MuscleMeat

Ramadan....last van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij ons werkt er een interim-Ramadan-madam, Fatima.
Ze doet goed mee met heel die zooi, dus niks eten, drinken... zolang de zon op is. Nou is Fatima deze week de hele week ziek. Verzwakt zeker? En maandag heeft Fatima vrij omdat dan het einde van hun vasten wordt gevierd.
'Hoe houdt ze dat toch vol' vraagt de trut van de personeelsdienst dan nog... Blijkbaar niet dus, want ze is ziek, duh!
en als jij op donderdagavond ff uitgaat en de dag daarna ziek bent en je vertelt dit openlijk op je werk, dan heb je meteen ruzie met je baas, maar als iemand rammadan heeft dan mag het, lekker krom.

ik snap heel die ramadan nie,maar als hun zichzelf graag wille uithongere,doen ze da maar lekker.

tja wat vieren die atheïsten eigenlijk? niks hé maar toch willen meeprofiteren van christelijke voordelen (feestdagen, en dergelijke)

trouwens ouwe, heb gehoord dat het in staphorst of urkel wat kalmer is, misschien een ideetje :) :kiss:

ontopic: hoeveel keer per jaar gebeurt dat? ik zei je het al op msnuh doe die oogkleppen ervan :)

Laatst bewerkt:
en als jij op donderdagavond ff uitgaat en de dag daarna ziek bent en je vertelt dit openlijk op je werk, dan heb je meteen ruzie met je baas, maar als iemand rammadan heeft dan mag het, lekker krom

Wat is dat voor een appels met peren vergelijking, dan moet je donderdag ook niet uitgaan als je toch weet dat je ziek wordt.

Ik zal even een betere vergelijking geven, in onze de stad[ de mooiste stad van zuid Holland] op 2 en 3 oktober is bijna iedereen vrij op 3 oktober omdat het een feestdag.

• Topic Starter Topic Starter
In mijn vorige stulpje woonden Marokkanen in de buurt. Op een dag bleek er een kind geboren en dat vieren ze dan met zang en dans, verkleedpartijen en voer.

Hebben ze even van tevoren gezegd; 'beste buurman, het kán weleens eeen lawaaierig zooitje worden'. Nou dat vind ik dan prima! :)

Ik lig in een deuk als de kreten door de straat vliegen en kijk stiekem even mee als er vrouwen met mooie gewaden aantreden. En anders ga ik ergens heen.
Kijk als ze dat gewoon aankondigen en ook vertellen dat het ter viering is dan gaat dat dus in overleg, zoals we dat hier gewend zijn, en dan is er niets maar dan ook niets op tegen!

Neuh geen last van de ramadan. Ik woon in een dorp met 16.000 boeren en 1 gematigde moslimgezin. Lang leve de polder...

Nee heb er geen last van. Vind wel dat je, DBC, het brengt op een manier dat weinig open laat ter discussie. 'Zij' (allochtonen) willen iets vieren in 'ons' (autochtonen) land en moeten zich tengevolge aan 'ons' conformeren.
Sinds wanneer zijn NEDERLANDERS van andere etniciteit geen deel meer van 'onze' samenleving. Suikerfeest wordt mischien wel door meer mensen in Nederland actief beleefd als een gemiddeld christelijke feestdag. Verdraagzaamheid in een samenleving is gewoon noodzakelijk!
Dit neemt niet weg dat wettelijke normen geen ruimte laten voor geluidsoverlast, zeker niet 's nachts. Dit zijn duidelijke regels die voor iedereen gelden, en de vergelijking tussen suikerfeestende moslims en zuipende studenten is al gemaakt, hier wordt natuurlijk geen onderscheid in gemaakt naar cultuur of religie.

Waar slaat de ramadam eigenlijk op:scratch:
Iets van het zuiveren van je lichaam en geest toch? Waarom gaan ze zich dan helemaal volstouwen met troep als het klaar is?

Wat is dat voor een appels met peren vergelijking, dan moet je donderdag ook niet uitgaan als je toch weet dat je ziek wordt.
ja zo kan ik ook zeggen, je moet gaan eten als je weet dat wanneer je dat niet doet je ziek word, of is dat dan in ene anders?

ja zo kan ik ook zeggen, je moet gaan eten als je weet dat wanneer je dat niet doet je ziek word, of is dat dan in ene anders?

Daar heb ik het nooit over gehad, we hadden het over een vrije dag op een feestdag. Ja als je ziek wordt met Ramadan en je doet aan Ramadan is dat je eigen schuld, hetzelfde als je uitgaat en je weet dat je ziek wordt de volgende dag.

Ben t volledig met je eens DBC, meer kan ik er niet over zeggen

Waar slaat de ramadam eigenlijk op:scratch:
Iets van het zuiveren van je lichaam en geest toch? Waarom gaan ze zich dan helemaal volstouwen met troep als het klaar is?

nou of nog beter, waarom mag je 's nachts wel eten en zuipen en overdag niet? wtf is het nut daarvan?

Nee heb er geen last van. Vind wel dat je, DBC, het brengt op een manier dat weinig open laat ter discussie. 'Zij' (allochtonen) willen iets vieren in 'ons' (autochtonen) land en moeten zich tengevolge aan 'ons' conformeren.
Sinds wanneer zijn NEDERLANDERS van andere etniciteit geen deel meer van 'onze' samenleving. Suikerfeest wordt mischien wel door meer mensen in Nederland actief beleefd als een gemiddeld christelijke feestdag. Verdraagzaamheid in een samenleving is gewoon noodzakelijk!
Dit neemt niet weg dat wettelijke normen geen ruimte laten voor geluidsoverlast, zeker niet 's nachts. Dit zijn duidelijke regels die voor iedereen gelden, en de vergelijking tussen suikerfeestende moslims en zuipende studenten is al gemaakt, hier wordt natuurlijk geen onderscheid in gemaakt naar cultuur of religie.

Zoals iemand anders al zei: Zo langzamerhand worden we beetje bij beetje met gebruiken en gewoonten opgezadeld die we zomaar moeten slikken en waar we eigenlijk helemaal niet achterstaan, geen zin in hebben. Daarmee worden dan vooral Arabische gebruiken bedoeld.

Vooral als je dan nog een vakcentrale als de CNV hebt die graag een christelijke feestdag wil inruilen voor het suikerfeest, de Nederlandse samenleving past zich steeds meer aan aan de allochtonen... dat 'wij' 'zij' gevoel wordt echt niet alleen door 'ons' gecreerd, vandaag was ik op school in de mediatheek van de hva dus in Amsterdam, ik bevond me even in little turkey, al de mensen daar dus in de leeftijd van 18-24 praten hun eigen brabbeltaaltje vind dat gewoon ronduit asociaal...

Vast en zeker.

Bij ons in de buurt heb je een soort rond plein dat tevens de beruchtste buurt van Enschede is. De werkloosheid op dat plein is goed als 100%. Hennepteelt, wapen,- en harddrugshandel is daar de algemene bron van inkomsten.

De Hollanders die er wonen zijn even asociaal als de allochtonen die er wonen.

Dat bedoel ik te zeggen met ghettovorming. Zet een zooi aso's bij elkaar, allochtoon of autochtoon, en je hebt een zooitje. Net als in de achterstandwijken in alle grote steden.

Het gajes zoekt elkaar gewoon op, of het nu allochtonen of autochtonen zijn.

Welk plein bedoel je daarmee?

Vooral als je dan nog een vakcentrale als de CNV hebt die graag een christelijke feestdag wil inruilen voor het suikerfeest, de Nederlandse samenleving past zich steeds meer aan aan de allochtonen... dat 'wij' 'zij' gevoel wordt echt niet alleen door 'ons' gecreerd, vandaag was ik op school in de mediatheek van de hva dus in Amsterdam, ik bevond me even in little turkey, al de mensen daar dus in de leeftijd van 18-24 praten hun eigen brabbeltaaltje vind dat gewoon ronduit asociaal...

Zo gaat dat nu eenmaal hier, omdat wij alles toestaan. Wij zijn ons eigen probleem. We hebben te maken met mensen die gewend zijn iets op te dringen door met vele neuzen dezelfde kant op te wijzen.
Spanje heeft nog veel meer immigranten verhoudingsgewijs en toch spreekt iedereen daar TEN EERSTE Spaans. Omdat zij niet met zich laten flikken wat wij hier wel doen: Toe maar spreek je eigen taal, heb je recht op, voel je vrij te doen en te laten wat je wilt en als je tegenslag krijgt: Protesteer gewoon, gooi het op discriminatie en haal er een advocaat uit een collectiefje bij, ies gratiesj!

Zoals iemand anders al zei: Zo langzamerhand worden we beetje bij beetje met gebruiken en gewoonten opgezadeld die we zomaar moeten slikken en waar we eigenlijk helemaal niet achterstaan, geen zin in hebben. Daarmee worden dan vooral Arabische gebruiken bedoeld.
Ruikt een beetje naar: wel de voordelen, maar niet de nadelen. Feit blijft dat we Turken en Marocs hierheen hebben gehaald om voor ons te werken, fout is geweest dat ze (en masse) hier zijn gebleven en gekomen. Nu is dat een gegeven om mee te leven, en daar hoort ook een beetje acceptatie van hun cultuur bij.
Het is onrealistisch te veronderstellen dat Nederlandse gebruiken en gewoonten eeuwenoud zijn en niet aan verandering onderhevig. EEN van die ontwikkelingen is dat Islamitische gewoontes steeds gebruikelijker worden, met name in de grote stad.
Ik weet dat we hier in Nederland sterk zijn in gedogen, maar wat sommigen voorstellen lijkt op een gedoogbeleid van alle afwijkende culturen; volledig aanpassen en hard werken, en verder al je bullshit binnenskamers houden :D

Ik moet je wel gelijk geven dat er veel overlast wordt veroorzaakt door bepaalde groepen, maar om dat gelijk maar aan de huidskleur te wijten vind ik te simpel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven