Fitness Seller

Ramadan....last van? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het was tegen D., maar je was al weer zo snel om er net een reactie tussen te plaatsen.

QUOTE]

ja ik snap niet goed hoe ik mij zo heb kunne miskijken. Mijn excuses ericr, en dit zeg ik niet om geen kaart te krijgen; want ik zal dit forum toch links laten liggen.
 
Dat komt omdat ik niet opgeef en blijf doorgaan.

ok wilen jullie nogmaals dat ik argumenten gebruik; Kijk, zal ik jullie een interveiw geven van glenn audenaert;Glenn Audenaert begon ruim dertig jaar geleden zijn carrière bij de rijkswacht. Vandaag is hij directeur van de federale gerechtelijke politie. kan je geen moslim of linkse noemen he. het is een lange interview maar het barst van de argumenten. Ik vraag aan allen om toch de moeite te doen het te lezen. lees desnoods alleen het vetgedrukte als je het te lang vindt. maar ik raad iedereen aan het volledig te lezen.

FFI Nederlands :: Bekijk onderwerp - Interview met Glenn Audenaert

'Veiligheid staat veel te hoog op de politieke agenda'

'Als het over mijn mensbeeld gaat... ... Maar ik weiger de link te leggen tussen criminaliteit en ras, criminaliteit en godsdienst, criminaliteit en cultuur. Die link bestaat niet.

Sommige sociologen beweren van wel.

AUDENAERT: Dan vergissen zij zich. Er is vooral een link tussen criminaliteit en kansarmoede. En er is een link tussen kansarmoede, en religie en cultuur. Cirkeltje weer rond!!

AUDENAERT: Het probleem van veel allochtone jongeren begint bij hun geboorte in een kansarm milieu. Ze hebben al een taalachterstand opgelopen voor ze naar het eerste leerjaar gaan. En in de middelbare school glijden ze meteen af naar het technisch en beroepsonderwijs. Hoewel ze een intrinsieke intelligentie hebben die hen zou toelaten om andere studies te doen. Andere studies, die dan hun énige hefboom zouden zijn om sociale promotie te maken. Dus wat krijg je dan? Scholen vol met leerlingen die intellectueel én materieel niet aan hun trekken komen. Zulke jongeren kunnen afglijden naar de kleine criminaliteit. De oplossing is: onderwijs, onderwijs, onderwijs.
Onderwijs, onderwijs, onderwijs. Daar hebben we zát van in Nederland (belgie ook mag ik aannemen) die gasten worden álle kansen gegeven, maar niks doen ze. Blowen in het fietsenhok, mensen lastigvallen en ruiten ingooien. Laat me niet lachen, onderwijs mag dan helpen, maar zulk tuig heeft 0,0 motivatie om daar gebruik van te maken.AUDENAERT: Mensen die radicaliseren, identificeren zich met de gevoelens van frustratie en vernedering. De Arabische volkeren zitten al te lang in het kamp van de verliezers. Dat leidt, terecht of ten onrechte, tot gevoelens van vernedering en frustratie. Maar we mogen onszelf niets wijsmaken: het islamitisch fundamentalisme heeft de vernietiging van de westerse maatschappij voor ogen. Het gaat niet over de integratie van de islam in de westerse democratie, het gaat niet om de rechten van het Palestijnse volk - nee, deze mensen beogen de vernietiging van de westerse maatschappij.
Dit laatste stuk heb ik net al op gereageerd he. Kort samengevat: Het is een trip naar clichéland met onze glen en hij komt met weinig nieuws.
 
Ja in Nederland zijn ze erg kansarm, vind ik ook.

Al die gratis scholen, speciale scholen, aangepaste projecten voor allochtone jongeren en 768 kansen die ze krijgen na het zoveelste delict...ze zijn enórrrm kansarm hier in dit vervloekte land! Zoals ik al zei: Weg met ons! Weg met Nederland! Wij zijn slecht, in en inslecht voor buitenlanders! We laten ze geen moskeeen bouwen, we laten ze geen Islamitische scholen hebben, we geven ze geen subsidie.....

Kom Thinkalot, je maakt jezelf stervensbelachelijk.

Natuurlijk heeft Nederland die kansen wel en voor iedereen en sterker nog:
er zijn meer kansen en projecten voor arme allochtonen dan arme autochtonen tegenwoordig. Want kansarm allochtoon; daarmee kun je scoren en subsidie krijgen.
 
Ja in Nederland zijn ze erg kansarm, vind ik ook.

Al die gratis scholen, speciale scholen, aangepaste projecten voor allochtone jongeren en 768 kansen die ze krijgen na het zoveelste delict...ze zijn enórrrm kansarm hier in dit vervloekte land! Zoals ik al zei: Weg met ons! Weg met Nederland! Wij zijn slecht, in en inslecht voor buitenlanders! We laten ze geen moskeeen bouwen, we laten ze geen Islamitische scholen hebben, we geven ze geen subsidie.....

Kom Thinkalot, je maakt jezelf stervensbelachelijk.

Natuurlijk heeft Nederland die kansen wel en voor iedereen en sterker nog:
er zijn meer kansen en projecten voor arme allochtonen dan arme autochtonen tegenwoordig. Want kansarm allochtoon; daarmee kun je scoren en subsidie krijgen.


en dit heb je dan gemakshalve over het hoofd gezien omdat het niet in je kraampje past:

"Luister, er zijn in verhouding evenveel autochtonen die in aanraking komen met criminaliteit als allochtonen. Alleen is het niet dezelfde soort criminaliteit. Ik moet dertig procent van mijn middelen besteden aan de bestrijding van financiële misdrijven. (fijntjes) En ik moet u zeggen dat bijzonder weinig Marokkanen dat soort misdrijven plegen.

Handtassendiefstal maakt mensen bozer dan belastingfraude. "
 
Je gelooft toch werkeljk niet dat je christene bent he? Dat zou een belediging zijn voor christus en zijn volgelingen.

dus iedereen moet maar extreem geloven

zou wat worden in deze moderne maatschappij .

terug naar af , dat de rijke pedofiel de priester gaat betalen om hem te vergeven . en als hij genoeg geeft gaat hij alsnog naar de hemel
terwijl de arme mensen klaar zijn voor de hel omdat ze geen geld hebben om vergiffenis te krijgen als ze eens gevloekt hebben
 
dus iedereen moet maar extreem geloven

zou wat worden in deze moderne maatschappij .

terug naar af , dat de rijke pedofiel de priester gaat betalen om hem te vergeven . en als hij genoeg geeft gaat hij alsnog naar de hemel
terwijl de arme mensen klaar zijn voor de hel omdat ze geen geld hebben om vergiffenis te krijgen als ze eens gevloekt hebben


ik zei niet dat je extreem moet geloven. je legt me weer woorden in de mond!
ik zei: je kan je geen christene of katholiek noemen als je niet gelooft in jezus als je redder en in god als de almachtige.
Als een hond geen longen heeft, geen ogen, geen haar en geen enkel kenmerk van een hond, dan is het ook geen hond. Simpel.

"you will enter the gates of heaven and have eternal life if you accept jesus your lord as your savior!"
 
Haha wij zijn blind, maar je reageert als een kip zonder kop op ieder. Je hebt niet eens door dat opmerkingen niet jouw kant worden opgemaakt.
Als iemand je een vraag stelt sta je bijna met je pistool klaar.

Maar wees gerust. Ik zal niet meer op je reageren.
Wil geen zelfmoord op mijn geweten hebben.
 
Haha wij zijn blind, maar je reageert als een kip zonder kop op ieder. Je hebt niet eens door dat opmerkingen niet jouw kant worden opgemaakt.
Als iemand je een vraag stelt sta je bijna met je pistool klaar.

Maar wees gerust. Ik zal niet meer op je reageren.
Wil geen zelfmoord op mijn geweten hebben.

Conform de verwachtingen.
 
goed topic trouwens
 
Misschien moet ik mijn vraag ook wat gerichter stellen.

DBC01, wat hoop je te bereiken met je klaagliederen? Ons wakker te schudden voor het komende gevaar? Zo ja, kan je concreet aangeven wat in jou ogen het gevaar is indien wij op deze voet doorgaan? Liefst onderbouwd natuurlijk met enkele betrouwbare en valide bronnen (naast u eigen levenservaring)
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet ik mijn vraag ook wat gerichter stellen.

DBC01, wat hoop je te bereiken met je klaagliederen? Ons wakker te schudden voor het komende gevaar? Zo ja, kan je concreet aangeven wat in jou ogen het gevaar is indien wij op deze voet doorgaan? Liefst onderbouwd natuurlijk met enkele betrouwbare en valide bronnen (naast u eigen levenservaring)

lees het topic even door wil je
 
Al gedaan. Ik vraag om een kort en bondig stuk met duidelijke argumentatie, niet een lap tekst waarvan 9/10 bestaat uit slechts klagen.
 
om te reageren op de vraag van het topic, nee ik had geen last van ramadan:D:D:D
 
Misschien moet ik mijn vraag ook wat gerichter stellen.

DBC01, wat hoop je te bereiken met je klaagliederen? Ons wakker te schudden voor het komende gevaar? Zo ja, kan je concreet aangeven wat in jou ogen het gevaar is indien wij op deze voet doorgaan? Liefst onderbouwd natuurlijk met enkele betrouwbare en valide bronnen (naast u eigen levenservaring)

Lees het topic even door alsjeblieft.
 
Zoals ik al eerder zei, al gedaan. Je bent een goede entertainer, mocht het je daar alleen om gaan. Ik zie veel klagen, veel verwijzingen naar persoonlijke ervaringen, kortzichtig denken, provocerende uitingen en op sommige posts (diegene met inhoud, zoals die van Zoutzak en enkele van Ithinkalot) reageer je niet. Zeer plezierig om te lezen zijn je posts wel. Je kan zo werken bij de Telegraaf, die krant houdt ook van berichten met een hoge plezierfactor. Desnoods wanneer deze ten koste gaat van inhoud.

Uiteraard heb je wel een punt, hoewel deze vrij eenzijdig is. Mochten er moslims op dit forum zitten zullen zij meer het gevoel krijgen ongewenst te zijn, niets goed te kunnen doen en zal het "nederlander zijn gevoel" nog meer verlagen. Je zegt het misschien niet zo letterlijk, maar iedereen kan zien dat het zo over zal komen. Vind je dat een constructieve bijdrage aan het door jou genoemde aanpassingsprobleem?
 
Ik denk, thomas, dat DBC diep in zijn hart niet eens integratie wil. Dat allochtonen dat "nederlander gevoel" niet eens krijgen, maar dat ze gewoon weggaan.

Oh, en anders ik wel.
 
Moslims hebben niets te klagen hier.
Moslims zijn hier gewoon welkom, terwijl de wij, de niet-moslims, niet welkom zijn in landen waar de islam van origine vandaan komt. Hoezo tolerant?
 
Ik denk, thomas, dat DBC diep in zijn hart niet eens integratie wil. Dat allochtonen dat "nederlander gevoel" niet eens krijgen, maar dat ze gewoon weggaan.

Oh, en anders ik wel.

:roflol:
 
Moslims hebben niets te klagen hier.
Moslims zijn hier gewoon welkom, terwijl de wij, de niet-moslims, niet welkom zijn in landen waar de islam van origine vandaan komt. Hoezo tolerant?

Ben je er wel eens geweest? Waarschijnlijk niet. Ben zelf in Jordanie geweest, veel vriendelijker volk zal je niet op de wereld aantreffen. Behulpzaam, ontspannen en niet afkerig tegen andere volkeren.

Als voorbeeld

- Taxiritje naar Amman, hotel niet direct kunnen vinden, taxichauffeur bood gelijk slaapplaats in zijn woning.
- Laatste bus gemist vanuit Petra naar Amman. Gelijk een aanbod om met een gezin mee te rijden (300Km). Gasten waren al heel blij dat we aan het einde wat geld aan ze gaven, in principe wilden ze het niet eens hebben
- In Amman de weg gevraagd. Gozer loopt 10 minuten met ons mee, alle straten door om uit te komen bij onze bestemming.

Collega van mij is in Syrie geweest en alhoewel het regime daar verrot is merk je dat niet aan de bevolking. Bevolking is net zo vriendelijk als in Jordanie.
 
Ben je er wel eens geweest? Waarschijnlijk niet. Ben zelf in Jordanie geweest, veel vriendelijker volk zal je niet op de wereld aantreffen. Behulpzaam, ontspannen en niet afkerig tegen andere volkeren.

Als voorbeeld

- Taxiritje naar Amman, hotel niet direct kunnen vinden, taxichauffeur bood gelijk slaapplaats in zijn woning.
- Laatste bus gemist vanuit Petra naar Amman. Gelijk een aanbod om met een gezin mee te rijden (300Km). Gasten waren al heel blij dat we aan het einde wat geld aan ze gaven, in principe wilden ze het niet eens hebben
- In Amman de weg gevraagd. Gozer loopt 10 minuten met ons mee, alle straten door om uit te komen bij onze bestemming.

Collega van mij is in Syrie geweest en alhoewel het regime daar verrot is merk je dat niet aan de bevolking. Bevolking is net zo vriendelijk als in Jordanie.

Leuke ervaringen Eric. Meen ik echt.
maar als het om brijheid van religiebeleving gaat dan zullen die behulpzame mensen ineens lijnrecht rgenover je staan vrees ik. Dat is een onderwerp dat erg gevoelig ligt. Anders: kerkje bouwen in Irak? :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven