MuscleMeat

ramadan 2013

Dat is zowat de meest idiote post ooit.
Het is trouwens niet verplicht. sourat baqarah, ayat 184

Sahih International
[Fasting for] a limited number of days. So whoever among you is ill or on a journey [during them] - then an equal number of days [are to be made up]. And upon those who are able [to fast, but with hardship] - a ransom [as substitute] of feeding a poor person [each day]. And whoever volunteers excess - it is better for him. But to fast is best for you, if you only knew.

Dus zei die eigenlijk wel zouden kunnen meedoen, maar het zwaar vinden, mogen hun "verplichting" afkopen.

Islam is in strijd met de wetenschap, het idee van de hel waar je voor eeuwig en altijd brandt is immoreel.

Het is verplicht als de gezondheid het toelaat,dat wist je toch of had ik dat erbij moeten zetten,chill bro.

Het is verplicht als de gezondheid het toelaat,dat wist je toch of had ik dat erbij moeten zetten,chill bro.

Neen, wat je zegt is dat wat de imams in de moskee, en de ouders en iedereen zegt maar lees de ayat. Er staat duidelijk "...And upon those who are able [to fast, but with hardship] - a ransom [as substitute] of feeding a poor person [each day".
Vertaling:

"Voor zij die wel kunnen vasten, maar enkel met heel veel moeite, een geldsom ter vervanging is verplicht of het voeden van een arme."

DIT is wat je leert en ontdekt als je zelf begint te lezen, zelf begint te zoeken, en je niet gewoon laat vertellen wat ISlam inhoudt.

Voor zij die wel kunnen, dus diegene in goede gezondheid..

O jullie die geloven, het vasten is jullie verplicht, zoals het ook verplicht was voor hen voor jullie, hopelijk zullen jullie Allah vrezen.

“De Islam houdt in dat je getuigt dat er geen god is (die het recht heeft aanbeden te worden) dan Allah en dat je getuigt dat Mohammed de Boodschapper is van Allah, dat je het gebed onderhoudt, dat je de Zakaat uitgeeft en dat je (tijdens de maand) Ramadan vast en de bedevaart (Hadj) naar het Huis (van Allah, de Kabah in Mekka) verricht, indien je daartoe in staat bent.”

Laatst bewerkt:
Dat is zowat de meest idiote post ooit.
Het is trouwens niet verplicht. sourat baqarah, ayat 184

Sahih International
[Fasting for] a limited number of days. So whoever among you is ill or on a journey [during them] - then an equal number of days [are to be made up]. And upon those who are able [to fast, but with hardship] - a ransom [as substitute] of feeding a poor person [each day]. And whoever volunteers excess - it is better for him. But to fast is best for you, if you only knew.

Dus zei die eigenlijk wel zouden kunnen meedoen, maar het zwaar vinden, mogen hun "verplichting" afkopen.

Islam is in strijd met de wetenschap, het idee van de hel waar je voor eeuwig en altijd brandt is immoreel.

Hoe kan je dat zeggen? In de Koran stonden zoveel jaren geleden dingen in uitgedrukt die pas in het heden zijn ontdekt in de wetenschap, aangezien je zo praktiserend was moet je dit toch wel weten? (zoek 'wonderen van de koran' op op youtube en bekijk een aantal filmpjes).
Ik heb geen zin om hier in discussie te treden, want we zijn helemaal niet meer on topic bezig ik kwam eigenlijk gewoon ff zeggen dat ik ging doorbulken tijdens de ramadan :meal: dus na deze post ben ik weg hier :)

Hoe kan je dat zeggen? In de Koran stonden zoveel jaren geleden dingen in uitgedrukt die pas in het heden zijn ontdekt in de wetenschap, aangezien je zo praktiserend was moet je dit toch wel weten? (zoek 'wonderen van de koran' op op youtube en bekijk een aantal filmpjes).
Ik heb geen zin om hier in discussie te treden, want we zijn helemaal niet meer on topic bezig ik kwam eigenlijk gewoon ff zeggen dat ik ging doorbulken tijdens de ramadan :meal: dus na deze post ben ik weg hier :)

Over welke zaken heb je het die in de Koran staan? Ik weet over wat je het hebt, het is niet de eerste keer dat ik deze discussie voer. De zaken waar je het over hebt zijn zo abstract dat je er om het even wat in kan lezen. Andere zijn dan weer fout, en anderen waren dan weer reeds bekend in het oude China, en door handelsreizen werd deze info naar Arabië gebracht.
Ik ben benieuwd over welke ayats je het hebt;

---------- Post toegevoegd 6 July 2013 om 01:34 ----------

O jullie die geloven, het vasten is jullie verplicht, zoals het ook verplicht was voor hen voor jullie, hopelijk zullen jullie Allah vrezen.

“De Islam houdt in dat je getuigt dat er geen god is (die het recht heeft aanbeden te worden) dan Allah en dat je getuigt dat Mohammed de Boodschapper is van Allah, dat je het gebed onderhoudt, dat je de Zakaat uitgeeft en dat je (tijdens de maand) Ramadan vast en de bedevaart (Hadj) naar het Huis (van Allah, de Kabah in Mekka) verricht, indien je daartoe in staat bent.”

Neen, je kan niet zomaar een duidelijke ayat gaan negeren. Er staat duidelijk dat "zij die wel kunnen (die dus wel in goede gezonheid verkeren) maar het enkel zeer moeilijk zouden kunnen doen (with hardship) mogen eten als ze een arme voeden of een som betalen.

Er staat duidelijk "...And upon those who are able [to fast, but with hardship] - a ransom [as substitute] of feeding a poor person [each day".
Vertaling:

"Voor zij die wel kunnen vasten, maar enkel met heel veel moeite, een geldsom ter vervanging is verplicht of het voeden van een arme.

Vraag mij af hoe je van ongelovige, naar gelovige en dan naar ongelovige bent gegaan.

Kun je dat nog een keer vertellen, of via PM aub, vind het interessant.

[183-184] O Believers, the Fast has been made obligatory on you just as it was prescribed for the followers of the Prophets before you. It is expected that this will produce piety in you.183 The Fast is to be observed for a fixed number of days. If, however, anyone of you be sick or on a journey, he should fast the same number of other days. As for those who can fast (but do not), the expiation of this shall be the feeding of one needy person for one fast day, and whoso does more than this 184 with a willing heart does it for his own good. But if you understand the thing, it is better for you to observe the Fast.185

Duidelijk dat je je kan vrijkopen van de vasten door een geldsom te geven of door een arme te voeden.
Vreemd dat moslims dit trachten te ontkennen.

---------- Post toegevoegd 6 July 2013 om 01:55 ----------

Kun je dat nog een keer vertellen, of via PM aub, vind het interessant.

Zal ik morgen doen ok? Pm me mocht ik het vergeten.

---------- Post toegevoegd 6 July 2013 om 01:56 ----------

Quran miracles debunked:

http://www.youtube.com/watch?v=5jSq89TMflk

I rest my case.

Haat jij je leven?

Iedereen die kan vasten moeten vasten, je hoeft niet te vasten als je ziek bent of aan het reizen bent. En diegene die vasten moeten juist een bedragje geven aan de armen.

Haat jij je leven?

Iedereen die kan vasten moeten vasten, je hoeft niet te vasten als je ziek bent of aan het reizen bent. En diegene die vasten moeten juist een bedragje geven aan de armen.

Neen, je moet leren lezen:

Sahih International

Dus zij die eigenlijk wel zouden kunnen meedoen, maar het zwaar vinden, mogen hun "verplichting" afkopen.

Dit is precies wat ik bedoel met de blindheid van moslims die blindelings in iets geloven. Je geeft hen schriftelijke bewijzen uit de Koran, en nog gaan ze de regeltjes herhalen die de lokale imam hen heeft geleerd.

De koran is heel duidelijk. Wie ziek is, wie reist, mag niet vasten en moet de dagen inhalen. Zij die wel kunnen vasten (dus de gezonde mensen, en zij die niet aan het reizen zijn), maar toch niet vasten (hardship), moeten niet vasten maar moeten dus wel een geldsom geven of een arme voeden.

Het is heel duidelijk, toch blijven moslims dit ontkennen. Absurd gewoon.

@Yasmine

Je gebruikt een vertaling, en die neem je direct als de waarheid. Maar het gaat erom wat er in het Arabisch staat. Want in dat vers staat juist: 'wie van jullie kunt vasten' en niet 'wie met moeite vast moet een fidyah geven etc.'

Hier kun je de grammaticale uitleg van dit vers lezen die geschreven is door een zeer bekende prof.dr:

http://www.islamandquran.org/common-mistakes/fidyah-for-the-fasting.html

Peace/Selaam/Vrede

Niemand gelooft iemand die in zijn blote derde been staat.

[183-184] O Believers, the Fast has been made obligatory on you just as it was prescribed for the followers of the Prophets before you. It is expected that this will produce piety in you.183 The Fast is to be observed for a fixed number of days. If, however, anyone of you be sick or on a journey, he should fast the same number of other days. As for those who can fast (but do not), the expiation of this shall be the feeding of one needy person for one fast day, and whoso does more than this 184 with a willing heart does it for his own good. But if you understand the thing, it is better for you to observe the Fast.185

Duidelijk dat je je kan vrijkopen van de vasten door een geldsom te geven of door een arme te voeden.
Vreemd dat moslims dit trachten te ontkennen.

---------- Post toegevoegd 6 July 2013 om 01:55 ----------

Zal ik morgen doen ok? Pm me mocht ik het vergeten.

---------- Post toegevoegd 6 July 2013 om 01:56 ----------

Quran miracles debunked:

http://www.youtube.com/watch?v=5jSq89TMflk

I rest my case.

Ok, ik keek ff wie me gequoot had en toen kwam ik hier weer uit, kwil heel ff kwijt dat wat die kerel in die video zegt helemaal niets bewijst, hij toont namelijk aan dat er een aantal dingen uit de Koran al eerder ontdekt werden. Volgens mij zijn het zijn de (hedendaagse) mensen die denken dat de Koran de eerste bron was van al die theorieën. We weten dat wat in de Koran staat feiten zijn, maar het zou best kunnen dat er sommige van die feiten al eerder werden waargenomen door wetenschappers/filosofen/...
Maar goed nu ben ik écht weg hier :)

@Yasmine

Je gebruikt een vertaling, en die neem je direct als de waarheid. Maar het gaat erom wat er in het Arabisch staat. Want in dat vers staat juist: 'wie van jullie kunt vasten' en niet 'wie met moeite vast moet een fidyah geven etc.'

Hier kun je de grammaticale uitleg van dit vers lezen die geschreven is door een zeer bekende prof.dr:

Peace/Selaam/Vrede

Ik raad je aan je klassiek Arabisch bij te schaven daar de Suleymani vertaling naar het Engels fout is. Of beter, er wordt enorm gegoocheld met woordjes om de Koran te verdraaien.

---------- Post toegevoegd 6 July 2013 om 20:07 ----------

Ok, ik keek ff wie me gequoot had en toen kwam ik hier weer uit, kwil heel ff kwijt dat wat die kerel in die video zegt helemaal niets bewijst, hij toont namelijk aan dat er een aantal dingen uit de Koran al eerder ontdekt werden. Volgens mij zijn het zijn de (hedendaagse) mensen die denken dat de Koran de eerste bron was van al die theorieën. We weten dat wat in de Koran staat feiten zijn, maar het zou best kunnen dat er sommige van die feiten al eerder werden waargenomen door wetenschappers/filosofen/...
Maar goed nu ben ik écht weg hier :)

Neen, het clipje toont duidelijk aan dat er in de Koran kennis staat die toen indertijd als voor waar werd aangenomen maar die fout blijkt te zijn. Bijvoorbeeld, men dacht vroeger dat sperma ergens van tussen de wervelkolom en de nieren kwam, en dat herhaalt Allah dan in de Koran. Maar wat blijkt is dat sperma uit de testikels komt. Een god die die niet weet, kent zijn eigen creatie dus niet.

Laatst bewerkt:
@Yasmine

Peace/Selaam/Vrede

Ook in het Frans staat het er duidelijk:

183] Ô croyants ! Le jeûne vous est prescrit comme il a été prescrit aux peuples qui vous ont précédés, afin que vous manifestiez votre piété. [184] Ce jeûne devra être observé pendant un nombre de jours bien déterminé. Celui d’entre vous qui, malade ou en voyage, aura été empêché de l’observer devra jeûner plus tard un nombre de jours équivalant à celui des jours de rupture. Mais ceux qui ne peuvent le supporter qu’avec grande difficulté devront assumer, à titre de compensation, la nourriture d’un pauvre pour chaque jour de jeûne non observé. Le mérite de celui qui en nourrira davantage ne sera que plus grand. Mais savez-vous qu’il est préférable pour vous de jeûner?

Zowat alle vetalingen zeggen het volgende:
... zij die ziek zijn of op reis, zullen de dagen acheraf moeten inhalen. Maar zij die die enkel met grote moeite kunnen vasten, zullen ter compensatie een arme moeten voeden".

De schrijver waar jij naar verwijst wil ons doen geloven dat het in het tweede deel ook ver zieken gaat die toch vroegen verplicht waren te vasten. Dit heeft geen enkele basis. Het is logischer dat het is wat er staat: zieken mogen niet vasten, gezonde mensen moeten wel vasten, gezonde mensen die er veel moeite mee hebben mogen eten en dus niet vasten, als ze een arme voeden.
Ik snap echt niet waar deze weerstand en wens vandaan komt deze vers anders te interpreteren. Het is zelf geen moeilijke vers. Ze is cut and clear.

Je mist het punt. Heb je wel of geen grammaticale uitleg over dat vers? Als je tegenargumenten hebt tegenover deze zeer bekende geleerde, hoor ik het graag van je. Zo niet. Bewaar je mening:)

Peace.

Je mist het punt. Heb je wel of geen grammaticale uitleg over dat vers? Als je tegenargumenten hebt tegenover deze zeer bekende geleerde, hoor ik het graag van je. Zo niet. Bewaar je mening:)

Peace.

Bedoel je dit:

The Arabic words mentioned by the Quran are sulb and tara’ib. Tara’ib is thought to mean ribs, though there is some dispute. However, the chief point of interest is the word sulb. Sulb can be translated as ‘loins’ or ‘backbone’ or ‘lower back’. The critic favours the translations which use the word ‘backbone’ as they use it to attack the Quran by claiming the Quran teaches that semen is produced between the backbone (sulb) and the ribs (tara’ib). However, the critic is very selective in deciding which translation to use as he/she avoids the numerous translations which translate ‘sulb’ as ‘loins’. They avoid these translations as they scupper their critical claims straight away as loins. Here, the word loins refers to:

a. The region of the hips, groin, and lower abdomen.
b. The reproductive organs. (1)

Terug
Naar boven