MuscleMeat

Riks log: traag maar gestaag

Apart van je been zeg. Zal zeker eens je squat weer op film zetten. Scheef squatten kan veel narigheid meebrengen.
Anders kijken om wat oefeningen te doen voorafgaand aan je training of op rustdagen om het heupgewricht wat open te brengen? Wie weet maakt dat het aangenamer.

• Topic Starter Topic Starter
Ja, heel vreemd.
Nooit eerder last van gehad, zover ik me kan herinneren.
Morgen is het beltless squat. Ik ben benieuwd hoe die gaat gaan.

De heup voelt nog altijd niet helemaal geweldig aan.
Ik moet de training van vandaag sowieso naar morgen verschuiven. Dus tegen dan hopelijk wat verbetering.
Maar ook zoals het nu voelt kan ik er mee squatten. Dus dit gaat me niet tegenhouden.

Training 13-09-2018
Barbell Medicine: 4 Week Time Crunch, Week4, Day2:
Bench press
4 x 90kg (@7)
1 x 100kg (@7)
1 x 105kg (@8,5)
4 x 97.5kg (@9)
4 x 90kg (@8)
4 x 90kg (@7,5)
4 x 90kg (@7,5)

Squat
15 x 105kg (@8) PR
5 x 105kg
5 x 105kg
5 x 105kg (gestopt wegens geen adem meer.)

Chin-up
10 x (@8, rode elastiek, gat 8)
3 x
3 x
3 x
1 x

Zeer matige training. Alles voelde een beetje raar. Geen idee waarom.
Net voor de squat een serieuze hoestbui gehad. Dat helpt niet als je myo-reps moet gaan doen.

Hoe voelde de heup dan tijdens/na 't squatten nu? Heb de trainingen even bekeken die ik gemist heb laatste 2 weken maar vind 't qua volume en intensiteit er goed uit zien Rik..keep it up!

Viel wel mee.
Eigenlijk zo goed als geen last meer van.

Alleen ... ik ben de laatste tijd zo moe dat elke motivatie om te trainen helemaal weg is. Eigenlijk doe ik het de laatste week echt met tegenzin.
De afgelopen weken was ik eigenlijk nog wel redelijk gemotiveerd en zag ik nog wel verschillende zaken die ik wou proberen. Ondanks de vermoeidheid. Niks meer van te bespeuren op het moment.
Voordien was ik tijdens het trainen en er na nog blij dat ik mijn training dan alsnog had afgewerkt. Maar ook dat is weg. Ik heb eerder het gevoel dat ik mijn tijd heb verdaan en ik beter in de zetel had gezeten niks doen. Dat is even saai en ik word daar niet zo moe van.
Echt ik ben gewoon veel te moe om te trainen. Als je leven bestaat uit 5 dagen/week gaan werken (nee, geen berg overuren of extra stress tegenwoordig), 3/week trainen. (<= dat is de volledige opsomming van mijn activiteiten waar ik toe in staat ben) Dan vind ik dat voor mezelf maar zielig.
Dan stop ik liver een tijdje met trainen en doe iets waar ik meer plezier aan beleef.

Over een tijdje kom ik wel weer terug. (vorige keer was dat 4 jaar, maar zo lang hoop ik niet te wachten deze keer ;) )
Ik heb dit dus wel eerder meegemaakt. Maar ik grijp nu wel eerder in.
Typische situatie na een lange tijd trainen terwijl mijn apneu compleet onbehandeld is. Ik had gewoon niet verwacht dat deze periode zo lang zou aanslepen. Initieel was me ook gezegd dat ik er nu zowat vanaf zou zijn. Maar ik wacht nog steeds op een planning voor de volgende stappen. :(

Vervelend man :( maarre 2 x per week een fullbody sessie ( 1 dag sq + bench, dag 2 strict press en dl bijv) is ook niet op te brengen? In dat geval hou je nog iets van kracht en shape vast en wellicht beter voor de motivatie in jouw geval?

Krachtbehoud houdt me op dit moment eigenlijk helemaal niet bezig.
Ik heb enkel rust nodig.
Als ik enkele weekjes (of zelfs 1 week) echt de lamzak kan uithangen voel ik me waarschijnlijk alweer een stuk beter.
Op dit moment kan trainen me echt 0,0 boeien. Ik ben daar echt te moe voor.
Als ik niet te lang met dit gevoel blijf rondlopen zal ik ook niet waanzinnig veel verliezen. Ik train ook niet echt met een doel waar een datum op staat of zo, dus enkele weken set-back boeit ook niet.

Ben weer even (met wat succes) aan het trainen.:)
Die vreemde pijn in het rechter been blijft, maar is ietsje minder.
Voor degene die mijn trainingen nog wat willen volgen: http://www.workouttracker.be/viewuser.php?id=12
Ik heb ff nog geen zin om op meerdere plaatsen mijn log bij te houden.

Zoals mijn vader zou zeggen: dan maak je maar zin!
Nou dan:

Barbell Medicine: HLM (modified), Week3, Day3
Deadlift
5 x 140kg (@6)
5 x 152.5kg (@7)
5 x 152.5kg (@7)
5 x 155kg (@7)
5 x 155kg (@7)
5 x 162.5kg (@8) PR

Close grip bench press
4 x 80kg (@6)
4 x 85kg (@7)
4 x 85kg (@7)
4 x 90kg (@8)
4 x 92.5kg (@8.5 ; rechter schouder en triceps doen wat vervelend)

Squat (beltless)
4 x 130kg (@7.5 ; geen sleeves)
4 x 130kg (@7)
4 x 130kg (@6.5)
4 x 135kg (@8)
4 x 140kg (@8.5)

Mooie prestaties, vind ik.
em-happy.png

Ik voel me niet altijd even geweldig tijdens de trainingen. Maar voldoende rust tussen de sets (4-5 min) helpt enorm.
Weer een volume PR gezet. Ik mag dus niet klagen.
em-laughing.png

Kunnen jullie mijn logs op WorkoutTracker eigenlijk zien, zonder account?

OK, cool.
Dus als ik geen zin heb om ze hier te posten zet ik effe een linkje neer.:)

Zoals jullie wel merken gaat het een stuk beter sinds ik enkele weken 100% rust heb genomen en vanaf toen de intensiteit van de trainingen heb verlaagd.
Ik hoop het zo een tijd te kunnen volhouden. Ik merk dat ik nog steeds redelijk tegen mijn limiet zit, maar dit is wel nog doenbaar.
Na volgende week verandert de opzet van het schema een beetje. Dus dat wordt weer afwachten hoe dat bevalt.

Welcome back Rik..naja je was er al maar bedoel qua loggen :). Goed te zien dat het trainen weer lekker gaat en je pr's zet. Mooi aanwinst die gear. Ben beniewd hoe die sleeves je bevallen, had deze ook overwogen toen ik nieuwe sleeves wilde maar toch voor Rehband gegaan. Welke maat heb je genomen van die knee sleeves?

Thanks!
Die riem is wel wat anders dan ik eerst had. En mijn oude riem is op zich ook al niet slecht. (StrengthShop 10mm lever belt) Tegen deze titan lijkt di wel haast een gewone broeksriem. Had ik eerlijk gezegd helemaal niet verwacht.

Voor de sleeves ben ik, in tegenstelling tot velen, met de aanbeveling van Titan gegaan. Voor mij is dat een L. O.a. Bryce Krawczyk had aangeraden een maat kleiner te gaan. Maar afgaande op mijn SBD sleeves leek me dat geen goed idee.
Ik heb geen idee hoe hij zelf de M over zijn quads krijgt. Maar de L past voor mij maar net. En mijn quads kunnen niet tippen aan die van Bryce.
Morgen worden de spulletjes voor de eerste keer getest: Squat en block pulls.

Thanks!
Die riem is wel wat anders dan ik eerst had. En mijn oude riem is op zich ook al niet slecht. (StrengthShop 10mm lever belt) Tegen deze titan lijkt di wel haast een gewone broeksriem. Had ik eerlijk gezegd helemaal niet verwacht.

Voor de sleeves ben ik, in tegenstelling tot velen, met de aanbeveling van Titan gegaan. Voor mij is dat een L. O.a. Bryce Krawczyk had aangeraden een maat kleiner te gaan. Maar afgaande op mijn SBD sleeves leek me dat geen goed idee.
Ik heb geen idee hoe hij zelf de M over zijn quads krijgt. Maar de L past voor mij maar net. En mijn quads kunnen niet tippen aan die van Bryce.
Morgen worden de spulletjes voor de eerste keer getest: Squat en block pulls.
Haha je hebt een speciale techniek om die dingen aan te trekken. Ik trek maatje S en nu dan M heel makkelijk over mijn kuiten/benen heen. De truc is: de randen om te slaan naar buiten toe en dan daaraan te trekken. Voor een mooi techniek filmpje zou je eens titan knee sleeves moeten youtuben, daar staat een tutorial hoe van Pieter of Pjotr.

Haha je hebt een speciale techniek om die dingen aan te trekken. Ik trek maatje S en nu dan M heel makkelijk over mijn kuiten/benen heen. De truc is: de randen om te slaan naar buiten toe en dan daaraan te trekken. Voor een mooi techniek filmpje zou je eens titan knee sleeves moeten youtuben, daar staat een tutorial hoe van Pieter of Pjotr.
Ik krijg een M van SBD niet over mijn kuiten. Ook niet als ik 'm oprol zoals "voorgeschreven".
Ik ken die methode wel hoor. Ik heb gewoon aardig wat gains gemaakt in de beentjes blijkbaar.
Die M ging vroeger redelijk makkelijk aan met het omrollen van de randen. Nu maak ik gewoon geen kans.
De L van SBD gaat makkelijk aan op droge benen. De L van Titan gaat net aan, zonder teveel op het effect van het rollen van de randen te moeten vertrouwen.

Ik weet ook niet waarom mijn benen nu dikker zijn dan 2 jaar geleden. De krijgt is op dit moment zowat gelijk en ik weeg pakweg een a 1,5 kg minder.

Dit is leuk om te posten:D

Barbell Medicine: HLM (modified), Week4, Day1
Squat

4 x 140kg (@6 ; Ibuprofen genomen wegens tandpijn vanwege nieuwe ijzers; nieuwe riem en sleeves)
4 x 145kg (@6.5)
4 x 147.5kg (@6)
4 x 150kg (@6.5)
4 x 155kg (@7)
4 x 160kg (@8 ; weet niet zeker: had ook @5 kunnen zijn. Ibuprofen???) PR

Bench press
4 x 80kg (@5)
4 x 85kg (@7)
4 x 85kg (@6.5)
4 x 87.5kg (@7)
4 x 87.5kg (@7)
4 x 92.5kg (@8 ; beetje teleurstellend na de squat)

Deadlift from blocks
4 x 150kg (@6)
4 x 160kg (@7)
4 x 160kg (@7)
4 x 170kg (@7.5)
4 x 180kg (@9 ; Happy!) PR

Titan knee sleeves: Nu snap ik hoe Bryce Krawczyk een M aankrijgt. Ik heb een L. Deze sleeves hebben een hele andere vorm. Ze passen me best goed, maar zitten rond de knie, in lock-out, wat losser. De SBDs blijven beter zitten bij mij. Maar de werking van de Titans is hetzelfde. In the hole zitten de titans beter. In lock-out zitten de SBDs beter.
Titan Brahma single prong belt: Waauw!!! De eerste 2 a 3 keren zit je wat te sukkelen om 'm aan en uit te doen. Maar hij zit vanaf de eerste set heel comfortabel. Ik voel bijna niet dat ik een riem aan heb, maar toch voel ik de steun heel erg goed. Toen ik hem net aan had, vlak voor de eerste zware set vreesde ik dat het net andersom zou zijn en vreesde ik dat ik een pak geld had weggegooid. Maar dat was volledig ongegrond. Dit is een super riem! Erg tevreden met de aankoop!
De training zelf: Ik durf er niet zoveel over zeggen. Ik heb gisteren nieuwe ijzers in mijn blokjes gekregen en die trekken enorm aan de tanden. Dat doet pijn! Dus maar een ibuprofen genomen tijdens het eten. Kauwen is namelijk niet zo aangenaam en eens de zachte dingen een beetje binnen waren werkt die pijnstiller en kan ik de rest kauwen.
em-puzzled.png
Maar tijdens de training leek dit ook zijn uitwerking te hebben. Tijdens de squat kon ik mijn RPE erg moeilijk inschatten. De top-set leek echt wel een @5. Maar gezien mijn prestaties van vorige weken kan dat haast niet zijn. Dus maar een verstandige inschatting gemaakt. (ook bij de eerdere sets gedaan)
Bench liep niet zo geweldig meer.
Block pulls gingen dan wel weer erg goed.
Zou dat het effect van die riem zijn en niet de pijnstiller???

Terug
Naar boven