El Comandante
Massive Warrior
- Waardering
- 13
Ik denk, thomas, dat DBC diep in zijn hart niet eens integratie wil. Dat allochtonen dat "nederlander gevoel" niet eens krijgen, maar dat ze gewoon weggaan.
Oh, en anders ik wel.
Spreek voor jezelf relaap!

Mensen op wie ik meer dan extra kan rekenen zijn collega's/kennissen van buitenlandse komaf. Er straalt een bepaald respect van die mensen uit als ik ze groet, dat je gewoon nooit tegenkomt bij Nederlanders.
Andersom is het zo dat ik hun overtuiging respecteer, en zij de mijne.
Dus hou ik ook rekening met ze als ze het zwaar hebben met Ramadan of probeer ik ze uit te leggen wat die rare Nederlandse wet nu weer uitvogelt met te laaggestrafte mensen. En zo help je elkaar en bouw je een stevige basis voor lange duur.
Zoiets bouw je op met ervaring, dagelijks en gedurende vele uren, met goed ingestelde mensen, of ze nou Chinees, Marokkaans of Syrisch zijn. Deze mensen schamen zich ook dood voor mensen die de Islam uitbuiten om anderen hun wil en levensbeschouwing op te leggen.
Die ervaring draag ik elke dag bij me en voel me verrijkt door andere belevingen.
Echter, mensen met oogklepjes op, een plaat voor de harses en drampraktijken lopen vroeg of laat ook tegen een muur bij hun geliefde allochtone medemens die er ook gek van wordt.