Fitness Seller

Quest Jaap naar 200kg bankdrukken + verre kogelstoot

Ik vraag me af of die katrol exact de helft is.

Die Pullover heb ik niet gezien..met een EZ-Bar?

Het smal bankdrukken was erg netjes in ieder geval! :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Ik vraag me af of die katrol exact de helft is.
....

Yup, dit type katrol maakt dat je precies de helft van het gewicht voelt.

Het blok is op zichzelf wel die 95 kg maar beweegt door de katrol tweemaal zo langzaam als de greep.

Kris :)

Vanochtend m'n riem en ketting vergeten dus ik kon helaas niet dippen met schijven. Dan maar smal bank.

Smal bankdrukken: 4x/4x/4x/4x/4x 125kg LOL :p

Push Down: 6x/6x/6x 50kg (even wennen voor m'n elleboog, het gewicht was op zich niet zwaar)

Omdat ik mijn linkerschouder niet helemaal lekker zit heb ik vandaag geen oefeningen gedaan waarbij mijn elleboog 'hoog' de lucht in gaat.
We hebben overigens wat extra potentie in de stang ontdekt, er kan misschien ietsje meer dan 130kg op.. :rolleyes:

Jaap

Vandaag 10 standstoten gedaan in een veldje (+/- 35cm bergopwaarts).

7,26kg (wedstrijdkogel): 13,45m

(24 februari had ik 12,00m in hetzelfde veldje met dezelfde kogel)

Aangezien dit mijn 4e training dit jaar is ben ik zeer tevreden. Zoals verwacht voelde het onwennig, ik kon m'n kracht niet kwijt en de kogel vloog herhaaldelijk naar rechts dus nog veel marge voor vooruitgang. :D

Ik voel nu flink m'n buikspieren vooral de zijkant.

Jaap

Laatst bewerkt:
's avonds bij de lokale fitness:

Deadlift: 4x/4x/4x/4x/4x 160kg

Barbell Row: 4x/4x/4x/4x/4x 90kg

Uitvalspassen: 6x/5x 35kg
---> weer totaal verlamd....

Jaap

Die barbell row...in wat voor hoek staat je bovenlichaam? Wel lager dan 45 graden neem ik aan he. ;) Gooi je het gewicht een beetje omhoog of houd je je bovenlichaam echt stil?

Die barbell row...in wat voor hoek staat je bovenlichaam? Wel lager dan 45 graden neem ik aan he. ;) Gooi je het gewicht een beetje omhoog of houd je je bovenlichaam echt stil?

Ik denk in 90 graden met mijn benen. Ik heb er niet zo'n kijk op. Ik sta wel stil, zo zwaar is het ook niet na de deadlift (het gewicht).

'k vind 4 reps eigenlijk te laag voor barbell row maar goed, het gaat nog. Het zal alleen weinig massa aanzetten.

Jaap

Ik denk in 90 graden met mijn benen. Ik heb er niet zo'n kijk op. Ik sta wel stil, zo zwaar is het ook niet na de deadlift (het gewicht).

'k vind 4 reps eigenlijk te laag voor barbell row maar goed, het gaat nog. Het zal alleen weinig massa aanzetten.

Jaap

Mischien kan je dan pendlay rows doen, kun je meer gewicht en smokkel je minder snel

Zojuist terug van de fitness.

Weighted dips: 4x/4x/4x/4x/4x +60kg

Standing military press: 6x/6x 50kg

Lying triceps extension: 8x/6x 65kg :eek:

Pull over: 12 x 55kg

Lateral raises: 12x/11x 10kg

Het dippen was erg zwaar bij de warming up, ik heb flink wat schouderbewegingen moeten maken, wat lichte push downs en stretches om mijn ellebogen op te warmen. Het meeste last heb ik van mijn onderarmen, ik denk vanwege het gewicht waar ik nog aan moet wennen.

Jaap

Hey Jaap,

Heb nog een vraag voor je, hoe kijk jij aan tegen creatine gebruik in een week voor een wedstrijd? Meeste topatleten gebruik de loadfase. Heb jij ervaringen hiermee?

Hey Jaap,

Heb nog een vraag voor je, hoe kijk jij aan tegen creatine gebruik in een week voor een wedstrijd? Meeste topatleten gebruik de loadfase. Heb jij ervaringen hiermee?

Ik gebruik creatine in een continu schema, dus iedere dag 3 gram voor een langzaam stijgende creatine concentratie.
Een laadfase is naar mijn idee een verspilling van creatine en dus ook geld. Je plast het grootste deel (wat je niet kunt opnemen) toch uit. Daarnaast moeten je nieren dat allemaal verwerken dus het is ook een grotere belasting voor je lichaam.
Maar.. als je als topatleet toewerkt naar een NK of een wedstrijd waar je moet pieken dan zou ik in mijn geval een week voor die wedstrijd mijn creatine inname toch wel even opschroeven, al is het maar voor het psychologisch effect dat ik dan het maximale creatine niveau in mijn spieren heb na die week.

Ik weet niet zeker of ik met m'n continu schema van 3 gram per dag bij mijn lichaamsgewicht ooit op de maximale concentratie uit zal komen. Misschien verlies je meer creatine per dag (meer dan 3 gram?) als de concentratie hoger ligt ???

Zo kijk ik er tegenaan :rolleyes:

By the way, op dit moment heb ik last van mijn rechteronderarm (door het kogelstoten). Hierdoor heb ik de training voor dit weekend overgeslagen.

Jaap

Weighted dips: 4x/3x/4x +65kg

Push Down: 6x/5x 55kg

Pec deck: 12 x 100kg

Standing Military press: 5 x 55kg

Lateral raises: 10 x 12,5kg

Het dippen was zwaar vanochtend. Na de eerste set heb ik te kort gerust voor de 2e set, die haalde ik dan ook niet.. Laatste set echter weer uitgerust aan begonnen dus toch lekker 4x. :p

De push down ging niet goed, bij de 5e rep van de 2e set trok ik de hele stellage bijna omver. Mijn vertrouwen in die dingen is nu weg. :mad:

De pec deck was eigenlijk bedoeld om mijn borstspieren nog even iets extra's te laten doen. Ik had het al tijden niet gedaan maar toen ik eenmaal met 100kg bezig was kon ik niet echt stoppen. Bij 12x ben ik maar gekapt, het werd een beetje teveel volume voor een 4 reps workout..

Ik heb zin in komende vrijdag, dan kan ik lekker met 130kg smal banken!

Jaap

Ik denk dat je die military press toch wel meer kan. ;)

Ik denk dat je die military press toch wel meer kan. ;)

Ik vind het een onmogelijke oefening, net als front squats. Omdat ik de halter net onder m'n sleutelbeen heb liggen komen mijn ellebogen en polsen een beetje in de verdrukking. Ik ga deze langzaam opbouwen.
Met (zittend) nekdrukken heb ik al wel eens wat meer gehaald (9 x 85kg) maar dan zit ik meer in een krachtspositie. Ik kan ook meer kracht zetten met een rugsteun.

Jaap

Ik vind het een onmogelijke oefening, net als front squats. Omdat ik de halter net onder m'n sleutelbeen heb liggen komen mijn ellebogen en polsen een beetje in de verdrukking. Ik ga deze langzaam opbouwen.
Met (zittend) nekdrukken heb ik al wel eens wat meer gehaald (9 x 85kg) maar dan zit ik meer in een krachtspositie. Ik kan ook meer kracht zetten met een rugsteun.

Jaap
Ik neem ook aan als je m in de nek laat zakken dat ie op de hoogte van je kruin of oorhoogte komt. Probeer dan de bewegingsuitslag op de military press wat te verkleinen en begin bijv. bij je kin.

Deadlift: 4x/4x/4x 170kg :D :D :D

Uitvalspassen ging niet goed, beetje last van m'n linkerknie.

Jaap

09:05u AM...

Smal bankdrukken: 4x/4x/4x 130kg... :D :D

Lying Triceps Extensions: 6x 70kg

Pull over: 9x 60kg & 12x 50kg

Standing Military Press: 6x 55kg

Het was een beetje zwaar voor m'n linker elleboog die extensions. Volgende week in de 10 rep week gooi ik het gewicht weer naar beneden. Even wat massa ontwikkelen!

Jaap

Wat bedoel je met "onmogelijke oefening" met MP?

Terug
Naar boven