XXL Nutrition

Riks log: traag maar gestaag

Kun je dat eelt ook niet soepel houden met een creme? Vaseline ofzo. Wel even afvegen voor de training uiteraard.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat vooral het magnesium zorgt voor uitdroging en dus sneller scheuren.
Maar het doet niet veel pijn hoor. De eerste keer dacht ik echt dat het heel erg veel pijn ging doen. Maar dat is dus niet zo.
Als je het helemaal weg knipt en het ligt open heb je meer last dan de set dat het scheurt.

Ik denk dat vooral het magnesium zorgt voor uitdroging en dus sneller scheuren.
Maar het doet niet veel pijn hoor. De eerste keer dacht ik echt dat het heel erg veel pijn ging doen. Maar dat is dus niet zo.
Als je het helemaal weg knipt en het ligt open heb je meer last dan de set dat het scheurt.

Nou ik heb het wel eens onder mijn voeten gehad en dat was geen lolletje. Teer rood huidje als het eelt eraf is. Zou moeten liften met het equivalent daarvan op mijn handen ook niet prettig vinden.

Nou ik heb het wel eens onder mijn voeten gehad en dat was geen lolletje. Teer rood huidje als het eelt eraf is. Zou moeten liften met het equivalent daarvan op mijn handen ook niet prettig vinden.
Ja, nu het er af is heb ik ook een teer rood huidje. Of ik nu een hook-grip DL zou aandurven weet ik eigenlijk niet.
Maar mixed grip gaat ook he. :)

jij pullt alles hook grip?
ik heb er ook last van als ik te veel met hook grip pull.
altijd met straps pull (alleen zware singles hookgrip) heb ik nergens last van.

anders kun je nog tape pakken, maar zou zelf gewoon straps gaan gebruiken. hook grip voor herhalingen is ook gewoon niet fijn

jij pullt alles hook grip?
ik heb er ook last van als ik te veel met hook grip pull.
altijd met straps pull (alleen zware singles hookgrip) heb ik nergens last van.

anders kun je nog tape pakken, maar zou zelf gewoon straps gaan gebruiken. hook grip voor herhalingen is ook gewoon niet fijn
Vanaf dat het niet meer dubbel overhands gaat pull ik alles hook-grip ja.
Ik lift niet graag met straps.

Training 20-05-2018:
Bench press
1 x 105kg (@8,5)
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg (easy)

Incline bench press
5 x 75kg
5 x 75kg
5 x 75kg

Pin squat
6 x 135kg
6 x 135kg
6 x 135kg

Shrugs
8 x 37.5kg
8 x 37.5kg
8 x 37.5kg

Goeie training.
Ik heb er ook mijn tijd voor genomen. Tussendoor lekker de tuin in kijken en van de vogels, vlinders en bloemen genieten. :D
De single bench ging eigenlijk niet zo goed. Had een double gedaan met 100kg en die ging heel erg goed. Dus vreemd dat die single niet naar wens ging. Maar voor de rest ging de training dus heel goed.
Zelfs zo goed als niks van de linker knie gevoeld tijdens de squats. :)
De shrugs niet verhoogd omdat de rechter schouder nog steeds wat pijn doet. (bij bench en incline bench geen last van)

Vogels? Vlinders? Bloemen?

:trollface:

Waarom moet "gay" toch altijd met zo'n negatieve connotatie gebruikt worden. Ik vind dat verschrikkelijk ergerlijk.
:trollface:

Training 24-05-2018:
Deadlift
3 x 125kg
3 x 125kg
3 x 125kg
3 x 125kg
3 x 125kg (beltless, dubbel overhands)

Press
3 x 47.5kg
3 x 47.5kg
3 x 47.5kg
3 x 47.5kg
3 x 47.5kg
3 x 47.5kg

Chin-up
5 x 3.75kg
5 x 3.75kg
5 x 3.75kg

Lying barbell tricep extension
5 x 35kg
5 x 35kg
5 x 35kg

Snelle makkelijke training. 4 keer gecheckt of het gewicht aan de barbell wel juist was bij DL. Bleekt toch te kloppen. g was 8,81m/s² gedurende mijn DL. ;)
Press ging ook als vanzelf.
Bij chin-up even een dipje. Dat ging ook snel weer voorbij.
Zo hoort een lichte week te zijn, denk ik. :)
Nu doodmoe, maar dat komt niet echt door de training (ben ik zeker van).

Nee, van zo'n traininkje kikker je normaal eerder op dan dat je nog gaarder wordt. Van een zware training overigens in eerste instantie ook, maar dan krijg je dat nog wel op je bord later :)

Nee, van zo'n traininkje kikker je normaal eerder op dan dat je nog gaarder wordt. Van een zware training overigens in eerste instantie ook, maar dan krijg je dat nog wel op je bord later :)
Ja, deze week dient ook als herstel, zonder te ver terug te vallen in volume. Dan raken we hopelijk niet teveel de-trained.

125kg hoort altijd licht te voelen bij elke zichzelf respecterende lifter :P

125kg hoort altijd licht te voelen bij elke zichzelf respecterende lifter :P
Licht kan veel betekenen he. Zo licht dat het lichter aanvoelt dan de eerste WU set met 70kg van gewoonlijk? Ik heb echt goed moeten checken of ik echt wel de juiste schijven op de barbell had hangen.

Training 27-05-2018:
Bench press
3 x 75kg
3 x 75kg
3 x 75kg
3 x 75kg
3 x 75kg
3 x 75kg

Incline bench press
5 x 60kg
5 x 60kg
5 x 60kg

Pin squat
6 x 107.5kg
6 x 107.5kg
6 x 107.5kg

Shrugs
8 x 30kg
8 x 30kg
8 x 30kg

My goodness, wat was me dat zeg!? Bij set 3 van de pin-squats kwam ik op dreef.
Al de rest voelde ontzettend zwaar, maar als ik er een RPE op had moeten zetten ben ik niet boven de 6,5 geweest.
Gewoon heel loom door de hitte denk ik.

Training 29-05-2018:
Squat
1 x 167.5kg (@ 8,5)
3 x 150kg
3 x 150kg
3 x 150kg
3 x 150kg

Bench press
4 x 85kg
4 x 85kg
4 x 85kg (t&g -1)

Romanian deadlift
5 x 140kg
5 x 140kg
5 x 140kg (@6 a 7) PR

Pffff, zweten kwam op de eerste plaats!
Ik kon de barbell niet op zijn plaats houden. Mijn schouders zijn gepeeld.
Bench ging van geen kanten. Last van de rechter schouder en t&g reps zijn echt raar als je ze zo weinig doet. (t&g -1 betekent alle reps t&g behalve de laatste)
RDL met straps gedaan. WU wat met hook-grip geprobeerd. Rechts ging super goed maar links deed serieus pijn waar vorige week de eelt is afgescheurd. RPE schatten was heel moeilijk omdat ik ze al zo lang niet meer gedaan heb en ze belachelijk goed gingen voor mijn doen. Ik durfde niet zwaarder gaan vandaag uit schrik de RPE echt te laag in te schatten. Maar het had ook een RPE 5 kunnen zijn.

Goede intensiteit Rik. Goede squats en sterke RDL in verhouding met je deadlift of heb ik 't mis?

Thanks.
Yep, bij DL zijn de eerste cm's veruit het zwaarste voor mij.

Terug
Naar boven