MuscleMeat

Riks log: traag maar gestaag

Bezoekers in dit topic

Training 03-04-2018:
Squat
1 x 165kg (RPE@8)
5 x 140kg
5 x 140kg

Bench press
4 x 92.5kg
4 x 92.5kg
4 x 92.5kg

Lunges
5 x 70kg
5 x 70kg
5 x 70kg

Dumbbell curls
8 x 15kg
8 x 15kg
8 x 15kg

Goeie training. Leek wel heel weinig volume in te zitten, hoewel het waarschijnlijk gelijk aan 3x5x140kg op squat zou geweest zijn met de WU erbij.
-squat:
Die single trok op niet veel, maar ik heb hem toch een 8 gescoord. 160kg vloog gewoon omhoog en bij de 165kg was ik alles weer zo hard aan het over-analyseren dat die rep compleet de mist in ging. Je kan gewoon niet op 10 dingen gelijktijdig letten bij zo'n single. Bij de WU met 150kg ging de eerste rep met 150kg op dezelfde manier en de 2de ging als vanzelf. Dus zelf tijdens een setje krijg ik 'm nog mooi gecorrigeerd. Dus een 8 voor die 165kg.
- Bench:
Met de set-up gespeeld. Vooral de postie van de voeten. Als het goed gaat werkt het super. Alleen gaat het nog niet altijd goed. Maar dat komt wel.
- BB lunges:
Eerste keer ooit. Heel hard wennen. Zeker voor iemand met een heel slecht evenwicht. Ik hou ze er in. We zullen zien hoe het evolueert.
- db curls:
Gewoon omdat het kan.

Als ik de tijd vind zal ik er nog wat filmpjes bij zetten de komende dagen.
 
Moet je eens BB split squat proberen, da's pas wiebelen! :D
 
Die zal ik er de volgende cyclus in steken dan. :)
 
De singles van gisteren:
Verbazingwekkend hoe makkelijk ze er uitzien. Die 160kg voelde ongeveer zoals het er uit ziet. Die 165kg voelde echt helemaal anders dan wat je hier ziet.
Je zou ze haast een RPE 6 geven als je dit bekijkt. ???
 
Je bent de 160 vergeten te noteren in je log ;). Idd easy reps op 't oog. Verder wat betreft het nadenken/over analyseren...je hoort vaak' threat your warm up weight as your max and threat your max as your warm up. M.a.w de setup en je ritueel moet exact hetzelfde zijn bij elke rep ongeacht het gewicht. Niks nieuws voor je denk ik maar dat is wel waar het om draait uiteindelijk. Alle cues moeten op gegeven moment een automatisme worden zodat je zelfverzekerder wordt als je near max komt. Je moet maar eens wat vid van Dave Tate op Elite FTS checken over mistakes of key points voor intermediate lifters. Een er van is confidence under the bar. Om hem even te quoten 'Just because the weight feels heavy on your back doesn't necessarily mean you can't squat it' :).
 
Ja, ik noteer normaal enkel de sets die echt van tel zijn. Dus de top single en de back-off sets nadien.
Ik heb nog een double met 150kg gedaan ook hoor. ;)

Het probleem is net dat mijn set-up ritueel voor elke set/rep exact hetzelfde is, maar de uitvoering van de rep nogal verschillend kan zijn. Ik wil die vorige "perfecte" rep dan reproduceren en dan begin ik gewoon veel te hard na te denken over hoe ik die dan gedaan heb... waardoor die meestal compleet mislukt. :o
Het kan idd met zelfvertrouwen te maken hebben, hoewel ik nooit het idee heb dat het niet gaat lukken. Het zijn dan ook singles RPe 8. Die mag je normaal nooit falen.
Het is eerder dat ik weet dat mijn uitvoering echt goed kan zijn en ik die hele goeie rep graag wil herhalen.
 
Training 05-04-2018:
Deadlift
1 x 177.5kg (@ 8)
5 x 150kg
5 x 150kg

Press
1 x 67.5kg (@ 8)
5 x 57.5kg
5 x 57.5kg
5 x 57.5kg

Dumbbell row
6 x 45kg
6 x 45kg
6 x 45kg
6 x 45kg

Decline bench press
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg (t&g)

Ik was wat bang dat de DL voor geen meter zou lopen. Maar dat was duidelijk nergens voor nodig. Ging technisch ook erg goed eigenlijk (filmpjes volgen morgen of in het WE).
Press voelde technisch ietsje minder maar qua kracht ging het heel lekker.
Db rows waren heerlijk.
Decline BP was 1 van de eerste keren. Rare oefening. Moeilijk om stabiliteit te vinden. Wel een blijvertje voor de komende weken. :)
 
Training 07-04-2018:
Bench press
1 x 107.5kg (RPE @ 8)
5 x 91kg
5 x 91kg
5 x 91kg

Dips
5 x 17.5kg
5 x 17.5kg
5 x 17.5kg

Tempo squat
4 x 110kg
4 x 110kg
4 x 110kg
4 x 110kg (tempo = 6-0-0)

Goeie training!
Bench was technisch niet echt geweldig, maar ik denk niet dat ik ooit zo makkelijk setjes van 5 met 90kg of meer heb gebencht.
Dips blijven goed gaan.
De tempo squats zijn echt gruwelijk!!! Maar ze leren me wel netjes zakken. Telkens op dezelfde manier. Het is nog niet zover maar ik merk wel dat dit echt kan helpen.
Als je alle WU bij telt dan heb ik toch redelijk wat gedaan vandaag.

Gisteren GPP overgeslagen. Ik had meer zin om in de zon wat in de tuin te rommelen. :) (en ik doe dat normaal niet graag)
 
Goeie lifts man, DL single was netjes, beter dan vorig filmpje wat ik zag. Strict press zag er erg easy uit..zit meer in.
 
Thanks!
Als ik de filmpjes zelf bekijk vind ik het altijd erg verrassend hoe makkelijk het er uit zien in verhouding tot hoe het voelde.
Misschien moet ik minder sissy zijn en beter leren grinden?
 
Thanks!
Als ik de filmpjes zelf bekijk vind ik het altijd erg verrassend hoe makkelijk het er uit zien in verhouding tot hoe het voelde.
Misschien moet ik minder sissy zijn en beter leren grinden?
Het voelt bij iedereen altijd alsof die geen centimeter meer vooruit gaat en dan zie je hem terug en vloog die omhoog.
 
Mja, misschien.
Voor mij is het erg raar, omdat ik normaal altijd erg traag beweeg. En dan zie je dit als je een redelijk zware single doet.
Wel cool. Lijkt idd nog aardig progressie in te zitten.
 
Ik zou vooral lekker je rpe's kiezen waar je je goed bij voelt. Soort van trainingmax-concept: je doet alsof je max wat lager is omdat je ook wel eens een slechtere dag hebt. Het zal je progressie niet deren en als je een keer echt tot het gaatje gaat, kun je jezelf nog eens leuk verrassen :)
 
Ik zou vooral lekker je rpe's kiezen waar je je goed bij voelt. Soort van trainingmax-concept: je doet alsof je max wat lager is omdat je ook wel eens een slechtere dag hebt. Het zal je progressie niet deren en als je een keer echt tot het gaatje gaat, kun je jezelf nog eens leuk verrassen :)
Ik ga zo'n beetje om de andere week een week met singles @ 8 doen en de andere week ietsje meer volume met het gewicht dat ik tijdens de back-off sets heb gebruikt.
Dat verteer ik goed. Misschien iets steviger gaan met die singles en wat meer durven door liften. Dat zal er ook wel weer wat progressie in zitten denk ik.
x kg kan een 8 zijn. Maar dan zal (x+2,5) kg waarschijnlijk ook wel een 8 zijn. Dus als ik een 8 heb die eerder naar een 7,5 riekt dan doe ik er gewoon een klein tikkie bij.

Ook even volgen hier :)
Welkom. :)
 
Al 2 dagen aardig ziek.
Vandaag slijmen ophoesten en zo... :(

Ff afwachten tot vanavond hoe ik me voel. Hopelijk toch trainen ...
 
Training 10-04-2018:
Squat
5 x 140kg
5x 140kg
5 x 140kg

Bench press
3 x 95kg
3 x 95kg
3 x 95kg
3 x 95kg

Lunges
5 x 75kg
5 x 75kg
5 x 75kg

Reverse fly
8 x 5kg
8 x 5kg
8 x 5kg

Eigenlijk nog ziek, maar ik had geen zin om een training te skippen. Algemeen ging de training redelijk. Technisch nogal matig.
Hier valt voor de rest weinig over te zeggen.

(edit: Ik merkte net dat ik 3x4x140kg squat had gelogd terwijl ik wel degelijk 5 reps per set heb gedaan. Dus effe aangepast. :))
 
Laatst bewerkt:
Gewoon maar door wezen grinden dus?

Hoe gaat het inmiddels met het inschatten van RPE? Lukt dat steeds beter?
 
Back
Naar boven