MuscleMeat

Riks log: traag maar gestaag

• Topic Starter Topic Starter
Training 04-01-2018:
Deadlift
3 x 152.5kg
3 x 152.5kg
3 x 152.5kg
3 x 152.5kg
3 x 152.5kg
3 x 152.5kg

Bench press
2 x 102.5kg
2 x 102.5kg
2 x 102.5kg
2 x 102.5kg (3ct pause)

3 x 130kg un-rack

Romanian deadlift
5 x 105kg
5 x 105kg
5 x 105kg

Chin-up + Reverse fly
5 x 2.5kg + 5 x 10kg
5 x 2.5kg + 5 x 10kg
5 x 2.5kg + 5 x 10kg

De miserie begint weer.
Weinig en slecht slapen en toch stevige trainingen kunnen doen ... de pijntjes beginnen te komen.
Ik krijg mijn training wel afgewerkt maar ze voelt echt klote. Alles traag en bij alles doet wel ergens iets teveel pijn om echt aangenaam en voluit te kunnen liften.
Qua prestatie goeie training, qua gevoel echt niet wat ik gehoopt had.

Training 07-01-2018
Bench press
3 x 95kg
3 x 95kg
3 x 95kg
3 x 95kg
3 x 95kg
3 x 95kg

3 x 130kg un-rack

Squat
2 x 147.5kg
2 x 147.5kg
2 x 147.5kg
2 x 147.5kg
2 x 147.5kg

3 x 197.5kg walk-out

Dips
5 x 11.25kg
5 x 11.25kg
5 x 11.25kg

Incline db bench press
2 x 25kg
2 x 25kg (Voelde echt super slecht)

Nog steeds erg vermoeid. Maar de kracht is er wel.
Probleem van de pijntjes blijft. Ik vrees voor weer een bulging disc in mijn nek. De pijn trekt van de achterkant van de rechter schouder naar onder de oksel en soms tot aan het topje van de elleboog.
Tijdens het benchen voel ik weinig pijn maar precies toch wat krachtverlies. Tijdens de set-up, gaan liggen en naar de barbell grijpen geeft echt een stekende pijn.
Bij de laatste walk-out ging het bijna mis. De spotters stonden nog op bench-hoogte en ik viel bijna achterover. :eek:Toch nog kunnen redden. Ook het op de schouders leggen van de barbell doet op dezelfde plaatsen pijn.
Verrassend genoeg gingen de dips echt prima. Beetje pijn, maar minder dan bij bench en squat.
Incline dumbbell benchen was dan weer een heel slecht idee. Bij rep 2 bijna van mezelf gegaan. Effe de dumbbells terug op mijn benen gelegd en nog eens geprobeerd. Maar toen wijselijk besloten om er mee te kappen.
Morgen naar de dokter. Ik zie het effe niet zo super goed zitten. :(

Behoorlijk naar al die pijntjes altijd. Toch maar een beetje voorzichtig aan doen...

De meeste van die pijntjes gaan over als ik wat uitgerust geraak. Ze zijn vervelend maar in veel gevallen ook niet meer dan dat.

De stekende pijn onder mijn oksel, achterkant schouder die tot in de elleboog trekt, daar maak ik me veel meer zorgen over. :(
Afgelopen nacht bijna niet geslapen omdat ik geen houding vond waarin ik geen extra pijn ondervond.
Vanavond naar de dokter.

Ik ben benieuwd, succes ;)

Thanks.

't Is vreemd, maar het lui in mijn bureaustoel hangen heeft de situatie wel aanzienlijk verbeterd.
't Is langzaam opgekomen en gisteren en afgelopen nacht was het echt heel erg. Vandaag heel weinig last. Bij sommige houdingen voel ik nog goed dat er iets verkeerd zit. (dus die vermijd ik)

Dat gebrek aan slaap is toch echt wel een probleem. Zonder die pijn slaap ik al heel slecht en dan dit er nog eens bij zorgt er voor dat ik totaal niet meer herstel van mijn trainingen.

Donderdag kan ik onder de CT scanner. Dan gaan ze kijken of het een hernia is of gewoon ergens een blockage.
Indien geen hernia: elke dag kine/fysio tot alles weer lekker aanvoelt.
Trainen mag zolang ik niks doet dat de pijn uitlokt. ...ik mag zo goed als niks intensief doen dus ...
Als ik donderdag of vrijdag het nieuws krijg dat het geen hernia is probeer ik toch weer wat te trainen.

De plannen om nog veel progressie te maken de komende tijd heb ik ook opgeborgen. Mijn onbehandelde slaapapneu zorgt voor een serieuze daling in mijn MRV. Ik zit er nu al gewoon veel te lang boven te trainen en dat begint serieus sporen na te laten.
Donderdag wordt ook de TPD verwijderd. En hopelijk krijg ik dan ook te horen wanneer de volgende ingrepen gaan plaatsvinden.
Na het herstel van die ingrepen zou ik eindelijk vol gas moeten kunnen gaan.

Laatst bewerkt:
Balen man! Hopelijk pakt het goed uit! Fingers crossed...

Thanks.
Ik hoop dat ik snel weer wat gewichtjes kan torsen.

Straks eens proberen wat ik wel nog kan en wat ik best niet meer doe met mijn blessure.
Het probleem is dat ik niet veel volume kan maken door de slaapapneu (erg laag MRV) en dat ik geen hoge intensiteit kan toepassen wegens de nek-problemen.
Wat doe je dan he?

Ik ga eens kijken of flat back, feet up benpress de druk in mijn net vermindert. Door de arch zet ik nogal wat druk met mijn hoofd. (ik snap niet hoe je kan benchen met je hoofd van de bank ???)
Als dat zonder pijn lukt weet ik waar ik me toch een beetje mee kan amuseren. Die variatie laat ook niet echt toe om zo zwaar te gaan als de competitie variant.

Daarnaast overweeg ik een SSB, zodat ik misschien toch nog kan squatten. Al ben ik niet zeker of die voldoende verlichting in de gevarenzone brengt.

DL lijkt me geen goed idee. Dat trekt nogal op de schouders he.

't Zal wat experimenteren worden de komende tijd. Er moet toch iets zijn waarmee ik me veilig kan bezighouden.

Balen. Hopenlijk heen hernia.

En, al een uitslag?

Nope. Morgen onder de CT scanner.
Niet trainen en een beetje kunnen slapen helpt wel om iets te recupereren. Ik voel me iets minder moe. Maar het vat is nog lang niet bijgevuld.
De pijn is wel iets minder. Al voel ik wel degelijk dat er iets mis is. Trainen lijkt me niet verstandig nu.

Wel goed dat je morgen al onder de scan kunt gaan.

Nope. Morgen onder de CT scanner.
Niet trainen en een beetje kunnen slapen helpt wel om iets te recupereren. Ik voel me iets minder moe. Maar het vat is nog lang niet bijgevuld.
De pijn is wel iets minder. Al voel ik wel degelijk dat er iets mis is. Trainen lijkt me niet verstandig nu.
Succes alvast voor morgen!

Wel goed dat je morgen al onder de scan kunt gaan.
Yep, daar stond ik ook wel van te kijken.
Wel stom: in de voormiddag in het UZA voor de TPD te verwijderen en in de avond in Genk onder de scanner. Ik had misschien beter direct naar het UZA gebeld of ik daar morgen onder de scanner zou kunnen. Maar Genk is dichter bij huis voor mij.

Succes, Rik!

Klote om te lezen dat het niet goed gaat. Hopen dat er vandaag wat uitkomt waar je wat mee kan.
Succes en sterkte.

Thanks!
Nu lig ik hier schoon in mijn operatie hemdje. Ze dachten me onder gehele narcose te doen. De dokter had op voorhand gezegd dat het plaatselijke verdoving zou zijn. Dus zal het plaatselijke worden want ik ben niet nuchter.

Terug
Naar boven