Training 21-01-2018:
Geklungel in de home-gym: episode 3
Dumbbell row
8 x 35kg
8 x 35kg
8 x 35kg
Side raise
10 x 6kg
10 x 6kg
10 x 6kg
10 x 6kg (pinky out)
Barbell face pull
10 x 30kg
10 x 30kg
10 x 30kg (vreemd, beetje techniek oefenen)
Decline bench press
10 x 60kg
10 x 60kg
10 x 60kg
10 x 60kg (beetje testen. Makkelijk maar serieuze pump.)
Front Squat
4 x 20kg (hell no!!!)
Squat
8 x 20kg
10 x 70kg
10 x 90kg
10 x 100kg (Light weight!! Ideaal om aan conditie en techniek te werken.)
Dit viel goed mee!
Enkele zaken zijn me ondertussen erg duidelijk geworden:
- Mijn MRV ligt heel erg laag nu mijn apneu voorlopig onbehandeld is. Een deel van de problemen komt gewoon door de extreme vermoeidheid. Ik heb gewoon waanzinnig veel slaap nodig.
- Er zijn enkel techniek issues die dringend moeten aangepakt worden. (bij alle 3 de lifts)
- Ik moet meer aandacht besteden aan de achterkant schouders (pulling movements)
Techniek issues squat:
- Ik dreig nogal vaak naar voren te vallen. Ook als ik niet echt een goodmorning squat doe. Ik ga proberen of ik terug op vlakke schoenen kan squatten.
- Het "kranen" van de nek. Ik steek mijn hoofd nogal naar voren als ik de barbell op de schouders leg. (waarschijnlijk 1 van de redenen van de huidige problemen) Nek meer neutraal houden.
- De positie van de ellebogen kan beter. Maar naar de flank trekken i.p.v. naar achteren steken.
Techniek issues bench press:
- Ipv ringvingers op de ringen de middenvingers op de ringen zetten? Dat moet ik nog eens testen.
- Ellebogen niet overdreven tucken.
- Mijn hoofd niet zo hard in de bench drukken. (waarschijnlijk 1 van de redenen van de huidige problemen)
Techniek issues DL:
- Niet te ver naar achteren gaan hangen bij de set-up zodat de onderbenen niet volledig verticaal staan bij lift-off. Knieën iets naar voren dus.
- Echt concentreren op de quads tijdens de eerste centimeters van de lift. De vloer wegduwen van de barbell (leg-press).
Er zijn hier dingen bij die ik vroeger heel goed onder de knie had, maar er de laatste tijd zijn ingeslopen.
Nu ik enkele trainingen met lichte gewichten heb gewerkt en erg heb opgelet wat ik nu eigenlijk aan het doen ben, vielen me deze zaken op. (enkele dingen vielen me al eerder op, maar nu was de kans om er serieus op te letten en er werk van te maken)