Fitness Seller

Riks log: traag maar gestaag

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet niet wat er juist gaande is, maar mijn hele lijf begint te protesteren. Eigenlijk enkel mijn pezen.
Nu beginnen al beide knieën pijn te doen. Links ook in de lies. De ellebogen doen af en toe wat pijn en de rechter schouder ook.
Bij het huidige trainingsvolume zou dat niet mogen.
De vermoeidheid neemt de laatste dagen ook serieus toe. Ik vermoed dat dit alles wel wat samenhangt.
We beginnen straks aan een lang weekend. Hopelijk kan ik wat bij-slapen en kan ik er nog 2 micro-cycles van 4 weken tegenaan.

Wel kut dat ik me zo gesloopt voel na zo'n lichte training.

Hee, ook DB rows op 32,5 kg! :thumbup:

Misschien een makkelijke training, maar toch weer gewoon het werk erin gestopt!

Ik weet niet wat er juist gaande is, maar mijn hele lijf begint te protesteren. Eigenlijk enkel mijn pezen.
Nu beginnen al beide knieën pijn te doen. Links ook in de lies. De ellebogen doen af en toe wat pijn en de rechter schouder ook.
De vermoeidheid neemt de laatste dagen ook serieus toe. Ik vermoed dat dit alles wel wat samenhangt.
We beginnen straks aan een lang weekend. Hopelijk kan ik wat bij-slapen en kan ik er nog 2 micro-cycles van 4 weken tegenaan.

Heb je al eens iets van een bloedtest laten doen. Wie weet kom je bepaalde dingen tekort of zijn er andere oorzaken?

Heb ik ook wel eens, gewoon goed uitrusten en lekker eten zodat je maandag weer gewichten kan killen!

Heb je al eens iets van een bloedtest laten doen. Wie weet kom je bepaalde dingen tekort of zijn er andere oorzaken?
Dat moet ik misschien wel eens doen ja. Het is alweer een tijdje geleden.
1 oorzaak is duidelijk: apneu. Maar misschien is er wel wat meer aan de hand.

Heb ik ook wel eens, gewoon goed uitrusten en lekker eten zodat je maandag weer gewichten kan killen!
Slapen ga ik de komende dagen idd veel doen. Het is echt nodig.
Aangezien ik nogal stevig aan het bijkomen ben lijkt me nog meer eten niet echt nodig. ;)

Klote dat je je zo voelt, maar als ik zo vrij mag zijn: je klaagt vaak, maar je presteert over het geheel genomen echt niet ondermaats vind ik. Zou me zeer verbazen dat er behalve de apneu iets met je is.

Klote dat je je zo voelt, maar als ik zo vrij mag zijn: je klaagt vaak, maar je presteert over het geheel genomen echt niet ondermaats vind ik. Zou me zeer verbazen dat er behalve de apneu iets met je is.
Ja, ik heb idd regelmatig klachten, maar ik laat het niet snel mijn training verpesten.
Met wat pijn train ik gewoon verder. Meestal heb ik tijdens de training zelfs minder pijn dan de tijd tussen de trainingen.
Hoewel die knie mijn squat wel begint te beïnvloeden vrees ik.
Ik weet meestal de kleine pijntjes ook wel te ontwijken door kleine aanpassingen aan het schema.

Het zou gewoon allemaal door de vermoeidheid van de apneu kunnen komen.
Maar af en toe je bloed laten controleren kan geen kwaad he. 't Is nu toch al een tijd geleden.

Ja, ik heb idd regelmatig klachten, maar ik laat het niet snel mijn training verpesten.
Met wat pijn train ik gewoon verder. Meestal heb ik tijdens de training zelfs minder pijn dan de tijd tussen de trainingen.
Hoewel die knie mijn squat wel begint te beïnvloeden vrees ik.
Ik weet meestal de kleine pijntjes ook wel te ontwijken door kleine aanpassingen aan het schema.

Het zou gewoon allemaal door de vermoeidheid van de apneu kunnen komen.
Maar af en toe je bloed laten controleren kan geen kwaad he. 't Is nu toch al een tijd geleden.

Ik heb nog nooit mijn bloed laten controleren! Waar zou je überhaupt op moeten checken dan?

Vitaminen en mineralen, leverfunctie, nierfunctie ...
Je kan specifieke zaken vragen als je specifieke problemen hebt.

Je kan b.v. je cortisol laten controleren als je erg veel last hebt van stress (zowel fysiek als mentaal).

Vitaminen en mineralen, leverfunctie, nierfunctie ...
Je kan specifieke zaken vragen als je specifieke problemen hebt.

Je kan b.v. je cortisol laten controleren als je erg veel last hebt van stress (zowel fysiek als mentaal).

Vraag me af of een Nederlandse huisarts dat zou doen eerlijk gezegd, zonder duidelijke klinische aanleiding.

Vraag me af of een Nederlandse huisarts dat zou doen eerlijk gezegd, zonder duidelijke klinische aanleiding.
Je betaalt er als patient wel ietsje meer voor dan.
Maar een normale bloedcontrole wordt wel aangeraden om dat regelmatig eens te doen. Ik doe het vooral als ik me lange tijd niet echt goed in mijn vel voel (overmatige vermoeidheid, veel last van tendinitis, ...) .

Training 01-05-2018:
Squat
1 x 165kg (@ 8,5)
3 x 147.5kg
3 x 147.5kg
3 x 147.5kg
3 x 147.5kg

Bench press
4 x 90kg
4 x 90kg
4 x 90kg

Good morning
5 x 67kg
5 x 67kg
5 x 67kg (SSB)

Face pull
15 x
15 x
15 x (gele elastiek)

Squat single was wat zoeken. 160kg ging redelijk lekker. 165kg was waarschijnlijk net iets te zwaar om er een 8 aan te geven.
Over de techniek was ik redelijk tevreden. En dat vind ik nog belangrijker dan een goeie single op dit moment.
Bench ging prima.

edit: de face pull waren uiteraard geen 5 maar 15 reps per set.

Laatst bewerkt:
Goede squat en goed volume op back off sets. GM met SSB is veel fijner dan normale bar vind ik. Goede variant is om het vanaf pins/safeties te doen vanaf DL liftoff hoogte.

Goede squat en goed volume op back off sets. GM met SSB is veel fijner dan normale bar vind ik. Goede variant is om het vanaf pins/safeties te doen vanaf DL liftoff hoogte.
Thanks. Setjes van 3 reps gaan me een stuk beter af. :)
Yep, die GM met de SSB is veel aangenamer dan met een gewone barbell.
Ik denk dat ik niet diep genoeg raak met "gestrekte" benen om tot DL hoogte te zakken. Toch niet met een redelijk rechte rug. SLDL is bij mij ook altijd met licht geplooide knieën of een beetje ronde rug.
Na een tijdje gaat dat wel beter.

Thanks. Setjes van 3 reps gaan me een stuk beter af. :)
Yep, die GM met de SSB is veel aangenamer dan met een gewone barbell.
Ik denk dat ik niet diep genoeg raak met "gestrekte" benen om tot DL hoogte te zakken. Toch niet met een redelijk rechte rug. SLDL is bij mij ook altijd met licht geplooide knieën of een beetje ronde rug.
Na een tijdje gaat dat wel beter.
Moet je met een normale bar leren. Ik legde de stang ook high bar en duwde hem in mijn nek. Technisch heeft het even geduurd, maar kan hem nu met goede vorm en normale stang uitvoeren.

Moet je met een normale bar leren. Ik legde de stang ook high bar en duwde hem in mijn nek. Technisch heeft het even geduurd, maar kan hem nu met goede vorm en normale stang uitvoeren.
Ik heb 'm nooit anders gedaan. Vandaar dat ie compleet uit mijn schema verdwenen is. Wat een ongelofelijke kut-variant met een normale barbell. :P
Nu met een SSB voelt ie als beweging net hetzelfde, maar veel aangenamer in de nek en ellebogen. :)
Ik zie dus geen enkele reden om mezelf weer te gaan folteren door 'm met een gewone barbell te doen. Om dezelfde reden doe ik ook nooit high-bar squats. Ik ben daar gewoonweg niet voor gebouwd. Er is geen reden om ze te doen als je de mogelijkheid hebt om een comfortabele oefening te doen met een SSB, met ~ hetzelfde effect.
Het is specifiek om deze reden dat ik een SSB heb. Ik zie het nut van die oefeningen, maar ik kon ze niet uitvoeren met een normale barbell (en heb het uiteraard wel geprobeerd).

Ik ben ook pro ssb bar voor goodmornings, zoveel fijner dan met een normale bar.

Ik wil ook een SSB :( Maar ik vind ze zo duur...

Tja, goedkoop zijn ze niet. Maar ik vind die van ATX nog net te doen.
En omdat ik er op dit moment niet zo heel hard op moet letten ben ik er voor gegaan.

Terug
Naar boven