- Waardering
- 3.662
- Massa
- 100kg
dieet
voorgeschreven voedingswijze
Gevonden op http://www.dokterdokter.nl/encyclopedie/overzicht
Jammer trouwens dat je niet inging op mijn argumenten.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Deze gast heeft teveel tijd met posten van onderzoeken werk je niet ofs?
Wat maakt het nou uit. Laat iemand lekker sporten als die dat wil tijdens de ramadan. Als je een uur voor je mag eten traint en daarna voldoende water drinkt en goed eet is er niks aan de hand. je herstelt prima.
Dat wil dus zeggen, geen zoete dingen, deegproducten etc. Ik doe het al jaren zo en wordt niet dikker of heeel veel minder gespierd.
Die maand gewoon intensiteit wat verlagen, niet te veel cardio ivm vochtverlies.
Er is nooit iemand dood gegaan van vasten.
en voor de rest, "leven en laten leven "

Kleine aanpassing: er is nooit iemand dood gegaan van vasten waarbij je savonds gewoon mag eten.
Van echt vasten, ga je 'gewoon' dood, uiteindelijk![]()

Ga vasten jood.

Vasten schijnt weer populair uit gezondheidsredenen. Eén van de belangrijkste voordelen is dat er schadelijke stoffen worden verwijderd uit het lichaam. Al is dat niet het enige pluspunt...
1. Vasten is ideaal als kuur om je lichaam te ontgiften. Door onregelmatige voedingsgewoonten, het gebruik van medicijnen en ons hectisch leven stapelen giftige stoffen zich in het lichaam op. Vasten helpt om deze kwijt te raken. Door veel water te drinken raken afvalstoffen verwijderd. Dit voorkomt ook allerhande nare kwaaltjes.
2. Niet alleen als ontgiftingskuur, maar ook voor een betere spijsvertering is vasten ideaal. De meeste ziekten ontstaan door een ontregelde spijsvertering. Door minder te eten, krijgt de ontregelde spijsvertering alle kans om terug op het juiste spoor te geraken.
3. Door te vasten maakt de pancreas meer insuline aan, zo raakt ook het bloedsuikerpeil onder controle.
4. Een vastenkuur helpt om gewicht te verliezen. Krijgt het lichaam geen energie via voeding, gebruitkt het opgeslagen vet als energiebron.
5. Door minder te eten, raak je ook beter bewust van je eetpatroon. Zo leer je anders naar voedsel te kijken. (lvl)
10/03/11 09u19
Ga vasten jood.
---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 12:46 ----------
Goh, ongezond...verre van. Afhankelijk van je activiteiten overdag zal je wel hier en daar een slokje moeten nemen als bvb wegenwerken in 30°.
In mijn geval: overdag niks doen, snachts eten + trainen, en slapen tot 14u.![]()
Vasten in de ramadan houdt in dat je niet mag drinken, dus ongezond.
Wat is de bron van jouw info over die medische voordelen?
ik ga gewoon doorbulken, overdag wat langer uitslapen, klaar, is maar 1 maandje, gwn erbij nemen.. iedereen heeft prioriteiten, en bij mij gaat vasten boven bodybuilding
---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 15:45 ----------
die link die wazzup deelde bewijst bovendien ook nog eens dat je je niet zo druk hoeft te maken over spierverlies.. gwn doortrainen en goed blijven eten, savonds om het uur of twee uur iets eten, afhankelijk van het aantal kcal zou ik zegge
Het doel van de Ramadan is dat je denkt aan de arme mensen, die heel het jaar door, dag in, dag uit, amper iets te eten/drinken hebben. Misschien zijn het niet optimale omstandigheden om in te trainen, maar de maand is zo om en dan kan iedereen weer z'n normaal ritme aannemen. Zoals eerder werd aangetoond door een onderzoek, hoef je je niet druk te maken over spierverlies. En over dat drinken: als je 's morgens en 's avonds voldoende drinkt, is er geen probleem. Alleen onder extreme omstandigheden loop je het risico op uitdroging. Dan moet je denken aan mensen die in woestijnachtige gebieden leven waar de temperaturen veel hoger oplopen dan hier.
Aangezien je allerlei Islamitische termen gebruikt ga ik ervan uit dat je ook een Moslim bent. Het is misschien niet de bedoeling om uit te slapen tot 14u, maar eraan deelnemen en uitslapen is nog steeds beter dan het geheel gewoon niet verrichten. Ook wil ik je er graag op wijzen dat aangezien je extra veel tijd hebt overdag (aangezien je niets eet of drinkt) je gemakkelijk al die activiteiten kunt verrichten. aangezien je het hebt over na het eten naar de moskee te gaan, zal ik je er even op wijze dat dat METEEN na het eten gebeurt (de meeste mensen bidden zelfs thuis..), je gaat me toch niet zeggen dat je METEEN na het eten zou gaan trainen/nog een maaltijd zou binnen werken.. en over die taraweeh als je je echt druk maakt over dat klein uurtje kan je altijd vroeger naar huis gaan, vergeet niet dat 'taraweeh' een soenah is en geen fard, het is dus vrijblijvend. Je kan meteen naar huis als je dat zou wensen.Ik neem dus aan dat je moslim bent en deelneemt aan de Ramadan. Het langer uitslapen zorgt er voor dat je dus het "lijden" verminderd. Dat is niet de bedoeling van de vasten. Tijdens de vasten moet je de hele dag extra veel voor je geloof doen. Je staat vroeger op, zodat je nog kan eten alvorens de vasten begint. na het eten, lees je de Koran en ga je gaan bidden, thuis of in de moskee. Bij het thuiskomen lees je nog wat de koran, daarna ga je werken, studeren,... De hele dag moet je aan god denken en trachten een zo vroom mogelijk mens te zijn. Elk gebed trachten op tijd te doen. Extra veel goede daden doen, zodat de "ongelovigen" zien hoe goed de Ramadan en de moslims zijn. Dan, bij zonsondergang kan je dan eten, en daarna naar de moskee gaan op salat taraweeh te bidden (dat duurt al gauw een uur). Daarna komt je rond 22 u 00 thuis en eet je nog wat, lees je nog wat de Koran en ga je dan slapen, tot 3u00.
Je ziet dat dit zeer uitputtend is.
Dus, als moslim om 3 uur opstaan, snel iets eten, en dan slapen tot 14u00 is niet wat de bedoeling was.
Ik weet wat het doel is, ik ben zelf vele jaren zeer praktiserend moslim geweest.
Dat de Ramadan je aan de armen doet denken is een beetje een fabeltje, zeker als je geloofd dat dit effect dan het hele jaar verder zal blijven duren. Ja, gedurende de dag heb je honger en dorst, maar na een paar dagen voel je enkel nog de dorst. En 's avonds eten we veel, en lekkers, en zoet,... dus daar gaat dan de gedachte en de identificering met de arme. Het had beter geweest indien de vastenmaand niet had bestaan en god zou gezegd hebben 2 keer per week te vasten en het voedsel dat je dan uitspaart aan de armen zou geven. Dat zou een veel groter effect hebben.
Aangezien je allerlei Islamitische termen gebruikt ga ik ervan uit dat je ook een Moslim bent. Het is misschien niet de bedoeling om uit te slapen tot 14u, maar eraan deelnemen en uitslapen is nog steeds beter dan het geheel gewoon niet verrichten. Ook wil ik je er graag op wijzen dat aangezien je extra veel tijd hebt overdag (aangezien je niets eet of drinkt) je gemakkelijk al die activiteiten kunt verrichten. aangezien je het hebt over na het eten naar de moskee te gaan, zal ik je er even op wijze dat dat METEEN na het eten gebeurt (de meeste mensen bidden zelfs thuis..), je gaat me toch niet zeggen dat je METEEN na het eten zou gaan trainen/nog een maaltijd zou binnen werken.. en over die taraweeh als je je echt druk maakt over dat klein uurtje kan je altijd vroeger naar huis gaan, vergeet niet dat 'taraweeh' een soenah is en geen fard, het is dus vrijblijvend. Je kan meteen naar huis als je dat zou wensen.
"Je ziet dat dit zeer uitputtend is', kerel..
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
― Jordan Belfort
---------- Post toegevoegd 5 July 2013 om 16:20 ----------
Grappig dat je dat zegt. Het is soenah om 2keer per week te vasten (maandag en donderdag). Ook is er na de Ramadan een verplichte 'Zakaat'(=aalmoede) waarbij je geld dient te geven aan de armen.
Even ter toevoeging: Ik denkt niet dat iemand verwacht dat dat gevoel het hele jaar zal blijven duren. Maar al is het maar voor een maandje, dan krijg je een beetje zicht op wat arme mensen moeten doormaken, en ik heb geen idee wat jij ervan denkt maar na elke Ramadan wil ik geld doneren aan arme mensen, omdat die maand echt iets met me doet.
Eindeloze discussie,het is verplicht dus doen we het.
Yasmine je hebt veel kennis en je reageert veel op islam onderwerpen,je draagt dus nog steeds de islam in je hart.
Dat is zowat de meest idiote post ooit.
Het is trouwens niet verplicht. sourat baqarah, ayat 184
Sahih International
[Fasting for] a limited number of days. So whoever among you is ill or on a journey [during them] - then an equal number of days [are to be made up]. And upon those who are able [to fast, but with hardship] - a ransom [as substitute] of feeding a poor person [each day]. And whoever volunteers excess - it is better for him. But to fast is best for you, if you only knew.
Dus zei die eigenlijk wel zouden kunnen meedoen, maar het zwaar vinden, mogen hun "verplichting" afkopen.
Islam is in strijd met de wetenschap, het idee van de hel waar je voor eeuwig en altijd brandt is immoreel.