XXL Nutrition

Reaching For The Impossible !!!

• Topic Starter Topic Starter
Thanks jongens :D

Dips kunnen wel wat beter he.:rolleyes:

Ja ik weet het bro, volgende week ga ik met 70 kg dippen :) vandaag gefailed
op 80 kg trouwens, beetje te overmoedig hehe, niet genoteerd maar heb daar
maar wat negatieven mee gedaan :D

Edit: moet een riem kopen, gebruik er nu 1 van de sportschool maar die schuift
los als ik er 80 kg aan heb hangen. Ow jah en had het gevoel vandaag dat de
dip stangen een beetje doorbogen toen ik negatieven ging doen :o

Lekker getraind, mooi dat je deadlift wil doen met goeie techniek, maar je PR is 205kg :D

Lekker getraind, mooi dat je deadlift wil doen met goeie techniek, maar je PR is 205kg :D

Hehe het wil er bij sommigen maar niet in hè ;)

Training van vrijdag 21 september - Quads en calves

Fullsquat
10x90 kg
8x100 kg
6x110 kg
4x120 kg

Frontsquat
12x50 kg
10x70 kg
8x80 kg
1+3x90 kg

Toepress
10x100 kg
10x120 kg
10x140 kg
20x100 kg Cheatstyle
20x110 kg Cheatstyle
20x120 kg Cheatstyle

Commentaar
Zat niet meer in als dit, dit was echt me limit op de full en front bij beiden
tot failure gegaan. Pak zometeen me spullen weer en ga voor een tweede
training vandaag de borst staat op het programma.

Nice squats, maar ik zou toch proberen om nog een wat hoger volume te draaien. Next time I suppose?

Nice squats, maar ik zou toch proberen om nog een wat hoger volume te draaien. Next time I suppose?

Ik blijf de komende tijd in iedergeval volgens het piramide systeem trainen,
proberen om toch het gewicht wat omhoog te krikken, vervolgens als de
8 weken erop zitten overgaan op een schema waarbij ik wat meer volume
ga draaien maar dan met een gelijk blijvend gewicht.

Wat zijn je PR's op squat/frontsquat eigenlijk?

Ok klinkt redelijk. Vooral veel blijven squaten. Big wheels komen dan wel.

Wat zijn je PR's op squat/frontsquat eigenlijk?

Op de fullsquat heb ik laatst nog mijn 1 Rm getest en deze zat op 140 kg,
scheelt maar 5 kg t.o.v. mijn hoogste 1 Rm, maar koste wel veel moeite.
Van de frontsquat weet ik mijn 1 Rm niet, zal denk ik rond de 110 zijn,
daarbij zijn mijn abs en uithoudingsvermogen de belemmerende factoren.

Ok klinkt redelijk. Vooral veel blijven squaten. Big wheels komen dan wel.

Ik squat nu dus 1 keer per week merk wel dat alles wat harder wordt, ook zit
er vooruitgang in de hamstrings, ben daar echt blij mee.
Houd het nu lekker bij 1 keer per week squatten, omdat ik niet echt kan zeggen
dat meerdere keren per week squatten mij hebben geholpen met de groei van
mijn benen.

Het word tijd dat je op de pijnbank komt te liggen he.:rolleyes:

Ik kan me trouwens herinneren ergens gelezen te hebben dat hoge reps front squat (hoger dan 6) niet zo'n goed idee is. Even zoeken naar een bron of zo...

Het was Charles Poliquin die dat regelmatig zegt blijkbaar:
One thing to remember when using front squats is to never do more than six reps per set. This is because your rhomboids tire out isometrically before your quads tire concentrically. You don't want to get to a point where you're squatting with a kyphotic posture. That's when accidents happen.

Het word tijd dat je op de pijnbank komt te liggen he.:rolleyes:

Blijft hopeloos ja die squats :o

Ik kan me trouwens herinneren ergens gelezen te hebben dat hoge reps front squat (hoger dan 6) niet zo'n goed idee is. Even zoeken naar een bron of zo...

Het was Charles Poliquin die dat regelmatig zegt blijkbaar:

Linkje misschien naar de rest van het verhaal?

Training 2 van vrijdag 21 september - borst

Decline benchpress wijdst mogelijke grip
12x80 kg
10x90 kg
8x100 kg
7x110 kg PR was 4x110 kg

Incline benchpress wijdst mogelijke grip
10x80 kg
8x90 kg
6x100 kg
1x110 kg fail kwam niet eens van zijn plaats onderaan de borst

Flat benchpress wijdst mogelijke grip
1x80 kg fail :eek: :o
1x80 kg fail :eek: :o

Borst was helemaal leeg had ook geen zin om met lager gewicht te benchen.

Question of strength
Abandon the Back Squat?

Q:I've read that some strength coaches have practically abandoned the back squat in favor of the front squat, citing that the front squat almost can't be screwed up and poses less risk to the athlete. What do you think about that? And what do you think is a top front squat?

A:Well, the front squat is more highly correlated with performance in lower body extremity sports than the back squat. In bobsledding, alpine skiing, and speed skating, the front squat can help predict times. So, the front squat is a better predictor lift when it comes to testing.

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]​

Why? Because if you cheat in the front squat you'll kill yourself. For example, you can lift more weight in the back squat with some forward leaning. You can't do that in the front squat without hurting yourself.

That said, you can't throw away all your tools. I partly agree with these coaches, but I'll keep the back squat in my toolbox. I use a lot of split squats too. There are over seventy ways to squat; saying you need only one is like saying you only need a hammer to build a house.

The best front squat I've ever seen was by a 165-pound weightlifter who front squatted 534 pounds. This wasn't an American college football version either; this guy was ass down, left a stain on the carpet. The strongest front squatters I've seen are guys doing around 3.3 times body weight.

As for the style of front squat, I prefer the Olympic version rather than arms-crossed style. Now, if the lifter's arms are too big or he lacks flexibility, then he can use straps.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]​

One thing to remember when using front squats is to never do more than six reps per set. This is because your rhomboids tire out isometrically before your squads tire concentrically. You don't want to get to a point where you're squatting with a kyphotic posture. That's when accidents happen.

So if you're going to do sets of six, you're going to do usually between five and ten sets. The guy I mentioned above who front squats 534 (an Olympic silver medalist) would do ten sets of six of front squats in the morning and ten sets of ten of back squats at night!

Niet meer als normaal mas als je eindigt met wat normaal je favoriet is.Mss toch nog een paar setjes met lichter gewicht moeten proberen,ivm gewenning aan die volgorde.Maw,tijdje blijven doen dus.;)

@fLyingfox:Wat bij de ene wel werkt hoeft niet perse bij een ander te werken,ieder lichaam is anders en reageerd ook anders,dit is ook meestal een kwestie van gewenning van bepaalde oefeningen in een bepaalde volgorde.Probeer het eerst eens uit ipv te contol C en V'en,en oordeel dan zelf naar eigen ervaring.....My big friend.

Laatst bewerkt:
@fLyingfox:Wat bij de ene wel werkt hoeft niet perse bij een ander te werken,ieder lichaam is anders en reageerd ook anders,dit is ook meestal een kwestie van gewenning van bepaalde oefeningen in een bepaalde volgorde.Probeer het eerst eens uit ipv te contol C en V'en,en oordeel dan zelf naar eigen ervaring.....My big friend.
Dus jij zegt dat ik beter zelf eerst onderzoek of de techniek bij frontsquat idd slecht wordt na 6 reps voor ik het recht heb een artikel te delen met Masallah?:p

Eigen ervaring daar kunnen we nog een tijdje op wachten (wat squats betreft zou wachten zelfs nutteloos zijn), dus voorlopig hou ik het bij ctrl C en V'en.

Trouwens, stel ik had een hele hoop ervaring met frontsquatten, en ik zeg dat ik best niet boven de 6 reps ga, dan heeft Masallah daar nog veel minder aan. Zoals je zei, elk lichaam is wat anders, dus hoe het bij mij is, maakt voor hem geen verschil.
Ik zit ook helemaal niet te beweren dat hij nu geen hogere reps op front squat meer mag doen. Ik dacht aan een artikel, ik postte het. Misschien heeft hij er wat aan, misschien niet

Bewonderens waardig, zeer nette stats voor een natural.
Mijn streven.

paar vraagjes:

Hoe lang train je al in totaal?
Onderbrekingen geweest?
Altijd hetzelfde getrained of bvb eerst power ala bill starr en dan eens iets anders....?
Wat vreet je op een dag?
Supplementen?
Heb je hier ergens je volledige trainingschema voor een week staan?

Doe zo verder

Bewonderens waardig, zeer nette stats voor een natural.
Mijn streven.

Bedankt man goed om te horen :)

Dan nu even over de vragen:

Hoe lang train je al in totaal?
Onderbrekingen geweest?

Begin 1 oktober aan me 7e trainingsjaar heb er dus bijna 6 opzitten waarvan 2 jaar aankloten, bij sportschool gezeten waar alleen oudere mensen trainden 2 jongens die wat groter waren waar ik dus wel wat van heb geleerd maar na die 2 jaar pakte ik vergeleken met die mensen daar al de hoogste gewichten. Nog nooit gehoord van deadliften en squatten.

Toen naar een andere sportschool gegaan veel fanatieker bezig wist helemaal niks van schema's en zat 5 dagen per week te knallen in de gym. Heb een tijd lang 3x per week me schouders en traps getraind 6 oefeningen alleen al voor de schouders per training. Daardoor dus me schouders overtraind en schouderblessures aan overgehouden, eerst me rechter schouder 1 jaar lang over gedaan om te herstellen en weer terug te komen op me oude niveau. Vlak daarna schouderblessure gekregen aan mijn linker schouder ook ongeveer een jaar over gedaan om weer te revalideren en op me oude niveau terug te komen. Ben dus weer 2 jaar verder en heb er al 4 jaar opzitten, had al is via een trainingsmaat van me te horen gekregen over deze site en had me al is ingeschreven maar nooit verder hier gekeken. Uiteindelijk toch gaan lezen hier en een log gaan bijhouden, sindsdien steeds fanatieker bezig en gelukkig tot nu toe nog blessure vrij kunnen trainen.

Altijd hetzelfde getrained of bvb eerst power ala bill starr en dan eens iets anders....?

De eerste 4 jaar altijd volgens split getraind, vervolgens UB/LB schema gevolgd, bill starr gedaan, UB/LB WSB sT, Fullbody gericht getraind en nu weer terug volgens split.

Laatste 2 weken een dipje gehad slecht gegeten, daarvoor wel de hele vakantie goed volgestampt elke dag. Heb er geen vast ritme voor en dat wil ik nu wel veranderen aangezien ik dit jaar nog de 90 kg wil aantikken en ik weet dat ik dat moet kunnen halen ga ik me voeding aanpassen en strikter er mee bezig.

Ik probeer deze week uit wat ik in gedachten heb en dan zal ik mijn voedingsschema hier wel posten in een nieuwe topic.

• Multivitaminen
  • Visolie omega 3, 6 en 9
  • Glucosamine
  • Whey eiwit
  • Dextrose
  • Casseine eiwit

Heb je hier ergens je volledige trainingschema voor een week staan?

Ik heb nu al wel een aantal dingen aangepast maar grotendeels is het als volgt:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

I rest my case.:rolleyes:

goed bezig ik hou je in de gaten!!

Je schema vind ik niet echt al te best om eerlijk te zijn.

Je bent niet tevreden over de ontwikkeling van je benen. Je kiest er dan wel voor om alles op 1 dag te doen. Waarom? Dat is niet echt optimaal. Het lijkt me een beter idee om het op te splitsen naar minimaal 2 dagen.

Daarnaast zullen je schouders op lange termijn dit schema niet leuk gaan vinden. Ik raad sowieso een aparte schouder dag ten zeerste af.

Shoulder Saver #6: Ditching the "Shoulder Day"

After reviewing the list of patterns above, hopefully you'll realize that adding in a full "shoulder day" to your programming is going to be overkill for this often-injured joint. You'll get virtually all the stimulus you need to build big shoulders from your bench presses, rows, chin-ups, and external rotation work. If you feel like you need to do direct traditional shoulder work, add in some overhead pressing and lateral raises sparingly — not on a day of their own.

Daarnaast krijgen je schouders een hoop te verduren als je op woensdag zoveel benched en donderdag een schouder dag houd. Wat minder benchen en meer rowen + overhead zou verstandig zijn denk ik.

Dan doe je 4 isolatie oefeningen voor je biceps. Ik ben niet anti-biceps, maar 4 is wel erg veel. Je zal er hoogstwaarschijnlijk meer baat bij hebben als je twee iso's schapt en er een compound bij gooit, b.v dumbbell of barbell rows. Rows in de smith vind ik ook niet bepaald een succes.

GHR's en Stif legged deads zijn goede oefeningen, maar ik mis de gewone deads. Imo moet je die er altijd in houden. Aangezien je bij het deadliften nogal vanuit je rug trekt, zou het misschien een goed idee zijn om de stif legged deads en GHR's te vervangen voor GM's. GM's zijn imo de ultieme hams builders en dat is wel wat je nodig hebt. Hise shrugs en Power shrugs zijn leuk, maar gewone deads + een paar setjes shrugs zijn effectiever waarschijnlijk.

Terug
Naar boven