Fitness Seller

Riks log: traag maar gestaag

• Topic Starter Topic Starter
Training 08-05-2018:
Squat
3 x 147.5kg
3 x 147.5kg (beltless)
3 x 147.5kg
3 x 147.5kg
3 x 147.5kg

Bench press
4 x 85kg
4 x 85kg
4 x 85kg

Good morning
5 x 67kg
5 x 67kg
5 x 67kg (SSB, tot pinnen op DL hoogte)

Face pull
20 x
20 x
20 x (Gele elastiek)

Squat ging eigenlijk super. Techniek zat aardig goed en eenmaal de knieën echt warm waren deed de linker knie ook geen pijn meer.
Bij bench heel voorzichtig geweest. Nog steeds wat pijn aan het rechter sleutelbeen. Voelde eigenlijk niet zo heel licht.
De goodmorning was wennen. Eerst testen hoe hoog de pinnen moesten en de eerste opwarmsets deed de onderrug pijn. De vriendin erbij gehaald om even te filmen en sinds die set ging het super goed.
De excentrische beweging vind ik zwaar (core). Weer recht komen is niks aan.
Heel tevreden over vandaag. :)

Goede sq's weer. En gelijk maar even geprobeerd die ssb gm's dus :thumbs:

Thanks!
Ja, ik vind 'm wel fijn om te doen. 't Is altijd een beetje wennen en de eerste reps lijkt het heel erg diep, zo op DL hoogte. Maar het lukte toch goed.
Ik kan er volgende keer al aardig wat gewicht bij hangen denk ik.

Training 10-05-2018:
Deadlift
3 x 155kg
3 x 155kg
3 x 155kg
3 x 155kg
3 x 155kg

Press
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg

Chin-up
5 x 3.75kg
5 x 3.75kg
5 x 3.75kg

Lying barbell tricep extension
5 x 42.5kg
5 x 42.5kg
5 x 42.5kg

DL ging behoorlijk. Techniek zat bij de meeste reps redelijk goed. Ook weer een kleine verbetering in de hook-grip ('t komt echt aan op elke huidplooi op de juiste plaats creëren om geen eelt af te scheuren.). Redelijk vlotte reps allemaal.
Press ging beter dan verwacht. Beetje last van de rechter schouder, maar niet genoeg om echt op de prestatie te wegen.
Die barbell extensions zijn geweldig. Dikke pump in de triceps en de onderarmen en de pecs doen ook lekker mee. (Rippetoe uitvoering, maar met rechte barbell)

Hoe waren die pin squats, zeker stuk zwaarder als normale sq of niet? Kijk wel uit met die lying tricep extensions, kunnen nogal een elbow f*cker zijn weet ik helaas uit eigen ervaring..

Pin squats zijn een killer. Je moet echt op je techniek letten of je zit gewoon op de pinnen gekneld. Dan is het echt hard vechten om weer in beweging te komen.

Als het te zwaar wordt laat ik de ellebogen flaren bij de extensions. Dan verminderd de belasting aanzienlijk.
Ik doe ze maar enkele weken. Dus dat zou het risico ook al moeten beperken.

Training 15-03-2018:
Squat
1 x 165kg (RPE @ 8)
3 x 147.5kg
3 x 147.5kg
3 x 147.5kg
3 x 147.5kg

Bench press
4 x 87.5kg
4 x 87.5kg
4 x 87.5kg

Good morning
5 x 72kg
5 x 72kg
5 x 72kg (SSB)

Face pull
22 x
22 x
22 x (Gele elastiek)

Goeie training. De benen waren wat moe van een aantal (voor mij) fikse wandelingen van de afgelopen dagen.
Toch de single even zwaar als de vorige keer maar het was echt wel knal op de 8, waar dat vorige keer niet het geval was (hele hoge 8,5 eigenlijk). De back-off sets voelden erg goed aan.
De rest ging ook gewoon heel goed.

Mooi, volgende keer dan 167.5 ~170 op RPE 8.5 ~ 9 ;)

De bedoeling is om niet boven de 8 te gaan met de singles. (wat niet altijd lukt:o) Niet om het gewicht elke keer te verhogen.

De bedoeling is om niet boven de 8 te gaan met de singles. (wat niet altijd lukt:o) Niet om het gewicht elke keer te verhogen.

Waarom niet boven de 8 gaan dan? Je wilt altijd met 2 reps in de tank houden vanwege je herstelvermogen oid?

Waarom niet boven de 8 gaan dan? Je wilt altijd met 2 reps in de tank houden vanwege je herstelvermogen oid?
Ja, dat is om het herstel in check te houden. Maar ik doe dat niet alleen hoor. Dat is gewoon een trainingsmethode die bij BBM algemeen wordt toegepast en bij RTS ook volgens mij.
Te vaak naar een RPE 10 toewerken is eigenlijk nergens voor nodig, wil je het lang kunnen volhouden. (uitputting, gevaar op blessures, ...)

Training 17-05-2018:
Deadlift
1 x 177.5kg (@8)
3 x 157.5kg
3 x 157.5kg
3 x 157.5kg
3 x 157.5kg

Press
1 x 65kg (@8)
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg

Chin-up
5 x 5kg
5 x 5kg
5 x 5kg

Lying barbell tricep extension
5 x 42.5kg
5 x 42.5kg
5 x 42.5kg

Weinig drive om te trainen. De laatste tijd begin ik vaak aan een training met het gevoel dat het niet gaat lukken. Dat ik te moe ben om mijn prestatie van vorige keer te evenaren.
De DL viel redelijk goed mee, totdat tijdens de 3 back-off set wat eelt afscheurde. IMG_20180517_204327443.jpg
4de set mixed grip gedaan.
Daarna was de tank eigenlijk al leeg.
Toch nog redelijk goed verder kunnen doen.
Teveel stress op 't werk, te weinig slaap, te slechte slaap-kwaliteit.

Dan is op RPE trainen dus prima om met de vermoeidheid rekening te houden. Hoewel het toch vaak mee lijkt te vallen achteraf.

Boh klote dat eelt!

Dan is op RPE trainen dus prima om met de vermoeidheid rekening te houden. Hoewel het toch vaak mee lijkt te vallen achteraf.
Ik durf dan "per ongeluk" ook wel eens op een 8,5 of zelf 9 uitkomen voor de single. En dat moet ik toch afleren.
Maar vandaag viel het erg goed mee. Ik krijg de indruk dat mijn DL erg afhankelijk van de pijn in mijn duimen is.
Toen het afscheurde voelde ik er niks van. Ik merkte het pas na de set dat er iets raar aan mijn duim hing. Maar nu het er afgeknipt is voel ik het harder prikken.

Ik doe misschien toch iets verkeerd met hook-grip als ik zo'n eelt krijg? Of heeft iedereen dat?

Owja, die pijn aan de rechter schouder (regio sleutelbeen) stoorde wel redelijk tijdens het pressen. Zonder de pijn had die misschien beter gegaan.

Eelt krijg je zoiezo bij zulke dingen. Net als arbeiders sneller eelt op hun handen krijgen dan bedienden. Worden harde stukken om je handen te beschermen. Enigste nadeel is dat het ook kan afscheuren ja :p

Eelt krijg je zoiezo bij zulke dingen. Net als arbeiders sneller eelt op hun handen krijgen dan bedienden. Worden harde stukken om je handen te beschermen. Enigste nadeel is dat het ook kan afscheuren ja :p
Met die gladde barbells in de gym waar ik vroeger trainde had ik dat nooit. Nu al 2 keer in een half jaar.
Maar ik moet ook beter opletten hoe ik mijn duim hou denk ik.

Had ik maar eelt op mijn duim... De eelt zorgt ervoor dat je minder pijn krijgt, dat in combinatie met lifting tape moet voor een sterke hookgrip zorgen.

Had ik maar eelt op mijn duim... De eelt zorgt ervoor dat je minder pijn krijgt, dat in combinatie met lifting tape moet voor een sterke hookgrip zorgen.
Dat minder pijn hebben door de eelt valt vies tegen hoor.
Toen ik geen eelt had, deed het eigenlijk minder pijn. De huid is dan soepel en elastisch, waardoor het minder trekt.

Terug
Naar boven