XXL Nutrition

Race naar BW+BW Chin-up

Heeft iemand hier trouwens meer info over risico's op blessures etc bij veel en zware chins? Ik heb bijvoorbeeld afgelopen week in mijn rechter onderarm flinke pijn gehad, waarschijnlijk door de onderhandse grip die ik nooit hanteerde. Dat is nu weer aardig weg aan het trekken.

• Topic Starter Topic Starter
Heeft iemand hier trouwens meer info over risico's op blessures etc bij veel en zware chins? Ik heb bijvoorbeeld afgelopen week in mijn rechter onderarm flinke pijn gehad, waarschijnlijk door de onderhandse grip die ik nooit hanteerde. Dat is nu weer aardig weg aan het trekken.

Nooit last van gehad en heb toch altijd vrij zwaar gechint.

Ik weiger jou nog aan te passen, tenzij je terug gaat loggen! ;)

Ik heb een 3-Tal weken geleden een spierscheur in m'n middenrug opgelopen bij het onderhands optrekken. Had nochans 2x10 reps gedaan met lichaamsgewicht, daarna 7x22kg en bij 1x32kg liep het mis, plotse pijnscheut.. Ik train intussen enkel de niet-geblesseerde kant met one-arm-rows..:D

Ik heb een 3-Tal weken geleden een spierscheur in m'n middenrug opgelopen bij het onderhands optrekken. Had nochans 2x10 reps gedaan met lichaamsgewicht, daarna 7x22kg en bij 1x32kg liep het mis, plotse pijnscheut.. Ik train intussen enkel de niet-geblesseerde kant met one-arm-rows..:D

Da's mooi klote! Maar een spierscheurtje kan bij elke oefening voorkomen natuurlijk, had ook bij lat pulldowns oid kunnen gebeuren lijkt me. Toch een snel herstel toegewenst!

waarom? volgens mij ga je dan alleen maar onbalans creeeren. zal imo je blessure niet ten goede komen.

Ik zit aan mijn geblesseerde kant ook met een chronische ontsteking aan de achterkant van m'n schouder, ga er volgende week mri scan van laten nemen. Daarom train ik enkel borst/rug van m'n goeie kant met db press / 1-arm rows. Ben van plan om als m'n schouderblessure meevalt, voorzichtig terug mijn geblesseerde zijde te beginnen trainen met dezelfde 1-zijdige oefeningen tot beide zijden gelijk zijn in kracht. Ik ga zeker vermijden dat er onbalans ontstaat, want dat leidt enkel tot nieuwe blessure's én die wil ik mijden gelijk de pest!! :D

Woensdag chinup 3x40kg at bw 79

Ik ga vandaag de 50 proberen en ik zal proberen het te filmen.

Leuk, voor het eerst dat ik dit zie.
Even nagekeken, ik zit momenteel op 3x BW+50kg (BW=92kg)

Oefffffffff, ik heb nog even te gaan als ik dit wil halen! Zit pas op BW+22,5 kgx4 bij een BW van 84 kg.

Working on it.
Nog advies hoe vaak in de week het te trainen?
Btw het ging zeker snel, lichtste voor die 40kg was 10 kg xd

2x/week trainen ging mij wel goed. Verschillende grepen dan ook. Meestal lager in reps en veel volume.
Doe het nu wel nog maar 1x/week, omdat mijn Chins sowieso al best voorlopen op al de rest en ze hierop ook nog steeds progressie maken.

Over 2 weekjes 70 op 90 bw proberen. :D

Ja he, dan moet ik die bw +60 zeker doen.

---------- Post toegevoegd 22 April 2013 om 23:06 ----------

2x/week trainen ging mij wel goed. Verschillende grepen dan ook. Meestal lager in reps en veel volume.
Doe het nu wel nog maar 1x/week, omdat mijn Chins sowieso al best voorlopen op al de rest en ze hierop ook nog steeds progressie maken.

En dan tot failure of ver er vanaf, of 1a2 reps?
Ben nog niet heel erg thuis in het pl/krachtgericht trainen( op wat kennis van stronglifts en wendler enz na)

Zit nog steeds op 1x +45kg op 92kg bw. :(

Oefffffffff, ik heb nog even te gaan als ik dit wil halen! Zit pas op BW+22,5 kgx4 bij een BW van 84 kg.

Heb je ook toegevoegd!

Veel succes ermee. Zou erg nice zijn!

En dan tot failure of ver er vanaf, of 1a2 reps?
Ben nog niet heel erg thuis in het pl/krachtgericht trainen( op wat kennis van stronglifts en wendler enz na)

Ik vind het fijn om dan 1-2 reps van failure te blijven en wat meer volume te maken op lagere reps. Ik moet wel zeggen dat ik hier vrij atypisch in ben, omdat de meeste eerder 3 high rep sets tot failure ofzo aanraden. Then again, ik ben ook beter in Chins dan de meeste. :D

Zit nog steeds op 1x +45kg op 92kg bw. :(

Blijven gaan!

Terug
Naar boven