MuscleMeat

ramadan 2013

Ik heb als Belg, meegedaan in Marokko. Daar is het veel minder lastig. Ten eerste omdat het leven, het werk, veel rustiger is tijdens de ramadan. De meeste mensen blijven binnen of zitten in een schaduw waar het rustig vertoeven is. Daar moet je ongeveer 12 uur vasten (hangt er af welke periode van het jaar. Hier is het al gauw 19 uur. Dit terwijl je moet werken. Geloven dat dit gezond is is belachelijk.

In Tunesië werken ze allemaal door hoor :)

Ik heb als Belg, meegedaan in Marokko. Daar is het veel minder lastig. Ten eerste omdat het leven, het werk, veel rustiger is tijdens de ramadan. De meeste mensen blijven binnen of zitten in een schaduw waar het rustig vertoeven is. Daar moet je ongeveer 12 uur vasten (hangt er af welke periode van het jaar. Hier is het al gauw 19 uur. Dit terwijl je moet werken. Geloven dat dit gezond is is belachelijk.
Daar zit 'n beetje het probleem he: ze geloven al in zoiets belachelijks als de islam, kan dit er juist heel makkelijk bij :roflol:

Daar zit 'n beetje het probleem he: ze geloven al in zoiets belachelijks als de islam, kan dit er juist heel makkelijk bij :roflol:

Ik geloof in verandering, in evolutie. In groeien. Als jongere was ik op zoek naar "iets" (zoals velen). Ik zocht en vond veel info die (toen) voor mij aanvaardbaar was. Echter bleef het daar niet bij. NAdat ik moslim was geworden, bleef ik verder zoeken, verder kritische vragen stellen tot op een dag ik verder evolueerde en besefte dat ik dit niet meer kon geloven. Ik realiseerde me dat ik atheist was geworden.

Wat vandaag de dag jammer is, is dat veel moslims, al dan niet praktiserend, vaak geen vragen meer stellen. Gewoon dag in dag uit de verplichte rituelen uitvoert zonder zich daar verder vragen bij te stellen; Erger nog, als een andere moslim kritische vragen begint te stellen, waar ze geen afdoend antwoord op hebben, dan worden ze niet beïnvloed, en gaan ze niet ook vragen gaan stellen. Neen, ze zeggen gewoon: " Sommige vragen mag je niet stellen want dat is de duivel die je die vragen influistert."

In de Arabische landen heb je een enorm toegenomen aantal hooggeschoolden en zij nemen het niet langer. De invloed van de religie op het dagelijkse leven zal daar binnen 30 jaar even groot zijn als het catholicisme vandaag bij ons. Gelukkig maar.

Morgen ramadan inchallah...yasmine, doe gezellig mee broeder!

Yasmine komt uit België... belgen kun je niet serieus nemen

Iedereen is iemand zijn broeder of zuster.......er zit heel veel incest in!! HARAM!!

Yasmine heb je het nu over jezelf?

Terug op je vorige bericht, hoe weet jij hoe ik leef en of ik zelf nadenk?

PS: je hebt nog steeds geen grammaticale antwoord gegeven.

Als je zoveel tegen geloof/Islam bent en tegen het vasten, waarom geef je zoveel aandacht er voor?

Succes met vasten mannen, ook al ben ik volledig atheist, heb er wel respect voor

Yasmine heb je het nu over jezelf?

Terug op je vorige bericht, hoe weet jij hoe ik leef en of ik zelf nadenk?

PS: je hebt nog steeds geen grammaticale antwoord gegeven.

Als je zoveel tegen geloof/Islam bent en tegen het vasten, waarom geef je zoveel aandacht er voor?

Herhaling is inderdaad iets waar moslims sterk in zijn.
Ik heb je reeds gezegd waarom er geen grammaticaal antwoord nodig is. Ik heb trouwens al "a fond " antwoord gegeven maar je negeert de antwoorden. Zeer zwak.
Hoe ik weet hoe je leeft en zo? Nou, als moslim zo goed als naakt op een avatar gaan staan is not the way to go. Hypocrisie is je dus niet vreemd.
Je laatste zin slaat trouwens nergens op. Dat is als zeggen tegen Dawkins: "je bent tegen het creationisme, waarom schenk je er dan zo veel aandacht aan?".

Maar goed, hopelijk weet je wie Dawkins is.

En blijf gerust alle argumenten en vragen negeren. Succes met de Ramadan. ZOrg dat je geen diabetes krijgt.

Iedere vertaling die ik via google vind, zonder er één over te slaan geeft het volgende weer:

184. [Observing Saum (fasts)] for a fixed number of days, but if any of you is ill or on a journey, the same number (should be made up) from other days. And as for those who can fast with difficulty, (e.g. an old man, etc.), they have (a choice either to fast or) to feed a Miskin (poor person) (for every day). But whoever does good of his own accord, it is better for him. And that you fast, it is better for you if only you know.

Ik lees hier gewoon voor diegene die geen kracht hebben om te kunnen vasten, moeten een arm persoon voeden.
Is toch ook gewoon zo?

[Baqarah 2:184] For a certain number of days only; so whoever is sick among you, or on a journey, the same number in other days; and those who do not have the strength for it must give a redemption by feeding a needy person; so whoever increases the good of his own accord, it is better for him; and fasting is better for you, if only you realise.

Bende idioten.

Gewoon uit nieuwsgierigheid.. 'degene die niet kan vasten moet een arm persoon voeden'.
Maar als je arm én moslim bent, dan moet je dus gewoon vasten overdag. Dus deze arme personen moeten dan dus ook bij zonsondergang worden gevoed, lijkt me?
En wat als je arm en moslim bent én je gezondheid staat het niet toe dat je gaat vasten... Dan moet je dus alsnog een ander arm persoon gaan voeden, terwijl je jezelf misschien nauwelijks kunt voeden?

Ik lees hier gewoon voor diegene die geen kracht hebben om te kunnen vasten, moeten een arm persoon voeden.
Is toch ook gewoon zo?

[Baqarah 2:184] For a certain number of days only; so whoever is sick among you, or on a journey, the same number in other days; and those who do not have the strength for it must give a redemption by feeding a needy person; so whoever increases the good of his own accord, it is better for him; and fasting is better for you, if only you realise.

Ik denk niet dat je de verschillende standpunten en argumenten goed begrijpt.
Wie ziek is of op reis, moet niet vasten, maar de dagen achteraf inhalen.
Wie niet tot deze categorie behoort, moet vasten, tenzij je het zeer zwaar vindt, dan mag hij eten en zo, maar dan moet hij wel een arme voeden als een soort boete.

Gewoon uit nieuwsgierigheid.. 'degene die niet kan vasten moet een arm persoon voeden'.
Maar als je arm én moslim bent, dan moet je dus gewoon vasten overdag. Dus deze arme personen moeten dan dus ook bij zonsondergang worden gevoed, lijkt me?
En wat als je arm en moslim bent én je gezondheid staat het niet toe dat je gaat vasten... Dan moet je dus alsnog een ander arm persoon gaan voeden, terwijl je jezelf misschien nauwelijks kunt voeden?
Wie ziek is of op reis, moet niet vasten, maar de dagen achteraf inhalen.
Wie niet tot deze categorie behoort, moet vasten, tenzij je het zeer zwaar vindt, dan mag hij eten en zo, maar dan moet hij wel een arme voeden als een soort boete.

Ik snap het, maar verder staat er dat het beter voor je is om te vasten?

'Klusserdeklus', is het mogelijk om met mij contact op te nemen? Ik werk aan een artikel over ramadan.
Vriendelijke groet, Sylvia, Gazet van Antwerpen - 03/210.0379

---------- Post toegevoegd 9 July 2013 om 13:13 ----------

Of iemand anders die bereid is iets te vertellen over hoe het is om als bodybuilder ramadan te doen? Voor een artikel (met foto) in de krant? Let wel: graag iemand uit Antwerpen.

---------- Post toegevoegd 9 July 2013 om 13:16 ----------

Mijn e-mailadres: smarien@concentra.be

ramadan pls

Ik snap het, maar verder staat er dat het beter voor je is om te vasten?

Ja, maar dat wil zeggen dat je mag maar dat je niet moet. A,ders had god wel simpelweg gezegd: "iedereen moet vasten, zelf al vind je het heel zwaar. Alleen zij die ziek zijn of op reis moeten niet vasten maar moeten de dagen daarna inhalen".

Simpel, niet?!

Enige wat crap is tijdens de ramadan is het feit, dat je window snachts is, verder niks. Ik heb ook aan IF gedaan met zelfs een eating windows van 4 uur. Heel goed te doen, maar ik moet wel zeggen. De laatste twee uren voordat je mag je je vast mag breken zijn wel bikkel haha.

Terug
Naar boven