MuscleMeat

Rack Pulls houding check

Bezoekers in dit topic

Dan voer je dus een spidercurl uit.
Ik ken het verschil tussen Spider, Scott en Preacher. Spider Curl kun je trouwens ook met je bovenarmen niet ondersteund doen door op een standaard bench te gaan liggen en je armen te laten hangen. Ik doe de Scott Curl meestal op een verstelbare Preacher/Scott Bench, vind 'm fijner dan gewoon Preacher Curls.
PG06_purestrength_scottbench_hero_01_4.jpg
 
Vandaag met begeleiding van Maarten mijn Rack Pulls doorlopen. Ik kreeg een aantal tips, die direct effect hadden en mijn houding en techniek aanzienlijk verbeterden:

- Onspanning in de nek houden en hoofd in het verlengde van lichaam houden, dus niet omhoog / naar voren kijken;
- De heupen naar voren stoten in plaats van aan de bar te 'trekken' en de beweging omhoog proberen te maken (en bar zo dicht mogelijk langs benen laten 'glijden');
- Ellebogen naar binnen draaien; daarmee voelde ik gelijk lat-activatie en kwam mijn borst al naar voren.

Gelijk 20-30 kg kunnen plussen t.o.v. normaal met een betere uitvoering. :D:D

Ik was gelijk superblij en gemotiveerd, goeie boost was dit. :cool:
 
Vandaag met begeleiding van Maarten mijn Rack Pulls doorlopen. Ik kreeg een aantal tips, die direct effect hadden en mijn houding en techniek aanzienlijk verbeterden:

- Onspanning in de nek houden en hoofd in het verlengde van lichaam houden, dus niet omhoog / naar voren kijken;
- De heupen naar voren stoten in plaats van aan de bar te 'trekken' en de beweging omhoog proberen te maken (en bar zo dicht mogelijk langs benen laten 'glijden');
- Ellebogen naar binnen draaien; daarmee voelde ik gelijk lat-activatie en kwam mijn borst al naar voren.

Gelijk 20-30 kg kunnen plussen t.o.v. normaal met een betere uitvoering. :D:D

Ik was gelijk superblij en gemotiveerd, goeie boost was dit. :cool:

placebo effect
 
  • Like
Waarderingen: BB_
placebo effect
Goed placebo moet ik zeggen. ;) Normaal loop ik echt vast uit mijn uitvoering, zoals je in het filmpje in de OP kan zien. Op 1 x 200 kg ga ik all-out en red ik het net aan, halverwege zit ik gewoon bijna vast. Met deze betere techniek heb ik echt het gevoel dat het gemakkelijker gaat. Nu was het wel zo dat de bar net iets hoger zat en dat ik een Deadlift Bar had.
 
Back
Naar boven