Fitness Seller

Reaching For The Impossible !!!

Mijn tips komen van begeleiders en wedstrijd bodybuilders van formaat,iets wat voor de meeste nog ver in het verschiet ligt.Bill star en smolov ze maar jongens,maar daarna wel plat op de bank blijven liggen om ook daadwerkelijk te kunnen rusten en hopen op kans van "natural" herstel.En minimaal 3x per week he.:rolleyes:

PS:Ga er niet verder op in mochten jullie mij van het tegendeel willen bewijzen!!Kom het ff showen @ basicgym.Daar zijn alle beesten van het forum die hun kunstjes aan mij wilden vertonen al door de mand gevallen.

Be my guest.;)

leophyte heeft toch smolov gedaan?
Ik ziet het ook nog zitten om het dit jaar eens te doen..

Op bb.com kan je ook logs bekijken van mensen die het doen, er deed zelfs een 17 jarige geloof ik en hij heeft schema afgewerkt met zeer goede gains, dus kuren is niet nodig.

Mijn tips komen van begeleiders en wedstrijd bodybuilders van formaat,iets wat voor de meeste nog ver in het verschiet ligt.Bill star en smolov ze maar jongens,maar daarna wel plat op de bank blijven liggen om ook daadwerkelijk te kunnen rusten en hopen op kans van "natural" herstel.En minimaal 3x per week he.:rolleyes:

PS:Ga er niet verder op in mochten jullie mij van het tegendeel willen bewijzen!!Kom het ff showen @ basicgym.Daar zijn alle beesten van het forum die hun kunstjes aan mij wilden vertonen al door de mand gevallen.

Be my guest.;)

:rolleyes:, wie mogen die beesten dan wel geweest zijn?

Ja dat zijn echt programma's die zichzelf nog niet bewezen hebben he. :eyes:

leophyte heeft toch smolov gedaan?
Ik ziet het ook nog zitten om het dit jaar eens te doen..

Op bb.com kan je ook logs bekijken van mensen die het doen, er deed zelfs een 17 jarige geloof ik en hij heeft schema afgewerkt met zeer goede gains, dus kuren is niet nodig.

:rolleyes:, wie mogen die beesten dan wel geweest zijn?

Een 17 jarige... die hersteld ook wel een stuk sneller. De hormonen gieren door z'n lijf.
Ik heb UB/LB en WSB gedaan (en FB voor een paar weken, maar dat tel ik niet mee). Dus lowerbody 2 keer per week. Gevolg; overbelaste knieen/aanhechtingen. Nu draai ik de split weer een flinke tijd op volle toeren, word ook gewoon weer sterker en groei goed. En het belangrijkste; de pijntjes in mijn knieen gaan weer langzaam weg, soms heb ik er helemaal geen last meer van.

Billstar en smolov passen bij een uitgebreidt kuurschema,maar ook dan kan je blessure's oplopen dmv overbelasting van pezen en aanhechtingen.Spierpijn zal je dan bijna niet hebben door het snelle herstel van de kuur.Ik ga ook niet liggen te verkondigen dat het helemaal niet werkt,voor sommige kan dit zeker,maar overtraining ligt altijd op de loer.Echt mooie vooruitzichten.:rolleyes:

En 9 van de 10 die beweren natural te zijn (noem geen namen) ,biechten op msn wel iets anders op,maar dat doet er niet toe,Die en zus en zo hebben dit schema "natural" bla bla gedaan,dus geen kuurtjes nodig.Beesten!!!En een 17 jarige kan thuis blijven liggen op de bank en gains maken,dat kind zit nog in de groei man.:roflol:

Maar oke,nu ga ik mn handen er echt niet meer aan vuil maken,leer maar genoeg van elkaar zou ik zeggen.;)

@18fifty:Kom jij snel eens langs om je kunstjes te tonen,of kan je dan net zo goed een foto van je mond opsturen.:rolleyes:

Billstar en smolov passen bij een uitgebreidt kuurschema,maar ook dan kan je blessure's oplopen dmv overbelasting van pezen en aanhechtingen.Spierpijn zal je dan bijna niet hebben door het snelle herstel van de kuur.Ik ga ook niet liggen te verkondigen dat het helemaal niet werkt,voor sommige kan dit zeker,maar overtraining ligt altijd op de loer.Echt mooie vooruitzichten.:rolleyes:

En 9 van de 10 die beweren natural te zijn (noem geen namen) ,biechten op msn wel iets anders op,maar dat doet er niet toe,Die en zus en zo hebben dit schema "natural" bla bla gedaan,dus geen kuurtjes nodig.Beesten!!!En een 17 jarige kan thuis blijven liggen op de bank en gains maken,dat kind zit nog in de groei man.:roflol:

Maar oke,nu ga ik mn handen er echt niet meer aan vuil maken,leer maar genoeg van elkaar zou ik zeggen.;)

@18fifty:Kom jij snel eens langs om je kunstjes te tonen,of kan je dan net zo goed een foto van je mond opsturen.:rolleyes:

voor ieder wat anders own........ bill star is fullbody, waarom zou dat niet kunnen dan... gewoon jezelf tot de limit pushen zou ik zeggen..........

alsof droogtrainen tot 5 % zo gezond is als jij straks met je wedstrijdvoorbereiding bezig bent... je lichaam krijgt een opdonder als de mofo... ieders eigen keus toch :cool:9 ( wel ****ing respect voor de dedication, daar niet van.... )

@ mas: het klote van dit alles is gewoon dat je echt iets een paar weken moet doen om te kijken of het aanslaat en als blijkt van niet, dan zijn die weken verloren en op naar het volgende, dat lijkt mij het meest frustrerende...

maar je bene zijn nu toch 61-62 cm dacht ik?? waar komen ze vanaf.. 55? wat heb je in die tijd gedaan aan oefeningen waarop je meeste gains gemaakt hebt op benen want gegaind ben je er zkers op.....

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
@ mas: het klote van dit alles is gewoon dat je echt iets een paar weken moet doen om te kijken of het aanslaat en als blijkt van niet, dan zijn die weken verloren en op naar het volgende, dat lijkt mij het meest frustrerende...

maar je bene zijn nu toch 61-62 cm dacht ik?? waar komen ze vanaf.. 55? wat heb je in die tijd gedaan aan oefeningen waarop je meeste gains gemaakt hebt op benen want gegaind ben je er zkers op.....

Totaal verloren zou ik niet zeggen, gains wat betreft kracht zullen er zeker zijn
en het brengt ook wel wat hardheid met zich mee.

Me benen meten nu ongeveer 61 cm en ze komen inderdaad vanaf ongeveer de 55 cm.
Het is toch echt het squatten waar ze van groeien, maar in welke verhouding
sets/reps en dagen no clue.
De omstandigheden moeten ook hetzelfde zijn wat betreft voeding en rust om
te kijken wat aan slaat en wat niet. Daarmee ben ik nu nog meer bezig dan voorheen.

Wel merk ik dat ik nu een ander soort spierpijn in me benen heb de laatste tijd
de combinatie van front en fullsquatten daarmee moet het zeker mee vooruit gaan.
De vormen komen er ook meer doorheen, maar in cm is er weinig verschil,
althans het gaat gewoon ontzettend traag.

Ben wel weer blij dat ik goede kuiten heb, waar ik nog wel meer cm's op kan
pakken ook niet echt optimaal getraind maar dat gaat goedkomen, 40 cm
meten ze momenteel :D

Totaal verloren zou ik niet zeggen, gains wat betreft kracht zullen er zeker zijn
en het brengt ook wel wat hardheid met zich mee.

Me benen meten nu ongeveer 61 cm en ze komen inderdaad vanaf ongeveer de 55 cm.
Het is toch echt het squatten waar ze van groeien, maar in welke verhouding
sets/reps en dagen no clue.
De omstandigheden moeten ook hetzelfde zijn wat betreft voeding en rust om
te kijken wat aan slaat en wat niet. Daarmee ben ik nu nog meer bezig dan voorheen.

Wel merk ik dat ik nu een ander soort spierpijn in me benen heb de laatste tijd
de combinatie van front en fullsquatten daarmee moet het zeker mee vooruit gaan.
De vormen komen er ook meer doorheen, maar in cm is er weinig verschil,
althans het gaat gewoon ontzettend traag.

Ben wel weer blij dat ik goede kuiten heb, waar ik nog wel meer cm's op kan
pakken ook niet echt optimaal getraind maar dat gaat goedkomen, 40 cm
meten ze momenteel :D

Ik merk nu gewoon sinds ik bill star doe mijn benen wel spierpijn hebben maar niet zo overdreven, of ze erop groeien valt ook bij mij nog te zien.....

misschien werkt shockeren gewoon eens heel erg goed bij je, ik bedoel, gewoon echt een dag vrij maken voor zeg maar 15-20 sets squats( front/full) en gezien jij split doet zou dat moeten kunnen. als je de dag erna de trap kruipend op moet en je eet goed EN je slaapt goed dan MOETEN ze wel groeien, dat kan niet anders.

misschien zijn ze veel volume gewend, misschien zijn ze veel kracht gewend( lage reps, hoog gewicht)........

hoe zit het met bijvoorbeeld je mind-muscle connection( misschien iets t ver gezocht maarja)..... voel je ook gewoon dat alleen maar je quads en hams al het werk doen of licht je gevoel eerder op je rug ofzo....

:thumbs: up voor je kuiten dan, flink knallen met die dingen.... train er zelf niet specifiek op gezien ik daar aanleg voor heb..... maar als je nog ruimte hebt, laat maar gaan dan :D

grotere benen krijg je door progressie te maken. Maw, steeds grensverleggend werken op de compounds. Als in 1 jaar 50 kilo op je squat 1RM heb gegooid, zullen de beentjes ook wel gegroeid zijn ;)
Welk schema je ook hebt, het komt allemaal terug op het maken van progressie.

• Topic Starter Topic Starter
Ik merk nu gewoon sinds ik bill star doe mijn benen wel spierpijn hebben maar niet zo overdreven, of ze erop groeien valt ook bij mij nog te zien.....

misschien werkt shockeren gewoon eens heel erg goed bij je, ik bedoel, gewoon echt een dag vrij maken voor zeg maar 15-20 sets squats( front/full) en gezien jij split doet zou dat moeten kunnen. als je de dag erna de trap kruipend op moet en je eet goed EN je slaapt goed dan MOETEN ze wel groeien, dat kan niet anders.

misschien zijn ze veel volume gewend, misschien zijn ze veel kracht gewend( lage reps, hoog gewicht)........

hoe zit het met bijvoorbeeld je mind-muscle connection( misschien iets t ver gezocht maarja)..... voel je ook gewoon dat alleen maar je quads en hams al het werk doen of licht je gevoel eerder op je rug ofzo....

:thumbs: up voor je kuiten dan, flink knallen met die dingen.... train er zelf niet specifiek op gezien ik daar aanleg voor heb..... maar als je nog ruimte hebt, laat maar gaan dan :D

Over that mind muscle, wanneer ik lager in gewicht zit en meer herhalingen maak
voel ik het meer op de quads dan wanneer ik minder reps maak en hoger in gewicht
dan is het bij het backsquatten waar ik me rug ook meer bij voel en bij het frontsquatten me abs.
De hams die voel ik bij het squatten niet ook de dagen erna niet echt betreft de spierpijn
vandaar dat ik deze met andere oefeningen aanpak, zoals ik zei ook voor het eerst die
GHR's goed kunnen doen en heb hier echt goede hoop mee icm SLDL's/RDL's
spierpijn in me hams is ongekent nu ;)

Zal af en toe is gaan shocken en wat meer sets pakken op de front en full squats
lijkt me wel wat. Die 20 reppers af en toe er tussendoor de laatste keren waren
ook moordend toen kon ik de dagen erna ook niet normaal lopen :D
Misschien dat ik daar dan ook niet goed van kon herstellen omdat ik dus
meerdere keren per week me benen aanpakte, nu zou ik er zeker wel
van moeten herstellen aangezien ik 7 dagen hiervoor heb.

Bedankt voor je input!!

Een 17 jarige... die hersteld ook wel een stuk sneller. De hormonen gieren door z'n lijf.
Ik heb UB/LB en WSB gedaan (en FB voor een paar weken, maar dat tel ik niet mee). Dus lowerbody 2 keer per week. Gevolg; overbelaste knieen/aanhechtingen. Nu draai ik de split weer een flinke tijd op volle toeren, word ook gewoon weer sterker en groei goed. En het belangrijkste; de pijntjes in mijn knieen gaan weer langzaam weg, soms heb ik er helemaal geen last meer van.
Kan je niet vergelijken KaLe. Smolov is zwaar maar wel helemaal anders en WSb

smolov:
dag1 4x9
dag2 5x7
dag3 7x5
dag4 10x3

dat is de mesocycle, je begint laag en je verhoogt. DAn neem je 3wkn rust en dan begin je microcycle die 3dagen squaten is.

dit zijn enkel trainingen uit je log
Arched back goodmornings
8x20
8x20
8x60
5x100
5x120
3x130
2x140
1x150
8x100
8x100

Assisted GHR
8xBW (+20kg cable assist)

FullFrontsquat
5x100
5x100
5x100
5x100

Assisted pistols
8xBW
8xBW
8xBW

Reversed hypers
12xBW
12xBW
12xBW
12xBW

Legpress calves
12x100
12x100
12x100
12x100
Squat (onder parallel)
10x20
5x60
5x100
3x120
3x140
2x160
1x180
1x190 (pr)
1x200 Failed (zie opmerkingen)

Full frontsquat
8x60
8x80
8x100

2 bar Romanian deadlift
12x100
12x100
12x100
12x100

One leg seated cable curl
15x30
15x30
15x30
15x30

Vertical dumbbellholds
20 sec x 2x10 (diameter ong. 15cm)
15 sec x 2x10 (diameter ong. 15cm)
15 sec x 2x10 (diameter ong. 15cm)
60 sec x 2x9 (diameter ong. 10cm)

Standing calves
12x150
12x150
12x150
12x150

Straight legraises
15xBW
15xBW
15xBW
15xBW
dit is wat anders he dan 4x9 of 10x3 squaten ;). Jouw voulme was op 1 dag groter dan hier de hele week, en dat deed je dan 2x per week;)

1)bill starr bij een kuurschema :roflol:, er is zelfs een schema voor beginners.

2)zoals jij ook geheimzinnig doet dat je niet gekuurd hebt? Want als er een vraag gesteld wordt bij je foto's, antwoord je er nooit op.

3)Mijn kunstje te tonen? Zeg ik dan dat ik de wijsheid in pacht heb of dat ik alles kan en ik een beest ben. Ik ben niet bang om dingen uit te proberen. Jij wel omdat je "begeleider" zegt dat het slecht is. Je begeleider heeft waarschijnlijk ook gezegd dat smolov en bill starr slecht is en dan kom jij dat hier ook zeggen zonder enige ervaring ermee.
Je kan niet eerder een oordeel vellen dan dat je het zelf geprobeerd hebt en hoe jij hier nu doet, lijkt het ofdat je "het" bent.:rolleyes:

@massalah: sorry voor de vervuiling van je topic.

Sorry, maar dat is de domste opmerking die ik in lange tijd gehoord heb...

Als ik zou kuren zou ik smolov wel overwegen ;)

Nee echt heb hier wel over nagedacht, maar Own raadde het af wat betreft herstel and so on.
Er moet toch ook wel een andere manier zijn, zal in iedergeval niet rusten voordat ik gevonden
heb waarop ik reageer.

Black Rush heeft ook smolov gedaan, maar enkel de microcycle... en toch ook 10kg squat gegained op 4 weken tijd en een paar cm op de benen.

Leophyte ook, en heeft zelfs een voor/na foto gemaakt van zijn benen.

Mensen die de hele cycle naturel gedaan hebben ken ik niet. Ik denk dat Adema het probeerde maar vroegtijdig is gestopt?

Over that mind muscle, wanneer ik lager in gewicht zit en meer herhalingen maak
voel ik het meer op de quads dan wanneer ik minder reps maak en hoger in gewicht
dan is het bij het backsquatten waar ik me rug ook meer bij voel en bij het frontsquatten me abs.
De hams die voel ik bij het squatten niet ook de dagen erna niet echt betreft de spierpijn
vandaar dat ik deze met andere oefeningen aanpak, zoals ik zei ook voor het eerst die
GHR's goed kunnen doen en heb hier echt goede hoop mee icm SLDL's/RDL's
spierpijn in me hams is ongekent nu ;)

Zal af en toe is gaan shocken en wat meer sets pakken op de front en full squats
lijkt me wel wat. Die 20 reppers af en toe er tussendoor de laatste keren waren
ook moordend toen kon ik de dagen erna ook niet normaal lopen :D
Misschien dat ik daar dan ook niet goed van kon herstellen omdat ik dus
meerdere keren per week me benen aanpakte, nu zou ik er zeker wel
van moeten herstellen aangezien ik 7 dagen hiervoor heb.

Bedankt voor je input!!

graag gedaan :thumbs:

nee, 20 reppers heb ik zelf nooit gedaan, heb er nu ook geen plaats voor , maar heb zkers een idee.....

maar ik denk ook dat het uitendelijk gaat om de verhoging in tonnage( sets x gewicht) voor je benen. als je dat elke week geleidelijk opvoert en wel genoeg inspanning doet dan moeten ze groeien. je benen worden niet krachtiger in tonnage zonder dat ze groeien..... er is een limiet wat je 61 cm nu op dit moment kunnen ( en je mind geeft dat beetje extra), denk dat als je dat voor jezelf opschrijft in in de gaten houdt het wel moet kunnen

je zei dat je niet hield van % en die shit, nou, misschien toch maar eens het overwegen waard want zo heb je wel overzicht.......... just an idea....

Black Rush heeft ook smolov gedaan, maar enkel de microcycle... en toch ook 10kg squat gegained op 4 weken tijd en een paar cm op de benen.

Mensen die de hele cycle naturel gedaan hebben ken ik niet. Ik denk dat Adema het probeerde maar vroegtijdig is gestopt?

Wat versta je onder natural? Victormor heeft in ieder geval de hele cycle gedaan.

Victormor.

Bill starr en dergelijke progressieschema's vind ik eerder overloading schema's dan overtraining.

Op 9 weken bvb ga je niet overtrainen, als je weet dat week 1 & 2 easy zijn, en week 5 een deload.

Terug
Naar boven