Fitness Seller

Race naar 200kg squat

vandaag 180 gefailed donderdag weer proberen hehe

Heb al tijdje niet echt meer 1rm poging op de reguliere squat gedaan. Had de 160kg Zercher Squat behaald dus vermoede dat ik nu wel meer kon. Squat dag met 531 Wendler ging verbazend goed dus boeide het op en pakte de 180kg. Een verbetering van 20kg met de laatste keer in de zomer.

http://www.youtube.com/watch?v=0S9SSuynX0Q

ik zou als ik jou was toch iets minder "free fallen" naar beneden :)
voor de rest wel nice gedaan :D

gewicht voelde in eerste instantie licht genoeg aan om speed reps mee te gaan doen, maar kwam beetje bedrogen uit :P Daarnaast vind ik dat "free fallen" wel mee vallen. Voor me gevoel ga ik rustig naar beneden als ik bezig ben en voel de spanning rustig opbouwen. Zou niet weten hoe ik nog trager moet. Maak me eerder druk of ik wel flexibel genoeg ben om iedere keer onder paralel te komen of niet.

op het filmpje ga je toch redelijk snel naar benden, zou hier toch mee oppassen, maar het is jouw keuze natuurlijk :)

Als je kijkt heb ik wel een duidelijk sticky point. Enig idee om dat deel van de Rom te versterken? Of is dat gewoon gebrek aan quad kracht...wat me niet zo verbazen aangezien ik besloten heb meer Zercher en smalle stand Front Squats in me schema op te gaan nemen.

ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
wat ik wel 'weet' (al weet ik niet of het er iets mee te maken heeft) is dat als ik te snel zak dat ik ook een soort van sticky point heb, terwijl ik dit niet heb als ik gecontrolleerder zak.

Weeg nu 76 en SQ 180 doe ik parralel 8 tot 10 reps. zonder gear

Weeg nu 76 en SQ 180 doe ik parralel 8 tot 10 reps. zonder gear

dan kan je 200 easy fullsquatten (tenzij je techniek sucked), dus begrijp niet zo goed waarom je dat post in deze thread? :o

@ 76 kilo is overigens best impressive, iz you a midget?

dan kan je 200 easy fullsquatten (tenzij je techniek sucked), dus begrijp niet zo goed waarom je dat post in deze thread? :o

@ 76 kilo is overigens best impressive, iz you a midget?
Nee ben geen dwerg ben ook niet groot Ben 1.76M en train pas 10 maanden dus ben niet zo zwaar ben nu 8 kilo aangekomen. Ik ben niet lenig en kom gewoon niet veel lager dan parralel ook niet zonder gewichten. Ik probeer zo laag mogelijk te zakken, maar gaat gewoon niet :mad:

Heb 1 x 220SQ geprobeerd, maar dat ging niet kon 4 reps doen, maar dat waren partial squats en die tellen niet ;)

Waarom zit ik trouwens in de 125kg klasse? Ik weeg 110kg dus hoor in de 110+ kg klasse niet in de 125+ :O

Cool . 185 kg squat @94 kg is mijn PR , maar daar kom ik nu niet aan . Denk 175 ongeveer .

de -125kg klasse begint op 110.01kg...
dus 110.00kg is nog binnen de -110kg klasse

Terug
Naar boven