Fitness Seller

Reaching For The Impossible !!!

waarom alles 12-10-8-6 ? Lijkt me saai en onproductief om niet te variëren met de reps

Nog altijd een split? Vind je dat het leukste dan? Vind het persoonlijk zelf vreselijk om maar te blijven doorhameren op één spiergroep :).
Ikzelf vind er ook niets aan en de gains zijn ook minder ivg met andere schema's. Maar iedereen heeft z'n voorkeur :)

Best als jij liever split doet, als je maar wel 2x pw gaat squatten;).

Ik zal in iedergeval niet stil zitten de komende tijd, een belofte is een belofte
eind van het jaar staat er een andere Masallah!

Dit is me schema voor de komende 8 weken, door wat lichamelijke klachten
heb ik het schema even moeten uitstellen. Bijna alle oefeningen zal ik volgens
het pyramide systeem trainen, 4 sets, reps 12,10,8,6

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Net schema bro,maar zou je er niet wat T-bar rows en/of deadz ingooien bij je rug schema???

• Topic Starter Topic Starter
Heb laatst ergens gelezen, dacht t-nation, dat de normale deadlift DE oefening is voor je hams. geen enkele ofening spreekt zo erg je hams aan dan de normale deadlift.

anyhow, je wilt spieren bijtrekken zoals benen en armen maar ook op de rest groeien

waarom niet gewoon lekker 4x in de week

quads
Triceps, schouders
Hams, Calves, Rug
Biceps- borst

gewoon kleine suggestie though

Heb altijd gedeadlift ook zwaar, weliswaar niet de juiste techniek maar om nou te zeggen
dat mijn hams er op vooruit zijn gegaan. Probeer het nu eens met oefeningen die ik nooit
voor een langere periode heb gedaan.

Ik wil ook even wat anders, heb al wel vaker schouders / triceps en borst / biceps dagen gedaan.
Vandaar dat ik het nu splits.

Op dinsdag 2x naar de Gym of om de week afwisselen?

En waarom overhead squats?

Yes dat heb je goed, 2x naar de gym op dinsdag. Overhead squats omdat dit een echte compound is
waarbij een juiste techniek vereist is om hem uit te voeren er valt hierbij niet te cheaten,
je moet wel soepel zijn om hem te kunnen uitvoeren en niet te stijf dus dat kweek je dan ook wel
en de techniek op de front en back squats zou er op vooruit moeten gaan.

Nog altijd een split? Vind je dat het leukste dan? Vind het persoonlijk zelf vreselijk om maar te blijven doorhameren op één spiergroep :).

Altijd nog een split, maar wel op een minder hoge intensiteit dan dat ik eerder altijd volgde.
Train spiergroepen niet meer 2x per week, en doe voor de verschillende spiergroepen niet
meer als 4 oefeningen, voornamelijk maar 3. Dit is wel eens anders geweest bij mij.

Zal er toch moeten achter komen wat voor mij werkt en ga dus van alles proberen :)

waarom alles 12-10-8-6 ? Lijkt me saai en onproductief om niet te variëren met de reps

Ikzelf vind er ook niets aan en de gains zijn ook minder ivg met andere schema's. Maar iedereen heeft z'n voorkeur :)

Saai maybe, maar wel overzichtelijk. Ik moet weten waar ik op reageer dus waarom niet alles 12,10,8,6 als het niet helpt kom ik er wel achter.
Over de variatie met het aantal reps gesproken, ik volg het schema maar 8
weken en daarna ga ik over op sets met een gelijk aantal herhalingen.
Wil sowieso door middel van het pyramide systeem me kracht omhoog krikken.

En om gelijk te zeggen dat de gains minder zijn ivg met andere schema's,
ieder lichaam reageert weer ergens anders op.

Best als jij liever split doet, als je maar wel 2x pw gaat squatten;).

De komende 8 weken dus 1 x pw, het volgende schema dat ik 8 weken ga volgen
zal het wel 2 x pw squatten worden, geen drie want heb zelf het gevoel dat ik daar niet van herstel.
Dat het groei bevorderend helpt.

Net schema bro,maar zou je er niet wat T-bar rows en/of deadz ingooien bij je rug schema???

Het moeten ook eens een keer niet teveel oefeningen worden en tja deads,
misschien op het oogpunt van de hams, maar mijn onderrug is sowieso al geen
zwakke spiergroep. En zal hem natuurlijk bij de squats en SLDL ook genoeg belasten.

Yes dat heb je goed, 2x naar de gym op dinsdag. Overhead squats omdat dit een echte compound is
waarbij een juiste techniek vereist is om hem uit te voeren er valt hierbij niet te cheaten,
je moet wel soepel zijn om hem te kunnen uitvoeren en niet te stijf dus dat kweek je dan ook wel
en de techniek op de front en back squats zou er op vooruit moeten gaan.

Ik snap wat je bedoelt...maar waarom blijf je niet bij de basics en ga je flink knallen op de front en back squat...ik bedoel...massa op je benen is denk ik prioriteit nr.1 ... overheadsquats zijn mooi...maar ik denk (kan het niet wetenschappelijk onderbouwen ofzo :D) dat je meer massa (op je benen) kan plakken met de "old-fashion" squats... ik zou pas gaan overheadsquaten als je benen weer wat meer in verhouding zijn met je bovenlichaam (no offence!). ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Heel veel succes! :thumbup:

Laatst bewerkt:
Ik snap wat je bedoelt...maar waarom blijf je niet bij de basics en ga je flink knallen op de front en back squat...ik bedoel...massa op je benen is denk ik prioriteit nr.1 ... overheadsquats zijn mooi...maar ik denk (kan het niet wetenschappelijk onderbouwen ofzo :D) dat je meer massa (op je benen) kan plakken met de "old-fashion" squats... ik zou pas gaan overheadsquaten als je benen weer wat meer in verhouding zijn met je bovenlichaam (no offence!). ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Heel veel succes! :thumbup:

Ik moet zeggen dat die overhead squat er ook wel in hakt hoor kwa belasting op de quads en teardrops.
Nu is het misschien zo dat ik nog niet super veel gewicht hierop pak maar er zit vooruitgang in.
Ik bekijk aan het eind van deze acht weken of het zijn werk doet of niet vind het in iedergeval
een relaxte oefening om te doen en die spierpijn is inmiddels niet te harden ;)

Training van maandag 3 september - Arms only

Weigthed dips
12xbw
10xbw + 20 kg
8xbw + 40 kg
6xbw + 60 kg

Close grip benchpress
12x70 kg
10x80 kg
7x90 kg
4x100 kg

Tricep bar extensions
12x30 kg
10x32,5 kg
8x35 kg
6x37,5 kg

Barbell curls
12x30 kg
10x35 kg
8x40 kg
6x45 kg

Seated dumbbell curls
12x12 kg
10x14 kg
8x16 kg
6x18 kg

En toen ging de sportschool dicht, maar ja wel genoeg gedaan flinke pomp in de armen.

Training 1 van vandaag dinsdag 4 september - Benen

Overhead squat
12x20 kg
12x30 kg
10x40 kg
8x45 kg PR
6x50 kg PR

Front squat
12x60 kg
10x70 kg
8x80 kg
2+4x90 kg

Full squat
12x70 kg
10x80 kg
8x90 kg
6x100 kg

Sit ups
2x50

Rotational crunches
3x10x15 kg beide zijden

Weigthed kneeling crunches
20x25 kg
15x30 kg
15x35 kg

iets in die geest :D

Commentaar
Had nog spierpijn van de vorige beentraining van vrijdag dus deze training hakte er nog lekker in
ik ga straks terug voor deel twee de hams en kuiten.

sterke triceps heb je!

Lekkere dips! Wat is je BW nu?

Nice!

Damn nice dipsss!!!!

nette dips wederom :)

Beest!!!!Hele nette dips man,was zelf laatst gestrand op 6x50kg:oMaster:cool:

Beest!!!!Hele nette dips man,was zelf laatst gestrand op 6x50kg:oMaster:cool:

:D Thanks jongens

Training 2 dinsdag 4 september - Hams

GHR's
12xbw PR
12xbw
10xbw
10xbw
8xbw

Stiff legged deadlift
12x70 kg
10x80 kg
8x90 kg
5x100 kg

Leg curls
Drop set
12x50 kg
11x40 kg
9x35 kg
7x30 kg

Commentaar
Eerste keer GHR's op een glute ham raise machine, het is eigenlijk een combi ghr
hyperextension apparaat alleen mist deze de plaat waar je je voeten tegen aan
hoort te zetten. Dit opgelost door me voeten tegen het paaltje en de verstelling
te zetten waarmee je het apparaat hoger of lager zet. Ook voel je het ijzer door
het kussen waar je boven benen tegen aan leunen, maar **** it hardcore :D

Edit: heb hem 1 keer eerder geprobeerd maar ik kwam er niet uit, had echt het
gevoel dat ik een face plant ging maken, nu dus gesolved en we houden hem erin.

Moet ook echt zeggen t*ring wat een workout was me dat met die ghr's echt super.
Wel niet me kuiten getraind want een vriend van me was terug van vakantie en ze
wilden met de hele groep effe gaan eten, dus die kuiten pak ik vanmiddag wel even.

Zien er goede trainingen uit man:). Nog massa gepakt op je armen?

Jep, dat gaat idd de goede kant op:), de mijne 40,5 koud:). Warm gaan ze naar de 43-44.

Jep, dat gaat idd de goede kant op:), de mijne 40,5 koud:). Warm gaan ze naar de 43-44.

Dat is een flinke vergroting :D zal volgende keer is kijken wat mijne warm meten ;)

Vaker squatten, je hebt het nodig.

Ik hou het nu voorlopig bij 1 keer in de week, want merkte niet echt dat mijn
benen zijn gegroeid met 2 en 3 keer per week squatten.
Vraag me dan ook af in hoeverre je hiervan herstelt, wel deel ik me training
nu in in een quad sessie en ham kuiten sessie, we zullen zien wat het brengt.

lekker bezig kerel keep up the good work

Terug
Naar boven