MuscleMeat

Reaching For The Impossible !!!

Jij gaat lekker man !
Goede training doorloop je .. en ondanks dat je bijna niet benched zoals je schrijft wel een hele goede bench! Bij mij telt de tijd terug... het zal dus die oefening zijn dat hij gecrunched op dat bankje zit en een schijf in zijn handen heeft en dan steeds heen en weer draait?

• Topic Starter Topic Starter
@ Jimi, thanks bro.

Jij gaat lekker man !
Goede training doorloop je .. en ondanks dat je bijna niet benched zoals je schrijft wel een hele goede bench! Bij mij telt de tijd terug... het zal dus die oefening zijn dat hij gecrunched op dat bankje zit en een schijf in zijn handen heeft en dan steeds heen en weer draait?

Dank je Hiek,

Heb net nog even terug gekeken wanneer ik voor het laatst gebenched heb en dat was 30 mei,
Heb nog verder terug gekeken, en me laatste bench daarvoor was 28 april en er was er
waarschijnlijk nog 1tje tussen in maar had die week niks bijgehouden in mijn log.

De bench bouwt zich langzaam wel weer op naar de 120 kg, hoeft niet allemaal snel, komt vanzelf wel weer :)

Maar zat ik goed met die oefening die ik beschreef?

Leuk filmpje mas,die rotation oefeningen ga ik ook eens proberen.Thx bro:D

Jij gaat lekker man !

Maar zat ik goed met die oefening die ik beschreef?

Yes Hiekie, dat was de oefening, ik vind die machines voor die draaiende bewegingen maar niks
voel me spieren op deze manier 10 keer beter, gebruik zelf een schijf van 15 kg, raak je al aardig snel mee uitgeput :D

En me sit ups doe ik zoals Shawn Ray, met de handen in mekaar onderaan de buik.
In het filmpje is dat helemaal aan het eind 3.48 min/ of voor Hiek 43 sec, maar dit filmpje is zeker waard om helemaal te kijken.

Oké dan, tijd voor even wat anders dan een split, vandaag overgestapt naar een fullbody schema.
Had al wel wat commentaar op me schema gehad, dus heb het een en ander aangepast, zal het uiteindelijk schema later vanavond wel even posten, hier alvast wat ik vanavond heb gedaan:

Opwarmen - 10 min hardlopen

Fullsquat
10x45 kg
10x45 kg

5x75 kg
5x85 kg
5x95 kg met riem, veel druk in de onderrug door de Roa
5x105 kg "
4x115 kg " waarvan 2 met wat hulp

Benchpress
8x40 kg

8x80 kg
8x90 kg
6x100 kg

Chin ups medium - Net iets minder dan schouderbreedte
8xbw
8xbw
8xbw
6xbw

Military press
5x5x55 kg

Superset ez-curls/ez-extensions
3x8x35 kg

En nog wat abs werk - Crunches en rotary weigthed crunches

Commentaar
Echt een beetje onderschat die fullbody, is maar beter dat ik een aantal oefeningen geschrapt heb.
Fullsquat, traint echt 10 keer beter volgens een 5x5 schema dan 3x8 of 4x8, eindelijk weer wat gewichten
aan die stang, wel de riem erbij omdat me rug nog al volloopt door de Roa.
Voor de rest de chin ups gaan ook steeds beter, en merk ook dat me lats eindelijk wat dikker worden.
Abs werk blijf ik er ook bij doen, wist alleen niet dat ik binnen 2 weken alweer beachproof kon zijn :p
Sowieso moeten me abs sterker want merk dat deze te zwak zijn bij het front squatten.

Borst en/of rug en benen op dezelfde dag zou ik niet doen,zijn grotere spiergroepen die als ze gepompt zijn behoorlijk wat bloed vasthouden.Als jij die pomp van boven naar beneden brengt of omgekeerd word je of kan je zo misselijk als een rund worden en de echte volle pomp zal je dan ook niet kunnen bereiken.Beter alleen borst en rug imo,maar doe wat je niet laten kan bro,je doet ook maar 1 oefening per spiergroep,en verder heb je toch weer netjes gepresteerd.;)

Borst en/of rug en benen op dezelfde dag zou ik niet doen,zijn grotere spiergroepen die als ze gepompt zijn behoorlijk wat bloed vasthouden.Als jij die pomp van boven naar beneden brengt of omgekeerd word je of kan je zo misselijk als een rund worden en de echte volle pomp zal je dan ook niet kunnen bereiken.Beter alleen borst en rug imo,maar doe wat je niet laten kan bro,je doet ook maar 1 oefening per spiergroep,en verder heb je toch weer netjes gepresteerd.;)

Een hoge intensiteit is voor mij sowieso al geen probleem, heb al wel een tijdje volgens een ub/lb schema getraind wat me ook goed is bevallen op een hoge intensiteit.
Ben trouwens nog nooit misselijk geworden bij een training, dus het is ook
even afwachten hoe mijn lichaam op het fullbody schema reageert.
Het is ook maar voor korte duur, want stap na 4 a 5 weken weer over op een split, effe de spieren opnieuw prikkelen op deze manier.

Een hoge intensiteit is voor mij sowieso al geen probleem, heb al wel een tijdje volgens een ub/lb schema getraind wat me ook goed is bevallen op een hoge intensiteit.
Ben trouwens nog nooit misselijk geworden bij een training, dus het is ook
even afwachten hoe mijn lichaam op het fullbody schema reageert.
Het is ook maar voor korte duur, want stap na 4 a 5 weken weer over op een split, effe de spieren opnieuw prikkelen op deze manier.

Ok man,je bent goed bezig mas.:thumb:vergeet alleen niet je minpunten "extra" aandacht te geven.;)

Erg nette en interessante training Massallah ! leuk filmpje ook gepost .. !!
Misschien ook nog eens wat experimenteren meer met die buikoefeningen :)

Ok man,je bent goed bezig mas.:thumb:vergeet alleen niet je minpunten "extra" aandacht te geven.;)

Ik moet zeggen dat mijn minpunten een tijd terug vooral mijn benen en mijn armen waren,
en vind zelf dat me armen aardig zijn bijgetrokken en de benen zijn ook verbeterd
oke me benen mogen een pak meer massa erbij, maar pak ze met fullbody dus 3 keer in de week
daar zal het in iedergeval niet aan liggen.
Ook blijf ik me armen elke fullbody meepakken, dus het moet goedkomen.

De schouders en de traps ga ik tijdens de volgende split weer knetterhard aanpakken, is zien of die schouders weer willen ;)

Erg nette en interessante training Massallah ! leuk filmpje ook gepost .. !!
Misschien ook nog eens wat experimenteren meer met die buikoefeningen :)

Dankje Hiek, binnenkort ook nog wat cable kneeling crunches toevoegen, doe ze wel iets anders dan het onderstaande:

CBKneelingCrunch.gif

Zit wat verder weg van de stack, en probeer me rug zo recht mogelijk te houden en ga met de ellebogen van
me knieeën weg terwijl ik me rug zoveel mogelijk parallel aan de vloer probeer te houden en dan weer terug.
Heerlijk voor de onderste buikspieren.

Binnenkort ook van plan om elke week in het zwembad baantjes te trekken, en een x aantal keer per week buiten
te gaan hardlopen, kan niet wachten tot de vakantie :D

Ik moet zeggen dat mijn minpunten een tijd terug vooral mijn benen en mijn armen waren,
en vind zelf dat me armen aardig zijn bijgetrokken en de benen zijn ook verbeterd
oke me benen mogen een pak meer massa erbij, maar pak ze met fullbody dus 3 keer in de week
daar zal het in iedergeval niet aan liggen.
Ook blijf ik me armen elke fullbody meepakken, dus het moet goedkomen.

De schouders en de traps ga ik tijdens de volgende split weer knetterhard aanpakken, is zien of die schouders weer willen ;)

Gaat je zeker lukken mas,maar vergeet niet dat je benen ook behoorlijk wat rust moeten hebben om echt te kunen groeien,daarom optijd overschakelen naar een minder intensief schema.Ken jongens met behoorlijke poten die maar 1x per 2 weken benen trainen,mn begeleider doet dat ook vaker en nooit meer dan 1x per week.Als je niet kuurt herstel je minder snel en heb je dus volgens hun meer rust nodig,en geduld natuurlijk.....

Gaat je zeker lukken mas,maar vergeet niet dat je benen ook behoorlijk wat rust moeten hebben om echt te kunen groeien,daarom optijd overschakelen naar een minder intensief schema.Ken jongens met behoorlijke poten die maar 1x per 2 weken benen trainen,mn begeleider doet dat ook vaker en nooit meer dan 1x per week.Als je niet kuurt herstel je minder snel en heb je dus volgens hun meer rust nodig,en geduld natuurlijk.....

Ik ga het in de gaten houden, moet echt nog uitvogelen wat voor mij werkt, deze fullbody trek ik ook maar niet te ver door.
Wil wel eens zien hoe het met mijn benen gaat wanneer ik met een split bezig ben icm met een hoog kcal dieet.

Maar daarnaast vind ik de kracht ook belangrijk, en voor mijn gevoel schiet het niet op wanneer ik de benen minder vaak aanpak.

Voor vanavond staat op de planning:

• Deadlift
  • Romanian deadlift
  • Pendlay rows
  • Schoulder press
  • Incline benchpress
  • Dips
  • Dumbbell preacher curls

Ben zonet even bezig geweest met een voedingsschema, en ik denk dat ik er uiteindelijk niet veel vanaf zal zitten
maar kom uit op een dieet van 5367 kcal, grammen zijn momenteel nog even uit het hoofd.
Zal deze week een keukenweegschaal aanschaffen en alles is precies afwegen, nog 2 weken te gaan
en dan donders hard aan de bak in de gym en met het eten.

Keep u posted, Mas!

Voor vanavond staat op de planning:

• Deadlift
  • Romanian deadlift
  • Pendlay rows
  • Schoulder press
  • Incline benchpress
  • Dips
  • Dumbbell preacher curls

Ben zonet even bezig geweest met een voedingsschema, en ik denk dat ik er uiteindelijk niet veel vanaf zal zitten
maar kom uit op een dieet van 5367 kcal, grammen zijn momenteel nog even uit het hoofd.
Zal deze week een keukenweegschaal aanschaffen en alles is precies afwegen, nog 2 weken te gaan
en dan donders hard aan de bak in de gym en met het eten.

Keep u posted, Mas!

jezus das een hop kcal kerel, maar jij kunt dat ook wel hebben of niet :D

zet hem vanavond en knallen maar al ben ik benieuw hoe je dip gaat worden en je dumbbell curls na de goede oude deadlifts en rows

jezus das een hop kcal kerel, maar jij kunt dat ook wel hebben of niet :D

zet hem vanavond en knallen maar al ben ik benieuw hoe je dip gaat worden en je dumbbell curls na de goede oude deadlifts en rows

Thanks bro, ja die kcal kan ik zeker wel hebben, heb een super hoge verbranding dus als ik wil aankomen zal ik wel moeten.

Ben zelf ook wel benieuwd haha, nu ff de spullen pakken en aan de bak.

Oke training van vandaag

Opwarmen - 10 min hardlopen

Deadlift
10x65 kg

4x8x105 kg

Moet de techniek beter onder de knie krijgen daarom maar lager in gewicht dan normaal

Romanian deadlift
4x8x105 kg

Pendlay rows
3x8x65 kg (was echt wasted, over gegaan op chin ups)

Chin up 8xbw smal
Pull up 8xbw breed
Chin up 8xbw smal

Dumbbell shoulder press
8x16 kg
8x20 kg
8x24 kg

Incline benchpress
8x75 kg
8x85 kg
8x85 kg

Dips
10xbw
8xbw + 20 kg
8xbw + 20 kg
9xbw + 20 kg

Ez-curls
3x8x35 kg

Commentaar
Bij de eerste set van 100 kg bij het deadliften zat me hele onderrug al vol,
heb geprobeerd om op de techniek te letten daarom maar lager in gewicht,
het voelde allemaal zwaar aan omdat ik de deadlift al een tijdje niet meer heb gedaan.
Bij de pendlay rows was ik echt wasted, veel spierpijn in mijn bovenbenen, en ze zaten te shaken.
3 setjes volgemaakt en overgestapt op het chinnen, moet zeggen voor de rest verliep het allemaal soepel
de dips gingen ook zeer lekker, alleen geen ketting mee dus moest het met een dumbbell tussen de benen.

Denk dat ik nu de komende 2 dagen ga rusten en dan zaterdag de volgende fullbody training.
Had ook nog foto's geschoten net in de gym maar was van vage kwaliteit, als er interesse is wil ik het wel posten.

post maar

nette training toch
hoe bevalt je fullbody

Terug
Naar boven