Training 29-08-2018:
Barbell Medicine: 4 Week Time Crunch, Week2, Day2
Bench press
5 x 80kg (@6 ; middenvinger op de ringen)
5 x 90kg (@8 ; ringvinger op de ringen)
1 x 100kg (@8 ; ringvinger op de ringen)
1 x 100kg (@7 ; wijsvinger op de ringen, wraps)
1 x 105kg (@8 ; wijsvinger op de ringen, wraps (ook voor de volgende sets))
5 x 95kg (@8.5) PR
5 x 87.5kg (@7)
5 x 87.5kg (@7)
5 x 87.5kg (@7.5)
Next: Myo-reps
Squat
15 x 95kg (@7 ; beltless, zonder sleeves) PR
5 x 95kg
5 x 95kg
5 x 95kg
5 x 95kg (Stekende pijn aan de schedelbasis, compleet buiten adem)
Chin-up
12 x (@8 ; rode elastiek = gat 8) PR
3 x
1 x
Goeie training.
Gezien de problemen met de bench de laatste tijd vond ik het tijd om wat te experimenteren. Ik heb nogal wat last van mijn nek de afgelopen maanden (jaren eigenlijk). Na 3 a 4 reps begint mijn rechter duim heel fel te tintelen en kan ik mijn rechter triceps niet zo goed meer activeren. Als ik mijn hoofd helemaal achterover kantel heb ik er minder last van maar dan heb ik helemaal geen kracht. Dat ligt echt raar bij het benchen. Dus heb ik mijn greep eens aangepast. En dat bleek ongeveer hetzelfde effect te hebben als mijn hoofd naar achteren kantelen. Geen getintel en de triceps bleven mooi meedoen. Techniek is wel even wennen, maar het ging al heel goed vind ik.
Probleem zou wel eens kunnen zijn dat ik nu wel de extra gaten van de west-side spacing ga missen in mijn rack. Tot nu toe nooit nodig gehad, maar met deze bredere greep in un-racken moeilijker. 1 gaatje lager is echt te laag voor de j-hooks.
Squats gingen super. Iets minder burn in de onderrug. Dat had ik absoluut niet verwacht. Maar tijdens de 4de set van 5 kreeg ik stekende hoofdpijn aan de schedelbasis. Op zich had ik nog enkele sets verder kunnen gaan. Maar dit leek me geen geweldig idee gezien dat gevoel in mijn hoofd.
Chin-ups waren redelijk erbarmelijk. Ik heb ze hammer-grip gedaan om mijn ellebogen iets te sparen.