XXL Nutrition

Riks log: traag maar gestaag

Bezoekers in dit topic

Training 04-02-2018:
The Bridge: Week 2, day 3
Deadlift
5 x 140kg (@6,5)
5 x 145kg (@7)
5 x 147.5kg
5 x 147.5kg
5 x 147.5kg (@8)

Bench press
5 x 80kg (@6)
5 x 85kg (@7)
5 x 87.5kg (@8)
5 x 87.5kg (@10, fail op rep 6, hue? rep 6? ???)
5 x 87.5kg (@8,5)
5 x 85kg (@9)

Squat
8 x 100kg (@6)
8 x 105kg (@7,5)
8 x 107.5kg
8 x 107.5kg (@8 a 8,5)

Tempo bij squat 3-0-3

Tijdens DL weer sanitaire stop moeten inlassen. Helemaal afgekoeld en de laatste 2 sets koud afgewerkt. Who cares...
Benchpress ging duidelijk nog slechter.
Squat: bijna gestorven omdat mijn hart ontplofte.

De hele training met het idee gelopen om definitief te stoppen met liften.

Ondertussen al iets bijgedraaid. Maar ik moet echt werk maken van minder zware trainingen. Door de onbehandelde apneu herstel ik gewoon totaal niet meer van de trainingen.
3x in de week squatten en 2x DLen is dus zeker en vast geen goed idee.
 
Balen man, anders ff high rep pompwerk inlassen en focus op hypertrophie en dan 1x per week zwaardere sq en dl oid
 
Balen man, anders ff high rep pompwerk inlassen en focus op hypertrophie en dan 1x per week zwaardere sq en dl oid
Ja, het is alles behalve prettig. Maar ik had dit eigenlijk moeten weten. Ik heb het al eerder meegemaakt. Ik heb daarna een tijdje een behandeling gehad voor mijn apneu en dat viel erg goed mee. Op basis van die behandeling moet ik nu enkele operaties ondergaan om een permanente oplossing te bekomen. Maar in tussentijd heb ik dus geen behandeling meer. En dat wreekt zich nu in mijn recuperatie.
High-rep pomp-werk put me nog het meest uit van al. Dus dat doe ik liever niet. Misschien af en toe een weekje er tussen om wat voor afwisseling te zorgen.

Nu stapje terug = straks twee stappen vooruit :)
Ja, hopelijk wel.
Maar ik ga eerst nog aardig mogen afzien. Ik ga dus nog wat geduld mogen oefenen.
 
De hele training met het idee gelopen om definitief te stoppen met liften.
giphy.gif
 
Vorige keer toen ik met dat idee de training afsloot heeft het bijna 4 jaar geduurd voordat ik aan de volgende training begon. ;)
Ook compleet uitgeput door de apneu.
 
Een deload weekje op lagere intensiteit trainen doet wonderen. Meteen stoppen lijkt me wat drastisch.
 
Kennen jullie dat gevoel wanneer je na een lange drukke dag 's avonds naar een feestje "moet" en dat het er erg gezellig is? Je blijft er hangen tot de laatste man terwijl je 's anderendaags echt vroeg uit bed moet.
Wel, die ochtend na dat feestje is nu de ochtend voor de rest van je leven. Elke ochtend opnieuw. Maakt niet uit of je hebt bijgeslapen of niet.
En daar moet je je trainingsvolume op aanpassen.

Als ik niet train is het een stuk beter. Dan mag je die drukke dag uit het voorbeeld door een rustige dag vervangen.
 
Ik zou eens kijken of de Wim Hof methode iets voor je is.
 
Ik zou eens kijken of de Wim Hof methode iets voor je is.
Ik heb 'm ff opgezocht op Wikipedia en ik zou eigenlijk niet goed weten hoe me dit kan helpen.
Die ademhaling gaat mijn slaaptekort niet verminderen. Mijn slaapprobleem is ook iets structureel. Mijn mond, tong, keel, huig, ... steken gewoon verkeerd in elkaar en moeten verbouwd worden.
Het is niet dat ik iets aan mijn gedrag kan veranderen dat dit oplost.
 
Laatst bewerkt:
Training 06-02-2018:
Squat
5 x 110kg
5 x 110kg
5 x 110kg

Bench press
3 x 70kg
3 x 70kg
3 x 70kg
3 x 70kg

Hack squat
5 x 90kg
5 x 90kg
5 x 90kg

Recovery training.
Squat voelde de eerste set ontzettend zwaar, de 2de set goed te doen en de 3de set lekker licht.
De rest was allemaal easy.
 
Training 08-02-2018:
Deadlift
5 x 115kg
5 x 115kg
5 x 115kg

Press
5 x 40kg
5 x 40kg
5 x 40kg

Bent over row
8 x 50kg
8 x 50kg
8 x 50kg

Easy shit. 't Is van doen.
 
Geen slechte nacht gehad en toch doodmoe vandaag. :(
 
10-02-2018:
GPP:
7 minuten pull-ups: AMRAP in sets @8.
7 minuten HKR: AMRAP in sets @8.
15 minuten door de ijzig koude regen fietsen.

Die pull-ups beginnen verrassend goed te lukken. Ik ben daar altijd heel erg slecht in geweest. (chin-ups gingen wel) Als ik er 2 kon doen was het wel op. Nu verschillende setjes van 3 @8 met erg weinig rust er tussen. En dan blijven gaan met setjes van 2 en nog enkele van 3.
 
Pullup is king IMO :) Chinups zijn assistance for pullups ;)
 
Pullup is king IMO :) Chinups zijn assistance for pullups ;)
Ja, daar kan je wel eens gelijk bij hebben.
Maar als je geen curls wil doen (ik wil er geen tijd in steken), dan zijn chins wel lekker om de biceps ook een beetje extra werk te geven. :flexbiceps:
 
Back
Naar boven