MuscleMeat

Riks log: traag maar gestaag

• Topic Starter Topic Starter
Training 11-03-2018:
Bench press
5 x 85kg
5 x 85kg
5 x 85kg
5 x 85kg

Dips
5 x 15kg
5 x 15kg
5 x 15kg

Paused squat
6 x 120kg
6 x 120kg
6 x 120kg (beltless)

Barbell face pull
8 x 40kg
8 x 40kg
8 x 40kg (heavy)

Goeie training!
3 sets bench gingen heerlijk. Maar toen was het blijkbaar op.
Squats gingen ook wel lekker. Was niet echt licht moet ik zeggen. Maar toch wat uit geleerd qua techniek.

3x5 is toch mooi met jouw 'afgrondprobleem' (na 2-3 al instorten)! Op naar 5x5 :)

Thanks. Ik vond het zelf verrassend dat na rep 3 de tank nog niet helemaal leeg was, die eerste sets. Dat voelde geweldig.
5x5 ga ik niet meer doen vrees ik. Dat putte me echt heel erg uit.
Een week 4x5 en dan een week 1 single + 3x5 voor UB moet ik wel kunnen.
Ik probeer de balans tussen recuperatie en trainingsvolume zo ver mogelijk uit te putten.

Onzin. Maar goed, ik heb geen zin in een welles-nietes-discussie. Ik zou nooit alleen maar high rep training doen, maar ze hebben een plaats in de schema's van lifters die trainen voor kracht. Het sterkste oudje op dit moment is @Booyaka en die werkt tonnen volume af.

Thanks Craak maar vind mezelf niet zo remarkable hoor ;). High rep heeft zeker plaats en valt ook onder principle van specificity. Wij als intermediates moeten zeker ook trainen voor mass aangezien dit een factor is voor max strength. Avanced/elite atleten kunnen met minder hypertrofie training af , zijn al bufff en hebben wellicht een langer peaking block nodig bij een meet aangezien ze langer nodig hebben om bij de near max weights te komen.

Training 08-03-2017:

Nu ik weet hoe de hook-grip gaat houd ik 'm tot mijn zware sets. De rest doe ik dan dubbel overhands.

Wat is jouw advies mbt hook grip ? Heb er al ff over gezocht maar ben er nog niet uit. Twijfel ook over te stappen op hook grip namelijk..

Wat is jouw advies mbt hook grip ? Heb er al ff over gezocht maar ben er nog niet uit. Twijfel ook over te stappen op hook grip namelijk..
Echt veel advies kan ik niet geven, buiten dat je moet proberen niet op de nagel van je duim te knijpen, maar er net achter.
Zelfs met mijn redelijk korte vingers lukt me dat. Slechts 2 vingertoppen op de duim en de andere 2 er langs. Dat geeft toch een super stevige grip.

Deze heeft wel geholpen:

Oh ja, magnesium op je duim en vingertoppen doet wonderen.

Thanks Craak maar vind mezelf niet zo remarkable hoor ;). High rep heeft zeker plaats en valt ook onder principle van specificity. Wij als intermediates moeten zeker ook trainen voor mass aangezien dit een factor is voor max strength. Avanced/elite atleten kunnen met minder hypertrofie training af , zijn al bufff en hebben wellicht een langer peaking block nodig bij een meet aangezien ze langer nodig hebben om bij de near max weights te komen.

Remarkable heb ik ook niet gezegd :D

Training 13-03-2018:
Squat
1 x 165kg (RPE @ 8)
5 x 140kg
5 x 140kg

Bench press
4 x 90kg
4 x 90kg
4 x 90kg

Stiff leg deadlift
5 x 112.5kg
5 x 112.5kg
5 x 112.5kg

Barbell curl
8 x 25kg
8 x 25kg
8 x 25kg

Weinig techniek vandaag. Overal doorheen gepowerd. Was wel nice eigenlijk.

Training 15-03-2018:
Deadlift
1 x 170kg (RPE @ 8)
5 x 147.5kg
5 x 147.5kg

Press
1 x 62.5kg (RPE @ 8)
5 x 52.5kg
5 x 52.5kg
5 x 52.5kg

Pendlay row
6 x 75kg
6 x 75kg
6 x 75kg
6 x 75kg

Bench press
8 x 70kg
8 x 70kg
8 x 70kg (Flat back, t&g)

Deadlift voelde kut.
Press ging goed.
Toen was de goesting alweer op. Toch de rest nog gedaan. Meh.
Motivatie: 0

Toch lekker doorgezet, ook wat waard :)

Toch lekker doorgezet, ook wat waard :)
Dat was puur omdat er in mijn schema staat dat ik het moest doen. ;)
Anders was ik na de single DL al gestopt.
Het plan was om daar meer te liften dan vorige keer. Maar dat was ijdele hoop. Op zich waren de back-off sets te zwaar in verhouding met de single. Maar ik wou niet lichter gaan liften dan de vorige DL training.
Dat de press redelijk goed ging ben ik wel blij mee.

Eeeeaaasy.

Ja, dat lijkt zo, maar het gevoel zat compleet anders.
Ik kon echt de spanning op de posterior chain niet goed krijgen. En toch ziet het uit alsof het wel goed lukte. Misschien zat het gewoon tussen mijn oren.

Ja, dat lijkt zo, maar het gevoel zat compleet anders.
Ik kon echt de spanning op de posterior chain niet goed krijgen. En toch ziet het uit alsof het wel goed lukte. Misschien zat het gewoon tussen mijn oren.
Kan tussen de oren zitten :dunno: misschien een tikje breder staan?

Kan tussen de oren zitten :dunno: misschien een tikje breder staan?
Deze stance werkt volgens mij net beter dan wat ik vroeger deed. Toen stond ik breder.
Volgende keer mijn single @ 8 misschien eens met mixed grip trekken. Het kan misschien aan de pijn in de duimen liggen dat het zo zwaar aanvoelt.

Training 17-03-2018:
GPP:
pull-up: 7min, sets niet tot failure (31reps = +1rep)
planks: 7min, sets niet tot failure

Geen wandeling wegens sneeuw en glad en koud en ... sissy...:o

Knee lock-outs against band: burn in the quads!!! Deed echt goed aan de (pijnlijke) linker knie.
RDL: wat pump en stretch in de posterior chain steken.

Idd easy die 170 Dl, volgens mij zou je nog wel iets meer voorspanning kunnen houden en meer slack uit de bar halen bij liftoff. Je hoort nu gelijk de klik van de halter en je pullt vrijwel direct of heb ik het mis...

Idd easy die 170 Dl, volgens mij zou je nog wel iets meer voorspanning kunnen houden en meer slack uit de bar halen bij liftoff. Je hoort nu gelijk de klik van de halter en je pullt vrijwel direct of heb ik het mis...
Ja, daar ben ik het mee eens.
Ik was er zelf niet helemaal tevreden mee. Maar ook tijdens de back-off sets lukte het niet zoals ik wou.
Dat heb ik wel vaker met mijn techniek. Als ik wat vermoeid geraak wordt de techniek soms erg inconsistent.

Training 18-03-2018:
Bench press
1 x 105kg (RPE @ 8)
5 x 90kg
5 x 90kg
5 x 90kg

Dips
5 x 15kg
5 x 15kg
5 x 15kg

Paused squat
4 x 125kg
5 x 125kg (kleine vergissing)
4 x 125kg
4 x 125kg (beltless)

Goeie training. Bench voelde uitzonderlijk goed.
Veel tijd genomen voor de opwarming voor elke oefening.
In de namiddag trainen gaat me altijd veel beter af dan 's morgens of 's avonds.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven