Fitness Seller

Riks log: traag maar gestaag

• Topic Starter Topic Starter
Close grip is idd wel handig voor strongman. Werkt goed op de triceps.
Waar doe je die extra wide grip dan voor? Gewoon voor de sexy chesticles? :D

Training 24-07-2018:
Squat
1 x 160kg (@8 (veel te warm, te laat, lang geleden))
5 x 132.5kg
5 x 132.5kg
5 x 132.5kg (@7)
5 x 132.5kg (@6,5)

bedoeling was 2x5 @8, 2x5 @7

Bench press
5 x 87.5kg
5 x 87.5kg (@7)
5 x 90kg (@8)

Bedoeling was 3x5 @8

Romanian deadlift
8 x 110kg
8 x 110kg (@7)

't Was veel te laat. 't Was enorm warm.
't Ging redelijk goed. Bench ging verrassend goed. Squat was er weer wat in komen na 4 weken geen competitie squat. Laatste set lag de barbell heel laag. Die ging duidelijk het best. Maar normaal kan ik 'm daar niet consistent leggen zonder pijn aan de ellebogen te krijgen. Beetje proberen weer dus.
Oh ja, zonder knee sleeves gesquat. Knie deed nauwelijks pijn. Na de opwarming zelfs geen pijn meer.

Training 26-07-2018:
Deadlift
1 x 175kg (@8)
5 x 145kg (@7)
5 x 150kg (@7,5)
5 x 145kg (@7)
5 x 145kg (@7)

Bedoeling was 2x5@8, 2x5@7

Bench press
5 x 85kg (@7)
5 x 90kg (@7,5)
5 x 90kg (@8)

Bedoeling was 3x5@8
Alles t&g.

Landmine v-bar row
10 x 50kg
10 x 50kg (@7 ?)

't Is maar weer eens duidelijk dat ik bij hitte goed kan deadliften. Altijd al zo geweest.
Inschatten van RPE is nog altijd moeilijk. Ik reken ze uit via een tabel van BBM/RTS om een richt-gewicht te hebben en kijk dan of ik moet bijstellen.

Respect voor trainen met dit weer!

Thanks.
Ik vond het beter meevallen dan ik verwacht had. Ik had mezelf wel voorgenomen dat als ik echt last zou krijgen van de hitte tijdens de training, onmiddellijk te stoppen.
Maar dat bleek echt niet nodig. :)

Training 29-07-2018:
Bench press
1 x 105kg (@8)
5 x 90kg (@7!!)
5 x 90kg (@8)
5 x 85kg (@7)
5 x 85kg (@7)

Pin squat
5 x 135kg
5 x 135kg (@8.5)

Incline bench press
8 x 60kg
8 x 60kg (@7. Voelde raar en niet helemaal OK. Beetje wennen?)

Redelijke training.
Mag iets meer volume in.

Goed bezig Rik..

Thanks!

Jammer genoeg zal dat deze week een heel stuk minder zijn.
Gisteren gaf het lichaam even op. Geen idee waar dat zo plots vandaan is gekomen. Spierpijn, gewrichten die pijn doen, spijsvertering compleet overhoop, hoofdpijn, ... Echt alles kraakte.
Vandaag is 't alweer een stuk beter. Maar ik voel me nog niet goed genoeg om te kunnen zeggen dat vanavond trainen een goed idee is.
Misschien eens een weekje rust nemen? We zien wel hoe het de komende dagen gaat.

Op zich voel ik me aardig goed vandaag.
Toch ga ik deze week niet echt een normale training meer doen. Heb ff nood aan echte rust. Ook mentaal.
Wel raar, of misschien juist normaal, dat ik het laatst mentaal nodig had om te trainen door de zware stress op het werk. En nu die stress redelijk ver weg is, heb ik het mentaal wat nodig om ff rust te nemen van het trainen. Tja, ...
Het gaat iig niet zo lang duren, voel ik al. Ten laatste volgende week ben ik weer stevig aan het liften. :)

Training 02-08-2018:
Squat
5 x 130kg (@6.5)
5 x 140kg (@7, belt)
4 x 150kg (@8) PR
3 x 160kg (@8)
3 x 165kg (@8.5) PR

Bench press
5 x 70kg (@6)
5 x 80kg (@6.5)
5 x 90kg (@7.5)
3 x 95kg (@8.5)
3 x 97.5kg (@8.5)

Eigenlijk was ik niet van plan om te trainen, maar ik kreeg er gewoon erg veel zin in na het avondeten.
Tijdens de training volgend idee gekregen:
Voor squat:
Mikken op 5 reps of een RPE8. Elke keer 10kg verhogen, tot dat dit een te grote stap lijkt om nog een mooie set of rep af te werken (behoud van techniek).
Voor bench: hetzelfde maar eerder op 5kg overstappen en uiteindelijk op 2,5kg spongen eindigen.
3 minuten rust tussen de sets.
Voor DL lijkt me hetzelfde systeem als voor squat wel OK. Maar die heb ik dus niet gedaan. Is voor zondag?
Ik heb het voor deze training niet volledig uitgemolken, maar het lijkt me een toffe manier van trainen om eens een schema rond te bouwen.
Er zou dan wel nog iets meer volume in mogen schat ik.

Goeie training. Mooie squat PR's. Heel onverwacht! :)

Goede squat man, netjes! Geen filmpje gemaakt?

Goede squat man, netjes! Geen filmpje gemaakt?
Thanks!
Nee, niks gefilmd. Ik had niet de bedoeling er echt iets van te maken. Ik wou gewoon ff onder de barbell kruipen.
Vooral bij squat heb ik mezelf erg verbaasd.

Goed rustig aan gedaan, Rikkie! :roflol:

Netjes man!
Dankjewel!
:D Ik heb mijn back-off sets toch achterwegen gelaten.:p
Ik had dus echt niet verwacht dat het zo zou lopen.

Typisch Rik, beetje zielig doen en vervolgens dikke training neerzetten :trollface:

Training 04-08-2018:
Deadlift
5 x 130kg
5 x 140kg (@6)
5 x 150kg (@6.5 ; belt)
5 x 160kg (@8) PR
3 x 170kg (@8)
1 x 180kg (@9 ; mentale muur?)

Bench press
5 x 70kg (@7)
5 x 80kg (@7)
4 x 90kg (@8)
3 x 95kg (@8.5)
2 x 100kg (@8 ; korte pauze)
1 x 105kg (@8.5)
5 x 90kg (@8)
5 x 90kg (@9)
5 x 80kg (@6.5 ; beetje te licht)
5 x 85kg (@7 ; OK)

Zelfde systeem als vorige keer + volume bij bench.
Nu zou je denken dat dit in totaal veel meer volume is als wat ik normaal doe. Maar dat is helemaal niet zo. Ik log normaal gewoon de sets onder de single niet. Maar met dit systeem weet ik minder snel waar ik terecht ga komen. Kan zijn dat de laatste een double zal zijn. ...hoewel.
Bench is dus eigenlijk een normale training.

Wat ik hieruit geleerd heb is dat ik RPE veel makkelijker kan schatten als ik een gegeven gewicht en een target RPE heb in tegenstelling tot wanneer ik een gegeven aantal reps heb en een target RPE en dan het gewicht moet kiezen. 't Is een klein verschil, maar voor mij maakt 't de training veel leuker.

Netjes, geeft mij wel een beter beeld van je gemaakte totaal volume als je het op deze manier logt.

Ja, het ziet er wat indrukwekkender uit. Maar ik ben dus op een andere site beginnen loggen en die houdt ook het volume bij dat je lift. Ens als ik nu plots op een andere manier ga loggen dan klopt er totaal niks meer van die grafieken.

Terug
Naar boven