XXL Nutrition

Reaching For The Impossible !!!

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon met de gewichten buffelen, vreten en genoeg rusten bro. Als dat je doel is mag je imo pas tevreden zijn op het moment dat die geripte 90kg op de weegschaal staat.

Als ik zo'n doel heb (zoals nu geript de 100kg) dan beeld ik me altijd in dat 46 cm armen en 70cm benen de norm zijn. Als ik dan in de spiegel kijk valt het telkens weer tegen en ga ik weer harder trainen, ongeacht hoe goed de progressie ook al is. Op die manier haal ik mn doelen ook altijd eerder dan gepland en kan ik alweer effe gaan pimpen. :D

Ik voel me ook altijd al te klein en ben nooit tevreden, heb ook altijd gezegd als ik 45 cm armen heb dan ben ik tevreden.
Maar 90 kg daarentegen is ook wel een mooi punt om uiteindelijk is een keer tevreden te zijn ;)

weeg nu weer een kleine 79kg na de cut
90 kg droog is wel veel en zal lang duuren dat is voor mij 11kg droge massa aanmaken :eek: damn
wat versta je dan onder droog 7% of lager

Bigger is better nah? Voor mij is het ook een lange weg, maar ga hem zeker bewandelen :D

Ik denk ongeveer 18 a 20 %:o

Nee en wel om twee redenen. 1) ik kan niet poseren en ben te lui om het te leren en 2) ik heb geen zin om in een string te staan (no offence). Al ben ik het wel met je eens dat het mega phat zou zijn als iedereen mee zou doen aan dezelfde wedstrijd:p.

Een string zie ik me nu ook nog niet in staan, maar als me lichaam eenmaal massive is then whats the problem ;)

Tja als iedereen aan dezelfde wedstrijd mee doet, haha dan kun je pas echt zeggen wie de winnaar is.

Leuk, gaan jullie net allemaal meedoen als ik niet meedoe! :(

Too bad son! :P

Training van dinsdag 8 mei

Deadlift
10x55 kg
8x85 kg

6x115 kg
5x145 kg

3x165 kg

2x185 kg

1x205 kg

1x215 kg Fail

Video volgt any moment.

Lunges
8x40 kg
8x40 kg
8x50 kg PR

45 graden legpress
8x115 kg
8x155 kg
5x195 kg

Leg extensions
3 x (L 8x30 kg R 8x30 kg B 8x45 kg)

Leg curls
8x40 kg
6x60 kg
8x50 kg

Standing calves raises in de smith Stang verwaarlozen
20x60 kg
20x60 kg
15x60 kg

Commentaar
Deadlift ging echt super, oude PR geëvenaard jammer genoeg gefaild op de 215 kg.
Op de video hiervan kun je zien waar de bottleneck zit, is het dan beter om me te gaan focussen op dit punt
of kan ik gewoon beter full rom blijven gaan op de deads?

Lunges heb ik nog steeds wel last om me evenwicht goed te bewaren, ondanks dat wel een PRretje behaald.
Legpress stuff is echt p*ssy, ben nooit sterk geweest op dit apparaat.

Netjes, maar je trekt je rug bol man. Heb je daar nooit last van?

Wauw goed man. Maar is dat niet meer als 205kg als ik zo naar de schijven kijk? wrs anders als bij ons :)

Netjes, maar je trekt je rug bol man. Heb je daar nooit last van?

Klopt ja dat valt me nu ook meer op, heb er nog nooit last van gehad. Maar gaat het uiteindelijk op deze manier een killer worden voor me rug, en zeg je beter een andere techniek aanleren?

Wauw goed man. Maar is dat niet meer als 205kg als ik zo naar de schijven kijk? wrs anders als bij ons :)

De gele schijven zijn 15 kg, zitten er 4 per kant op, blauw is 20 kg 1 per kant en groen is 10 kg ook 1 per kant, de stang is 25 kg.

Let op je techniek man, als ik heel eerlijk ben ziet het eruit als een ongeluk dat nog moet gebeuren.

Dit is me fail op 215 kg

Let op je techniek man, als ik heel eerlijk ben ziet het eruit als een ongeluk dat nog moet gebeuren.

Dat verwacht ik ook van jullie, alle commentaar en kritiek is welkom daarom ben ik ook met dit log bezig.
Ik zie zelf dat ik te snel uit mijn benen omhoog kom en dat ik eigenlijk meer moet trekken met me boven lichaam
voordat ik met mijn benen omhoog kom.

Zal nog wel wat filmpjes gaan bekijken van deadlifts.

Dat verwacht ik ook van jullie, alle commentaar en kritiek is welkom daarom ben ik ook met dit log bezig.
Ik zie zelf dat ik te snel uit mijn benen omhoog kom en dat ik eigenlijk meer moet trekken met me boven lichaam
voordat ik met mijn benen omhoog kom.

Zal nog wel wat filmpjes gaan bekijken van deadlifts.

hee, je trekt je rug echt bol ouwe, maar dat wist je al

wat mij heeft geholpen was alexT 's advies, kijk naar het plafond. ik haal zo de spanning van me nek en tevens VOEL ik het gewicht, je kunt het niet zien want 215 is vooral ook mentaal zwaar. en ik zou dieper zakken, laat het begin werk ook door je hams doen, dus gewoon explosief trekken en omhoog duwen en vanaf je knieen gaan je armen en rug het meeste werk doen en zoiets als dat gewicht zou ik gewoon op de grond laten flikkereb, neerkomen is een ****ing killer voor je onderrug

toch, puike prestatie (y)

Wat wakkie zegt.

Waarschijnlijk heb je zwakke hamstrings waardoor ze verkorten tijdens je pull en daarmee je bekken achterover kantelen(= ronde onderrug).

Als ik jou was zou ik deads even laten voor wat ze zijn, en je focusen op (box)squats, pinsquats, good mornings, glute ham raises, reverse hypers etc.

jezus wat een klote techniek bro.
effe serieus aan werken , anders komt het niet goed

hee, je trekt je rug echt bol ouwe, maar dat wist je al

wat mij heeft geholpen was alexT 's advies, kijk naar het plafond. ik haal zo de spanning van me nek en tevens VOEL ik het gewicht, je kunt het niet zien want 215 is vooral ook mentaal zwaar. en ik zou dieper zakken, laat het begin werk ook door je hams doen, dus gewoon explosief trekken en omhoog duwen en vanaf je knieen gaan je armen en rug het meeste werk doen en zoiets als dat gewicht zou ik gewoon op de grond laten flikkereb, neerkomen is een ****ing killer voor je onderrug

toch, puike prestatie (y)

Wat wakkie zegt.

Waarschijnlijk heb je zwakke hamstrings waardoor ze verkorten tijdens je pull en daarmee je bekken achterover kantelen(= ronde onderrug).

Als ik jou was zou ik deads even laten voor wat ze zijn, en je focusen op (box)squats, pinsquats, good mornings, glute ham raises, reverse hypers etc.

jezus wat een klote techniek bro.
effe serieus aan werken , anders komt het niet goed

Bedankt voor de comments jongens, wanneer ik weer ga deadliften dan houd ik zeker meer in de gaten dat ik omhoog ga kijken.

Maar ga allereerst opvolgen wat Adema zegt, hamstrings zijn ook niet sterk, weinig mogelijkheden in de gym om ze te trainen.
GHR's hebben we ook geen apparaat voor, ook op de latpully kan ik ze niet fijn uitvoeren, het gedeelte waar me benen op
rusten is veelste smal, en de klemming bij de achillespees zit ook teveel speling in.
Zal me dus gaan focussen op me hams, ga pas weer full deadliften over 2 maand ofzo.

Techniek moet idd stukken beter bro,tijdje wat lichter gaan en de techniek meester worden,dan pas aan hogere gewichten gaan denken.Als je het gewicht omhoog trekt klapt je rug bijna dubbel en dat kan gewoon niet gezond zijn bro.Succes iig;)

Klopt ja dat valt me nu ook meer op, heb er nog nooit last van gehad. Maar gaat het uiteindelijk op deze manier een killer worden voor me rug, en zeg je beter een andere techniek aanleren?

De gele schijven zijn 15 kg, zitten er 4 per kant op, blauw is 20 kg 1 per kant en groen is 10 kg ook 1 per kant, de stang is 25 kg.

Ja dat is een must. Rug hol houden, schouders achter de bar houden en de grond als het ware weg duwen i.p.v de bar omhoog trekken. Zeker dat laatste is belangrijk. Als je dan ook nog naar boven kijkt gaat het wel goed denk ik zo. Je rug volgt namelijk je hoofd.

qua techniek : rechte onderrug ,naar boven kijken,ronde bovenrug, afhangende schouderbladen. baar naar achter trekken en zorgen dat schouders goed achter de baar zitten.

en zoals hendrik al zei : zijn je hamstrings wel sterk genoeg?extensie in de heup. meer trainen dus.

isolatie van de hamstrings vanuit extensie van de heup kan je trainen door Romanian Deadlifts , goodmornings ...

verder zag ik je ook 1x touch and go doen , zou ik ook laten ivm elastische energie.

zo ik hoop dat je er iets aan hebt.

Laatst bewerkt:
Ik zoek zelf ook veel informatie over de goede Deadlift techniek Massalah !!

Ik zal zelf ook goed opletten en kijken of ik een filmpje kan vinden waarbij een riant gewicht met de juiste techniek word gelift !! Misschien dat Turba (Kale) eens een filmpje wil maken van zijn DL :) hij heeft eea online staant op Youtube..

OVerall: Wel super trainingen ook ! Mag ik je vragen wat voor leed jij hebt gehad met je schouders? (aangezien je dat in mijn log postte) en hoe je er af gekomen bent ?

Ik zoek zelf ook veel informatie over de goede Deadlift techniek Massalah !!

Ik zal zelf ook goed opletten en kijken of ik een filmpje kan vinden waarbij een riant gewicht met de juiste techniek word gelift !! Misschien dat Turba (Kale) eens een filmpje wil maken van zijn DL :) hij heeft eea online staant op Youtube..

OVerall: Wel super trainingen ook ! Mag ik je vragen wat voor leed jij hebt gehad met je schouders? (aangezien je dat in mijn log postte) en hoe je er af gekomen bent ?

Schouderleed, heb last van beide schouders gehad, allebei zo ongeveer een jaar lang,
weet zo niet meer aan welke arm ik als eerste een blessure heb gehad, maar ze volgenden elkaar in iedergeval wel op.

Bij allebei de schouders heb ik stekende pijnen gehad binnen in de schouder zelf
in eerste instantie kon ik mijn armen zeer moeilijk bewegen zowel zijdelings als naar voren.
Kon ze de eerste 2 dagen misschien 4 a 5 cm bewegen, veel pijn hierin.

De fysio vertelde mij dat de spieren in mijn schouders niet in verhouding waren,
hier lag waarschijnlijk de oorzaak van de pijnen,
ook zorgde dit voor het kraken van het gewricht (kop en kom).

Mocht wel doortrainen maar met weinig gewicht, moest me focussen op de achterkant schouders,
lying incline rows met de borst op een bankje, en ook moest ik veel rekken.
Bleek uiteindelijk dat de stekende pijnen bij de rechterschouder iets te maken had met een rib aan die kant.
De linker schouder nooit achter gekomen wat het werkelijk was, ook nooit foto's van gemaakt,
dit ook omdat ik na rustig aan te hebben getraind, me schouder voor een korte tijd weer probleemloos kon belasten.
Heb niet meer zitten maxen in die tijd, infeite een jaar lang rustig aan trainen.

Af en toe als ik verkeerd heb gelegen met het slapen had ik er nog wel last van (nu nog af en toe).

Heb een blessure opgelopen bij het incline dumbbell pressen met 34 kg.
En een blessure opgelopen bij de pec dec.

Edit: Schouders waren toen al mijn lievelingsspier groep, heb ze in die tijd ook veelste zwaar belast
veel te vaak trainen in de week, waar nog eens bij komt dat daar de grootste aanleg zit bij mij.
Had hele dikke traps, die zorgden voor het verschuiven van mijn schouderbladen, -> krakend geluid.

he kerel. Hier mijn comment op je deadlift.

Die onderrug trek je inderdaad veel te hol. Het probleem ligt 'm in de start. Je wilt te snel omhoog met je benen. Begin diep door je knieen en probeer gelijkmatig de benen samen met je rug omhoog te komen.

Ben het eens met KaLe. Het is wel een hoog gewicht, maar dat maakt het des te gevaarlijker. Met +200kg in je handen kan je maar beter uitkijken. De prestatie blijft natuurlijk wel sterk.

he kerel. Hier mijn comment op je deadlift.

Die onderrug trek je inderdaad veel te hol. Het probleem ligt 'm in de start. Je wilt te snel omhoog met je benen. Begin diep door je knieen en probeer gelijkmatig de benen samen met je rug omhoog te komen.

Hol? :scratch:.

Masallah dude dat ziet er zeer pijnlijk uit, tips heb je al genoeg gehad, hoop dat je er wat mee kan!

Terug
Naar boven