MuscleMeat

Ramadan....last van?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
ah want iran en saoedi arabie zijn wel representatief voor het midden-oosten?
Ericr, ze hebben blijkbaar niet goed begrepen wat je vertelde over je ervaringen in die landen.
Okay, laten we Irak er ook nog bijpakken.
Dan, topografisch gezien:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
En in welk land lag Mekka ook alweer :scratch:
 
Topografisch gezien:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
En in welk land lag Mekka ook alweer :scratch:

:roflol:

Morgen zegt Thinkalot nog dat Jordanie baas is in het midden-oosten en dat alle verhalen over strenge Islamitische landen allemaal propaganda zijn van het westen :roflol:
 
Moslims hebben niets te klagen hier.
Moslims zijn hier gewoon welkom, terwijl de wij, de niet-moslims, niet welkom zijn in landen waar de islam van origine vandaan komt. Hoezo tolerant?

Zoals je zelf al aangeeft, Jordanie is niet echt representatief voor de rest van het Midden-Oosten. Je hoeft hetzelfde niet te proberen in Iran of Saudi-Arabie.

Dat wilde ik net gaan zeggen: Jordanie is nou niet precies een afspiegeling voor het midden-oosten. Leuk voor je dat je het er zo super hebt gehad maar een afspeigeling van het echte Arabie moet je elders zoeken Eric.


Kijk naar de eerste quote. Dat is generaliseren en als ik dan een land aandraag waar het Christendom openlijk beleden kan worden is het dan weer niet genoeg. Misschien beter om niet gelijk te gaan generaliseren.

Als er liberale moslims zijn dan kan je ze beter koesteren dan constant er op te wijzen hoe radicaal ze allemaal zijn. Dat zijn ze namelijk niet. Net zo goed toen ik ooit aandroeg dat ik moslims kende die zich aan God(Allah) nog gebod stoorde. Maar dan zijn het opeens geen moslims meer kreeg ik als repliek. Tja dan heeft een discussie ook weinig nut, bij jullie zijn volgens mij alleen moslims ook echte moslims als ze radicaal zijn en intolerant.
 
Nou nee heb er gisteren nog één gefeliciteerd met het einde van de ramadan en die rookt ook heur. Nou niet gaan overdrijven :D
 
Kijk naar de eerste quote. Dat is generaliseren en als ik dan een land aandraag waar het Christendom openlijk beleden kan worden is het dan weer niet genoeg. Misschien beter om niet gelijk te gaan generaliseren.

Als er liberale moslims zijn dan kan je ze beter koesteren dan constant er op te wijzen hoe radicaal ze allemaal zijn. Dat zijn ze namelijk niet. Net zo goed toen ik ooit aandroeg dat ik moslims kende die zich aan God(Allah) nog gebod stoorde. Maar dan zijn het opeens geen moslims meer kreeg ik als repliek. Tja dan heeft een discussie ook weinig nut, bij jullie zijn volgens mij alleen moslims ook echte moslims als ze radicaal zijn en intolerant.

Nou nee, Jordanie als voorbeeld nemen is eerder generaliseren omdat het beleid daar een uitzondering vormt op de rest.

En moslims die zich niet aan Allah noch gebod storen, zijn idd geen echte Moslims, in elk geval is hun levenswijze niet conform de Koran dus dan kun je mijns inziens ook niet van moslims spreken.
 
Ik heb overigens aan geen enkel volk een hekel maar van mij mogen ze iedere geradicaliseerde moslim keihard aanpakken. Maar dat geldt voor iedere vorm van radicalisme, zij het op raciale, religieuze of weet ik veel welke gronden nog meer.

Net zo goed als ze criminelen hard moeten aanpakken. Maar ik pas er voor om een hele groep te stigmatiseren omdat die groep meer rotte appels bevat dan de 'heilige' autochtone groep. Ik zal in ieder geval ook nooit radicaal of crimineel gedrag goedpraten, wie dat wel doet is meestal zelf een radicaal of crimineel.
 
Je wordt steeds idioter :roflol:

Ontkennen dat Jordanie een uitzondering is temidden van strengere Islamtische landen....dan ontken je eigenlijk het bestaan van srenge Islamitische staten.
Dan zeg je eigenlijk: wat in Jordanie kon met Eric, kan in omringende landen ook :roflol:

Zeg doe mij es een plezier:
Ga es een kerkje bouwen in 1 van die landen en ga es roepen dat je overtuigd en belijdend Chrrrrristen bent :D
Je legt me weer eens woorden in de mond die ik niet zegde.
 
Ik heb overigens aan geen enkel volk een hekel maar van mij mogen ze iedere geradicaliseerde moslim keihard aanpakken. Maar dat geldt voor iedere vorm van radicalisme, zij het op raciale, religieuze of weet ik veel welke gronden nog meer.

Net zo goed als ze criminelen hard moeten aanpakken. Maar ik pas er voor om een hele groep te stigmatiseren omdat die groep meer rotte appels bevat dan de 'heilige' autochtone groep. Ik zal in ieder geval ook nooit radicaal of crimineel gedrag goedpraten, wie dat wel doet is meestal zelf een radicaal of crimineel.

uitstekend gezegd
 
Nou nee, Jordanie als voorbeeld nemen is eerder generaliseren omdat het beleid daar een uitzondering vormt op de rest.

En moslims die zich niet aan Allah noch gebod storen, zijn idd geen echte Moslims, in elk geval is hun levenswijze niet conform de Koran dus dan kun je mijns inziens ook niet van moslims spreken.

Dus dan ben je liberaal en dan mag het ook weer niet? Wat een onzin zeg, wees blij dat er groeperingen zijn die juist niet volgens de Sharia of andere wetten willen leven.

Je bent zeker ook geen Christen als je niet openlijk je geloof belijd en 30 weesgegroetjes opzegt vlak voor je gaat slapen?

Trouwens wel leuk de wereld omgedraaid dat ik generaliseer omdat ik een zogenaamde uitzondering er tussen uithaal. Als er uitzonderingen zijn dan kan je namelijk al niet generaliseren. Maar goed vooral blijven denken dat alle moslims radicaal zijn en ze zo bestempelen. Grote kans dat een groep welwillenden als tegenreactie mederadicaliseert.
 
Dus dan ben je liberaal en dan mag het ook weer niet? Wat een onzin zeg, wees blij dat er groeperingen zijn die juist niet volgens de Sharia of andere wetten willen leven.

Je bent zeker ook geen Christen als je niet openlijk je geloof belijd en 30 weesgegroetjes opzegt vlak voor je gaat slapen?

Trouwens wel leuk de wereld omgedraaid dat ik generaliseer omdat ik een zogenaamde uitzondering er tussen uithaal. Als er uitzonderingen zijn dan kan je namelijk al niet generaliseren. Maar goed vooral blijven denken dat alle moslims radicaal zijn en ze zo bestempelen. Grote kans dat een groep welwillenden als tegenreactie mederadicaliseert.


Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
 
heb je er nooit aan gedacht om de politiek in te gaan ericr?hoe jij het kan uitleggen;)
 
Dus dan ben je liberaal en dan mag het ook weer niet? Wat een onzin zeg, wees blij dat er groeperingen zijn die juist niet volgens de Sharia of andere wetten willen leven.

Je bent zeker ook geen Christen als je niet openlijk je geloof belijd en 30 weesgegroetjes opzegt vlak voor je gaat slapen?

Trouwens wel leuk de wereld omgedraaid dat ik generaliseer omdat ik een zogenaamde uitzondering er tussen uithaal. Als er uitzonderingen zijn dan kan je namelijk al niet generaliseren. Maar goed vooral blijven denken dat alle moslims radicaal zijn en ze zo bestempelen. Grote kans dat een groep welwillenden als tegenreactie mederadicaliseert.

Andersom geldt hetzelfde voor jou:

-Generaliseren mag niet maar Jordanie noemen als afspiegeling van een Arabische regio...nou nee.
En als je zegt: Ik zie het niet als een afspiegeling maar als een voorbeeld hoe het óók kan zeg ik: ja, inderdaad. Maar Jordanie is een klein landje dat voor geen meter respect geniet van omringende landen als 'watjesstaat'.

En dan komen we weer bij het gegeven dat Arabische landen geen ruimte laten voor ontwikkelingen anders dan hun eigen religie.
 
Bioscoopzalen ontruimd na overlast

De politie heeft maandagavond twee zalen van bioscoop Pathé aan het Schouwburgplein in Rotterdam ontruimd.
Zo'n vijftig jongeren veroorzaakten zoveel overlast, dat de directie besloot om in te grijpen.


Tientallen agenten en een aantal honden werden ingezet om de twee zalen te ontruimen. Tijdens de voorstellingen van 'Click' en 'The Grudge two' werd veel geschreeuwd en met allerlei etenswaren gegooid, waaronder frisdrankflesjes en popcorn, voornamelijk door jongeren van Turkse en Marokkaanse afkomst.

Agenten hielden een persoon aan. De 41-jarige Rotterdammer werkte niet mee bij de ontruimingsactie. In totaal werden zo'n driehonderd personen naar buiten gedirigeerd. De directie van Pathe voert eerst overleg en komt daarna pas met een reactie.

Radio Rijnmond

Rara.....;)
Het is daar meestal enorm onrustig en chaotisch in de zalen, tijdens Miami Vice heb ik er laatst ook wat mannetjes op moeten aanspreken jammer genoeg. Gelukkig zitten op een paar honderd meter afstand nog 2 bioscopen :D
 
wat een sukkel topic
 
Moslim topic inderdaad.
 
Dus dan ben je liberaal en dan mag het ook weer niet? Wat een onzin zeg, wees blij dat er groeperingen zijn die juist niet volgens de Sharia of andere wetten willen leven.

Je bent zeker ook geen Christen als je niet openlijk je geloof belijd en 30 weesgegroetjes opzegt vlak voor je gaat slapen?

Trouwens wel leuk de wereld omgedraaid dat ik generaliseer omdat ik een zogenaamde uitzondering er tussen uithaal. Als er uitzonderingen zijn dan kan je namelijk al niet generaliseren. Maar goed vooral blijven denken dat alle moslims radicaal zijn en ze zo bestempelen. Grote kans dat een groep welwillenden als tegenreactie mederadicaliseert.

Kom op zeg, ik heb geen zin om over de definitie van een moslim te gaan discussieren, maar als je beweert dat iemand nog steeds moslim is als hij/zei zich aan Allah noch gebod houdt, dan kun je net zo goed stellen dat iemand al bodybuilder is als hij zichzelf bodybuilder noemt hoewel hij nog nooit een halter aangeraakt heeft. Iemand moet herkenbaar zijn als lid van een bepaalde groepering.

Verder noem jij Jordanie als enige land, omdat je daar ervaring mee hebt, maar wanneer we het gros van de landen in het Midden-Oosten nemen, dan is het een feit dat respect voor denkwijzen anders dan de Islam ver te zoeken is. Dat noem ik geen generaliseren maar vaststellen.
 
Kom op zeg, ik heb geen zin om over de definitie van een moslim te gaan discussieren, maar als je beweert dat iemand nog steeds moslim is als hij/zei zich aan Allah noch gebod houdt, dan kun je net zo goed stellen dat iemand al bodybuilder is als hij zichzelf bodybuilder noemt hoewel hij nog nooit een halter aangeraakt heeft. Iemand moet herkenbaar zijn als lid van een bepaalde groepering.

Verder noem jij Jordanie als enige land, omdat je daar ervaring mee hebt, maar wanneer we het gros van de landen in het Midden-Oosten nemen, dan is het een feit dat respect voor denkwijzen anders dan de Islam ver te zoeken is. Dat noem ik geen generaliseren maar vaststellen.

:thumbs:
 
minaret_1_mevlana_moskee_rotterdam.jpg
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven