Fitness Seller

Reaching For The Impossible !!!

Dan doe je 4 isolatie oefeningen voor je biceps. Ik ben niet anti-biceps, maar 4 is wel erg veel. Je zal er hoogstwaarschijnlijk meer baat bij hebben als je twee iso's schapt en er een compound bij gooit, b.v dumbbell of barbell rows. Rows in de smith vind ik ook niet bepaald een succes.
Rows voor biceps? Dat is toch een rugoefening?

GHR's en Stif legged deads zijn goede oefeningen, maar ik mis de gewone deads. Imo moet je die er altijd in houden.
Waarom?
Geen enkele oefening is nodzakelijk imo.

Hise shrugs en Power shrugs zijn leuk, maar gewone deads + een paar setjes shrugs zijn effectiever waarschijnlijk.
Maar deadlift is geen oefening voor de traps opzich, en een bodypart split staan deadlifts beter op rugdag of op beendag, maar toch niet op schouders/traps dag?

En sinds wanneer zijn hise shrugs en power shrugs geen goede massabouwers?

mm deze log is ook leuk om te volgen! suc6 en wat zijn je doelen?

Rows voor biceps? Dat is toch een rugoefening?

Het is een compound. Een compound pakt meerdere spieren aan. Rows spreken niet alleen je rug aan, maar ook je biceps. Imo een van de beste armen bouwers die er is.

Let me ask you a question. What do you think will be more beneficial to your arm growth. Doing concentration curls with 20 pound dumbbells? Or doing a heavy set of bent over barbell rows using 225 pounds? How about doing triceps kick backs in comparison to heavy bench presses? I’ll tell you right now with absolute certainty that barbell bent over rowing is going to be much more beneficial to your biceps growth than concentration curls. As will heavy bench presses will do for your triceps growth when compared to triceps kickbacks.

Waarom?
Geen enkele oefening is nodzakelijk imo.

Er van uitgaande dat je elke oefening kan doen, zijn er zeker wel oefeningen die je gewoon doen moet. De deadlift spreekt bijna heel je lichaam aan. Waarom zo een fantastische oefening niet doen?
Maar deadlift is geen oefening voor de traps opzich, en een bodypart split staan deadlifts beter op rugdag of op beendag, maar toch niet op schouders/traps dag?

Deadlift is de ultieme trapsbuilder.

En sinds wanneer zijn hise shrugs en power shrugs geen goede massabouwers?

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat gewone deads effectiever zijn. Er is een heel mooi artikel hier over en ik zal kijken of ik het vandaag nog ergens kan vinden.

Het discussielog bij uitstek.:D

Doe je ding mas,jij weet straks als geen ander wat er wel of niet voor je werkt.:wl:

Als je een openbaar log opent moet je ook tegen kritiek kunnen. Wat voor nut heeft het anders.

Maar Massallah begrijpt dat het allemaal goed bedoeld is neem ik aan:)

Het is een compound. Een compound pakt meerdere spieren aan. Rows spreken niet alleen je rug aan, maar ook je biceps. Imo een van de beste armen bouwers die er is.
Ja, maar hij doet ook rows, op rugdag. Dan lijken curls mij een betere keuze voor biceps op armdag. En wat bedoel je met die "IMO"? Bedoel je dat jij er grote armen van gekregen hebt?

Er van uitgaande dat je elke oefening kan doen, zijn er zeker wel oefeningen die je gewoon doen moet. De deadlift spreekt bijna heel je lichaam aan. Waarom zo een fantastische oefening niet doen?
Er zijn ontzettend veel fantastische oefeningen, niemand doet ze allemaal (toch niet in éénzelfde schema)
Neem nu rack pulls, oly lifts, snatch grip deadlifts, front squats, overhead squats, ....
allemaal fantastische oefeningen die een groot deel of heel het lichaam aanspreken, maar daarom is het nog niet noodzaleijk ze allemaal te doen.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat gewone deads effectiever zijn. Er is een heel mooi artikel hier over en ik zal kijken of ik het vandaag nog ergens kan vinden.
Ik kijk er al naar uit.

Als ik jou redeneringen door zou trekken dan krijgen we eerder een UB/LB of een fullbody dan een bodypart split.

edit: bedenk net, als deadlift de ultieme trapsbuilder is, hoe zit het dan met rackpulls?

• Topic Starter Topic Starter
Je schema vind ik niet echt al te best om eerlijk te zijn.

Je bent niet tevreden over de ontwikkeling van je benen. Je kiest er dan wel voor om alles op 1 dag te doen. Waarom? Dat is niet echt optimaal. Het lijkt me een beter idee om het op te splitsen naar minimaal 2 dagen.

Daarnaast zullen je schouders op lange termijn dit schema niet leuk gaan vinden. Ik raad sowieso een aparte schouder dag ten zeerste af.

Daarnaast krijgen je schouders een hoop te verduren als je op woensdag zoveel benched en donderdag een schouder dag houd. Wat minder benchen en meer rowen + overhead zou verstandig zijn denk ik.

Dan doe je 4 isolatie oefeningen voor je biceps. Ik ben niet anti-biceps, maar 4 is wel erg veel. Je zal er hoogstwaarschijnlijk meer baat bij hebben als je twee iso's schapt en er een compound bij gooit, b.v dumbbell of barbell rows. Rows in de smith vind ik ook niet bepaald een succes.

GHR's en Stif legged deads zijn goede oefeningen, maar ik mis de gewone deads. Imo moet je die er altijd in houden. Aangezien je bij het deadliften nogal vanuit je rug trekt, zou het misschien een goed idee zijn om de stif legged deads en GHR's te vervangen voor GM's. GM's zijn imo de ultieme hams builders en dat is wel wat je nodig hebt. Hise shrugs en Power shrugs zijn leuk, maar gewone deads + een paar setjes shrugs zijn effectiever waarschijnlijk.

Zoals ik al zei heb ik een aantal dingen al aangepast:

Mijn ontwikkelingen in de armen waren ****ed up, daarom heb ik deze verplaatst naar het begin van de week. De benen doe ik dan op dinsdag zodat mijn armen weer wat meer hebben kunnen rusten alvorens ik ga benchen op woensdag. Na mijn armen en benen is mijn borst de zwakste spiergroep vandaar dat ik deze op woensdag heb staan.

Heb de benen een tijd 3x per week getraind en dit heeft mij in mijn ogen geen vorderingen gebracht, miniem, zo ook toen ik 2 keer per week mijn benen trainde, ik probeer het nu op een andere insteek. Ik merk nu wel vorderingen met betrekking tot groei van de hamstrings en het harder worden van de quads en teardrops dus nu zal de massa ook moeten gaan komen. De reden dat ik de benen op 1 dag pak is omdat ik ze op de manier de meeste rust wil gunnen.

Ik heb de overheadsquat er uit gegooid als basis oefening en doe nu fullsquats en frontsquats. Ook doe ik de deadlift weer deze heb ik een langere tijd achterwege gelaten vanwege de ****ed up techniek dat ik hierop had, deze heb ik inmiddels verbeterd en het deadliften gaat weer de goede kant op. Merk wel dat de hamstrings tijdens deadlift met de goede techniek veel beter worden aangesproken dan voorheen.

GHR's blijven er sowieso in, voel bij deze oefening me hamstrings veel beter dan bij Goodmornings, stiff legged deads zijn eruit en de deadlift er dus voor in de plaats.

Hise shrugs doe ik niet maar powershrugs wel dat is de ultieme traps oefening voor mij, zie mijn laatste foto ;)

Ik heb vroeger 3 keer in de week mijn schouders getraind met 6 oefeningen en ik weet dat ik uiteindelijk daar mijn blessures van heb gekregen maar het heeft lang geduurd voordat ik deze heb gekregen, een schouder only met deze oefeningen stelt voor mij geen drol voor.

Voor de biceps doe ik nu standaard barbell curls en seated incline dumbbell curls dus niet vier oefeningen meer, ook doe ik minder reps 10, 8, 8, 6 ipv 12, 10, 8, 6. Waarom een compound oefening erbij als het mij alleen om mijn bicep gaat?! De bicep pak ik sowieso op de rug dag nog weer extra aan, dit in combi met de twee iso's moeten voldoende zijn imo.

Rows in de smith trouwens al is uitgeprobeerd? Ik doe ze niet alleen in de smith ik wissel ze af, door ze in de smith te doen kan je je meer focussen op contractie je hoeft niet verder op je evenwicht te letten imo.

Iets vergeten? Laat het me weten :thumbs:

mm deze log is ook leuk om te volgen! suc6 en wat zijn je doelen?

Ik doe me best om het een beetje interessant te maken ;) Doel op korte termijn is de 90 kg aantikken, op lange termijn dan heb ik het over 2 jaar, een wedstrijd draaien.

Het discussielog bij uitstek.:D

Doe je ding mas,jij weet straks als geen ander wat er wel of niet voor je werkt.:wl:

Precies, Will do will do :)

Maar Masallah begrijpt dat het allemaal goed bedoeld is neem ik aan:)

I know :thumbs:

Er zijn ontzettend veel fantastische oefeningen, niemand doet ze allemaal (toch niet in éénzelfde schema)
Neem nu rack pulls, oly lifts, snatch grip deadlifts, front squats, overhead squats, ....
allemaal fantastische oefeningen die een groot deel of heel het lichaam aanspreken, maar daarom is het nog niet noodzaleijk ze allemaal te doen.
Ik kijk er al naar uit.

+1, dat is het hem nou juist ik kan je zoveel oefeningen opnoemen die ik wil doen maar pas dat maar is in in je schema, dat is ook het probleem van mij ik wil te graag te veel doen en dan krijg je je juist dat je een schema niet langer aanhoudt juist omdat er zoveel keus is op gebied van oefeningen.
Aan de ene kant zou ik ook graag powerlifting willen doen, maar bb trekt mij ook. Het is ook dat hier geen powerlift bond zit anders was ik hier misschien vroeger al mee begonnen.

Ja, maar hij doet ook rows, op rugdag. Dan lijken curls mij een betere keuze voor biceps op armdag. En wat bedoel je met die "IMO"? Bedoel je dat jij er grote armen van gekregen hebt?

Wat is er mis met meer als 1x rowen? Beter 2 dagen rowen en 2 iso's als 1x rowen en 4 iso's.

Squat, bench, deadlift, row, mp; die oefeningen zou iedereen toch echt moeten doen.

edit: bedenk net, als deadlift de ultieme trapsbuilder is, hoe zit het dan met rackpulls?

Rackpulls is een variatie op de deadlift... Ik weet dus niet waar je heen wilt met deze opmerking?

Anyways, zo klinkt je schema al een stuk beter Masallah:)

Wat is er mis met meer als 1x rowen? Beter 2 dagen rowen en 2 iso's als 1x rowen en 4 iso's.
Daar is opzich niets mis mee.

Squat, bench, deadlift, row, mp; die oefeningen zou iedereen toch echt moeten doen.
En daar ben ik dus niet mee akkoord. 2én of andere squatsvariant, benchvariant, deadliftvariant, rowvariant, OH press moet er IMO wel inzitten. Maar er zijn veel varianten.

Rackpulls is een variatie op de deadlift... Ik weet dus niet waar je heen wilt met deze opmerking?
Ik wil daar mee zeggen dat het niet noodzakelijk is een gewone conventionele deadlift te doen, maar dat varianten ook kunnen.

Daar is opzich niets mis mee. Maar in een bodypart split

True.

En daar ben ik dus niet mee akkoord. 2én of andere squatsvariant, benchvariant, deadliftvariant, rowvariant, OH press moet er IMO wel inzitten. Maar er zijn veel varianten.

Dat bedoel ik ook. Alleen b.v SL DL zie ik niet als een volwaardige Deadlift vervanging m.b.t het trainen van de traps.

Ik wil daar mee zeggen dat het niet noodzakelijk is een gewone conventionele deadlift te doen, maar dat varianten ook kunnen.

Agreed.

Zo zou ik het niet willen zeggen. Het was Hise shrugs & power shrugs of deadlift & power shrugs, aangezien Massallah geen conv deadlift in z'n schema had staan. Deadlift & Shrugs is dan beter aangezien de deadlift veel meer doet voor je overall mass (niet op de laatste plaats alleen al door het vrij komen van de groeihormonen net als bij de squat) en shrugs zijn dan een goede aanvulling om het af te maken. Deadlifts op zichzelf zijn al goede trap bouwers. Kijk b.v naar The Locust. Die deadlift veel en check zijn traps. Ik wil daarmee niet zeggen dat andere shrug varianten niet werken o.i.d, maar in de basis hoort de deadlift er gewoon bij.

Training van maandag 24 september - Arms only

Weigthed dips
12xbw
10xbw + 20 kg
8xbw + 40 kg
6xbw + 60 kg
6xbw + 60 kg

Close grip benchpress
10x70 kg
8x80 kg
8x90 kg
7x100 kg laatste rep met klein beetje hulp

Barbell curls
4x8x30 kg

Incline dumbbell curls
10x14 kg
8x16 kg
8x16 kg

Commentaar
Matige training, heb iets onder de leden voel me niet echt 100% ben daarentegen wel tevreden met de CGBP

Laatst bewerkt:
Erg sterke triceps!

Nette dips weer mas.;)

Sterke triceps inderdaad. gelukkige verjaardag! Dat de kilo's er mogen blijven bijkomen:D en de pr's rijkelijk vloeien.

je triceps zijn wel fors veel sterker dan je biceps als ik het vergelijk met mij: ik dip maximaal 50 kg 4x maar barbell curl ook 55 kg 5x en dumbbell curl 26 kg 6x. Misschien iets minder reps en meer gewicht en sets voor de biceps?

Terug
Naar boven