XXL Nutrition

Riks log: traag maar gestaag

Yep, daar stond ik ook wel van te kijken.
Wel stom: in de voormiddag in het UZA voor de TPD te verwijderen en in de avond in Genk onder de scanner. Ik had misschien beter direct naar het UZA gebeld of ik daar morgen onder de scanner zou kunnen. Maar Genk is dichter bij huis voor mij.
Meh weet ge, zeg daar hallo tegen die meisje, maar wel gans shtijl maken.

Thanks!
Nu lig ik hier schoon in mijn operatie hemdje. Ze dachten me onder gehele narcose te doen. De dokter had op voorhand gezegd dat het plaatselijke verdoving zou zijn. Dus zal het plaatselijke worden want ik ben niet nuchter.

Haha, even dacht ik dat je bedoelde dat je een paar biertjes naar achteren had getikt voordat je naar het ziekenhuis ging ;)

Sterkte.

• Topic Starter Topic Starter
Ik drink geen alcohol. Dus op die manier ben ik altijd nuchter. :)
Ik snap niet goed waarom ze er mensen volledig voor onder narcose doen. De verdoving zelf zijn enkele prikjes. Echt veel voel je daar niet van.
En dan beginnen ze wel in je mond te sleuren en wringen. Maar pijn doet dat niet.
Het terug dichtnaaien viel ook heel goed mee.
Een half uurtje werk en het was gebeurd.

Naderhand wel wat pijn. Niks wat met een normale pijnstiller niet opgelost geraakt.

De scanner ging nog sneller.
Hopelijk morgen de resultaten.

In beide gevallen was het gaan liggen het vervelendste. Dat trok aanzienlijk in mijn schouder en triceps.
De chirurg had de tafel wat aangepast zodat ik comfortabeler kon liggen.

Volgende stap:
Een scan van de kaak om te zien of die goed aan elkaar zit.
Groen licht krijgen van de orthodontist.

Nek:
Hopelijk morgen goed nieuws dat het geen hernia is.
Maar gezien dat een weekje niet trainen al aanzienlijke verbetering brengt zie ik het wel zitten. :)

Laatst bewerkt:
14-01-2018:
Geklungel in de home-gym: episode 1
Squat
5 x 20kg
5 x 70kg (easy, maar pijnlijk)

De squat zette al een hypotheek op de rest van de training. De pijn trekt namelijk maar heel traag weg eens hij opkomt.

Hack squat
7 x 70kg (Best OK)
8 x 90kg (redelijk)
4 x 110kg (met wat moeite (techniek, pijn))
6 x 110kg (beter)
6 x 110kg (nog beter)

Deadlift
7 x 70kg
5 x 90kg (veel beter)
5 x 110kg (ook goed)
1 x 130kg (teveel?)
3 x 130kg (andere techniek, beter)
2 x 130kg (beetje pijn, raar, misselijk gevoel ???)

Dan flat back feet up bench press geprobeerd. Enkele keren de lege barbell geprest maar dat voelde al helemaal niet goed. Die gaan we dus zeker niet nog eens proberen.

Incline bench press
4 x 20kg
4 x 20kg
4 x 20kg
4 x 20kg (bankje en J-hooks proberen in de juiste positie te krijgen)
5 x 40kg (beetje pijn aftasten)
10 x 40kg (pump! net te doen qua pijn.)
6 x 60kg (zelfde pijn maar voelde ontzettend zwaar)
6 x 60kg (beetje beter)
6 x 60kg (weer beter, maar nog te zwaar)

Ik heb hier erg gemengde gevoelens bij. Ik ben blij dat ik toch iets heb kunnen doen. Maar ik voelde me zo ontzettend zwak. Lifts die normaal peanuts zijn voelde als echte stevige uitdagingen aan.
De DL was heel raar. De ene helft van mijn brein zei dat ik moest loslaten en de andere helft zei dat het niet zwaar was en lekker kon verder tillen. Dat was zo conflicterend dat ik er letterlijk misselijk van werd. Heel raar!
Bij het benchen is het pijnlijkste het gaan liggen. Dan de schouders wat bij elkaar trekken. De lift op zich is niet zo erg pijnlijk. De set-up daarentegen is alles behalve aangenaam.
Dinsdag hopelijk wat andere dingetjes proberen.
Op het moment toch echt teveel last om te zeggen dat dit probleemloos herhaald kan worden.

Nek:
Hopelijk morgen goed nieuws dat het geen hernia is.
Maar gezien dat een weekje niet trainen al aanzienlijke verbetering brengt zie ik het wel zitten. :)
Wat was nou de uitslag? Want hier maakte je je het meeste zorgen om.

Ik heb 'm nog niet gekregen.
Ik ga morgen zelf eens bellen. Want ik wil het echt wel weten. Zeker nu ik voel wat de training aangericht heeft... :(

Thanks.
Ja, ik hoop echt dat het met wat fysio opgelost kan worden.
De pijn wil ik er wel bij nemen als ik weet dat het op zich geen kwaad kan. Maar als het echt een hernia is, of andere schade, en ik riskeer het erger te maken door verder te doen dan ga ik het even niet echt goed zien zitten vrees ik.

Ik had niet getraind in jouw situatie, niet voor ik de uitslag had gehad. Maar ik hoop natuurlijk van harte dat blijkt dat het geen probleem is!

Ik had niet getraind in jouw situatie, niet voor ik de uitslag had gehad. Maar ik hoop natuurlijk van harte dat blijkt dat het geen probleem is!
Waarschijnlijk is dat goeie raad ... :o
Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat ik bij 70kg squat al pijn ging voelen.
Alles wat volgde verergerde de situatie niet zo heel veel of bij enkele sets voelde het zelfs beter aan.
Maar naderhand bleek dit misschien geen super geweldig idee geweest te zijn.:(

Ook jij bedankt voor de steun.

Ik ga jullie op de hoogte houden.

Damn klinkt niet echt best, hopelijk valt het mee allemaal. Sterkte man!

Thanks.
Vreemd genoeg een redelijk goeie nacht gehad en vandaag erg weinig last.
Straks eens naar de dokter bellen.

Net met de dokter gebeld.
Ik heb artrose in C4 t/m C7 en zenuw-tak C8 zit een klein beetje gekneld.
Volgens de dokter ligt het aan het powerliften. Maar hij kan dat niet bewijzen want hij ziet dit ook bij mensen die niet liften.
En ik heb dat soort plaatjes al van toen ik nog maar enkele maanden aan het liften was dus ...

Hij zou me moeten aanraden om te gaan wandelen. LOL
Ik heb de laatste tijd wat op de site van Greg Nuckols gezeten en eens naar wat info van Stuart Mcgill gezocht en dingen van de mensen van Barbell Medicine beluisterd en gelezen ...
Die waarschuwen al een beetje voor zulke raad ... en ik heb de indruk dat ze zeggen van die niet op te volgen.

Ik denk dat het wel aan het liften kan liggen. Maar niet aan het gewicht maar eerder aan de techniek.
2 dingen waar ik goed op moet letten:
- De houding van de nek en de plaats van de barbell bij de squat.
- De houding van de nek en de kracht waarmee ik het hoofd in de bank druk bij het benchen.

Binnenkort eens een kine/fysio zoeken die me verder kan helpen.

Helaas het standaard antwoord als ze weten dat je lift.
Ja, ik had dat ook al een beetje verwacht.
Als ik er echt te vaak last van ga hebben dan is het me die miserie niet waard. Maar deze keer heb ik een goed idee vanwaar het komt. En ik heb al zwaarder gelift zonder enig probleem.
Mij lijkt het vooral een techniek probleem. Jammer genoeg zijn de problemen net verergerd toen ik dicht bij de oplossing zat.
Kleine aanpassingen lieten alles al wat beter aanvoelen. Alleen kan ik er nu niet mee verder gaan.

Dus eerst herstellen en dan opnieuw beginnen. :/

Aardig van je om mij bij te laten trekken. Ik begin vanmiddag weer voor het eerst ;)

Kun je nog iets nemen ter bevordering van het genezingsproces?

Terug
Naar boven