;)

Jaap

Zoo.. dat zijn wel lekkere afstanden dude!.. Al aangesloten bij een club?

Zoo.. dat zijn wel lekkere afstanden dude!.. Al aangesloten bij een club?

Nog niet echt heel ver maar er zit inmiddels weer wat kruit (creatine) in het kannon ;)
Ik ben weer lid van Rotterdam Atletiek sinds het eind 2006. Daarvoor was ik vanaf 2002 ook lid van RA met een tussenstop van een jaar. En dáárvoor was ik ruim 10 jaar lid van Prins Hendrik (Vught).

Binnenkort betere afstanden, ik heb al mijn kogels (17 stuks) geschuurd en bespoten met donkergroene hammerite. 't ziet er wel cool uit :cool:

Jaap

Wow 175Kg bankdrukken :o dat heb ik nog nooit gezien. RESTECP :D

5 x 12, 5 x 12, 3 x 12, 3 x 12
5 x 8, 5 x 8, 3 x 8, 3 x 8
5 x 4, 5 x 4, 3 x 4, 3 x 4
5 x 10, 5 x 10, 3 x 10, 3 x 10
5 x 6, 5 x 6, 3 x 6, 3 x 6

Jaap welke percentages neem je hierbij?
60%, 60%, 60%, 60%
75%, 75%, 75%, 75%,
90%, 90%, 90%, 90%,
65%, 65%, 65%, 65%,
80%, 80%, 80%, 80%,

of zo?

Bedankt!

Wow 175Kg bankdrukken :o dat heb ik nog nooit gezien. RESTECP :D

Thanks, ik moet het alleen weer een keer halen. Het zal nu bijna op 160kg liggen..

Jaap welke percentages neem je hierbij?
60%, 60%, 60%, 60%
75%, 75%, 75%, 75%,
90%, 90%, 90%, 90%,
65%, 65%, 65%, 65%,
80%, 80%, 80%, 80%,

of zo?

Ik neem geen percentages, ik ben lukraak ergens begonnen. In het begin gaat het knetterhard vooruit. Op dit moment is mijn doel bij iedere periode met een bepaald aantal herhalingen om precies dezelfde gewichten te halen als de periode ervoor waarbij het aantal herhalingen 2 lager was.

Ik heb de vorige periode van 8 reps 5 x 8 x 110kg en 3 x 8 x 115kg gehaald met het smal bankdrukken. Nu ben ik net de 4 reps periode gepasseerd en worden mijn doelen voor de 10 reps dus die bovenstaande 110kg en 115kg voor respectievelijk 5 sets en 3 sets.
Het lijkt niet veel maar op de lange termijn tikt het hard door. En bovendien, vroeger had ik nogal eens perioden van achteruitgang....

Het is natuurlijk wel zo dan je van 12 naar 8 reps minder gewicht er bij kan gooien dan van 8 naar 4 reps (procentueel) maar ik neem gewoon 10kg. Ik heb nu in dit fitnesscentrum niet echt de optie om met 2,5kg te varieren helaas... :o

Jaap

Laatst bewerkt:
Weighted dips: 10x/10x/10x/8x/8x +45kg

Pull over: 10x/10x/9x 50kg

Lateral raises: 15x/12x 10kg

One arm push down: 9x/8x/8x 15kg

Weinig oefeningen, ik was te laat wegens een file door een grenscontrole.
Ik werd een beetje lijkbleek bij het dippen. De volumeswitch van 12 reps totaal naar 50 reps totaal is ff wennen..
Na 3 uur staan m'n triceps nog steeds onder spanning. Dadelijk nog maar eens een shake er tegenaan gooien ;)

Jaap

Jaap,

Heb jij een idee over de weerstand van een smith machine? M.a.w. Als ik 100kg aan schijven squat hoeveel squat ik dan echt?

Jaap,

Heb jij een idee over de weerstand van een smith machine? M.a.w. Als ik 100kg aan schijven squat hoeveel squat ik dan echt?

De weerstand is hetzelfde. Toch kan je waarschijnlijk wat meer gewicht aan omdat je minder stabiliteit nodig hebt. Een niet exact opwaarts gerichte kracht wordt toch opwaarts gericht door de machine. Je kan jezelf dus als het ware omhoog wurmen :)

Naar mijn bescheiden mening is het geen goede oefening voor atleten ;)

Kris (een 60mman)

P.S de stang van de smith machine is vaak al 20 kg

De weerstand is hetzelfde. Toch kan je waarschijnlijk wat meer gewicht aan omdat je minder stabiliteit nodig hebt. Een niet exact opwaarts gerichte kracht wordt toch opwaarts gericht door de machine. Je kan jezelf dus als het ware omhoog wurmen :)

Naar mijn bescheiden mening is het geen goede oefening voor atleten ;)

Kris (een 60mman)

P.S de stang van de smith machine is vaak al 20 kg
Ja, maar met (bijna 20kg) contragewichten toch? De weerstand zelf kan wel best 20kg zijn..

Terug
Naar boven