Fitness Seller

Riks log: traag maar gestaag

Hmm moeilijk in te schatten of je belt veel beter werkt of niet. Of combinatie van beide en een goeie dag toch mss qua gevoel?

Hele mooie squat wel man damn!! Mooi dat je tevreden bent van je materiaal

• Topic Starter Topic Starter
Hmm moeilijk in te schatten of je belt veel beter werkt of niet. Of combinatie van beide en een goeie dag toch mss qua gevoel?

Hele mooie squat wel man damn!! Mooi dat je tevreden bent van je materiaal
Bedankt! Squat ging echt uitzonderlijk goed. Heerlijk gevoel. :)

Yep, Titan maakt heel mooi spul. Ik ben benieuwd naar mijn singlet en t-shirts, die in back-order staan.

Harde training hoor, nice PR zowel op sq als bockpull, nieuwe gear goed ingewijd dus :D. Had je gevoel dat de sleeves je helpen onderin met sq om meer te liften?

Harde training hoor, nice PR zowel op sq als bockpull, nieuwe gear goed ingewijd dus :D. Had je gevoel dat de sleeves je helpen onderin met sq om meer te liften?
Thanks!
Ze werken onderin, volgens mij, net hetzelfde als de SBD sleeves. Ze zitten gewoon ietsje aangenamer in die positie.
Ik squat altijd met sleeves. Mijn knieën moeten het warm hebben of ze doen niet mee. :D

Thanks!
Ze werken onderin, volgens mij, net hetzelfde als de SBD sleeves. Ze zitten gewoon ietsje aangenamer in die positie.
Ik squat altijd met sleeves. Mijn knieën moeten het warm hebben of ze doen niet mee. :D
Same, bij mij helpen ze ook lichtjes in de hole en heb klote knieen zonder sleeves is echt een hel

Sleeves dragen in tegenstelling tot wraps niet bij aan een hogere squat. ondanks dat veel mensen dit geloven. Het kan wel een veiliger en zekerder gevoel geven, waardoor je meer aandurft dan zonder sleeves. Mooi placebo effect, werkt voor mij prima.

Sleeves dragen in tegenstelling tot wraps niet bij aan een hogere squat. ondanks dat veel mensen dit geloven. Het kan wel een veiliger en zekerder gevoel geven, waardoor je meer aandurft dan zonder sleeves. Mooi placebo effect, werkt voor mij prima.
Ze dragen tegenwoordig wel degelijk bij. Er zit een zekere mate van elasticiteit in moderne sleeves. Zeker in de sleeves specifiek voor de powerlifting-markt ontwikkeld. (Titan, SBD, ...)
Maar het zal iig veel minder zijn dan wraps.
En dan is er ook nog het placebo effect.

Ze dragen tegenwoordig wel degelijk bij. Er zit een zekere mate van elasticiteit in moderne sleeves. Zeker in de sleeves specifiek voor de powerlifting-markt ontwikkeld. (Titan, SBD, ...)
Maar het zal iig veel minder zijn dan wraps.
En dan is er ook nog het placebo effect.
Volgens mij ergens gehoord bij BBM of een andere betrouwbare bron, verschil van zonder sleeves en met sleeves (ook de PL sleeves) schijnt verwaarloosbaar te zijn.

Volgens mij ergens gehoord bij BBM of een andere betrouwbare bron, verschil van zonder sleeves en met sleeves (ook de PL sleeves) schijnt verwaarloosbaar te zijn.
Dat verkondigden ze idd bij BMM. Maar dat is de laatste paar jaren wel verandert. Sleeves van het powerlifting type hebben een aangepaste versie van neopreen. Elke fabrikant heeft zo zijn eigen mengsel. En dit soort neopreen is elastischer gemaakt dan wat er vroeger gebruikt werd. Dus je haalt wel degelijk meer uit kneesleeves dan vroeger, waar het enkel voor lekker warme knietjes zorgde.
Volgens mij komt dit zelfs van Jordan tijdens een BMM live op YT. Of van een "The Jugg Life" podcast, dat kan ook.

Ik denk dat ik er toch wel een kilotje of 5 uithaal. Maar mentaal meer inderdaad. Ik voel me zekerder en sterker rondom mijn weak knees. :)

Ik denk dat ik er toch wel een kilotje of 5 uithaal. Maar mentaal meer inderdaad. Ik voel me zekerder en sterker rondom mijn weak knees. :)
Het zullen idd geen enorme verschillen zijn en het werk ook op het mentale vlak. En met warme gewrichten lifter gaat gewoon beter. Dus die sleeves helpen wel degelijk. De bijdrage van de elasticiteit zal waarschijnlijk nog het kleinste aandeel zijn.
Maar als je een WR kan verbreken met 0,5kg extra op de barbell ...
Ik heb er vooral lekker warme knietjes door. En ik voel wat extra stabiliteit in het laagste punt van de squat.

Het zullen idd geen enorme verschillen zijn en het werk ook op het mentale vlak. En met warme gewrichten lifter gaat gewoon beter. Dus die sleeves helpen wel degelijk. De bijdrage van de elasticiteit zal waarschijnlijk nog het kleinste aandeel zijn.
Maar als je een WR kan verbreken met 0,5kg extra op de barbell ...
Ik heb er vooral lekker warme knietjes door. En ik voel wat extra stabiliteit in het laagste punt van de squat.
De mijne zullen ook niet erg veel doen qua elasticiteit . Een L terwijl ik een S aan kan doen :p die L trek ik gewoon zo over mijn benen zonder enige moeite :p maar hrt zit wel lekker, en het is de combinatie van alles wat hier genoemd is he

Hier kan je de Titan en de Strengthshop belt een beetje met elkaar vergelijken:

Ondertussen komen de DOMS wel wat opzetten.

Dat verkondigden ze idd bij BMM. Maar dat is de laatste paar jaren wel verandert. Sleeves van het powerlifting type hebben een aangepaste versie van neopreen. Elke fabrikant heeft zo zijn eigen mengsel. En dit soort neopreen is elastischer gemaakt dan wat er vroeger gebruikt werd. Dus je haalt wel degelijk meer uit kneesleeves dan vroeger, waar het enkel voor lekker warme knietjes zorgde.
Volgens mij komt dit zelfs van Jordan tijdens een BMM live op YT. Of van een "The Jugg Life" podcast, dat kan ook.

De mijne zullen ook niet erg veel doen qua elasticiteit . Een L terwijl ik een S aan kan doen :p die L trek ik gewoon zo over mijn benen zonder enige moeite :p maar hrt zit wel lekker, en het is de combinatie van alles wat hier genoemd is he

Inderdaad, scheelt nogal als je de "competition fit" neemt of niet van een bepaald merk. Ik vind het warmte aspect van de sleeve ook belangrijker + het feit dat je ze gemakkelijk aan kan doen. Extra 'pop' uit de bottom boeit me niet zo.

Mooie belt ook Rik, kwaliteit is er wel aan af te zien!

Barbell Medicine: HLM (modified), Week4, Day2
Press
4 x 50kg (@5.5)
4 x 55kg (@6.5)
4 x 55kg (@6)
4 x 60kg (@8)
4 x 57.5kg (@7)
4 x 60kg (@8)

Tempo squat 3-0-3
8 x 80kg (@6)
8 x 90kg (@7)
8 x 90kg (@7)
8 x 90kg (@7)
8 x 90kg (@6.5; OH shit! dizzy. Lower back pump!)
8 x 100kg (@7.5; conditioneel kapot)

Pendlay row
8 x 70kg (@6.5; nog kapot)
8 x 75kg (@7)
8 x 75kg (@7)
8 x 75kg (@6)
8 x 77.5kg (@7.5)
8 x 80kg (@8.5; is dit een oefening voor de onderarmen? Erg he.)

Uit de HLM is dit de L ... Met die tempo squats snap ik daar de gedachte niet achter. Mijn pendlay row trekt volgens mij nergens meer op vanwege die tempo dingen. Maar gelukkig was dit de laatste keer!
em-happy.png

Volgende week SSB squats!!
Press kan me eigenlijk weinig boeien. Volgende keer dat ik deze template volg ga ik ze vervangen door een bench variatie.

Barbell Medicine: HLM (modified), Week4, Day3
Deadlift
4 x 160kg (@6.5)
4 x 167.5kg (@7) PR
4 x 167.5kg (@7.5)
4 x 167.5kg (@7)
4 x 167.5kg (@7)
4 x 172.5kg (@8) PR

Close grip bench press
4 x 80kg (@6.5)
4 x 82.5kg (@7)
4 x 82.5kg (@6.5)
4 x 86kg (@7)
4 x 92.5kg (@8.5)

Squat
4 x 130kg (@7 ; Barbell voelt heel zwaar op de schouders)
4 x 130kg (@7)
4 x 130kg (@7)
4 x 135kg (@7.5)
4 x 142.5kg (8.5)

Squats zijn beltless, maar wel met sleeves deze keer.

Deadlift ging super goed. Maar daarna was de energie precies wat op. Niet dat te weinig had gegeten, maar ik was gewoon moe. :P
CGBP voelde vreemd aan. Techniek zat vaak niet zoals het hoort.
Beltless squat liep niet goed omdat ik nog steeds last heb van mijn rechter heup. En door die last ga ik denk ik anders squatten, waardoor ik ook pijn kreeg aan mijn linker enkel. :(
Bij zo goed als elke set voelde be barbell gewoon 40kg zwaarder aan op de schouders dan wat ik gewoon ben. De kracht was er wel, maar alles kostte blijkbaar gewoon veel meer moeite.
Toch erg blij met die DL. :D

Terug
Naar boven