XXL Nutrition

Quest Jaap naar 200kg bankdrukken + verre kogelstoot

• Topic Starter Topic Starter
oeps

Wat minder nieuws. Ik kan m'n rechterarm niet meer optillen. Mijn rotator cuff zit ofwel in de kramp of ik heb 'm verrekt. Ik weet nog niet precies waardoor. Ik heb wel wat gekraak gehoord in m'n laatste rep nekdrukken afgelopen training (vrijdag). En ik maar afvragen waarom m'n rechterschouder niet ophield met verzuren....
Gelukkig heb ik 4 nachtrusten (nu nog 2) tussen m'n vorige training en komende dinsdag, ik hoop dat het zichzelf dan oplost. :(

Vandaag maar een kruikje erop. :bang:

Jaap

Herstel

Vanochtend kon ik zowaar mijn arm weer optillen. Er zit nog wel het een en ander verkeerd of in de kramp.

Na een intensieve warming up met diverse rotator cuff oefeningen zijn we aan het dippen gegaan. 5 x BW = pijnlijk 3 x +10kg = pijnloos 3 x +20kg = zwaar 2 x + 30kg = zwaarder

Nog een beetje triceps warming up en wat schouders losdraaien.

Weighted dips: 3 x 12 x +35kg... :D

Dat komt goed.

Omdat ik verder niet veel kon doen boven horizontaal ben ik maar push dows gaan doen.

Push down: 4 x 12 x 35kg

Nog wat pec deck en dat was het weer.

Jaap @ 112,0kg bodyweight nu

Zware dag

Vrije dag = zware dag = deadliften..

Ik heb het weekend overgeslagen dus de deadlift ligt nu op woensdag.

Deadlift: 12x/12x/10x 135kg..

Dit is verassend snel (in 3 maanden) verassend dicht bij mijn pr van 1 x 23 x 150kg vanuit werkelijk een waardeloos krachtniveau.

Hoewel ik na de 1e set bijna moest kotsen en na de 2e set bijna flauwviel heb ik er weer een goed gevoel bij :rolleyes:
Geen spanningen in mijn rug, alleen ontzettend trillende hamstrings en gluteus maximus. :D :D

Ez-bar curl: 12x/12x/10x 35kg

Daarna wat standing calf raises en wrist curls met een 15kg schijf gedaan.

Ik heb de biceps ook maar ingeburgerd in dit geweldige schema! Ik moet tenslotte nog hard aan de weg (biceps) werken vanwege een lopende 45cm wedstrijd met Kris.

Jaap

Vanochtend:

Smal bankdrukken: 12x/12x/10x 100kg :eek:

Pull over: 12x/12x/12x 45kg

One arm seated dumbbell press: 12x/12x 17,5kg

Jaap

Vanochtend:

Weighted dips: 8x/8x/8x/8x/6x +45kg ..en 112kg bodyweight.

Pull over: 8x/8x/8x 55kg

One arm seated dumbbell press: 8x/8x 22,5kg

Push down: 8x/8x 42,5kg

Jaap

Jaap, ik weet niet hoe je bencht maar ik zou als ik jou was incline bench press doen.
De kogel stoot je namelijk ook een beetje omhoog.

Oh mijn god @ huntelaar.

@jaap, monsterlijke dips.. damn.

Jaap, ik weet niet hoe je bencht maar ik zou als ik jou was incline bench press doen.
De kogel stoot je namelijk ook een beetje omhoog.

Incline kunnen mijn schouders niet aan maar ik kan eventueel wel incline SMAL bankdrukken. Dus zodra we aan het maximum zitten van 130kg (er kan niet meer op) dan schakelen we daarop over. ;)

Voorlopig kan ik toch niet kogelstoten volgens plan. Ze hebben zomaar een compleet gebouw neergezet waar ik wilde stoten. Het kan nog net maar dan kom ik op andermans parkeerplaats...

Jaap

Heb je geen last van je borstbeen erna?

Heb je geen last van je borstbeen erna?

Altijd nadat ik voor het eerst sinds tijden weer begin met dippen. (en dan meestal ook nog last van m'n sleutelbeen). Ik had er zelfs zonder gewicht last van toen ik begon deze keer. Duurt meestal 1 of 2 trainingen en daarna blijft het weg.

Jaap

Hmm, als je vervolgens je armen naar achter strekt hoor je dan ook een knak in je borst?

Kramp..

Vanochtend:

Smal bankdrukken: 8x/8x/8x/8x/7x 110kg :eek:

One arm seated dumbbell press: 8x/7x 25kg

Lying triceps extension: 12 x 50kg & 7 x 60kg

Bij de 7e herhaling van de laatste oefening schoot er een kramp in mijn linker trapezius (monnikskap). Helaas moest ik hierdoor stoppen. De kramp zit er nu flink in. Ik heb 3 pillen magnesium genomen en een aspro. Hopelijk zakt het een beetje weg.
Verder was ik verrast door het smal bankdrukken, de progressie is er nog steeds niet uit. :D

Jaap

netjes man, 110 kg smal bankdrukken!!!! :eek:

netjes man, 110 kg smal bankdrukken!!!! :eek:

Bedankt! :)

Vandaag was weer dippen dag. En aangezien ik steeds dichter in de buurt van mijn beste ooit kom gaat de progressie nu ietsje langzamer. Ik heb er dit keer niet 10kg maar 5kg bijgedaan t.o.v vorige week toen ik 5 sets deed.

Weighted dips: 8x/8x/7x +50kg

One arm seated dumbbell press: 8x 27,5kg

Lying triceps extension: 12 x 55kg :bierbang:
makkelijk...

Pull over: 8x 60kg

Push down: 8x 90kg (met katrol = 45kg)
of 10reps? (boekje niet bij de hand)

Jaap

Ik kan niet wachten om weer te gaan kogelstoten. Nu ff erg druk met werk..

Dday

Omdat ik mijn vorige deadlift training, vanwege slaaptekort denk ik, totaal niet de doelstelling heb gehaald (1 x 8 x 145kg i.p.v 5 x 8 x 145kg) heb ik het vandaag maar wat rustiger aan gedaan met het gewichten er bij gooien.

Deadlift: 8x/8x/6x 150kg

Uitvalspassen: 5 x 30kg

ff wennen aan deze nieuwe oefening. Ik kan nu niet meer normaal lopen.. :p

Jaap

Vanochtend.

Smal bankdrukken: 8x/8x/7x 115kg :D :D :D

Pull over: 8x/8x 65kg en 12 x 50kg

Push down: 9 x 95kg (=47,5kg door katrol)

Standing military press: 10 x 40kg (met verzuurde alles)

Jaap

Terug
Naar boven