XXL Nutrition

Riks log: traag maar gestaag

Ik merk bij mezelf ook wel een verschil van inschatten tussen oefeningen. Ik kan een gewone deadlift makkelijker inschatten dan een romanian deadlift. Oefeningen die ik het vaakste doe zijn meestal ook makkelijker in rpe in te schatten.

• Topic Starter Topic Starter
Het was al van januari geleden dat ik ze nog gedaan had. En ik heb ze nooit zo zwaar gedaan. Dus dat was wel even een positieve verrassing. Langs de ene kant had ik nog wel wat extra aan de bar willen hangen, maar aan de andere kant had ik ook geen zin om een week stijf te lopen omdat ik overdreven had met de lift.

Hoe diep kom je met die RDL's?

De barbell komt toch een heel stuk onder de knie.

Training 31-05-2018:
Safety bar squat
3 x 127kg
3 x 127kg
3 x 127kg

Press
1 x 65kg (@8)
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg
3 x 57.5kg

Deadlift
1 x 170kg (@7,5)
1 x 180kg (@9)
3 x 155kg
3 x 155kg
3 x 155kg
3 x 155kg

SSB squat was wennen. Doel was om setjes @7 te doen, maar de eerste set voelde de linker knie echt niet goed. Dus maar op dit gewicht gehouden. Gelukkig ging het de 2 volgende sets beter met de knie en voelde de squat ook veel lichter aan. RPE was redelijk laag dus.
Press liep voor geen meter. Bar-path van een absolute beginner. Volume sets ging redelijk.
DL begon heel sterk. Maar na de single @9 wou de hook-grip niet meer. Na 2 setjes in de back-off deed mijn linker duim zoveel pijn dat ik enkel de eerste rep van de set nog hook-grip kon en daarna mixed grip moest toepassen. Lift-off is heel lastig met zulke pijnlijke duimen! En een hold bovenaan is ook niet echt prettig!
Single had @8 moeten zijn dus de back-off op 175kg berekend.
Geen geweldig gevoel over deze training.

DL begon heel sterk. Maar na de single @9 wou de hook-grip niet meer. Na 2 setjes in de back-off deed mijn linker duim zoveel pijn dat ik enkel de eerste rep van de set nog hook-grip kon en daarna mixed grip moest toepassen. Lift-off is heel lastig met zulke pijnlijke duimen! En een hold bovenaan is ook niet echt prettig!
Wie is er nu de p*ssy?:roflol:

Training 02-06-2018:
Pin squat
3 x 140kg
3 x 140kg
3 x 140kg
3 x 140kg (@ 8 ... nah, 7,5. :) )

Bench press
1 x 100kg (@8)
1 x 102.5kg (@ dikke 9 a 9,5)
3 x 90kg
3 x 90kg
3 x 90kg
3 x 90kg
3 x 90kg

Deadlift up to knees
5 x 150kg
5 x 150kg
5 x 150kg (@? Whow!!!)

Voor de training dikke twijfels. Te weinig geslapen en ik had als slaap in te halen.
Tijdens de squat alle twijfels van de baan. Ging geweldig. :)
...en toen kwam de bench... Die singles gingen van geen kanten!!! Echt totaal geen power. De volume-sets gingen redelijk. Lang niet zo moeizaam als de singles.
Het zou met de rechter elleboog en schouder te maken kunnen hebben. Enkele weken geleden, na de DL, deed de schouder al pijn en dat is nog niet weg. Boven de 90kg voel ik met feller, maar niet dat ik echt pijn heb of zo. De elleboog voelt af en toe aan alsof er een ontsteking op zit. Maar ook niet constant en niet echt intens. Beetje vervelend af en toe.
DL begon goed, ging steeds beter en bleef beter gaan. Zelfs de hook-grip ging aardig goed met minimale hoeveelheid pijn. De sets zouden @9 moeten geweest zijn maar de hoofdreden dat ik niet zwaarder ging is omdat ik compleet buiten adem was na 5 reps (1 a 2 sec hold @ knee). Na elke set effe vasthouden aan het rack om niet om te donderen (sterretjes!). :p

5 reppers op deadlits zijn inderdaad best pittig, zeker als er ergens een pauze bij in zit :p
Lekkere training eruit gegooid!

5 reppers op deadlits zijn inderdaad best pittig, zeker als er ergens een pauze bij in zit :p
Lekkere training eruit gegooid!
Ja, de hold/pauze op kniehoogte hakt er stevig in.
Wel goed dat de lift-off deze keer een stuk beter aanvoelde dan bij de DL van donderdag.

Goede training..mooi volume + intensiteit.

Ieder z'n gewicht en intensiteit toch Rik, belangrijkste is dat je zelf progressie maakt en niet wat anderen kunnen/doen. Maar kijkend naar de intensiteit/RPE , gewichten van jouw training en daarbij je herstelvermogen etc was dit gewoon een goede training.

Ik ga het even rustig aan doen met bloggen en internet activiteit.
De stress niveaus in het leven en op het werk liggen redelijk hoog. Dus ik heb wat nood aan rust in het hoofd. Beter op tijd ingrijpen dan weer over de rooie te gaan.

No worries.
I'll be back.

Take care, bro.

Hou je haaks

Ik dacht al, waar hangt die gozer uit? C u soon!

Even een break kan zeker geen kwaad! Tot snel weer!

I'm back! :)

Grootste stress is achter de rug. Maar ik ben zeker nog niet helemaal hersteld van de vermoeidheid.
Ik ben wel netjes blijven trainen hoor. Ik had echt iets nodig om mijn hoofd goed leeg te maken na het werk. Maar internet bleef op een heel laag pitje. (damn, wat een stapel mails er nu in mijn in-box zitten zeg!)

Om het hoogtepunt van de afgelopen weken even in beeld te brengen:

Na die 1RM test ben ik aan een transitional block begonnen.
Weekje setjes van 10 reps, dan een weekje setjes van 8 reps en nu een weekje van 6 reps. Geen competitie squat, bench of DL. Allemaal afgeleide varianten.
Laatste training was gisteren:
Deficit deadlift up to knees
8 x 140kg
8 x 140kg
8 x 140kg

Close grip bench press
8 x 75kg
8 x 75kg
8 x 75kg

Dumbbell flyes
8 x 18.5kg
8 x 18.5kg
8 x 18.5kg

Dumbbell row
8 x 36kg
8 x 36kg
8 x 36kg

Deficit was 7,5cm.
Ging redelijk goed. Voelde mijn maag soms raar doen, na de sets. Tijdens de set weinig last van.

Nu het wat rustiger is op 't werk hoop ik wat te kunnen recupereren. Maar die hitte van de laatste weken helpt daar niet echt bij.

Welkom terug, Rikster! :klink:

Terug
Naar boven