Fitness Seller

Riks log: traag maar gestaag

Je hoeft je benen ook niet gestrekt te houden met een SSB good morning. Check hier maar vid van Brian Alruhe, vanaf 4:23 checken:

• Topic Starter Topic Starter
Training 03-05-2018:
Deadlift
2 x 170kg (@8)
0 x 180kg
1 x 180kg (@9)
1 x 175kg (@8,5 => zie verhaal)
3 x 155kg
3 x 155kg
3 x 155kg
3 x 155kg (gebaseerd op de single van 175kg)

Press
1 x 65kg (@8)
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg

Chin-up
5 x 2.5kg
5 x 2.5kg
5 x 2.5kg

Lying barbell tricep extension
5 x 40kg
5 x 40kg
5 x 40kg (heavy)

verhaal: Ik was dus lekker aan het opwarmen voor mijn single @8. Alles liep heel vlot. Bij 170kg dacht ik dat het zo goed ging dat ik wel een double @8 kon trekken en dat was duidelijk ook zo. Een lichte 8. Dus dan moet een single @8 met 180kg ook wel lukken, was het idee. Niet dus! Die kwam gewoon niet van de grond! Ik heb geen 10 seconden gewacht en heb 'm toen wel van de grond getrokken en mooi gelocked ook. Ik moest namelijk aan een verhaal van tijdens de Barbell Logic podcast denken. Die leren hun klanten dus grinden op DL. Als de barbell initieel niet van de grond komt laten ze de klant gewoon 5 seconden volle gas door trekken. In de meeste gevallen komt de barbell dan wel van de grond en kunnen ze zelfs enkele reps doen op die manier. Na een tijdje kan men dan reps maken met een gewicht waarvan men eerder zou gedacht hebben dat zelfs een single niet zou lukken. En de lift-off blijkt steeds minder een mentale horde te zijn. Daar moest ik dus aan denken toen ik die 180kg trok. Dat was dus een dikke 9. Omdat die double met 170kg nog in mijn hoofd zat toch de 175kg nog eens geprobeerd. Een vette 8,5. Gedaan met singles trekken voor vandaag. De eerste back-off set ging ook niet van harte. De rest viel heel erg goed mee.
Wat daar plots na die 170kg is gebeurd weet ik niet. Maar ik had het nooit verwacht.

Omdat ik nogal wat energie had gestoken in de DL viel de press ietsje tegen. Maar ook niet zo heel erg. En het volume ging eigenlijk heel goed.

De rest viel ook goed mee.

Mooie deadlifts en een mooi begeleidend verhaal! :thumbup:

Mooie deadlifts en een mooi begeleidend verhaal! :thumbup:
Thanks!
Ik was er eerst helemaal niet blij mee. Maar nu achteraf bekeken ben ik wel blij dat ik aan Barbell Logic moest denken en me goed herpakt heb. Ik denk dat ik nauwelijks 2 seconden aan 105% spanning heb gezet en toen kwam ie gewoon los en kon ik 'm ook met goeie techniek doortrekken. Zo leer je toch elke keer wat bij. :)

Dat wat jij omschrijft heb ik toevallig mezelf precies de laatste paar maanden aangeleerd. Althans, met Sheiko pull ik niet zo heavy. Vooral met m'n meet twee weken terug en de 3e beurt bij Fox Gym cup.
Ik faalde áltijd vanaf de grond. Ik dacht bij die 3e beurt "fack it, waarom niet gewoon doortrekken met misschien een lelijke(re) form oid" en dat lukte. Komt omdat je de spanning erop houdt.
Zelfde verhaal met de meet. Werkt echt perfect en heb sinds februari niet meer vanaf de grond gefaald.

Goede strategie. Ik faal echter ook soms vlak nadat de bb loskomt. Dan is het toch echt de kracht denk ik.

Dat wat jij omschrijft heb ik toevallig mezelf precies de laatste paar maanden aangeleerd. Althans, met Sheiko pull ik niet zo heavy. Vooral met m'n meet twee weken terug en de 3e beurt bij Fox Gym cup.
Ik faalde áltijd vanaf de grond. Ik dacht bij die 3e beurt "fack it, waarom niet gewoon doortrekken met misschien een lelijke(re) form oid" en dat lukte. Komt omdat je de spanning erop houdt.
Zelfde verhaal met de meet. Werkt echt perfect en heb sinds februari niet meer vanaf de grond gefaald.
Ik heb er wel op gelet dat de vorm goed bleef. Gewoon niet afgeven en door trekken.
Wel vreemd dat ik nu besef dat ik het anders zo snel opgeef als ik merk dat het echt zwaar aanvoelt. Ik moest maar 2 seconden trekken en hij kwam wel los. 2 seconden!
Ik ben al blij dat ik dus niet de enige ben die dat voor heeft. :)

Goede strategie. Ik faal echter ook soms vlak nadat de bb loskomt. Dan is het toch echt de kracht denk ik.
Dat heb ik idd ook ook gehad. Maar misschien had ik toen ook kunnen door trekken. Maar ik merk dan ook dat de techniek serieus achteruit gaat. En dan zal het echt wel de kracht geweest zijn.
Maar als ie echt blijft liggen moet ik dus gewoon even doorzetten en dan is er dus echt de kans dat ie wel los komt.

Training 06-05-2018:
Bench press
1 x 105kg (@8)
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg

Incline bench press
5 x 70kg
5 x 70kg
5 x 70kg

Pin squat
6 x 130kg
6 x 130kg
6 x 130kg

Shrugs
8 x 35kg
8 x 35kg
8 x 35kg

Geen geweldige training. Maar ook geen slechte. Beetje weinig energie, ondanks 1,1kg extra sinds gisteren.
Shrugs met dumbbells.

Nette training, hoeveel weeg je nu?

Extra vocht ivm het warme weer misschien?

All gains lost :(

Je schrijft leuk, je hebt een volger erbij!

Thanks!
En welkom. :)

Vanmorgen weer 90,7kg.
Dat van gisteren moet echt een foute meting van de weegschaal geweest zijn.

GPP training van gisteren:
Samen met de vriendin 1 uur lekker doorstappen tussen de velden en weiden. Zalig!!

Terug
Naar boven