Fitness Seller

Riks log: traag maar gestaag

Bezoekers in dit topic

Jawel, het gewicht maakt wel uit. Bij lichte gewichten is de druk veel lager, dus dan is het risico veel kleiner als de barbell niet 100% perfect ligt.

Flink reppen doe ik al. Voor mijn doen zijn 7 reps echt stevig reppen. :D
 
Training 27-01-2018:
The Bridge: Week 1, GPP
Chin-up met rode band: 7 min, sets niet tot failure.
ab wheel vanaf de knieën: 7 min, sets niet tot failure.
25 cardio: wandelen, stevig tempo.

Wel zalig dit. :)
Volgende keer oranje elastiek gebruiken bij de chin-ups.
 
Vervelend man die klachten, hoe is de pijn nu?
 
Thanks. Ja, af en toe knaagt het wel wat aan de motivatie.
Maar doordat ik nu The bridge begonnen ben gaat het eigenlijk snel de goeie kant uit. Deze week was echt heel laag in volume en dat was precies wat ik nodig had.
De pijn neemt erg snel weer af. Dat had ik eerlijk gezegd helemaal niet verwacht. Dus heel happy. :D
 
Training 28-01-2018
The Bridge: week 1, day 3
Deadlift
5 x 137.5kg (RPE@6)
5 x 142.5kg (RPE@7)
5 x 145kg (RPE@8)

Bench press
5 x 80kg (RPE@6)
5 x 85kg (RPE@7)
5 x 87.5kg (RPE@8)

Squat
8 x 100kg (RPE@6)
8 x 105kg (RPE@7)
8 x 110kg (RPE@8)

Tempo squats: 3-0-3

Training liep redelijk goed. Erg weinig last gehad van de pijntjes van de afgelopen weken. :)
DL techniek begint echt weer goed te komen. Lift-off voelt een heel stuk beter aan en de hook-grip begint ook erg goed te lukken. Als je 'm goed pakt doet ie veeeel minder pijn.
Beetje foutje gemaakt gisteren met die ab-wheel roll-outs. Als je helemaal gestrekt gaat heb jeje triceps flink nodig. dus die waren een beetje moe vandaag. Bench ging dus niet zoals gepland. Mega pump in de triceps, elke set na rep 3. Mijn CGPB e1RM staat nu hoger dan mijn reguliere bench. :D
En wie zijn idee was het om die 3-0-3 tempo squats in dit schema te steken?!?! ...Heerlijk!!! Maar je gaat echt kapot als je conditie niet op punt staat. DAMN!!!!
 
Training 30-01-2018
The Bridge: week 2, day 1
Squat
5 x 135kg (RPE@6)
5 x 140kg (RPE@7)
5 x 142.5kg
5 x 142.5kg
5 x 142.5kg (RPE@8)

Close grip bench press
4 x 82.5kg (RPE@7)
4 x 90kg (RPE@8)
4 x 95kg (RPE@9)
3 x 96kg (RPE@10 (4 = fail))
Sanitaire break
4 x 96kg (RPE@9)

Rack pull
7 x 125kg (RPE@6)
7 x 132.5kg (RPE@7)
7 x 140kg
7 x 140kg (RPE@8)

Al heel wat steviger, deze training. Ging toch wel lekker.
Tijdens CGBP even een break moeten nemen. Ik dacht dat die laatste set nog wel zou lukken, maar niet dus. FF break nemen en dan de set toch nog wel doen.
DL ging eigenlijk aardig goed.
Filmpjes volgen later.
 
Laatst bewerkt:
He, ben je bezig met het programma van Jordan Feigenbaum? Leuk!
 
He, ben je bezig met het programma van Jordan Feigenbaum? Leuk!
Yep, is een interessant programma.
Ik ben benieuwd hoe dat dit gaat met mijn recuperatie.
Misschien dat ik er af en toe een lichte week tussen steek. We zien wel.
Maar als je helemaal in orde bent moet dit als beginnend intermediate wel goed te doen zijn.
 
Kijk aan, dat ljkt allemaal goed af te lopen qua blessures!
 
Ja, dat ging verrassend snel de goeie kant uit.
Ik voel het nog wel. Maar een heel pak minder dan een tijdje geleden.
 
Training 01-02-2018:
The Bridge: Week 2, day 2:
Paused squat
4 x 130kg (RPE@7)
4 x 135kg (RPE@8)
4 x 141kg
4 x 141kg (RPE@9)

Press
5 x 47.5kg (RPE@6)
5 x 53.5kg (RPE@7)
5 x 55kg (RPE@8)
5 x 55kg (RPE@8)
5 x 55kg (RPE@8,5)
5 x 55kg (RPE@9)

Meerdere sets doen valt me zwaar.

Pendlay row
8 x 67.5kg (RPE@6)
8 x 72.5kg (REP@7)
8 x 75kg (RPE@8)
8 x 75kg (RPE@8,5)
8 x 75kg (RPE@8)

Eigenlijk nog te vermoeid van de dinsdag training.
Misschien toch niet het beste idee om een early intermediate programma te gaan doen. Progressie is een beetje zelf te regelen en het volume is redelijk laag, maar de intensiteit ligt hoger dan wat ik normaal doe voor deze rep-ranges.
Misschien is het gewoon wennen en wat conditie kweken.
En vorige week zat ik echt heel fris na enkele weken erg weinig getraind te hebben. Dus de startgewichten misschien wat hoog genomen omdat de RPE dan wel erg laag uitvalt tegenover hoe ik me gewoonlijk voel.
We zullen zien hoe het me de komende trainingen vergaat. Anders zal ik eens bij Barbell Medicine voor raad vragen.
 
Goede trainingen, squat ziet er al veel beter en mooier uit dan vorige filmpjes. Bij de 5x142.5 schieten je heupen nog wel wat eerder omhoog bij de laatste 2 reps. Nu squat je low bar als ik het goed zie dus 'hip driiaaav' is logisch maar knees en hips moeten ideaal gezien tegelijk ingezet worden nietwaar..Maar zeer positief dat je deze trainingen zo goed en pijnvrij kunt doen nu.
 
Ja, de goodmorning gaat er zo stilletjes aan uit.
Vandaag tijdens de paused squats heb ik er extra op gelet. De reps waarbij ik de techniek het beste kan houden voelen eigenlijk ook veruit het makkelijkste aan.
Yep, knees en hips gelijktijdig is ideaal.
 
Leuke videos. En mooie homegym.

Hoe kom je aan de M&F platen, zoek er nog een paar.
 
Thanks!

Ik heb die plates toevallig gevonden. Leek me wel cool materiaal en ze zijn in goeie staat.
Ik ben aan het twijfelen of ik voor nog extra 25kg plates ga zoeken of dat ik een hele nieuwe set gekalibreerde plates zou kopen en deze verkopen (ze zijn al gereserveerd ;) ).
 
He, ben je bezig met het programma van Jordan Feigenbaum? Leuk!
Ik wou net vragen welk programma the bridge is :P

Wat is in grote lijnen de opzet ?
 
Ik wou net vragen welk programma the bridge is :P

Wat is in grote lijnen de opzet ?
Het is eigenlijk een programma voor beginnende intermediates tot wat meer gevorderde intermediates.
Ik had het gekozen omdat het volume nog redelijk te doen is en je de progressie zelf wat kan regelen.

De bedoeling is om elke week te proberen aan dezelfde RPE net een beetje zwaarder te liften. Het is dus volledig RPE gebaseerd.
Er zit ook een dag GPP in.
Je begint met een lichte week. Die heeft eigenlijk dezelfde intensiteit als de moderate week maar met minder volume. De High stress weken hebben nog een beetje extra volume.
In het eerste deel van het schema ga eerst setjes aan een lager RPE doen voordat je de werksets doet.
In het 2de deel van he schema werk je op naar een single @8 en daarna doe je werksets aan een opgegeven RPE.
Bedoeling is om algemene kracht en massa te winnen op squat, bench press, press en deadlift.

Ze hebben bij BBM (Barbell Medicine) nog meerdere templates, waaronder een nieuwere versie van The Bridge. Maar die zijn betalend.

Ik ga hen eens vragen of ze voor mijn situatie tips hebben om the bridge aan te passen of een alternatieve template.
Mijn recuperatie is echt ondermaats nu de apneu even niet behandeld kan worden. (in afwachting van een definitieve oplossing)
 
Training 03-02-2018:
The Bridge: Week 2, GPP:

7 minuten pull-ups en chin-ups (oranje elastiek). Sets niet tot failure.
7 minuten decline sit-up (5kg). Sets niet tot failure.
25 minuten wandelen aan stevig tempo.
 
Goed zo dikkerdje!
 
Back
Naar boven