Fitness Seller

Razzia in fitness te Nieuwpoort België

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap wel dat je gecontroleert kan worden als je competatief tewerk bent.. maar als recreatieve sporter .. is schending van privacy indd

ik vind het ook onnozel, ik heb nog pinten getapt op fuiven, de geur van wiet sloeg je in de neus tot achter de toog, dazar vallen ze niet binnen, en mensen die wat meer uit hun hobby willen halen, zouden ze dat direct ontnemen

ik vind dit natuurlijk erg voor mijn maat , maar het zal er niet op beteren

de dopingcontroles kennen geen grenzen meer blijkbaar

Ik denk als je weigert je mee moest naar bureau
en je zoiezo werd beschuldigd voor gebruik.

klotepolitie
Ze kunnen je nooit beschuldigen van gebruik, je krijgt alleen de boete. Maar schuldig door gebruik is dan nog niet bewezen. En dat zullen ze nooit kunnen doen.
Net als alcohol controle als je niet meewerkt krijg je boete nachttje cel, maar ze kunnen nooit zeggen dat je gedronken hebt, en hoeveel al helemaal niet!
Dus nooit meewerken aan doping controle ook als je niet gebruikt ;-)

Ze kunnen je nooit beschuldigen van gebruik, je krijgt alleen de boete. Maar schuldig door gebruik is dan nog niet bewezen. En dat zullen ze nooit kunnen doen.
Net als alcohol controle als je niet meewerkt krijg je boete nachttje cel, maar ze kunnen nooit zeggen dat je gedronken hebt, en hoeveel al helemaal niet!
Dus nooit meewerken aan doping controle ook als je niet gebruikt ;-)

???
weigeren is positief kerel

ik weet niet wie jou dit heeft wijsgemaakt

Mag je zoiets niet weigeren?

Ik weet niet hoe het strafprocesrecht in Belgie geregeld is, maar denk dat het ook bij jullie wel een rol speelt hoeveel aanwijzingen er voor de politie waren dat er daadwerkelijk gebruik en handel in verboden middelen plaatsvond. De politie kan bijvoorbeeld niet zomaar iemand op straat aanhouden, boeien en meenemen naar het bureau zonder dat daar een reden voor bestaat (uiteraard), maar het lijkt me logisch dat ze al meer mogen als het alarm van een winkel afgaat en iemand met een bivakmuts komt naar buiten rennen, dan bestaat er namelijk een vermoeden dat er een strafbaar feit is gepleegd.

Zo is het hier ook, als er overduidelijk volop gebruikt en gehandeld werd, dan móet je de politie wel bepaalde (uiteraard wel duidelijk begrenste) bevoegdheden toekennen, er bestaan nu eenmaal gerechtvaardigde schendingen van de privacy, anders wordt het ook onmogelijk om de wet te handhaven.

wat een k*t regel

je mag weigeren, maar dan geldt het als een positieve test. is altijd zo bij dopingtests. lekker bezig daar in belgie!

Snap wel dat je gecontroleert kan worden als je competatief tewerk bent.. maar als recreatieve sporter .. is schending van privacy indd

Als de politie, na voldoende bewijs te hebben verzameld, en na toestemming van een rechter, het huis van een druglord binnenvalt en hem oppakt, schenden ze hiermee ook in beginsel bepaalde persoonlijke rechten, alleen is het niet meer dan logisch dat deze schendingen (onder strenge voorwaarden, bijvb: voldoende bewijs etc) moeten kunnen plaatsvinden, anders wordt het strafrecht lamgeslagen.

Hoe grover de schending, hoe strenger de voorwaarden waaraan voldaan moet worden. Om je te mogen fouilleren, heeft politie geen bewijs nodig van een door jou gepleegd strafbaar feit, soms kan puur het aanwezig zijn in een bepaald gebied al voldoende zijn. Om echter je huis binnen te mogen vallen is uiteraard heel wat meer vereist.

edit: Tja je kunt natuurlijk gaan lopen zeiken, maar je weet toch zelf dat je iets doet wat strafbaar is (als je daadwerkelijk gebruikt), dan moet je niet gaan wenen als je er ook voor bestraft wordt. Als je niet gebruikt, maar simpelweg mee moet doen aan het onderzoek omdat je sport op een plek waar velen wél gebruiken, dan is het toch niet moeilijk te snappen dat er eerst getest moet worden voordat de politie onderscheid kan maken tussen mensen die wél en niet gebruiken. Gewoon meewerken en er is niets aan het handje.

Laatst bewerkt:
Vage boel zeg als je als recreatieve sporter verplicht in een potje moet gaan stralen. Waar is de privacy gebleven zeg.

ik heb op zich niets tegen de dopingcontroles

hoe meer hoe liever
hou het clean;)
Je gaat toch ook niet in een café testen of mensen misschien alcohol in het bloed hebben? En nochtans is alcohol vele malen schadelijker dan AAS.

Laat de recreatieve sporter lekker doen en focus je op de wedstrijdatleten.

België is gewoon een regelrecht apenland.

eerste wat ik zou doen is weigeren, direct contact op nemen met men advocaat,
en dan zien we wel, razzia houden gebeurt wel meer in café's,discotheeck,..dus waarom niet in een gym..maar zij hebben er geen zaken mee dat je een gebruiker bent ofniet

Je gaat toch ook niet in een café testen of mensen misschien alcohol in het bloed hebben? En nochtans is alcohol vele malen schadelijker dan AAS.

Laat de recreatieve sporter lekker doen en focus je op de wedstrijdatleten.

België is gewoon een regelrecht apenland.

Nou niet alleen Belgie is een apenland Tyl, in Nederland mag je in een coffeeshop geen tabak roken, maar je mag wel een joint draaien van pure wiet of hash, waar als je 2 trekjes neemt je geheid Knock out gaat...
Ook een typerende wetgeving van een Apenland.

Laatst bewerkt:
eerste wat ik zou doen is weigeren, direct contact op nemen met men advocaat,
en dan zien we wel, razzia houden gebeurt wel meer in café's,discotheeck,..dus waarom niet in een gym..maar zij hebben er geen zaken mee dat je een gebruiker bent ofniet

Ik zeg niet meewerken, niemand niet en gelijk je advocaat bellen! Plassen in een potje is niet verplicht.
Net als drugs controle, als je niet meewerkt kunnen ze je nooit beschuldigen van heroine gebruik ;-)

Laatst bewerkt:
Ik zeg niet meewerken, niemand niet en gelijk je advocaat bellen! Plassen in een potje is niet verplicht.
Net als drugs controle, als je niet meewerkt kunnen ze je nooit beschuldigen van heroine gebruik ;-)

Dat is allemaal al geprobeerd, resultaat is hetzelfde gebleven. Ze behouden via de wet het recht om ELKE sporter te controleren wanneer ze maar willen, en fitness geldt als een sportieve prestatie.

Pis je niet wordt je automatisch bezien als positief voor het Vlaams dopingagentschap. De flikken bezien dat niet als positief, maar wel als "ontwijkend gedrag" en halen heel je huis overhoop.

Sommigen hebben hier directe ervaring mee...

Trouwens gaat aan die invallen een rechterlijk bevel aan vooraf, omdat er "groot vermoeden is van handel in anabolica". Ze vallen meestal niet zomaar een willekeurige gym binnen, er moet ook pakkans zijn.

Laatst bewerkt:
Het grove is de manier waarop die controles verlopen. In de gym waar ik train zijn ze vorig jaar binnen gevallen. Ze hebben toen wel de aanwezige sporters niet getest maar een van de controleurs heeft hun 'selectieproces' even uit de doeken gedaan: Ze lopen gewoon de zaal in en iedereen die er een beetje gespierd uitziet of zwaar aan het trainen is wordt er tussenuit gepikt om te plassen. Al de rest laten ze ongemoeid.

Maar ja dat is simpelweg België: complete irrationele chaos.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven