- Waardering
- 3.030
Ja, die 3RM viel redelijk tegen.Zonde man, maar zo weinig progressie na een hele cyclus dat klopt inderdaad niet. Als het echt mentaal niet helemaal goed zat kan je het gewoon nog eens proberen natuurlijk en zou er een beter resultaat moeten zijn met de juiste mindset. Ik las ook over je gezondheidsperikelen en slecht slapen, dat is natuurlijk ook niet bevorderlijk.
En anders wordt het misschien tijd om je trainingen te evalueren, want dan gaat er ergens iets mis. Twee dagen voor een 3 RM attempt nog flink volume benchen helpt natuurlijk ook niet mee.![]()
Ik moet het bench-volume eens bekijken tijdens zulke cyclus. Het is geen peaking cyclus, dus de 3RM poging wordt gewoon gedaan na een week van gewone trainingen. Zo ga ik het altijd doen. Dat vergelijkt gemakkelijker.
Bij een peaking cyclus doe ik het wel anders. Dan taper ik het volume danig voordat ik ga maxen.

Het was zeker mijn dagje niet. En waarschijnlijk heb ik teveel op de triceps gefocust en te weinig de pecs.
Volgende keer tijdens zulke cyclus denk ik iets hoger in intensiteit te gaan en misschien iets minder volume op competitie bench. I.p.v. 3x per weer competitie bench maar 2x en 1x een variatie die focust op chest of een ander zwakker punt van de lift.