Heb laatst ergens gelezen, dacht t-nation, dat de normale deadlift DE oefening is voor je hams. geen enkele ofening spreekt zo erg je hams aan dan de normale deadlift.
anyhow, je wilt spieren bijtrekken zoals benen en armen maar ook op de rest groeien
waarom niet gewoon lekker 4x in de week
quads
Triceps, schouders
Hams, Calves, Rug
Biceps- borst
gewoon kleine suggestie though
Heb altijd gedeadlift ook zwaar, weliswaar niet de juiste techniek maar om nou te zeggen
dat mijn hams er op vooruit zijn gegaan. Probeer het nu eens met oefeningen die ik nooit
voor een langere periode heb gedaan.
Ik wil ook even wat anders, heb al wel vaker
schouders / triceps en
borst / biceps dagen gedaan.
Vandaar dat ik het nu splits.
Op dinsdag 2x naar de Gym of om de week afwisselen?
En waarom overhead squats?
Yes dat heb je goed, 2x naar de gym op dinsdag. Overhead squats omdat dit een echte compound is
waarbij een juiste techniek vereist is om hem uit te voeren er valt hierbij niet te cheaten,
je moet wel soepel zijn om hem te kunnen uitvoeren en niet te stijf dus dat kweek je dan ook wel
en de techniek op de front en back squats zou er op vooruit moeten gaan.
Nog altijd een split? Vind je dat het leukste dan? Vind het persoonlijk zelf vreselijk om maar te blijven doorhameren op één spiergroep

.
Altijd nog een split, maar wel op een minder hoge intensiteit dan dat ik eerder altijd volgde.
Train spiergroepen niet meer 2x per week, en doe voor de verschillende spiergroepen niet
meer als 4 oefeningen, voornamelijk maar 3. Dit is wel eens anders geweest bij mij.
Zal er toch moeten achter komen wat voor mij werkt en ga dus van alles proberen
waarom alles 12-10-8-6 ? Lijkt me saai en onproductief om niet te variëren met de reps
Ikzelf vind er ook niets aan en de gains zijn ook minder ivg met andere schema's. Maar iedereen heeft z'n voorkeur
Saai maybe, maar wel overzichtelijk. Ik moet weten waar ik op reageer dus waarom niet alles 12,10,8,6 als het niet helpt kom ik er wel achter.
Over de variatie met het aantal reps gesproken, ik volg het schema maar 8
weken en daarna ga ik over op sets met een gelijk aantal herhalingen.
Wil sowieso door middel van het pyramide systeem me kracht omhoog krikken.
En om gelijk te zeggen dat de gains minder zijn ivg met andere schema's,
ieder lichaam reageert weer ergens anders op.
Best als jij liever split doet, als je maar wel 2x pw gaat squatten

.
De komende 8 weken dus 1 x pw, het volgende schema dat ik 8 weken ga volgen
zal het wel 2 x pw squatten worden, geen drie want heb zelf het gevoel dat ik daar niet van herstel.
Dat het groei bevorderend helpt.
Net schema bro,maar zou je er niet wat T-bar rows en/of deadz ingooien bij je rug schema
Het moeten ook eens een keer niet teveel oefeningen worden en tja deads,
misschien op het oogpunt van de hams, maar mijn onderrug is sowieso al geen
zwakke spiergroep. En zal hem natuurlijk bij de squats en SLDL ook genoeg belasten.